Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
TigeTikker

E30-le 2.5 tds?

Küsimus

Küsimus selline, et kui raske/keeruline on panna e30-le 2.5 tds-i 105Kw mootorit, kui ennem oli peal 1.8 bensakas. Et mis asju peale täiskomplektse mootori pean veel ära vahetama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

Tere.

Sai ka M51 peale 324td-le ja auto sõidab.

Mootor käib 324 ajuga ja juhtmestikuga, mis on seal piirajaks ning seepärast tahaks kellegi kogemusi kes on paigaldanud ka elektroonika näiteks 525tdsi oma.

Tahaks kindlasti kasutada uuemat kõrgsurvepumpa, mis on induktiivanduriga mitte kuluva reostaadiga ja sellise pumba lõpp on 994?

Sellel on vanast pumbast erinev aju kindasti ja kas E34 on paigaldatud 994 lõpuga pumpa või ainult E39 kerele?

Kas E34 on ka õhulugeja 105 kw mootoril või tuli see alles E39 kerel?

Kas E34 on tdsil ka immo otsa sattumise võimalus või ainult E39 kerel?

 

 

 

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Induktiivanduriga peaks tõesti olema 994 pump. Minu E34 oli peal. Õhulugeja tuli E39-ga (kuid vist ka E36-l peal). Immo vist tuli hiljem siiski peale, äkki 95ndast. Vanemad autod ei pruugi vist jällegi 994 pumbal käia. Viimaseid kahte lauset ei kinnita ega lükka ümber.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Rombvõtmega ilmselt immoga variant. E36 peal oli mingist ajast alates õhulugeja olemas jah juba.

Ega midagi keerulist ei ole ju. Vaja on sul pumpa, sellele vastavat juhtimist, mootorijuhtmestikku ning aju.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Pumpasid on riiulis igasuguseid aga reostaadiga pumpadel on see kõigil kulunud ja kuna praegune sõitev lahendus on reostaadiga siis tuleb kõne alla ainult induktiivanduriga variandile ehitamine.

Mõistlik on kindlasti vastav doonor osta, kust saab võtta mootorijuhtmestiku ja aju ning on hea juhtmetes järge ajada ning seepärast küsisingi mida ja mis aastast otsida.

E36 peaks aga kõik õhulugejaga olema?

Iseenesest õhulugeja vastu väga ei võitlegi, küll aga immo vastu.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kui ajuga saad immo pulgad kaasa, siis pole seal midagi hirmsat, skeemis natuke näpuga järge ajada, juhtmed teha korralikult ja ongi olemas. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kui 318 ehitada tds'iks siis saaks selle arvele ka ?

Mina sain

Ja tdsi kastil jah pikad käigud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kuna vahepeal autoga 10 000 ära sõidetud ning ka asju sujuvalt parandatud ja täiustatud kirjutaks kogemustest et teistel läheks lihtsamalt.

Esiteks mootori paigaldamisel päris sobivaid patju ei leidnudki ja seega sai paremat mootorikäppa 20mm lühemaks tehtud ja ka 10mm madalamaks lastud et sisselase läheks pidurivõimendist mööda.

Paraku ta sealt mööda ei läinud ja et mitte mootorit liiga kõrgele ajada ja väiksemat võimendit panna sai kollektorit nurgast pisut ringi keevitatud.

Niisamuti jäi kasutusse M21 käigukast et vältida probleeme mootoripatjadega järgiaitamisel.

Kuna probleemide ennetamiseks tahtsin kindlasti jätta mehaanilise ventilaatori ja see ikkagi ei mahtunud piisavalt kaugele radikast sai veepumpa 8mm lühemaks tehtud ja nüüd on vahe ventika ja radika vahel 20mm.

Kuna autol ei olnud roolivõimendit ja ei soovinud ka hakata ehitama sai roolivõimendi pump ära jäetud ja lühem rihm otsitud mingisuguselt Roveri mootorilt.

Summuti sai tehtud 60mm torust otsast lõpuni ja tahaotsa ka moepärast üks pott pandud sest kartsin liiga kõva häält.

