Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_48949

Plastikääre all mõtled tuulekoja alumist serva? Mul on ka ventikasse lennanud see kunagi, ennetuseks panen ta nüüd alati lisaks orig. kinnitustele alt kahest kohast juhtmetripiga radika külge kinni :D

Muidu olen ka Raplas mõne korra oma rullide ning Ladadega sõitnud ja fun on tõesti. Peale seda läheb tavaliikluses alati jupp aega väga rahulikult, kuna on saadud ennast natuke välja elada :P

  • Autor
comment_48961

Alumine serv just tõmbaski kinni, noh muidugi nüüd enam vahet pole visco on persses.

Mis rahulikkusesse puutub siis jh, mina ennast niiväga tühjaks sõita ei saanud, aga vend lasi küll, niiet kaela lihased kanged.

Üldiselt oli eesmärgiks alla minuti sõita, rull sõitis endalegi üllatusena stabiilselt pidevalt alla minuti hoolimatta pragulistest ja pasteldest esirehvidest.

Tänud kõigile ja soovitan proovida, kes pole käinud.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_49488

Täna sain muidu lõpuks ometi kätte uue viskosiduri, käisin proovimas ka üht kasutatut, kuid ajalehega proovides jäi see seisma, olgugi et mootori temp juba üle keskmise kippus liikuma.

Ostsin Sachsi oma, mis oli küll päris kallis (2x kallim, kui kõige odavam), aga ma olen kuskilt lugenud mingeid hirmutuslugusi odavate mittetoimimisest ja maitea minemalendamisest icon_mrgreen.gif niiet ei jäänud muud üle kui see osta. Täna näiteks pidin Laagris raudteeristis oodates mootori välja lülitama.. muidu olen sõitnud mööda maanteed ja linna vältinud, seega pole probleeme olnud.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_49498

Täna pidi näiteks Laagris raudteeülesõidu juures kaua ootama, seal pidin välja lülitama mootori, kuna hakkas üle minema. Muidu jh praegu pole soe jne aga suvel näiteks olid Tallinna Ringteel rämedad ummikud 25 kraadises kuumas, kus sai ainult samm haaval edasi törtsutada, seal oleks 100% keema läinud.

Näiteks ka maale sõites pean pikalt 1. käiguga luristama, seal pidin kuumuse põhja keerama, muidu hakkas ka üle ronima. Radikas on suur lahmakas.

Rapla rajal läheb 2 ringiga üle keskmise, kui seier enne püsti on..

Muidu tänud, katsun masinat hästi hoida

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_50035

[size=3]Vahepeal pilliga niisama uhanud. Nüüd on tunne, et kardaani see vahelaager hakkab vist otsa saama, kuna gaasi lahti lastes teeks nagu häält + väike värin autos ka sees. Ma ise igapäev sõidan, ei saanudki aru, nüüd kus mulle seda mainiti siis nagu kuulen ise ka.[/size]

[size=3]Viimase paagi kütusekuluks tuli 8,5/100-le... viimasel ajal meeldib kuidagi rahulikumalt sõita [/size]icon_mrgreen.gif

Vaatab, kas sel aastal üldse midagi teeb sellega, peagi saab uue talvemasina kätte, siis vist peab selle peitu panema.

comment_50077

Kena on näha tänaval kroomstangesi lisaks enda omale, teinekord peab ikka rajalt maha keerama ja võrdlema hakkama. Täna oli üks tööga seotud inimene peal ja ei saand su teed ära lõigata.

Sujuvat sõitu!

Karl-Erik

Üks tagatuli helendab sul rohkem kui teine!

Muudetud , muutis karlerik

  • Autor
comment_50091

Tulede erinevus tuleneb vist sellest, et ühe ostsin eelmine kuu uue, aga teine on äkki mingi 25a vana :D Ma seda ei teadnudki, kui ei põle siis tunduvad ühesugused.

Vägev masin Sul igaljuhul. Klassikalist värvi ja läikivate stangedega. Paistis heas korras ka olema.

Üldiselt, et ega plekkstangedega masinaid väga enam ei näe, vahest mõni mosse, vanem lada vms veel liigub...

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_51873

Tere kõigile.

Vahepeal vedeles E30 mingi 2 nädalat niisama majaees nutuselt lumehanges. Igatahes eile ajasin sellel hääled sisse ja viisin ta garaazi ära. Seekord õnnestus väga hea hoikoht leida täiesti uue ja kuiva garaazi näol.

Seisab see nüüd järgmise suveni seal, ei hakka teist välja tirima liiga vara nagu eelmine kord. Seekord läks selle hoiupinna leidmisega ka natuke tihkeks ja lumi tuli lampi vara maha ka.

