Hüppa postitusse
Postitatud
comment_70284

Tere kaaskannatajad!

Olen juba mõnda aega olnud õnnelik E30-ne omanik ja mõtlesin ka teiega jagada oma auto toimetamisi. Lugu sai alguse 2012 aasta sügisel, kui kasutaja 'Joel' juhtus mu koleegiks olema ja sai tagaveolistest jutustatud. Jutt jõudis sinna, et E30 on üks parimaid ja ilusamaid tagaveolisi, mis meiesugustele kättesaadav on. Vana auto sai müüki pandud ja E30 kuulutusi jälgima hakatud. Protsess oli pikk ja vaevarikas. Eriti ajas närvi, et ''Joel'' enne mind rulli majja tõi. Lõpuks jõudis kätte 17.01.13 ja nüüd oli kord ja sai sõidetud Võrru ja sealt peale väikest tiiru oma isiliku E30-ga tagasi sõidetud. Omanik andis kaasa ühe sharniiri ja rattalaagi, need olevat läbi.

Emotsioonid olid laes, lihtsalt nii äge aparaat tundus olema.

Kuulutuse pildid:

kuulutus9.jpgkuulutus7.jpgkuulutus5.jpgkuulutus2.jpg

 

Eks neid pilte on veel, aga ei hakka kõiki siia toppima.

3 päeva hiljem sain lõpuks tõstukile olukorda lähemalt uurima..

 

Ülestõstes selgus, et sillatalla täiesti mäda ja veovõlli kandoss ja ka puru. Sharniir ja laager, mis kaasa anti läksid ka käiku.

Sillatala:

esimener2.jpg

esimener5.jpg

 

 

 

Ajutiselt sai natuke keevitust peale määritud:

esimener7.jpg

esimener8.jpg

 

Lumi koopast ära sulas tuli veel üllatusi:

0101032375e9ddf.jpg

0101032393df7ab.jpg

 


Kahjuks ei luba foorum korraga nii palju pilte panna kui ma soovisin. Nii et kui aega saan postitan natuke juurde. Sest vahepeal on palju juhtunud.

  • Vastuseid 184
  • Vaatamisi 25,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Oktoober 2014   Mootoriruum sai värvitud:   Piduri võimendi külge:   Veel paar viimase hetke liigutust mootori juures ja võib õnnis hetk alata:   Ja siis auto alla sünnitust vastuv

  • Mai 2015   Autokallal pole just suurt progressi toimunud. Kuid uus kütusetrass ja põhja mastiks on tehtud.   Vahepeal oli mul sünnipäev ja sõbrad tegid sellise üllatuse:   ..vot sellised sõb

  • Paistab, et siin mängivad lapsed E30 lasteaiast autovärvimismängud.   Ühest poolest on 450,- E terve autovärvimiste ees täielik naljakas eelarve - kus mina soovin pigem ehituskauplusest mina ja 5 ki

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_80455

Juuni 2014

 

Pole ammu kirjutanud, aga seis järgmine..

Garaazi nurgas seisab selline vigur:

IMGP5011.JPG

 

 

Pidurivõimendi, kast ja käpad olemas.

 

Puudu veel gardaan ja M20 hoorattale minev siduri komplekt.

 

Niisiis plaan kasutada M20 hooratas ja starterit. Siin kohal küsin nõu, et mis siduri ketast ja korvi kasutada?

Kui kergeks hooratas treida?

Muudetud , muutis maxofsix

comment_80457

Oleneb mida sa saavutada tahad. Driftijate ja tuunijate lemmik variant on Audi AAN mootori korv, millele tuleb paar auku puurida, et täpselt hoorattaga kokku sobiks ja M60B30 240mm leevendita ketas. Aga tänavasõiduks piisab vast tavalisest m20 sidurikomplektist. Mina treisin hooratta kuni starteri vööni maha ja kaalus ca 6,5kg peale seda kui õigesti mäletan. Kuna plaanin samuti AAN korvi kasutada, siis tuleb lisaks ka hooratta tööpinda maha treida, kuna see on tehtud 228mm kettale.