Veel sai EGR ära kaotatud ja sisselaskekollektori otsast ka see peene auguga klapikoda.

Algul käis mootor M21 juhtmestiku ja ajuga ning tahtes asja paremini käima saada sai prooviks tehtud vahejupp M21 juhtmestiku ja M51 aju vahele aga selle juures häiris hirmsasti pikk viivitus gaasi mahalaskmise ja pöörete langemise vahel ning hoolimata kulutatud nädalatest aju programmi uurimisel ei leidnud selle viivituse vähendamiseks võimalust ja läks M21 aju tagasi.

M21 ajul sai tehtud 4 erinevat seadet igaüks oma eepromil, et saaks kiiresti vahetada kui dünomise isu tuleb.

Isu tuli ja sai kinnitust tagumikudüno arvamus et liiga palju kütet ei anna head tulemust.

Kui musta suitsu saatel kiirendamist alustada jõuab turbo 1 baarini alles 3000 pöördel, mida on diislile liiga palju.

Alustades aga vaevumärgatava hallika suitsuga on 1 bar käes 1700 pöördel.

Samuti kukub vääne suure suitsuga nagu kivi peale 4000 pööret kuid mõistliku hallika suitsuga püsib 5000 pöördeni üle 260Nm.

Kuna puudub cooler hetkel siis turborõhku üle 1,2 bar ei aja ja seda ta hoiab lõpuni välja.

Seega jäi maksimumiks 176 hj 4570 pöörde juures ja väänet 374 Nm 4100 pöörde juures.

Seega päris M57 ei anna välja aga sõidetav on küll.

 

 

  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mul selle roolivõimuga sama teema, kas oskad öelda täpse margi mille rihma panid. Uurisin poest aga ei oska keegi mulle midagi pakkuda. Kui õigesti meeles on siis pikkuseks mõõtsin 1880mm ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
57 minutit tagasi, lepa ütles:

Mul selle roolivõimuga sama teema, kas oskad öelda täpse margi mille rihma panid. Uurisin poest aga ei oska keegi mulle midagi pakkuda. Kui õigesti meeles on siis pikkuseks mõõtsin 1880mm ?

Rihma pikkus ilma roolivõimuta on 1495mm ja rihma mark 5PK 1495.

Leiab selle Rover 800 (XS) 825 d külgest.

 

     

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Läks vaidluseks selle nn"Evrymodi"üle ja kehtib see ka pumba kaane nihutamisel suurema kütusekoguse saamiseks ning küsiks ühe targema küsimuse selle kohta.
Nimelt kui seda kasutada näeb aju kütusekoguse regulaatorit(fuel quantity adjuster) olevat väiksema etteandekoguse peal kui tegelikult ja nüüd küsimus:
Kas sellega kaasneb, et pritsemoment(start of injection) on samuti vastavalt sellele aju nähtavale väikesele kütusekogusele liiga hiline või reguleeritakse pritsemomenti vastavalt juhtpihustist saadavale reaalsele avatusajale?
Küsimuse põhjus on väga kõrge väljalaskegaaside temperatuur 758c, mis alaneb 480c peale kui keerata pumbast pritsemoment nii varajaseks, et mootor töötab tühikäigul väga terava häälega.
 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

kütusekogust timmitakse ajust, mitte kaane näppimisega. Ma ei saa aru, mis komme see on kaant kolkida??

Niipalju kui neid näpitud pumpadega pille olen näinud/kuulnud, siis tühikäik kõrgeks kolgitud, tagant must jookseb, kütusekulu 10 sajale ja minek pole kuskilt otsast parem, kui näppimata versioonil.

  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Väga paigast aetud kaanega masinatel on reeglina mingi häda, miks tal enam minekut ei ole ja siis üritatakse sel moel remontida.

Näiteks rõhuanduri viga või sisselaske temperatuuri ja ka gaasipedaali andur trehvas vigane mille takistus täisgaasil ei mahtunud ettenähtud piiridesse.

Üldiselt see vanadest asjadest või tähestiku lõpust pärit varuosadest täielikult toimiva mootorijuhtimise kokkusaamine on paras peavalu.

