Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
devil86

316i (m50b25) '89 - devil86

Soovitatud postitused

devil86

Sai endale siit foorumist veel üks e30 ostetud :)

Tehasest tulnud 316na välja nüüd aga eelmise omaniku poolt mootor vahetatud (m50b25 vanos). Sees sinine sisu(vahetan välja kuna mulle see ei meeldi ) .salong muidu ilus korras ja puhas ei nagise ega kigise sõites-sillad vaiksed ja mootor väga hea ja ergas.Kere kunagi üle värvitud ja mõnest kohast koorub. Muidu roostet väliselt niipalju ,et tiiva alumised otsad pindmiselt-põhi asjad head tõstekohad kõik omal kohal :) Auto tuleb turbokas kuid lihtsalt tänavasõiduks ,et ei hakka kusagil driftil retsima :) Hetkel jääb mootor seest puutumata ja ehitab  valmis(sõita algul 0,5-0,6bar) lisaks teen ka kõrvale mootori millest enam jõudu välja võtta :)

sai ka holset H1C turbo(tehase taastatud ja väga korralik) ostetud ja muud nänni juurde ,et hiljemalt suveks peaks valmis olema :) Esisillale sai muretsetud wisefab tükid ja panen ka e46 õõtsad :) kuna ise enamus ajast Norras tegeleb ehitamisega vend ,,jeff,, lisaks tellisin ms2 aju ja kuna vend neid paigaldab üritab seekord ehitada see originaal aju korpusesse,et kasutada ka originaal juhtmestiku ;)

panen ka infot mis eelmine omanik autoga teinud :)

 

VIN Decoderi annab siis selliseid tulemusi  :D

 

 

 Type

 Value

 VIN

 WBAAB11010AA01428

 Type code

 AB11

 Type

 316I (EUR)

 E series

 E30 ()

 Series

 3

 Type

 LIM

 Steering

 LL

 Doors

 2

 Engine

 M40

 Displacement

 1.60

 Power

 73

 Drive

 HECK

 Transmission

 MECH

 Colour

 CIRRUSBLAU METALLIC (189)

 Upholstery

  (0276)

 Prod.date

 1989-01-18

 

 

Code

 Description (interface)

 Description (EPC)

S350A

 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

 Therm. insulat. glass green

S361A

 AUSSTELLFENSTER, HINTEN

 Vent window rear

S464A

 SKISACK

 Ski bag

S545A

 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U

 Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC

 

 

Mootor: M50B25TU (vanos), pärineb 93a. E34 525i pealt. Sealt ka kogu juhtmestik ja aju.

Käigukast: ZF tüüpi, pärineb sama doonorauto pealt.

Mootorikäpad: E36 R6 omad (2.0 või 2.5 bensiin)

Mootoripadjad: E28 535i omad (B-osa, mõõtmetelt olid samad, mis E34 525i originaal padjad)

Käigukastipadjad: E21 320i omad (B-osa, käigukasti kandur jäi sama 1.6i oma)

Radikas: E36 325i B-osa (Nissens, temp. anduri avaga, kuhu hiljem saab vajadusel lisada anduri elektriventilaatori lülituseks)

Ventilaator: Maha käiatud ribidega visko, mille tagumisele küljele on kinnitatud E34 kärbitud (lühendatud) labadega tiivik. Algselt sai sama meetodiga pandud 1.6i tiivik, kuid see istus radikale lähemal ja sõitis pidurdamisel õrnalt radikasse. Hiljem võiks paigaldada elektri ventilaatori.

Pidurivõimendi: FL E30 325IX (sama võimendi ka osadel E34 ja E32 mudelitel) Selle külge läks E34 525i kolme väljundiga silinder koos anumaga (IX-i silinder kahe väljundiga, oleks vaja kolmik vahele panna) Kere külge läks ilma vahetükita, varrast tuli sellevõrra lühemaks teha ja keermestada, keres olevaid poldiauke tuli natuke ovaalsemaks viilida, soovitavalt selles suunas, et võimendi nihkuks sisselaskest veel mõne millimeetri võrra eemale. Sisselaskel tuli 6-7 ribi maha käiata ja paigas ta oligi. Väga täpne kooslus, aga õlianum mahtus siiski kuidagi ära.

Roolilatt: võimendiga E36 oma, täpsemalt ei tea, sai ostetud põrsana kotis  :) torud, voolikud said kombineeritud 1.6 ja 2.5 omadest. Õlianum kinnitub nagu E36-el vasaku mootorikäpa külge (hetkel homemade kinnitusega). Roolikardaan E30 oma. Roolisammas pidavat olema touringu oma (ise vahetanud pole), kuna kardaani pikkust saab armatuuri alt, pedaalide juurest muuta. Tavamudelitel pidi jooksma ühes tükis alla välja.

Käiguhoovastik: Kombineeritud ja lühendatud E30 1.6 ja E34 2.5 hoovastiku osadest.

Kardaan: E30 324td oma. Sobis ideaalselt alla, midagi muutmata, suure leevendiga.

Summuti: Esimest otsa tuli ümber keevitada, et jookseks õõtsapuksist mööda jne. Sai ära kasutada E34 summutit ja lamdat, katalüsaatorid läksid minema, kuna olid tühjad ja poleks ära mahtunud. Tagumine pütt koos torudega tuli E30 325i oma. Eest taha jookseb hetkel otsetoru kuni lõpupütini, mis pole kõige parem lahendus, kuna torudes tekivad keerised,pöörised ja gaasid ei jookse vabalt välja. Hiljem tuleb summutisüsteemi oluliselt modifitseerida, vähemalt resonaatorid tuleb alla panna.