comment_80475

Ma arvan, et M50 otsus on paljudel seetõttu, et see mootor tuleb odavalt kätte ja ei ole mingi raketi teadus seda vahele panna. Ja võrreldes M20 on see mootor uuem, võimsam ja kindlasti ka rohkem levinud, kui M20 ehk siis saab kergema vaevaga kätte. M52 on juba veidi kallim ning juhtmetega rohkem jamamist. M54 on veel kallim ja veel rohkem tegemist juhtmetega. M60 mootoreid liigub vähem ja neid juba raskem vahele panna kui M50 ning samuti koos kastiga ja kõige muuga läheb M60 ja M62 kõvasti rohkem maksma. S seeria mootorid kah veel valikus, aga nende hinnad juba mitmekordsed. Ehk siis kõige mõistlikum ja odavam on M50 rullika puhul, kui tahaksid jõudu juurde saada ja tegu on tänava autoga ning jääb selleks.

 

Aga nuh selline on minu arvamus.

 

Teemasse ka, kõva töö ära tehtud ja loodan, et said värvitööde praakidest lahti. Edu.

Muudetud , muutis P2hkel

  • Autor
comment_80511

Oleneb mida sa saavutada tahad. Driftijate ja tuunijate lemmik variant on Audi AAN mootori korv, millele tuleb paar auku puurida, et täpselt hoorattaga kokku sobiks ja M60B30 240mm leevendita ketas. Aga tänavasõiduks piisab vast tavalisest m20 sidurikomplektist. Mina treisin hooratta kuni starteri vööni maha ja kaalus ca 6,5kg peale seda kui õigesti mäletan. Kuna plaanin samuti AAN korvi kasutada, siis tuleb lisaks ka hooratta tööpinda maha treida, kuna see on tehtud 228mm kettale.

 

Soov oleks selline, et mootor kergelt pöördesse astuks ja et sidur kannataks ''harjukeskmisest'' agressiivsemat sõitu.

 

Tänud asjaliku info eest.

 

Nagu õeldakse, milleks leiutada jalgratast, kui see on olemas juba :) 6.5kg hooratta saab kuni 85/09 r6 isenditelt :)

Nii huvi pärast, miks just selline valik? see m50 liiga igav juba, pea terve foorumi autod selliste mootoritega.

 

Kuna m50 on kõige odavam ja lihtsam variant võimsust tõsta, ning kui sellest võimsusest väheks jääb, siis on võimalik m50 lihtsamalt täiustada kui m20 mootorit. Kuna minu doonor masinal oli automaatkast ja vanast mootorist oli hooratas võtta, ongi plaanis kasutada m20 hooratast. Ehk teeks midagi põnevamat, kui minu kasutuses olevad vahendid vaid lubaksid :)

Muudetud , muutis maxofsix

comment_80579

Selleks et M20nest sama võimsust saada on vaja tõesti mootor lahti võtta. Samas 2,8 liitrisena on see ka võimsam.

 

Ise pooldan seda, kui auto on originaalse välimusega, siis jääb kapotialune originaal. Rahaliselt on igakell mõistlikum M50 paigaldada, kui M20 ehitama hakata.

comment_80583

Aga samas on need m50 mootorid ka kõik 20a vanad ja sealt enam seda tehase etteantud võimsust ei tule ühegist välja. see on ainult numbriline illusioon, mis enamasti nende mootoritega müües kaasas käib. Kuna nad eelkäiatest võimsamad, siis seda vurtsu kindlasti rohkem.

Minu silmis pigem samuti võiks kapotialune välja näha autoga samast ajastust, eriti just pre facelift.

  • Autor
comment_80586

Aga samas on need m50 mootorid ka kõik 20a vanad ja sealt enam seda tehase etteantud võimsust ei tule ühegist välja. see on ainult numbriline illusioon, mis enamasti nende mootoritega müües kaasas käib. Kuna nad eelkäiatest võimsamad, siis seda vurtsu kindlasti rohkem.

Minu silmis pigem samuti võiks kapotialune välja näha autoga samast ajastust, eriti just pre facelift.