Täna toredad traktori diagnostikud laenasid pihustitoru vahele käiva strobo ja sai kinnitust et pritsemoment läheb kaane liigutamisel samuti hilisemaks sest aju näeb väiksemat kütusekogust kui tegelikult ja juhtpihusti annab ainult pritse alguse signaali mitte pihusti lahtioleku kestvuse.

Katse järeldused oleks:

Kaanest pritsekoguse suurendamine muudab pritsemomendi hilisemaks ja sellega tõstab väljalaske temperatuuri liiga kõrgeks mis lõpeb varem või hiljem turbo surmaga.

Evrymodi kasutamine on täpselt sama efektiga.

Ainuüksi pumba pinge tabeliga tuunimine on sama efektiga.

Kui max võimalikust 51 mg/str ei piisa on vaja jämedama plunsriga pumpa või pritse alguse tabelit ka muuta.

  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mul oli kunagi 525TDS automaat. Täpselt ei oska öelda, mida sellega tehtud oli, kuid minek oli hea. Laaderõhk tõusis kuni 1,7 bar, esimestel käikudel tekkis fuelcut ja kui ilmad soojenesid, hakkas auto tühikäigul imelikult käima ja summuti popsus kahtlaselt. Muu hulgas oli kaant toksitud, noh, toksisin seda siis veidi tagasi. Sain popsumisest lahti, laaderõhu reguleerisin 1,5 peale ja minekus ei kaotanud grammigi, fuelcut rakendus harva ja pigem 1. käiguga. Kuna tegemist oli igapäevaautoga, ei hakkanud peale sellist sättimist mingile edasi tuunimisele raha kulutama, kuid peale asja uurimist ja kellegi teise tehtud eksperimente olen veendunud, et kui peaksin tahtma vanast BMW diislist viimast, siis selleks ei lähe vaja iialgi mehaanilist pumpa, evry mod'i, haamrit pumbakaane löömiseks või jumal teab, kelle softi ECU-sse. Õnneks valik, kas tuunitud M21/51 või M57, on juba igaühe isiklik eelistus Minule sobib tavaline M20. sr_burnout.gif.d6c311f8affd2602383817748

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mootori juhtmed sain paika, kuid olen hädas immo ühendamisega.

Moto on e36 tds 12/95a 

Pm oleks siis vaja teada milline pin ajus on immo oma? 

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kuna auto käima ei läinud siis kahtlustasin kohe et mul immo valesti ühendatut. Kuid võta näpust.

Lõpuks vaatas ka Raitz auto üle ja oh üllatus mis avastas :D

Mul oli millegipärast see peenem pluss juhe ühendamata jäetud:S

20160421_171315[2].jpg

See juhe külge ja pill käis.

Auto käib org. immo ja org. el.pumbaga.

Kui uurida ja süveneda siis see juhtmestiku tegemine väga lihtne;)

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Hakkasin enda e30le tdsi vahele panema, mootor pätineb siis e34 vahelt ning käppad panin e36 tdsi omad kuid mootor ei taha kuidagipatjadepeale sobida, ühe käppa saad paika ära kuid teisel jääb umbes 5 cm padjast puudu keegi ehk oskab öelda milles probleem võib olla? Kasutasin m50 mootoripatju

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Karteril jahutusribid lõikasid maha? Et vastu latti ei käiks need.

Ei mäleta peast, kas E36 käpad sai valedesse aukudesse ka panna, aga turbo poolne käpp ei jää kindlasti vanadesse aukudesse.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ei loikanud neid ribisid ära äkkiselles ongi probleem ja e36 käppasid sai turbopoolset valestipanna ja aga teist poolt ei saa valestipanna

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Selline küsimus siis et millist kardaani kasutada kui 1,8 teen tdsiks? 1,8 originaal kardaan jääb kuskil 5 cm liiga pikkaks

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mina kasutasin jah M21 patju aga pidin padja poldid seadetiftide aukudesse panema sillatalal.

Vasakule pidi miski 8mm seibi ka alla panema et kollektorit mitte vägapalju lõigata pidurivõimendi kohalt.

bemar3.JPG

Bemar.JPG

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus