Minu BMWd algasid väga varajases eas, kui lottis pükstega tattnokk Viva kanali kaudu Saksa räppi kuulas ja muusikavideosid vahtis. Plõksutasin oma tongipüstolit peeglisse ja unistasin mustast BMWst (soundtrackiks sellele tekstile YouTube'is Aggro Berlin - Ansage 4). Teadsin siis, et kunagi tuleb see päev, kui pühin ila lõua otsast ja ostan omale BMW. See päev tuli tegelikult varem kui oleksin oodanud. Sain räpparina oma esimese diili juba keskkoolis. Lugu "Miks Mitte Täna" (YouTube'is täitsa olemas) ja 18 aastase poisi kätte ulatati suurem sularaha pakk kui eales näinud olin. Loomulikult jooksin sellega kohe autoplatsile ja ostsin endale biimeri - 1997 aasta E36 kerega 316 ja hinnaks 67 000 krooni. Tumelilla libe kere, poolnahk sisu ja kroomist iluvõre olid minuga elu kõige ilusamatel aastatel - keskkooli lõpp, pruudi leidmine (kellega olen siiamaani), sõjavägi ja ülikool. Siis aga hakkas auto rohkem võtma kui andma ja müüsin ta maha. Sain masina hea väljanägemise eest sellel ajal väga korralikud 40 000 krooni ja unistus BMWst seekord lõppes.
BMW on olnud minu mark koguaeg. Saan mõistusega aru, et tegelikult on hinna ja kvaliteedi suhtelt maailmas palju asjalikumaid automarke ja tavaelus käitungi ratsionaalselt. Ent poisi loll, puhtalt emotsionaalne ja igast nurgast ebafunktsionaalne unistus biimerist ei olnud nõus mu juurest lahkuma. Mõte E30st on tiksunud kuklas tegelikult koguaeg. Kuna olen disainer, siis olen viidud just selle auto väljanägemisest. Olen üldse viidud asjade väljanägemisest, mille loomisaasta jääb 80-ndate lõppu ja 90-ndate algusesse. Eriti näiteks Michael Jordani hiilgeaegadega seotud Air Jordani tossud. Kannan ketse, mis ilmusid esimest korda 1989. ja 1990. ja 1991. aastal. Imelik kokkusattumus, et E30 samasse ajajärku jääb. Eriti meeldib mulle sedaan kere. Kõik on kuidagi ebamaiselt tasakaalus, midagi pole puudu ja midagi pole üle. Kõige jahmatavam on minu jaoks fakt, et 30 aastat tagasi istusid kuskil toas mingid disainerid ja joonistasid paberile auto, mis on populaarne ja hea välja nägemisega 30 aastat hiljem. Kujutad sa ette, et peaksid praegu joonistama auto, mis meeldiks inimestele aastal 2045? Milline see maailm siis üldse on? 30 aastat tagasi Saksamaal mingid mehed teadsid. Ja sellist annet ma selle autoga ringi sõites austangi.
E30 on viimasel ajal aina rohkem ja rohkem populaarsust kogunud. Erinevad räpparid ja trendsetterid maailmas sõidavad E30 ringi (vaata YouTube'is "Tyler, The Creator - Bimmer ft. Frank Ocean") ja see auto aina kummitas mind igal pool. Järjest ilmus E30 masinaid mu News Feedi tänu tuttavatele, kes endale masina soetanud olid. 2015. aasta jõulude paiku otsustasin, et aitab, on aeg hakata unistust teostama. Tegime sõpradega naljaga kihlveo, et täpselt aasta pärast, 2016. aasta jõuludel, on meil kõigil E30-ed olemas. Unistust fuel'is ka fakt, et vahepeal filmisime kõrvaklapi brändile Beats By Dre reklaamklipi, kus kasutasime mu sõbra universaalkerega E30 masinat (vt IM Arvutid Facebookist "IM Arvutid X Beats By Dre X Metsakutsu", muide sama auto on kasutusel ka Reketi muusikavideos "Võit"). Lisaks sellele kingiti mulle natuke hiljem sünnipäevaks minu initsiaalidega rool
