Hüppa postitusse

Rainer

Foorumikasutaja
  • Postitusi

    10
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    1

Kõik, mis Rainer postitas

  1. Niisiis tahaks loobuda M20b20 mootori -0,25 remontmõõdus vändast, mis sai aastaid tagasi lihvida ja tasakaalustada lastud kuid jäi seisma. Asub Võrumaal ja maksab 40 eur. Tel.5666 o925
  2. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Mina kasutasin jah M21 patju aga pidin padja poldid seadetiftide aukudesse panema sillatalal. Vasakule pidi miski 8mm seibi ka alla panema et kollektorit mitte vägapalju lõigata pidurivõimendi kohalt.
  3. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Väga paigast aetud kaanega masinatel on reeglina mingi häda, miks tal enam minekut ei ole ja siis üritatakse sel moel remontida. Näiteks rõhuanduri viga või sisselaske temperatuuri ja ka gaasipedaali andur trehvas vigane mille takistus täisgaasil ei mahtunud ettenähtud piiridesse. Üldiselt see vanadest asjadest või tähestiku lõpust pärit varuosadest täielikult toimiva mootorijuhtimise kokkusaamine on paras peavalu. Täna toredad traktori diagnostikud laenasid pihustitoru vahele käiva strobo ja sai kinnitust et pritsemoment läheb kaane liigutamisel samuti hilisemaks sest aju näeb väiksemat kütusekogust kui tegelikult ja juhtpihusti annab ainult pritse alguse signaali mitte pihusti lahtioleku kestvuse. Katse järeldused oleks: Kaanest pritsekoguse suurendamine muudab pritsemomendi hilisemaks ja sellega tõstab väljalaske temperatuuri liiga kõrgeks mis lõpeb varem või hiljem turbo surmaga. Evrymodi kasutamine on täpselt sama efektiga. Ainuüksi pumba pinge tabeliga tuunimine on sama efektiga. Kui max võimalikust 51 mg/str ei piisa on vaja jämedama plunsriga pumpa või pritse alguse tabelit ka muuta.
  4. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Läks vaidluseks selle nn"Evrymodi"üle ja kehtib see ka pumba kaane nihutamisel suurema kütusekoguse saamiseks ning küsiks ühe targema küsimuse selle kohta. Nimelt kui seda kasutada näeb aju kütusekoguse regulaatorit(fuel quantity adjuster) olevat väiksema etteandekoguse peal kui tegelikult ja nüüd küsimus: Kas sellega kaasneb, et pritsemoment(start of injection) on samuti vastavalt sellele aju nähtavale väikesele kütusekogusele liiga hiline või reguleeritakse pritsemomenti vastavalt juhtpihustist saadavale reaalsele avatusajale? Küsimuse põhjus on väga kõrge väljalaskegaaside temperatuur 758c, mis alaneb 480c peale kui keerata pumbast pritsemoment nii varajaseks, et mootor töötab tühikäigul väga terava häälega. üles
  5. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Rihma pikkus ilma roolivõimuta on 1495mm ja rihma mark 5PK 1495. Leiab selle Rover 800 (XS) 825 d külgest.
  6. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Kuna vahepeal autoga 10 000 ära sõidetud ning ka asju sujuvalt parandatud ja täiustatud kirjutaks kogemustest et teistel läheks lihtsamalt. Esiteks mootori paigaldamisel päris sobivaid patju ei leidnudki ja seega sai paremat mootorikäppa 20mm lühemaks tehtud ja ka 10mm madalamaks lastud et sisselase läheks pidurivõimendist mööda. Paraku ta sealt mööda ei läinud ja et mitte mootorit liiga kõrgele ajada ja väiksemat võimendit panna sai kollektorit nurgast pisut ringi keevitatud. Niisamuti jäi kasutusse M21 käigukast et vältida probleeme mootoripatjadega järgiaitamisel. Kuna probleemide ennetamiseks tahtsin kindlasti jätta mehaanilise ventilaatori ja see ikkagi ei mahtunud piisavalt kaugele radikast sai veepumpa 8mm lühemaks tehtud ja nüüd on vahe ventika ja radika vahel 20mm. Kuna autol ei olnud roolivõimendit ja ei soovinud ka hakata ehitama sai roolivõimendi pump ära jäetud ja lühem rihm otsitud mingisuguselt Roveri mootorilt. Summuti sai tehtud 60mm torust otsast lõpuni ja tahaotsa ka moepärast üks pott pandud sest kartsin liiga kõva häält. Veel sai EGR ära kaotatud ja sisselaskekollektori otsast ka see peene auguga klapikoda. Algul käis mootor M21 juhtmestiku ja ajuga ning tahtes asja paremini käima saada sai prooviks tehtud vahejupp M21 juhtmestiku ja M51 aju vahele aga selle juures häiris hirmsasti pikk viivitus gaasi mahalaskmise ja pöörete langemise vahel ning hoolimata kulutatud nädalatest aju programmi uurimisel ei leidnud selle viivituse vähendamiseks võimalust ja läks M21 aju tagasi. M21 ajul sai tehtud 4 erinevat seadet igaüks oma eepromil, et saaks kiiresti vahetada kui dünomise isu tuleb. Isu tuli ja sai kinnitust tagumikudüno arvamus et liiga palju kütet ei anna head tulemust. Kui musta suitsu saatel kiirendamist alustada jõuab turbo 1 baarini alles 3000 pöördel, mida on diislile liiga palju. Alustades aga vaevumärgatava hallika suitsuga on 1 bar käes 1700 pöördel. Samuti kukub vääne suure suitsuga nagu kivi peale 4000 pööret kuid mõistliku hallika suitsuga püsib 5000 pöördeni üle 260Nm. Kuna puudub cooler hetkel siis turborõhku üle 1,2 bar ei aja ja seda ta hoiab lõpuni välja. Seega jäi maksimumiks 176 hj 4570 pöörde juures ja väänet 374 Nm 4100 pöörde juures. Seega päris M57 ei anna välja aga sõidetav on küll.
  7. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Kuna asja uurides selgus, et meie keeles ei ole materjale diisli ajude ülesehituse ja tuunimise osas sai tõlgitud väike kokkuvõte asja olemusest. Kui asi praktilise tööni jõuab tekib kindlasti kõrvalsaadusena veel materjali, kui selle vastu on huvi. https://www.upload.ee/files/5398523/Ajugumnastika.pdf.html
  8. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Pumpasid on riiulis igasuguseid aga reostaadiga pumpadel on see kõigil kulunud ja kuna praegune sõitev lahendus on reostaadiga siis tuleb kõne alla ainult induktiivanduriga variandile ehitamine. Mõistlik on kindlasti vastav doonor osta, kust saab võtta mootorijuhtmestiku ja aju ning on hea juhtmetes järge ajada ning seepärast küsisingi mida ja mis aastast otsida. E36 peaks aga kõik õhulugejaga olema? Iseenesest õhulugeja vastu väga ei võitlegi, küll aga immo vastu.
  9. Rainer

