Hüppa postitusse
Postitatud
comment_49675

Terv jälle, topiks siia siis oma järgmise pilli ka üles. Tegelikult see siiski juba ülejärgmine või üleülejärgmine, sest vahepeal mitu pilli ette võetud kõva hoolega ja kõik seisavad nüüd ilusti :)

Asi sai alguse siis enne jaanipäeva, kui Kert (m20b20) viskas mulle soome müügiportaali kuulutuse ette, et toome ära.

Kuna autol olid peal mõned head ja haruldased lisad, siis läksingi kohe asjaga kaasa. Jama oli selles, et masin asus põhja soomes. Saigi siis pisut kütust varutud, ning soome poole teele. Nagu arvata oli, siis toomine ei möödunud ilma jamade ja seiklusteta, õnnkes midagi hullu ei juhtunud (vähemalt meiega) ja teine e30, mille taga antud auto oli, pidas need 1900 km ilusti vastu :)

Üleüldse vaatan, et viimasel ajal on suht popiks läinud soomest eestisse tassimine väikeste mootoritega rullikutel...

Ilmselt on hetkeseisuga minu oma kõige kaugemalt pärit (ei saa selle nõmeda arvutimaailmaga sinapeale, seega pilt toomiskohast hiljem)

Sellisena ta seal vedeles siis:

09925963114175.jpg'

099259633fd3e4.jpg

0992596357d4d3.jpg

Juba eestile palju lähemal

0992596377d798.jpg

0992596396b0a5.jpg

Üks probleemidest oli see, et veokolmnurk vedas alt, tegelikult jooksis ta talvel mingiaeg kääri omavahel siis vedav ja veetav auto, sai sirgu painutatud, aga kui juba ühe korra murdus, siis jäi see nõrgaks kohaks...

099259641e6a85.jpg

Rapla nõmedate ringteede peal murdus täiesti pooleks, õnneks midagi ei juhtunud, peale selle , et mu oma auto stange sai värvikahjustusi, Õnneks aitas kasutaja Reimann hädast välja ja pani jupi rauda vahele :)

0992596433b961.jpg

Igatahes lõpuks jõudsin koju ilusti :)

Algne plaan oli siis selline, et masin läheb tervena müüki peale mõne asja eemaldamist, või kakun juppideks ja läheb kere eraldi ja muu kraam eraldi müüki. Panin masina müüki, mõned kõned tulid ja mõned huvilised olid, kõik tahtsid rohkem pilte salongist ja kõigest mis peitub katete all, olin ise ka sellest suht huvitatud. Saigi sisu välja roogitud ja üllatuseks avanes suht hea vaatepilt. Kuna suvel oli ajaga suht kitsas, siis väga aega tegeleda ei olnud selle masinaga. Üks väheste huviliste põhjus oli mittetöötav mootor. Lõpuks võtsin end käsile ja selgus, et benapump on otsad andnud. Seda viga ei suudetud millegipärast soomes avastada ja nii ta müüki paisatigi. Sain isegi vana pumbaga teha paar ringi, algselt tundus, et nukk ja kõik ülemin osa ikka väga kulunud, sest mootor "lõppu" välja ei jooksnud ja klõbises väga kõvasti.

Poole teepeal surigi vana pump ära ja tuli auto koju lükata, selline väikse mootoriga ja ilma lisadeta pill ikka väga kerge kuidagi, üksi polnud probleemi lükata, ka pidurid olid üllatavalt head sellel autol :)

Igatahes oli ta veel mõnda aega müügis, kui otsustasin, et selline pill on mul kollektsioonist ju puudu :D

Põnevaks tegi asja see, et autol puudub katuseluuk (rohkem pearuumi) ja on ilma katita variant, ehk siis 75kw.

Värv mulle muidugi kuidagi ei sobinud, aga eks vaikselt hakkan harjuma ja ehk hakkab meeldimagi, kui valmis saab :)

Lisadega väga hõisata pole ja see teebki asja põnevaks, mõni auto võiks lisadevaene ka olla :)

Mõni asi siiski on peal:

Type code AB11

Type 316I (EUR)

E series E30()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 2

Engine M40

Displacement 1.60

Power 73

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ALPINWEISS 2 (218)

Upholstery (0276) (INDIGO)

Prod.date 1989-11-08

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF/ without catalytic converter

S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV/ Alarm systems

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT/ Door mirror / driver's lock, heated

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM /Therm. insulat. glass green

S464A SKISACK/ Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND /Headrests, rear, mechanically adjustable