Ja siis suve alguses hakkasin kõiki oma E30 omanikest tuttavaid ja sõpru peedistama. Piinasin neid küsimustega, linkidega, piltidega jnejne. Ma ise ei tea ju autodest, mootoritest, putitamisest ega ehitamisest mitte midagi. Teada oli, et kui ma masina saan, ripun mõne töökoja küljes kinni nagu paks laps koogipoe ukselingi küljes. Käisin sõbra Tõnisega erinevate Eestis leiduvate masinatega proovisõite tegemas, uurisin siit ja uurisin sealt, kiusasin Meka Workshopi kutte jne, aga ei olnud kuskil sobivat varianti. Tegin ka siia teema, ja muide sain mitu väga asjalikku pakkumist postkasti. Ühel hommikul aga viis Airi mind kokku ühe tüübiga siit foorumist - m20b20, kes sattus juhuslikult olema Saksamaal. Kert ütles: "Otsi mobile.de-st sobiv välja ja ma lähen vaatan üle!". Kõlab nagu lihtne ülesanne? Mitte eriti. Ma ei valeta, kui ma ütlen, et ma kammisin 24h JÄRJEST neid kuulutusi, koostasin nimekirja autodest, mis sobiks. Päeva lõpuks sain 23 kuulutust, mis minule enamvähem tundusid. Saatsin kõik asjatundjatele edasi ja loomulikult "Sealt mäda." "See halb." "Väga kahtlane." jnejne. Lõpuks jäi sõelale ainult kaks masinat - 325 hõbedane sedaan automaatkastiga ja 316 sedaan, mis asus Leedus Kerdi kodusõidu tee peal. Olin selleks hetkeks suhteliselt alla andnud ja kuna 325 ei jäänud kuidagi tee peale, siis jätsin asja Universumi otsustada. Loobusin 325-st ja leppisime kokku, et koduteel hüppab Leedus asuva 316 juurest läbi ja vaatab üle. Kui midagi erilist ei ole, jääb sinna paika kogu projekt.
Universum otsustas, et nüüd ongi see päev, kui ma saan endale auto. Super seisukorras kerega auto ootaski mind Leedus terve selle aja. Otsustasin auto ära osta ja siin ta nüüd on.
316i, 1991 a, sedaan, must ja 2700€. Pole roolivõimu, pole tahhomeetrit, pole elektriaknaid, aga on üks täiesti uskumatult heas korras kere ja ülimalt korralik sisu ja uskumatult hästi säilinud originaal juppidega auto (+ elektri peeglid!). Pindmist roostet leidub ainult kahe ukse alumises ääres. Jutu järgi pärit Lõuna-Saksamaalt, kus teid ei soolata. Paari päevase sõitmise järel ilmnes, et auto mootor on natuke nigelas korras (kuuma ilmaga klõbiseb väljakannatamatu volüümiga), aga 1.6 mootori väljavahetamine millegi suurema vastu ei tundu siin foorumis ilmselt mitte kellelegi halb mõte. Autot tuunima hakata mul plaanis ei ole, samas ei kavatse ma ka küüsi pahtlisse kraapides originaali hoidmisest kramplikult kinni hoida.
Järgmise 3 kuu plaan:
- Ära vahetada esimesed ja tagumised laagrid
- Korda teha esimesed ja tagumised sillad
- Kütuse toru ja uus kütuse paak
- Lisada uus armatuur (koos tahhomeetriga)
Talvepuhkusel:
- Lisada roolivõim
- Ära vahetada mootor (ilmselt 1.8 IS)
- Lisada parem muusika (hetkel originaal kassettmakk)
- Lisada klaasidele üliiiiiiiväike toon
- Lisada kuni 16 tollised ja 9 laiad veljed
- Teha autot naaaaaatukene madalamaks, aga mitte palju
- Teha sisse nahksisu (unistus, eks näis)
Kui keegi teab tühja ruumi, kus oleks kivipõrand ja natuke ruumi oktoobri lõpust kuni aprilli alguseni, siis andke märku! Või äkki paarina koos kuskil midagi rentida? Tahaks autot heas kohas hoida, kuhu ligi pääseb. Selle eest raha maksta on ka okei.
Soovin endale jõudu ja vaatan, kui kiiresti ma neid kavapunkte siin täitma suudan hakata. Aitäh kõige rohkem Tõnisele nõu ja jõu eest, Kerdile hea isendi väljavalimise eest ja Airile hea taustainfo ning kontakti eest. Tegin eile paar suhteliselt random pilti ka kui sõpradega Statoli taga jäätist sõime.