    E30-le 2.5 tds?

    Tere. Sai ka M51 peale 324td-le ja auto sõidab. Mootor käib 324 ajuga ja juhtmestikuga, mis on seal piirajaks ning seepärast tahaks kellegi kogemusi kes on paigaldanud ka elektroonika näiteks 525tdsi oma. Tahaks kindlasti kasutada uuemat kõrgsurvepumpa, mis on induktiivanduriga mitte kuluva reostaadiga ja sellise pumba lõpp on 994? Sellel on vanast pumbast erinev aju kindasti ja kas E34 on paigaldatud 994 lõpuga pumpa või ainult E39 kerele? Kas E34 on ka õhulugeja 105 kw mootoril või tuli see alles E39 kerel? Kas E34 on tdsil ka immo otsa sattumise võimalus või ainult E39 kerel?
  10. Ehk siis sõites Tartust Võrru näen peeglist, et hakkab Kambjas mööda sõitma ilus must E30.Kõrvale jõudes aga oleks üllatusest peaaegu telefoni käest pillanud, sest see auto oli pikap! Niipalju kui ma teda uurida jõudsin, siis isetehtud muljet ta küll ei jätnud. Kastis oli must plastmass ja esiseinal Bmw logo.Taga oli tavaline stange ja luuk paistis lahti käivat kohe stange pealt ja luugi avamise link oli täpselt nagu ukselgi.Paremal ääres tavalisel kohal oli aga embleem 325IF ja kabiini tagaseinas aken. Oli see auto Vene numbriga ja peale vaadates EI jäänud muljet, et oleks kellegi käsitöö. Kas on mingi võimalus, et selliseid tehti näiteks Usas või Aafrikas?
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus