Hüppa postitusse
Postitatud
comment_9788

Ostetud 2010 jaanuaris. Tegemist 1991 aasta e30 touringuga. Esmane registreerimine aprillis, kuu varem valminud. Värv tumesinine ehk lazurblau mettallic.

Tehasepoolsete lisade nimekiri, millest pole pm midagi järel :P

295-bee¾ nahksisu; (järel vaid bee¾ põhjamatt)

169-oxi-katalüsaator; (tundub olevat tühjaks lõigatud)

219-kolme kodaraga nahksportrool; (olemas nüüdseks taas)

227-sportvedrustus+tagatelje nivooreguleering; (mida pole seda pole)

296-mingid valuveljed Classic Style; (varuratas on korralik "pudelikork)

314-klaasipesu-,juhiukse luku-,tahavaatepeeglite soojendus; (pole)

400-meh.katuseluuk; (toimib)

413-pakiruumi võrk-ruloo; (pole)

423-veluurjalamatid; (pole)

428-ohukolmnurk,esmaabi karp; (eip)

510-pooltulede kõrguse reg.; (ei toimi)

529-salongiõhu mikrofilter; (olemas, aga väga vana)

562-kaardilugemistuled peeglis; (noup)

652-makkraadio BMW Bavaria C II; (noup)

681-katuseantenn; (mhm)

690-kassetihoidja konsoolis; (tavaline konsool)

801-Saksa variant

Niiet kärbitud on sellelt isendilt ikka palju!

Mõned pildid ka

dsc0429c.jpg

dsc0434w.jpg

dsc0430e.jpg

Esiletõstetud vastused

comment_9498

Kui see roostetamine aind küljekarpidega piirdub, siis pole küll erilist mõtet kere hakata vahetama sellepärast, see küljekarpide vahetamine just mingi raketiteadus ei ole. Ustelt rooste maha, halvas seisus uksed välja vahetada ja tiiva ääre tükid mõne doonori küljest. Ja piltide järgi polegi suurt rohkemat teha.

Ise võtaks küll kere korrastamise ette, ega see kola ümber tõstmine ka väga palju lihtsam ei ole kui tundub. Pärast keevitamist vähemalt tead, et asi kestab, mitte ei tule pärast üllatusi välja. 20 a vanade autode puhul pole lihtne ideaalkorras kere leida.

Muidugi see tasub end, siis aind ära kui põhi samasugune pole.

comment_9496

Sama arvamus siin, lihtsam see korda teha kui kõik ringi lapata. Enivei pead uue kerega keevitustöid ette võtma, pole veel kohanud nii ideaal e30 kere, mis ei vajaks keevitust, eriti kui on "body skeleton" täitsa paljaks roogitud ja kõik nähtaval. Teadagi, miks need tõstekohad on ära mädanenud, sama saatus ootab enamus rullika omanikke, kes hoolimatult ja valest kohast tõstavad tungi ja tõstukiga.

comment_9486
Kui see roostetamine aind küljekarpidega piirdub, siis pole küll erilist mõtet kere hakata vahetama sellepärast, see küljekarpide vahetamine just mingi raketiteadus ei ole. Ustelt rooste maha, halvas seisus uksed välja vahetada ja tiiva ääre tükid mõne doonori küljest. Ja piltide järgi polegi suurt rohkemat teha.

Sa oled õige optimistlik! Karbid ise juba suht läbi, neisse tuleks korralikult metalli panna, et tulevikus autot veel tõsta saaks. Neid pilte vaadates siis võib arvata ,et põhi mingi korralik pole, esirataste tagant kindlasti ka suht mäda.

Kui endal vahendeid ega oskusi pole siis tutkit midagi odavalt ära teed. Teistel teha lastes on just oht suurem, et tehakse kiirelt mingi käkk ära.(kui just korralikku klotsi ei maksa)

Kui mõnda aega silmad lahti hoida siis võib täitsa korraliku kere otsa sattuda. Asjade ümber viskamine nõuab juba hoopis vähem oskusi ja vahendeid.

Kolmas, lihtsaim variant on külgedele katted tagasi peale panna, masin maha müüa ja uus osta..

comment_9477

Karbid ise juba suht läbi, neisse tuleks korralikult metalli panna, et tulevikus autot veel tõsta saaks. Neid pilte vaadates siis võib arvata ,et põhi mingi korralik pole, esirataste tagant kindlasti ka suht mäda.

Mismõttes korralikult metalli panna? Tead ikka kuidas küljekarpe vahetatakse? Keegi ei hakka vana küljekarpi ju plekitükikestega taastama. Küljekarp vahetatakse ikka terves tükis välja ja mis seal keerulist on?

Lõikad vana sealt ära kuhu uus külge läheb keevitad kinni ja kõik.