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Minu BMWd algasid väga varajases eas, kui lottis pükstega tattnokk Viva kanali kaudu Saksa räppi kuulas ja muusikavideosid vahtis. Plõksutasin oma tongipüstolit peeglisse ja unistasin mustast BMWst (soundtrackiks sellele tekstile YouTube'is Aggro Berlin - Ansage 4). Teadsin siis, et kunagi tuleb see päev, kui pühin ila lõua otsast ja ostan omale BMW. See päev tuli tegelikult varem kui oleksin oodanud. Sain räpparina oma esimese diili juba keskkoolis. Lugu "Miks Mitte Täna" (YouTube'is täitsa olemas) ja 18 aastase poisi kätte ulatati suurem sularaha pakk kui eales näinud olin. Loomulikult jooksin sellega kohe autoplatsile ja ostsin endale biimeri - 1997 aasta E36 kerega 316 ja hinnaks 67 000 krooni. Tumelilla libe kere, poolnahk sisu ja kroomist iluvõre olid minuga elu kõige ilusamatel aastatel - keskkooli lõpp, pruudi leidmine (kellega olen siiamaani), sõjavägi ja ülikool. Siis aga hakkas auto rohkem võtma kui andma ja müüsin ta maha. Sain masina hea väljanägemise eest sellel ajal väga korralikud 40 000 krooni ja unistus BMWst seekord lõppes.
BMW on olnud minu mark koguaeg. Saan mõistusega aru, et tegelikult on hinna ja kvaliteedi suhtelt maailmas palju asjalikumaid automarke ja tavaelus käitungi ratsionaalselt. Ent poisi loll, puhtalt emotsionaalne ja igast nurgast ebafunktsionaalne unistus biimerist ei olnud nõus mu juurest lahkuma. Mõte E30st on tiksunud kuklas tegelikult koguaeg. Kuna olen disainer, siis olen viidud just selle auto väljanägemisest. Olen üldse viidud asjade väljanägemisest, mille loomisaasta jääb 80-ndate lõppu ja 90-ndate algusesse. Eriti näiteks Michael Jordani hiilgeaegadega seotud Air Jordani tossud. Kannan ketse, mis ilmusid esimest korda 1989. ja 1990. ja 1991. aastal. Imelik kokkusattumus, et E30 samasse ajajärku jääb. Eriti meeldib mulle sedaan kere. Kõik on kuidagi ebamaiselt tasakaalus, midagi pole puudu ja midagi pole üle. Kõige jahmatavam on minu jaoks fakt, et 30 aastat tagasi istusid kuskil toas mingid disainerid ja joonistasid paberile auto, mis on populaarne ja hea välja nägemisega 30 aastat hiljem. Kujutad sa ette, et peaksid praegu joonistama auto, mis meeldiks inimestele aastal 2045? Milline see maailm siis üldse on? 30 aastat tagasi Saksamaal mingid mehed teadsid. Ja sellist annet ma selle autoga ringi sõites austangi.
E30 on viimasel ajal aina rohkem ja rohkem populaarsust kogunud. Erinevad räpparid ja trendsetterid maailmas sõidavad E30 ringi (vaata YouTube'is "Tyler, The Creator - Bimmer ft. Frank Ocean") ja see auto aina kummitas mind igal pool. Järjest ilmus E30 masinaid mu News Feedi tänu tuttavatele, kes endale masina soetanud olid. 2015. aasta jõulude paiku otsustasin, et aitab, on aeg hakata unistust teostama. Tegime sõpradega naljaga kihlveo, et täpselt aasta pärast, 2016. aasta jõuludel, on meil kõigil E30-ed olemas. Unistust fuel'is ka fakt, et vahepeal filmisime kõrvaklapi brändile Beats By Dre reklaamklipi, kus kasutasime mu sõbra universaalkerega E30 masinat (vt IM Arvutid Facebookist "IM Arvutid X Beats By Dre X Metsakutsu", muide sama auto on kasutusel ka Reketi muusikavideos "Võit"). Lisaks sellele kingiti mulle natuke hiljem sünnipäevaks minu initsiaalidega rool
