Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_104114

E30 diffrite tabel: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Differential
 

Oleneb kumb 188 e34 diffri korpus see on - kas kinnituspoldid on küljepeal või üleval (nagu e30-l)
Tagumise kaane peab niikuinii e30 diffri oma panema, mis maksab rohkem kui see differ.

Grimes müüb (müüs?) siin foorumis 3.91 lsd koos õige kaanega 200€. Ma millegipärast arvan, et tegu on visko lukuga mõne ix-i alt.. aga mine tea, võib-olla on tõesti torsen..

 

comment_104116
1 tund tagasi, oo7 ütles:

Eix, mis ülekandega diffrid muidu 325i all käivad originaalis sa paned peast kindlalt ?

 

http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=56&t=247197&p=15146182&hilit=TYP188#p15146182

 

50.- on sihuke aga see veidi aeglane. Läheb e34 oma otse alla ?

 

Kui mingi 3.91 või 3,73 ülekande otsa komistad ja korpus pealt nelja poldiga, siis vahetaksin hea meelega samaväärse E34 kaanega 3,46 ülekande vastu :P See mulle natuke liiga kiire. E34 pooltelje flantsid sobivad otse E30-le, erinevalt E28-st näiteks. Tagakaane kinnituse võiks meisterdada näiteks selle halli diiselkupee näitel mis siin foorumis on, ei pea tingimata originaalkaant miljoni euroga ostma.

 

Grimesi müüdav differ oli visko, ja müügis enam pole ka.  

  • Autor
comment_104117

Midagi meisterdama ei hakka kindlasti. Sellise asjaga aega tegeleda pole, pealegi ma ei pane seda ise sinna alla.

 

Muidu auto tegelikult sõidab ikka, lihtsalt tagant on kosta undamist ja sahinat. Kui peaks läbi minema differ ja üldse midagi pole saada siis laseb  4.10 TYP168 alla panna, mis vedeleb kuskil maal ja masin seisma ei jää

 

Muudetud , muutis oo7

comment_104120

Rahakoti raskusest sõltuvalt võib isetegemise asemel tolle vidina lausa osta :D http://www.ebay.ie/itm/Adapter-with-Polyurethane-Bush-90-ShA-Large-Differential-BMW-E34-to-E30-Drift-/182016842092?hash=item2a610c996c:g:rsIAAOSwabhUV4OB Usun, et tulevikus saab E30 kaante lõppedes sellest hädavajalik toode.

 

Lihtsalt teadmiseks, ma ei aja peale midagi ;)

  • Autor
comment_104134

188-d peaks nagu kestma. Need väikesed lähevad katki.

 

Minu käes hakkab sinna nüüd 4. differ alla minema, see teeb keskmiselt 1 - 12 000km peale. Nagu õli vahetus 

 

Armatuuris kollane põleb siis differ undab ka. Sel aastal oli jälle nii..

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_104136

Niipalju kui internetist neid dünograafikuid vaadata, siis toodavad 2,7-d kuskil 270nm kanti mootorist, sest lõppvõimsus asetseb enamvähem 5300-5400 kandis. 

 

Kõige suurem pöördemoment väikese korpuse puhul on vist 320i-l originaalis ja seda vaatasin järgi on 170nm. Mingit nimelt lõhkumist ma ei tee, ega kohapeal küpsetamist. Ma arvan, et see on ka põhjus miks need otsa saavad. Ma käin ainult vahest rajal sõitmas, aga seal ju alla 2. käigu ei sõida kunagi.

 

Mu venna autol asetseb lõppvõimsus kuskil 7000 ligi ja see nii palju momenti ei arenda. Tal see väike 3,45 kestis hooaja ilusti ära, kuigi talle meeldib kaabekat rohkem teha.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_104170
1 tund tagasi, eix22 ütles:

pane teine sott juurde, saad tutika z3  jahutusega tagakaane :)

Krt oleks neid asju läbi hammustanud, krooniajal oli tutikas kaas 1000 eek ringis , praegu saaks rikkaks :D

Peale Euro tulekut toimus vägev inflatsioon, mis 1,5x asjade hindu tõstis. 

 

Sul muidugi on ka diffreid mis mul vaja oleks naqni :D

 

 

Väga hea et diffri-inimesed välja on ilmunud mõned. Vaatab, kui kuskilt miskit ei ilmu siis peab ostma ka..

Muudetud , muutis oo7

comment_104183

Need tabelid on vigased, nendest pole mõtet kinni hakata kindlameelselt. 323 on väikse korpusega, see tabel näitab suurt. Ülekanded on seotud tootmisaja , tootmismaa ( kuhu toodetud), käigukasti tüübi ja kati olemasoluga. 325i on üldjuhul ilma katita 3.64 ja katiga 3.91. See 3.46 on esimese otsa automaadil , 3.73 osas infi pole täpselt, pandi samamoodi ilma katita autodele.

  • Autor
comment_104191

See tabel väidab ju et isegi 4.10 käis 325i all :huh:

 

Ma saan aru et veel ix ok, saab vedada paremini mingit käru ja esimese käiguga maastikul roomata 

Huvitav millest see loogika tuleb, et katiga pillil nii aeglane 

19 tundi tagasi, hiis ütles:

Minu omal siis on all 3,64. Huvitav on selle tabeli puhul jälle et difer on uuema väljalaske  järgi läinud .

 

Kui see peaks sealt alt ära tahtma tulla, ütle mulle ka. Ma saan aru, et sa ei tee seda autot korda? 

comment_104193

325iA touringule pandi, nagu ka ix atm touringule, teistele mitte. Sellepärast ongi see tabel puudulik, näitab tervet portsu ülekandeid samadele autodele, aga mis reaalselt läheb ,ei saagi teada. Peab uue tabeli vist ise tegema. Atm korral viimane käik ju 0.73 vs tavakasti 0.81,lisaks touringud raskemad tunduvalt ,atm auto ise omakorda raskem ,et täitsa loogiline aeglasema ülekande olemasolu. 325ixA touring kõige raskem e30, 1370 kg . Mul need mõlemad autod olemas, paraku ix šveitsi variant ja siis topiti 4.10 asemel 3.91 , võiks olla 4.10 siiski.

  • 3 nädalat hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.