Jah ka mulle meeldiks kui kapoti all oleks m20b25, mis on eelnevalt pulkateks võetud ja kõik vajalikud tihendid ja osad vahetatud, kaan remonditud jne. Kuid mul lihtsalt ei ole selleks raha. m50b25 mootor tuli põhimõtteliselt tasuta kätte. Ostsin doonori, võtsin mootori ja müüsin ülejäänud varuosadeks ja metalli.

comment_80626

Eks mootorivalik tuleks tulevikuplaanide järgi teha. M20 ja M50 hinnaklass on nii mootori kui remondi maksumuse poolest ju sama ja vahet pole kumma mootori sa valid hea tulemuse saamiseks tuleks teha kap. remont. Uued saaled, rõngad ja klapid sooveldada, siis peaks juba suhteliselt tehase lähedase jõu kätte saama mõlemast mootorist. M 50 puhul lihtsalt veidi rohkem tööd klappidega. Ja kui 2,8 liitristest rääkida siis M50 puhul on see töö veel lihtsam kui M20 puhul, midagi modifitseerida tarvis pole. Lisaks kannatab M5x seeria mootoreid ilma kolvi suurust muutmata kuni 3 liitriseks ajada. Kap. remonditud nn. M50B28 pidavat 160-1655 kw mootorist andma ja 3 liitrine on Eestis väikeste modifikatsioonidega üle 190KW kätte saanud. Samas pole kapotialune enam originaal. Aga minu arvamus on see, et ka m50 võib kapoti all ilus välja näha ja järgmistel piltidel on minu meelest üks väga hea näide
tumblr_lxu89qnTjk1r5iicro1_1280.jpg
Picture-379-1.sized.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_82496

Juuli 2014

Ei ole surnud.. lihtsalt ülikiired ajad ja palav.

 

Seis hetkel selline, et uus mootor ja auto sõbrunevad vaikselt seina ääres:

2014-07-29+17.24.26.jpg

 

Sai nurgast kõige kõveram uks välja otsitud:
2014-07-29+17.05.36.jpg

2014-07-29+17.19.17.jpg

 

Uus piduriväimendi, pärit Saab 900 küljest, sai natuke värskendust:

 

2014-07-29+17.20.46.jpg

2014-07-29+17.23.04.jpg

Muudetud , muutis maxofsix

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_82849

August 2014

 

Edusammud on  väga vaevalised. Endiselt puudub sidur ja teha nii palju, kuid aega nii vähe.

 

Viimane lihv siis see uks värviks valmis:

_IGP8781.JPG

 

Mootoriruumis paar ebavajaliku kronsteini eemaldatud ja kõvasti roostega võideldud:

_IGP8776.JPG

_IGP8779.JPG

Muudetud , muutis maxofsix

  • 2 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_84590

September 2014

 

Sai natuke mootori ja kasti paaritamisega tegeldud. E36 mootori käpad külge, uued simmerid käigukastile ja mootoril nukkvõlli otstesse ka. Vana m20 mootori hooratas käis treiali juures ja võttis alla, nüüd kaalub 7,6 kg ja istub kenasti m50 külge.

Kuna vana m20 mootori sidur ja korv ei kannatanud enam kasutada ja aeg peale surub sai võetud üks enam vähem korralik m20 korv ja Raunexi varuosapoest tundmatu BMW laojäägi siduri ketas  :rolleyes:

 

 

_IGP9364.JPG

_IGP9345.JPG_IGP9348.JPG

_IGP9400.JPG_IGP9368.JPG

_IGP9399.JPG

 

Väljalaske kollektorisse muidugi 1 polt sisse murtud

_IGP9390.JPG

_IGP9394.JPG_IGP9398.JPG

 

Päeva lõpetuseks selgus, et olemas olev m20 starter kohe kuidagi ei taha külge istuda, kuna ta on liiga jäme. Tuleb välja, et m20 startereid on kahte mõõtu. Sai poest uuritud erinevaid pendiksi variante, et saaks m50 starteri m20 hoorattaga sobima, kuid tulutult

Niisiis saigi mootor nurka pargitud ja kapoti aluse kratsimisega edasi tegeletud..

_IGP9439.JPG

Muudetud , muutis maxofsix

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.