Müüdavad karbid ju sellised: http://acar.ee/acar_pic/1925545.jpg

See keevitamine on ka arvatavasti väike mure, nagunii leidub mõni tuttav kellel relakas ja keevitus olemas.

comment_9474

Karbi vahetamiseks läheb vaja autot, uut tükki, relakat, keevitust, alecoq 6 pack ja 0,5l jägermeister ning üks karp saab väga kenasti vahetatu :P(seda siis kolmekesi). Kui põhja alla ja esimeste lansekate juures midagi läbi ei paista siis taasta see kere ennem :)

comment_9472

Teie jutu lugemine paneb veidi pead vangutama küll. Sellisel karbil ainult pleki vahetamine on küll ainult enese petmine, mingist kestmisest ega kvaliteedist küll juttu ei saa olla.Tungi kohad puhta läbi ju, lahti lõigates tuleks sealt alt veel igasugu üllatusi. Lisan paar pilti, saate aru mis metalli lisamise all mõtlesin.

PILT1.jpgPILT2.jpg

Sealjuures minu vana karp nägi välja selline:

pilt3.jpg

comment_9471

Minu arvamus on selline,et eestist ei leia sa ühtegi nii head keret,millega tööd pole vaja teha.Tüüpilised kohad on kõigil vigased.

Tõesti kui omal keevitus käes ei püsi on raha kulu suurem,kuid see eest kui ära teed,kestab kauem,kui too teine kere,millel seisab töö ees.

Omal nahal see asi läbi kogetud, kui ostsin teise kere,et see parem,kuid tuli hoopis hullem välja,kui eelmine oli.Siiski võtsin otsuse ja taastasin kere ära.Sai palju hullemaid kohti tehtud,kui karpide vahetus.ja kui karbi vaheleht on mäda,saab ju ka selle ära vahetada.

Eks omanik muidugi teab :P jõudu ja jaksu!

comment_9470

KUKS`iga nõus, et eestist ei leia sellist kere. Ümber lappamine on ka üsna keerukas ja aeganõudev töö. Olen tegelenud mõlemaga (keevitamise ja kokkupanemisega) ja nii lihtne see ikka pole.

To Markush: Mis raua juttu sa ajad, tõstekoha tugevdus seisneb paksemast vahetükist, mis ühendab ülemise ja alumise karbi serva.

Neid vahetükke võin soovijatele oma varuosakeredest välja lõigata.

  • Autor
comment_9469

Tänud igasuguste nõuannete eest. Eks kui kunagi põhjamati välja saab siis näha ole mis otsuse vastu võtan.

Aga küsiks küljekarpide kohta: alvadi.ee pakub kahte tüüpi karpe neljaukselisele, kumbasid mul vaja läheks? http://alvadi.ee/kataloog/bmw/3-e30-1982/kuljekarp/

Tagatiiva ääred saaks ka siit http://alvadi.ee/kataloog/bmw/3-e30-1982/tagatiiva-aar/

Acaris ka muidu keredetaile, aga seda lehte pole ju enam, vähemalt mul ei toimi.

aa, esitiibasid ka vaja. Kas neid tasuks tellida: http://alvadi.ee/kataloog/bmw/3-e30-1982/esitiib/ Kuna olen nende b-osa tiibade kohta palju halba kuulnud, et ei istu paika ja kerejooned ei ühti jne.

Aga pm seni kui kerepakkumisi ei ole tulnud, võiks keegi korralikke uksi ja tagaluuki pakkuda, ja vb on kellelgi ka siis enamvähem roostevabasid orig. esitiibasid pakkuda.

comment_9467

No ma üritasin selgitada, et pleki vahetusega antud karpide puhul pelgalt ei pääse. Seal paistab päris kehv olevat olukord. Kes lõikab doonorist juppe, kes keevitab ise uued tugevdused - vahet pole, tööd nõuavad mõlemad variandid päris kõvasti.

Kui põhi ka nadi ja uksed ussitanud siis soovitan ma küll korralikku kere noolima hakata. Ainuüksi majandusliku poole pealt tuleb nii kasulikum, kui endal vahendeid pole. Miks?

-Keevitamiseks tuleks niikuinii suht palju autot juba demonteerida, mootori ja sildade ümberviskamine tulevad juurde, ülejäänu vahetus on kukepea.

-Ei pea hakkama värvima, mis vanale autole uste-luugi ostmisel ilmselt teha tuleks. Seda jällegi ise ei tee kui vahendeid ega oskusi pole ($$$)

-Ideaalset kere ei saa aga tööd uuega on KÕVASTI vähem kui sellega (eeldusel, et ikka enam-vähem kere saad)

- Kuusakoskis hinnad kõrged, saad hunniku raha juba vana kere eest tagasi + sääst ostmata jäänud tiivakaarte, karpide ja uste eest

-Asjade ümberviskamine ei nõua erilisi oskusi ega spets vahendeid.

Kui aga põhi ilus ja ülejäänud kere ka enam-vähem siis muidugi kergem need keevitustööd ära teha.

Eks omanik ise teab kumma tee valib, kerge ei saa kumbki olema.

Edu ja jaksu igatahes!

comment_9464
KUKS`iga nõus, et eestist ei leia sellist kere. Ümber lappamine on ka üsna keerukas ja aeganõudev töö. Olen tegelenud mõlemaga (keevitamise ja kokkupanemisega) ja nii lihtne see ikka pole.