Esisild: Jämedad püstakud 93a. E30 316i touringu alt, koos pidurite ja supportitega. Stabilisaator samalt touringult.

Tagasild: Ketastega õõtsad 93a. E30 316i touringu alt, samuti koos piduritega. Stabilisaator samalt touringult. Differ tagasillas TYP 188 3,25 (lahtine)

Juhtmestik: Mootorijuhtmestik lõikumata. Sai lõigatud doonori küljest kerepoolne pistik ja vana mootori küljest mootoripoolne pistik ja tehtud neist kahest adapter vahele, niiet auto enda ja uue mootori juhtmestik ja pistikud jäid puutumata/lõikumata.

0108202713a9d48.jpg

0108202715f9db7.jpg

0108202743aa3fb.jpg

0108202751af6e3.jpg

010820286197f84.jpg

010820286929d91.jpg

Muudetud , muutis devil86

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
HaininaE28

Varsti su venna garaaz üle koormatud rullikatest:-D

Aga eks varsti näeb ka seda oma silmaga,muidu ilus!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

ega jh minu 2 rulli seal -sinu oma turbotamises lisaks veel Vazza v8 turbo e30 ehitus :D rääkimata veel teistest turbo projektidest :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
sass

minu käest võimalik saada üks bbs logoga veljekapsel,kinnituse pead ise leiutama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eff82

E30 on väljaravimatu haigus  :D  Juba kahetsen, et müüsin :(

Juba mõtted jälle uue rullika soetamisel, kunagi kindlasti jälle rulli omanik, ei saa nendeta :D

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

No nii vennale saabus hunnik flantse ,et ka miskit minu masinale :D ja uus esistange- Nädala parast tuleb oomi poest vajalik pistik ,siis saab proge aju originaal korpusesse ja auto seadesse vast juuni alguseks ka turbokana valmis :) Kui ise märtsi lõpuks eesti jõuan eks ,siis teen ka enam pilte ja infot arengust :)

post-2951-0-68590900-1423661753.jpg

11001842_715061511925341_142047301576494

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
oo7

Originaalkorpuses progreaju = selle originaalplaadi peal programmeeritav kiip, kuhu käib arvuti taha ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

Originaalaju korpusesse ms2 ja nii ,et säiliks originaalaju juhtmestik ja pistik.(eks näha :D )

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

suveks siis tulevead sellised veljed :)

Ja üks pilt turbost algul enne poleerimist :D minu oma kõige alumine ja pisem h1c :D

11034239_862200040488507_726901037411522

10426304_720933294671496_591543223965939

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
GTA

Turboasjadest ma ei tea aga see täitsa must esiosa nagu ei istu sellele autole :P Uued veljed muidugi üle prahi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eff82

Sünge :D  Oleks inglisilmad ees, vot siis oleks porr :D  Need smoked täitsa okeikod, mulle meeldivad :D Edu auto ehitamisel :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Magnus

Muidu kõik väga tore ja auto vägagi pilkupüüdvalt ilus, aga need akna sirmid kohe üldse ei sobi minu silmis :)

Muudetud , muutis Magnus

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

Need võtan ära.

eks ta ole jh taitsa hea silmale aga kere tahab kh hoolt -varv koorub (kunagi varvitud ja viimane lihv vist liialt peenikese paberiga)

Muudetud , muutis devil86

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

Ex võib nii ühtepidi kui ka teist olla aga see viga saab parandatud peale suve kui auto talvepuhkusele

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86
16.01.2016 at 18:33, eff82 ütles:

Hetkel pole olnud väga aega tegeleda autoga kuna enamus oma ajast norras. Loodan järgmise kuu lõpuks auto venna garaazi saada.et juhtmestik ja kolle ära teha. (Hetkel garaaziz mitu turboprojekti ja ruumi pole). Muidu auto toimetab sama ilusti edasi nagu ostes :) kuna garaazi dünopink paigaldatud.siis sai ka jõud vabalthingavana ära mõõdetud rattast 129kw aga mitut tõmmet ei saanud kuna kuumaks kippus mineme(jahutusvedeliku hakkas immitsema salongiradikast. See siis nagu ainuke pisike viga mis tekkinud). Et olen ikka asju soetanud ehitamise jaoks aga täpsemalt tuleb infot kui ehitamine käib :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eff82

Hea kuulda, et masin on elu ja tervise juures. 129 kW rattast? Ma nüüd täpseid arvutusi ei oska teha, aga siis vist mootoris veel peaaegu kõik kilovatid alles, ehk siis veel üpris tihe ja väga palju hobuseid pole kaotsi läinud :D Ootan huviga edasisi arenguid :)

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
devil86

Pole pikalt midagi kirjutanud,sest auto lihtsalt enamus ajast seisnud :) ja mina tasapisi vajalike asju ostnud :P

Nüüd aga auto venna juures tegemises (jeff) ja areneb ilusti :D lisan ka mõned pildid(auto alt must ja kole kuna pesemata aga kui vajalikud asjad tehtud mootori poolt tuleb ka kapotialune ja kere ilusaks teha :)

lisaks turbo ehitamisele sai alla pandud lsd typ188 e34 diisli oma kui ei eksi 2.6..ülekandega :D

olemas ka e36 coiloverid ,waisfab sillaosad jne..

Vahetatud said ka suured sillapuksid mis nüüd alumiinuiumist aga kuna olid ix omad siis täusis tagaosa 15mm 

 

 

vaade ülevalt1.jpg

vaade ülevalt.jpg

alt1.jpg

alt2.jpg

alt3.jpg

kolle.jpg

Muudetud , muutis devil86
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .