Hüppa postitusse
Postitatud
comment_106407

Tere,

 

 

Kogu lugu sai, siis alguse 2013 aasta suvel, mil tõin koju esimese BMW. Antud isendiks oli e28 525E, aga nagu öeldakse ''kus on, sinna tuleb ka juurde'' ning sai toodud üks 525i lisaks. Antud isend sai ka oma käejärgi korda tehtud ning legaalseks saadud, aga peale ühe suve sõitu tundus, et süda ihkaks rohkem e30. Kunagisest isa pre-fl on vaid head mälestused (M-Tech, kupee,R6 jne.). Aga mul olid kindlad eelistused, et võiks olla kupee, musta värvi ja katuseluugiga isend. Mingi hetke pärast tekkis siia foorumisse müüki üks antud soovidele vastav rullikas, aga ilma mootorita (see mulle mure kohaks polnud kuna eelmainitud 525E oleva M20B27 saaks ideaalselt sinna sobitada). Sai kohe helistatud ning aeg kokkulepitud millal näha saab ning 27. novembri õhtul oli auto ilusti minu hoovis. Rull sai toodud kasutaja Veks käest, kellel samuti pisike teema sellest autost siin foorumis. Lisaks sellele olen auto ajalugu pisut veel uurinud ning 2008-2012 oli antud rullikas siinse kasutaja John325 käes, kellel on vähe pikem teema sellest autost siin foorumis olemas.

Usun, et mõned vanemad foorumi kasutajad mäletavad antud rulli kindlasti. :) 

 

Tegu, siis tehasest väljunud 320i'ga. Lisadest katuseluuk, 2x el. aknad, M-Tech II rool, Läti M-Tech II stanged, home-made Hella black'id.

Asjad, mis vääriksid mainimist:

- Ketastega tagasild

- Taastatud LSD differ

- Bilstein B8 amordid

- Madaldusvedrud

- V8'le sobilik pidurisüsteem

- Uued piduritorud

- Strongflex polüuretaan puksi ring 

- Pre-FL sedaani must kunstnahast sisu

 

 

 

 

Pika jutu jätkuks mõned pildid ka autost peale toomist: 

 

 toomine.jpg_DSC0710,5.jpg_DSC0720,5.jpg_DSC0713,5.jpg

_DSC0715,5.jpg_DSC0722,5.jpg_DSC0700,5.jpg


Tegemist jagub, aga sellest räägin juba jooksvalt. Esmane plaan saada sel suvel auto iseseisvalt liikuma. ;) 

Kui kellegil leidub antud auto tegemistest mingeid pilte võib neid mulle jagada. :) 

 

 

Sander. 

Muudetud , muutis SanderP

  • Vastuseid 70
  • Vaatamisi 8,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • SanderP
    SanderP

    Polegi see aasta siia ühtegi sõna veel kirjutanud, aga minu rullikas on ka 14ndast aprillist garaazist väljas. Alustasime seda hooaega kellal 160491km, millele olen juba ~800km  otsa sõitnud. 

  • 08.10.17 - sai rullikas selleks aastaks garaazi pandud ja jääb uut hooaega ootama. Enne garaazi panekut tegin mõned pildid.           Sander. 

  • Nii vahepeal sai auto omale garaazist maale toodud,et mugavam toimetada oleks. Kõigepealt enne toomist sain lõpuks koonustfiltri ilusti peale, oma koha leidis ta juhipoolse tule taga.  Nimelt 1

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_106413

Mäletan, kui see paar aastat tagasi müügis oli. Siis paistis piltidel väga hea välja Borbetidega ja mõtlesin omas peas, et oleks autoostuga oodanud siis oleks see ideaalne valik olnud. 
Huvitav, miks ühest korralikust ja sõitvast autost on mootor välja kistud ja siis kere edasi müüdud? Borbetid ka kadunud. 
Kas auto tuli muidu komplektsena, va mootor?

  • Autor
comment_106414

Olen netist mõningad vanad kuulutused üles leidnud, milline see auto olnud on: 

http://eng.auto24.ee/used/1074947

 29305694.jpg

 

http://www.auto24.ee/used/1840483

56685251.jpg

 

Nagu aru sain, siis eelmine omanik soovis sellele autole V8't peale panna, aga asi jäi unarusse. Seetõttu V8 pidurisüsteem juba peale ehitatud. Borbet A'st mul endalgi kahju, nendega näeb päris mahe välja, need olid juba enne eelmist omanikku sealt alt kadunud. Muidu on komplektne jah, värskelt värvitud esistange sain kaasa, kulmud, tuledevõred, tuled ja neerud ka olemas. ;)

 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_106418

Pühapäeval sai siis pisut toimetatud, sai doonor autot lammutada, mille pealt tuleb rullikale mootor. Eest sai ära võetud: kardaan, radikas, kollektori torud, õhupuhasti jne. ning lisaks sellele, sai lahti ühendatud juhtmestik. Hetkel vaja käigukasti tala nelja poldiga alt ära keerata ning siis on juba mootori maha tõstmis vaev. Rullikale sai vahepeal viisakalt ära veetud esitulede juhtmestik ning ka nina pisut kokku pandud. Hetkel ongi küsimuseks, kas on võimalik saada rullikas käima e28 juhtmestiku ja ajuga või oleks mõistliku otsida kuskilt M20B27 e30 juhtmestik koos ajuga?