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG /Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT /Headlight aim control

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG /NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT /Additional Export tank filling

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN /Additional turn indicator lamp

S899A EXPORT-FAHRZEUG /Visual signal for alarm system

S925A VERSANDSCHUTZPAKET /Transport protection package

S958 Interne Kabelbaumauswertung

  • Vastuseid 266
  • Vaatamisi 37,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Siinkohal polegi sõitmise mitteraatsimises asi auto hinnas ega mudeli harulduses. Põhjus las jääda igaühe enda nuputada, see ei tohiks tegelikult mingit nuputamis põhjustadagi. M3 on haruldane ee

  • Kuulge, me siin nagu omaette kommuun, kes vähemalt jagab seda üldist arvamust et rullikat kui sellist on mõtet säilitada, kasutada, teistele näidata. Enamike inimeste jaoks on need vanad mõttetud rond

  • Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.     Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_57552

Klaaskuuli pritsis käis. Meistrimees põhjalikult teinud, kõik asjad mõlemalt poolt, kaasa arvatud karteri siseküljed jne.

Kaanega tegeleb Numbat Service ehk siis kasutaja Einar. Eks ta otsustab vahetuse vajalikkuse ja oma täppistöö oskuste üle ise :)

 

Värvima nüüd kindlasti ei hakka, värvimise tarbeks polnud küll mõtet neid niimoodi pritsida lasta jne. Värvimine on odav ilusaks tegemise variant siin paljudel, lihtsalt vana ja must pinnakate üle tuisata. Vanad kalad e21 foorumis on lihtsalt traat-või nailonkettaga üle lasknud, ehk teen samamoodi. Tehasest ei tule need ka värvituna.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_59358

Nii, Vahepeal lasin mootoril alumise osa üle käia. Plokki läksid siis uued kepsu-ja raamsaaled ning kolvirõngakomplektid. Silindriseinad olid korras ja kõik asjad läksid originaalmõõdus. Eriti ei usuks küll, et see 500000km sõitnud mootor on, aga selle auto originaalmootor see on igatahes.

01018864093239d.jpg

Vahepeal palju kõneainet tekitanud transpordi abivahend, mis saanud kolmekordse tugevuse :)

0101886487e9d15.jpg

 

Ja lõpuks ometi saabus see kaua oodatud päev, mil peale pikka masseerimist sain auto viidud keretöödesse. Õigemini õeldes firma garaazi, kus ise teen :D

010188650582b02.jpg

010188653590585.jpg

 

Loodaks auto kolme kuu pärast valmis saada, äkki siis jõuab sellega suvisele kokkutulekule jne. Aprill keretöödele,mai värvitöödele ja juuni kokkupanek ja muud tegevused. Koguaeg käib järjepidevalt juppide varumine ja muude silla-ja sisuosade otsimine, remont ja värskendus, et kokkupanekuks oleks enamus asjad olemas.

  • Autor
comment_59624

Nonii, mõned pildid siis tulemustest, mida eriti pole :) Meelest läinud juba kui aeganõudev see keretööde tegemine on. 1mm traadiga kere keevitamine on ka ikka paras nikerdamine ja korraliku keevise saamine omaette kunst :) Igatahes võtab see kõik niikaua aega, et heal juhul 2 kohta päevas jõuab ära teha.

Kuigi algselt tundus kõik suht viisakas ja sile, siis seda roostet ikka leidub, väiksest täpist võib saada suur auk, kui mastiks ära kraapida ja kruvikaga surkida.

Algselt sai hunnik lisaauke kinni lastud,mis tehtud vuhvel konksu tarbeks, samuti numbrimärgi kohal lisaaugud. Veel paar antenniauku ja 2 väikest põhjakorgi auku.

010192015394aeb.jpg

Algusel polnud tagant miskit märgata, ainult seespool oli väike auk akukasti põhjas, peale mastiksi  mahakraapimist tulid tahapoole ka augud nähtavale.