320382_454619767910011_743544149_n.jpg

Niikauaks siis E36 roolis :)

Muudetud , muutis oo7

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_60716

Its alive:

01021600854c802.jpg
01021600733b6cf.jpg
 
Ilusaid autosi tänavapildis liigub, kevad on käes, kuna nägin ühe ilma katuseta E30ne juba ära   :lol:  Viimane aeg see sealt tolmu seest välja ajada.
 
Pleekinud detailidest pilte (juhi tiib + kapott), eks selle vastu leiab rohtu, kui vend oma autol mootori valmis saanud on. Sai törts nurka pollitud, aga värviga on ikka natuke pahasti.  Muidu tänavapildis pole näha, aga lähedalt pole ilus. Õnneks auto kuskilt rooste läinud pole ja näeb ok välja, ilma et peaks häbi tundma uuemate autode seas. Eks siis näeb, mis täpselt teeb sellega:
 
0102160077e7565.jpg
Kapott vs teine tiib
0102160095f6470.jpg
 
Õnneks tuleb lõpuks see hetk, kus saab läbi mu TTÜ-s orjatud 5 aastat (suvel :D) ja siis tegelen masinaga edasi. Teen oma lõputööd, mis paras ikaldus
 
Hetkel sõidab auto hästi, õlid-värgid sees on Castrol, eelmine suvi vahetatud (2 rohelist ees alles).. seega on OK. Sidur on ainult halb, aga normaalselt saab sõita küll..Vahetan suvel kindlasti ära. Rajale enne sellega ei lähe ja üldse peab seda hoidma praegu.
 
01021601697c961.jpg
 
 
Kokkuvõtteks E30nega on väga hea jälle sõita, auto juhitavus on tasemel, piisavalt jäik, keerab hästi, tõmme on hea ja auto tundub kuidagi väga kerge. Selle eest on sees müra ja kitsas aga luugid/aknad lahti ei tee R6 hääl paha..  
 
Head grillimist ja külma õlut kõigile   ;)

 

  • Autor
comment_60729

Õli tuleb vahetada kas läbisõidu järgi, või korra aastas.

 

Ma olen sellel korra aastas vahetanud, sest läbisõit ei tule täis. Millalgi Juulis saab alles aasta täis. Auto seisis talve läbi nagu toas.

 

Mul on plaan vahetada sidur ja koos sellega ka karterikaane tihend, sest see immitseb eest läbi. 

  • Autor
comment_60779
Tegin täna veel mõned pildid,  väljas sajab mingit lörtsimoodi asja nagu ikka traditsiooniks on saanud kui selle autoga sõitma hakata:
 
 
010219083584656.jpg
 
Siin tagapool on siis Keilas sitale tulevate (veel neid ei ole, aga nii Mai lõpus) kajakate sööma-pleiss ehk teisisõnu Karjaküla naaritsafarm, mille võiks mõni Robin Hood põlema pista:
 
0102190771a4d76.jpg
010219075588739.jpg
0102190735dd3e9.jpg
 
Lõpetuseks väike sööst 2. käigul, ehk tegu päris tavalise 325e-ga pole:
0102190821ddd01.jpg
 
Maksimum võimsus asetsebki enavähem seal, muidu käib päris kähku see seier sinna eco kella juurde välja, läheb lolliks ja hakkab pendeldama.. aga sellel väga mõtet pole, kuna M20B25 nukkvõlliga on paras kuskil seal skaala lõpus käiku vahetada. Vabandan, et pilt udune, kuna kõik käib kiiresti, siis pold aega seal mingit "statiivi" sättida
  • Autor
comment_60790

Tegelikult on autol tagasihoidlikud ainult 15 tolli veljed, tagasihoidlik madaldus ja täiesti stock välimus.. aga kokku tuleb edev.  Vb olla asi punases värvis ja harjumatult suures hulgas kroomdetailids tänapäeva mõistes.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_61378

Rehvid on 205/50R15

 

Veljed on RH Classic 15 tolli, 7 laiad.

 

 

Madaldust ma ei tea palju on.. Autol on muidu M-tech vedrustus tehase poolt, all on kollased Bilsteini amordid. M-tech kohta oleks nagu veidike madala võitu.. aga väga madal pole. Esi ja tagaots on täpselt ühekõrgel, seetõttu pole eest koopa äär rattaga võrreldes ideaalne.

 

Muidugi pedemajakatega harjunutele on see auto õudne ja kole, kuna see ju tohutult kõrge.

 

Jäik on selle eest ikka korralikult :D  Ringrajal superhea sõita 



Ma ise arvan, et umbes -40mm on madaldust kui võrrelda venna autoga..

  • 2 nädalat hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.