Ja siis suve alguses hakkasin kõiki oma E30 omanikest tuttavaid ja sõpru peedistama. Piinasin neid küsimustega, linkidega, piltidega jnejne. Ma ise ei tea ju autodest, mootoritest, putitamisest ega ehitamisest mitte midagi. Teada oli, et kui ma masina saan, ripun mõne töökoja küljes kinni nagu paks laps koogipoe ukselingi küljes. Käisin sõbra Tõnisega erinevate Eestis leiduvate masinatega proovisõite tegemas, uurisin siit ja uurisin sealt, kiusasin Meka Workshopi kutte jne, aga ei olnud kuskil sobivat varianti. Tegin ka siia teema, ja muide sain mitu väga asjalikku pakkumist postkasti. Ühel hommikul aga viis Airi mind kokku ühe tüübiga siit foorumist - m20b20, kes sattus juhuslikult olema Saksamaal. Kert ütles: "Otsi mobile.de-st sobiv välja ja ma lähen vaatan üle!". Kõlab nagu lihtne ülesanne? Mitte eriti. Ma ei valeta, kui ma ütlen, et ma kammisin 24h JÄRJEST neid kuulutusi, koostasin nimekirja autodest, mis sobiks. Päeva lõpuks sain 23 kuulutust, mis minule enamvähem tundusid. Saatsin kõik asjatundjatele edasi ja loomulikult "Sealt mäda." "See halb." "Väga kahtlane." jnejne. Lõpuks jäi sõelale ainult kaks masinat - 325 hõbedane sedaan automaatkastiga ja 316 sedaan, mis asus Leedus Kerdi kodusõidu tee peal. Olin selleks hetkeks suhteliselt alla andnud ja kuna 325 ei jäänud kuidagi tee peale, siis jätsin asja Universumi otsustada. Loobusin 325-st ja leppisime kokku, et koduteel hüppab Leedus asuva 316 juurest läbi ja vaatab üle. Kui midagi erilist ei ole, jääb sinna paika kogu projekt.
Universum otsustas, et nüüd ongi see päev, kui ma saan endale auto. Super seisukorras kerega auto ootaski mind Leedus terve selle aja. Otsustasin auto ära osta ja siin ta nüüd on.
316i, 1991 a, sedaan, must ja 2700€. Pole roolivõimu, pole tahhomeetrit, pole elektriaknaid, aga on üks täiesti uskumatult heas korras kere ja ülimalt korralik sisu ja uskumatult hästi säilinud originaal juppidega auto (+ elektri peeglid!). Pindmist roostet leidub ainult kahe ukse alumises ääres. Jutu järgi pärit Lõuna-Saksamaalt, kus teid ei soolata. Paari päevase sõitmise järel ilmnes, et auto mootor on natuke nigelas korras (kuuma ilmaga klõbiseb väljakannatamatu volüümiga), aga 1.6 mootori väljavahetamine millegi suurema vastu ei tundu siin foorumis ilmselt mitte kellelegi halb mõte. Autot tuunima hakata mul plaanis ei ole, samas ei kavatse ma ka küüsi pahtlisse kraapides originaali hoidmisest kramplikult kinni hoida.
Järgmise 3 kuu plaan:
- Ära vahetada esimesed ja tagumised laagrid
- Korda teha esimesed ja tagumised sillad
- Kütuse toru ja uus kütuse paak
- Lisada uus armatuur (koos tahhomeetriga)
Talvepuhkusel:
- Lisada roolivõim
- Ära vahetada mootor (ilmselt 1.8 IS)
- Lisada parem muusika (hetkel originaal kassettmakk)
- Lisada klaasidele üliiiiiiiväike toon
- Lisada kuni 16 tollised ja 9 laiad veljed
- Teha autot naaaaaatukene madalamaks, aga mitte palju
- Teha sisse nahksisu (unistus, eks näis)
Kui keegi teab tühja ruumi, kus oleks kivipõrand ja natuke ruumi oktoobri lõpust kuni aprilli alguseni, siis andke märku! Või äkki paarina koos kuskil midagi rentida? Tahaks autot heas kohas hoida, kuhu ligi pääseb. Selle eest raha maksta on ka okei.
Soovin endale jõudu ja vaatan, kui kiiresti ma neid kavapunkte siin täitma suudan hakata. Aitäh kõige rohkem Tõnisele nõu ja jõu eest, Kerdile hea isendi väljavalimise eest ja Airile hea taustainfo ning kontakti eest. Tegin eile paar suhteliselt random pilti ka kui sõpradega Statoli taga jäätist sõime.
Muudetud , muutis metsakutsu