010192018346831.jpg

01019202093520f.jpg

lõpuks tuli ikka suur auk lõigata

0101920221963e0.jpg

0101920243f5f5b.jpg

01019202532e705.jpg



Jälle, väiksest august sai suur

01019202550d87f.jpg01019202573da2d.jpg01019202596d43a.jpg01019206412f87f.jpg

ja nüüd jälle võimalust kasutama ja kere tegema ,muidu saab päev kiirelt otsa :)

  • Autor
comment_59635

Ise jah, sellepärast läheb ka kaua aega ilmselt. Kellegile teisele küll vist ei viitsiks sellist tööd teha. Hästi pole midagi, plekilapid pandud servaga kokku ja üles kuhjunud keevituse üritan maha lihvida, et sile pind jääks. Paraku ei jää, sest väga maha ei saa lihvida ka igalt poolt, jääb õhukeseks jne. Eks mõne kohapeal on nii juhtunud jah et plekk ka võibolla õhem, üritan ikka seda keevitust ainult lihvida. Aga jah, keevitus liiga võimas,traat suur ,plekk õhuke ja keevitaja ma ka pole, 100 häda :)

comment_59638

Jaa :D See on tõsi mis tõsi. Kui ise teha ja korralikult tahad teha. Keerulisematele tükkidele teed papist šabloonid...Plekk ots-otsaga ilusti kokku ajada- ennem ja pärast ilusti lihvida siis krundid ja see võtab ikka meeletu aja. Ma keevitasin enda kupeed pool aastat nii aegamisi, kuid ikka pole täielikult valmis. Kaitsmete karbi alust tegin enda mäletamistmööd nädal aega :D Samas ei taha kellegil teisel lasta teha ka...ja ma ei tea kui kalliks see siis läheks ka!

  • Autor
comment_59688

Täna sai ka õige mitu kohta korda tehtud, täna sujus juba paremini kui eelmisel nädalal, aga aega võtab ikka iga koht suht omajagu. Fotokas jäi maha, nii et pilte viskan ehk homme siia. Kuigi pealt näeb kere suht hea välja, on neid varjatud roostekohti ikka küllaga, et tegemist jagub. Üldiselt on nutused ikka tüüpkohad, aga ka mõned imekspandavad kohad :)

On kellegil häid soovitusi põhjamastiksi osas? Leidub kusagil ka sellist originaalilaadset kraami? Bituumeni jms baasil kraami ei taha sinna lasta.

  • Autor
comment_59771

Täna siis teine pool, võttis see aega terve päev (8.00-17.00 :) ) Selle poolega oli seis hullem ja rooste paistis juba varem ilusti välja :)
010193887337206.jpg0101938921fad06.jpg


010193896907a9e.jpg

tuli meisterdada asendustükke
010193905733291.jpg
jupp paigas :)
0101939159e6b09.jpg010193925973202.jpg
Muidu sai üsna sile, aga pilt võimendab  kriimulist pinda
0101939427021db.jpg0101939543f52ea.jpg
Nüüd sai küll hulgaliselt pilte ja loodan, et kedagi ei häiri.Pisipilte saab lisada vist ainult foorumi albumist. Aga noh, vähem möla ja rohkem pilte.

  • Autor
comment_59820

Ei ole see keevitusele palju :) See on ikka suur tööstuslik keevitus, mitte odav nali. Mul pole kusagilt võtta seda traati, pean trukkima sellega, mis seal sees on. Traadi vahetuseks vaja uut traati ja rullikuid. See on ilmselge, et 1mm traat on kere keevituseks palju, seda juba mitmes postituses maininud.

 

Dreamon, kui sa nüüd vaatad neid pilte, siis enamasti kasutangi lamelli, nagu ütlesin, siis pilt võimendab täiega neid triipe. Selles kohas lasin tavakettaga maha suurema osa, kuna lamelliga ei saanud. Kettaga lastes panin ka väikseks kulunud variandi juba. Pealegi saan selle kettaga kiiremini,lamell ajab pleki kiirelt kuumaks jne. See nii õhuke plekk, et lamelliga ei saa igal pool ja igas asendis :)

  • Autor
comment_59838

Vat seda ei ütle :) On proovitud, põleb ära ikka. Kui kasutaks punktkeevitust, nagu tehases, siis muidugi. Mul siin mõningad detailid vaja punktimismeetodiga teha (tagastange külgmised kinnitused, kaitsmekarbi kinnitus) Need kohad lasen enne üle, siis punktin, jääb miskit vast ikka alles. Nurkades lauskeevitus ja pole punktitud nii nagu tehases, seal põleb ära see kraam. Lasen happekat vahele, väike vahe on vahel, mitte terves ulatuses muidugi, läheb palju läheb. Hiljem krunt ja kerehermeetikuga kõik vahed kinni ,hiljem veel mastiks peale.

 

Tee mis sa tahad, aga vanad profidki siin foorumites ei lase miskit vahele, palju on neid kes serv servaga viitsivad keevitadagi? :)

Algaja olen alles ,nii et vahet pole, on veel küsümüsü :D

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.