 

Esmasel vaatlusel jäid hetkel mõistatuseks need kaks pistikut: 

DSC_0549,5.jpgDSC_0550,5.jpgDSC_0551,5.jpg

 

Valge ühendub kindalaekas aju kõrval mingi pistikuga, mis vist tuleb ehk süütelukust? (e30'el ei leidnud seda) Must pistik läheb kaitsmekarbile järgi, aga e30 pole kaitsmekarbil sellist kohta. Ise arvan, kui viia õiged juhtmed kokku e30'el, siis vast peaks olema teoreetiliselt võimalik e28 juhtmestikuga auto toimima saada. 

 

 

 

Mõned pildid veel lisaks (pilte mulle meeldib lisada :D

Doonor auto (BBS'd saadaval, kui keegi soovib) :

DSC_1014,5.jpgDSC_0536,5.jpgDSC_0540,5.jpg

 

Rullikast ka mõni pilt: 

 

DSC_0532,5.jpg

DSC_0543,5.jpg

 

 

 

Sander. 

 

 

 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_106485

Tenzki mootor jääb esialgu M20B27, eks näis mis tulevik toob. Kui vanakool, siis vanakool. :D Velje otsingud on käsil. 

eix22 Tegemist jagub ning sisu väärib mainimist tõesti, aga teema kirjutamisel jäi see kahe silma vahele (lisan selle kindlasti). ;)

Tiit esialgne plaan panna koonusfilter, mille suudab sinna viisakalt ära mahutada. Teine variant panna vana pidurisüsteem tagasi, mis on mul olemas. 

  • Autor
comment_106488

Reede hilisõhtul/öösel jõudis asi nii kaugele, et sai mootor hai pealt maha tõstetud ning laupäeval sai mootor väliselt puhtaks pestud. Edasi läheb juba tihendite vahetuseks - stay tuned! ;)

 

DSC_0574.JPG

 

 

Sander. 

 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_107675

Sai, siis nipet-näpet asju varutud rulli jaoks, mis tulid kingina elukaaslase ja isa poolt. Tänud neile! 

 

- Uued küünlad (NGK)

- Uus väntvõlli otsatihend (Elring) 

- Uued käigukasti otsa tihendid (Elring)

- Uued embleemid

 

DSC_0594.JPG

 

 

Lähiajal tellin veel jubinaid, siis saab asuda juba mootori kallale. ;)  

 

 

 

 

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_107846

Et teema väga ära ei vajuks, pesin vahelduseks pagassi polsterduse puhtaks, mille autoga kaasa sain. 

 

 

Algul: 

DSC_0672.jpg

 

Vahepeal (kui tolmuimejaga üle käisin) : 

 

DSC_0675.jpg

 

Lõpuks: 

 

DSC_0677.jpg

 

Nädalavahetuseks on lootust uusi jubinaid saada, siis saab juba edasi tegutseda. ;) 

 

  • Autor
comment_107934

hiis, oma eelmisel e28'l tegin samamoodi polsterduse puhtaks, kus olid õli laigud ning säilisid küll minu ajal suhteliselt hästi. Imekombel olid kuivast peast ka suhteliselt viisakad. Eks kui üks hetk need autosse jõuavad teen pilti. Edu ikka tarvis! :) 

 

Airi L, hainina tõin oma sugulase käest, kes eelnevalt sai ta Tõnise käest jep. Jõudu ja jaksu ikka tarvis! :)

  • Autor
comment_108097

Nii sai pühapäeval pisut nokitsetud. Võtsin käigukasti mootori otsast ära, et piiluda mis sealt vastu vaatab. Plaan oli kohe ära vahetada käigukasti otsa simmer, aga asi jäi selle taha, et puudub pikk 30 padrun. Kontrollisin üle ka hammasrihma, mis paistis igati viisakas ning uueväärne, mõrad puudusid ning hambad viisakad. Panin korra sidurikettale supleri peale ning ketta paksust veel ~8.5mm. Uued simmerid peaksin homme kätte saama ning vahepeal ostsin kasutaja RaidoM'lt uueväärse kardaanimuhvi (Lemförder) varuks ära ja eile käisin tõin rihard'lt M20B27 rullika juhtmestiku ära. :P 

 

Pilte ka: 

 

DSC_0827.jpg

 

Enne puhastust

DSC_0773.jpgDSC_0774.jpg

 

Peale puhastust

DSC_0834.jpgDSC_0835.jpg

 

Mille üheks süüdlaseks on lekkiv väntvõlli otsa simmer.

DSC_0828.jpg

 

Hammasrihma maha võtmisel jäi kohe silma, et kogu kate ja hammasrihm ise olid kergelt õlised.  

DSC_0831.jpg

 

Põhjuseks jällegi lekkivad simmerid. 

DSC_0839.jpg

 

Järgmine kord läheb simmerite ja juhtmestiku vahetuseks, hetkel taas maalt linnas. ;) 

 

 

  • Autor
comment_108160

Nii lõpuks jõudis pakk minuni. Nüüd peaksid vist kõik vajalikud tihendid jutud olemas olema. :) 

 

- Uus klapikambrikaane tihend (Elring)

- Uus õlifilter (Filtron)

- Uus käigukastipoolne väntvõlli otsa simmer (Reinz)

- Uus nukkvõlli simmer (Elring)

 

DSC_0843.jpg

 

 

comment_108161

Kui sul juba lahti on eestots, soovitaks õlipumba simmeri ka uue panna. Veepump poleks ka suur kulu, ehk. Ilge tüütus on pärast radikat ja rihmu maha kiskuda kui midagi lekkima hakkab, oma kogemusest räägin :D

Ja tegelikult on ka uuema tüübi valualumiiniumist rihmarattad nukale ja õlipumbale hea idee, need süldivormid on mõnel mehel loppi ka lennanud, vähemalt internetist selliseid pilte leiab :D

 

Intermediatepulleyfailure.jpg

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.