To Markush: Mis raua juttu sa ajad, tõstekoha tugevdus seisneb paksemast vahetükist, mis ühendab ülemise ja alumise karbi serva.

Neid vahetükke võin soovijatele oma varuosakeredest välja lõigata.

Väidan vastu :) Leiab küll , mul oli kupee mis kohe kindlasti ei tahtnud kuskilt otsast keevitust. 89a ,2006 aastast Eestis ja siin sõitnud ühe talve. Kui siis mõned kohad olid õrna pindmise peale tõmmanud enda vigade tõttu.

Kahju kohe ,et siit foorumist keegi tõsine fänn ära ei ostnud vaid auto läheb rajale lõhkumiseks :cry:

comment_9462

To droppercrush, olen ise näinud neid häid ja väga häid keresi, enne laiali lammutamist ei saa kunagi väita, et jube hea kere on. Impsionu vana rallika kere ostsin ära, ka peale laiali lammutamist tundus jube hea olema, peale mastiksi eemaldamist oli tegu ikka samasuguse kerega, nagu enamus on. Tüüpkohad roostes, kohati küll pindmine, aga korda saamiseks vaja ikkagi terve tükk välja lõigata. Piduritorude kinnitused ja kõik muud kinnitused olid täitsa korralikud, peale mastiksi eemaldamist oli roostemägi all ainult. On siis silmaga nähtav rooste, pindmine rooste või auk sees, rooste on rooste, varem või hiljem tuleb see tagasi. Kauemaks ajaks saab lahti sellest ikka terve uue tüki panekuga. Siiani olen näinud ühte saksast toodud baur kabrio, millel esinurgad olid täiesti korras, isegi väga heade keredega autodel on need roostes. Sinu vana 316iA kere on ka üsna hea, aga esinurgad ikka läbi ja ehk oli miskit veel, ei jõudnud niiväga uurida. Olen päris paljusi keresi/autosi vaadanud remontinud,lammutanud ,ehitanud jne, rooste vastu ei saa ükski 20a sõidus olnud masin.

comment_9415

Hakkan ka kevade poole oma 324tdA Touringut tegema, siis näeb mis seal peidus on. Aga roostealtimad kohad siiani vaatlusel kõik tip-top olnud(tagaluuk,uste alaääred, esiporitiivad seest). Ainuke koht eesmisel parempoolsel uksel ukseraami ja alaosa liitekohal üks ruutsentimeetrine roostekoll. Auto ise 11/88 ja seesmised õõnsused Saksas korrotõrjevahaga töödeldud.

Üldiselt on bemmidel nii, et kui väljast masin elab, siis on lootust suht kobeda kere peale sattuda. See kere mis Tiidul tegemises ka Eesti mõistes ikka kõva 4+, aga enamus mis vaadatud-nähtud parajad jamad juba. Ah-jaa kupeedest on see hiljuti müügis olnud valge 325iXA kupee ka päris korralik. :wink:

comment_9412
...Ah-jaa kupeedest on see hiljuti müügis olnud valge 325iXA kupee ka päris korralik. :wink:

Sorry OT; aru ma ei saa ikka siiani, kuidas sa korra peale vaadates suudad hinnata kere seisukorda heaks?? Samas teised mehed ütlevad, et pole nii hea :)

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=46&t=117141&p=14355742&hilit=325ix#p14355742

comment_9400

Palju neid ütlejaid oli-Partik ja Valdek, aga nad lootsid selle hinna eest ju rohkem saada, seepärast hakkasid pisiasjade kallal nokkima. Selge see, et kui kolm korda on autot edasi müüdud ja igaüks muutkui klotsi tahab teenida, siis lõpuks on vingumine igaste pisiasjade pärast. Masin oli originaalvärvi all ja mis siis, et kuskil oli mõni roostekoht, aga hullem on kui on hiljuti tehtud kere ja juba ajab värvi alt roostet välja. Selle kohta võid Einarilt pärida, mismoodi korralikult taastamine käib ja palju see vaeva ja eelkõige aega sööb. Tahan sellega öelda, et odavam on näppimatta asja korda teha, kui teiste teadmatusest-lollusest tehtud asju ümber teha.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_9167

Aga küsiks küljekarpide kohta: alvadi.ee pakub kahte tüüpi karpe neljaukselisele, kumbasid mul vaja läheks? http://alvadi.ee/kataloog/bmw/3-e30-1982/kuljekarp/

Mingi 95% kindel et auto jääb alles ja saab kereremondi! Siis küsiks teadjamatelt et millised küljekarbid peaks tellima, või pole vahet?

Edit: Ja kui auto saab remondi, siis jääb aint suveautoks! Säilitamaks seda ilusat isendit (e30)

  • Autor
comment_9138

See mõte oli ka vahepeal peas, aga arvatavasti loobun, kuna liialt kukukaks läheks see (eriti beez nahksisu koos heledate polstritega ja nivooamordid taga).

Siit muidu küsimus, kuhu need nivooamortide torud kapotiall suunduma peaks? Kapotiall mul aint 2 läbilõigatud toruotsa mis tagant tulevad.

  • 1 aasta hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.