Hüppa postitusse
Postitatud
comment_49675

Terv jälle, topiks siia siis oma järgmise pilli ka üles. Tegelikult see siiski juba ülejärgmine või üleülejärgmine, sest vahepeal mitu pilli ette võetud kõva hoolega ja kõik seisavad nüüd ilusti :)

Asi sai alguse siis enne jaanipäeva, kui Kert (m20b20) viskas mulle soome müügiportaali kuulutuse ette, et toome ära.

Kuna autol olid peal mõned head ja haruldased lisad, siis läksingi kohe asjaga kaasa. Jama oli selles, et masin asus põhja soomes. Saigi siis pisut kütust varutud, ning soome poole teele. Nagu arvata oli, siis toomine ei möödunud ilma jamade ja seiklusteta, õnnkes midagi hullu ei juhtunud (vähemalt meiega) ja teine e30, mille taga antud auto oli, pidas need 1900 km ilusti vastu :)

Üleüldse vaatan, et viimasel ajal on suht popiks läinud soomest eestisse tassimine väikeste mootoritega rullikutel...

Ilmselt on hetkeseisuga minu oma kõige kaugemalt pärit (ei saa selle nõmeda arvutimaailmaga sinapeale, seega pilt toomiskohast hiljem)

Sellisena ta seal vedeles siis:

09925963114175.jpg'

099259633fd3e4.jpg

0992596357d4d3.jpg

Juba eestile palju lähemal

0992596377d798.jpg

0992596396b0a5.jpg

Üks probleemidest oli see, et veokolmnurk vedas alt, tegelikult jooksis ta talvel mingiaeg kääri omavahel siis vedav ja veetav auto, sai sirgu painutatud, aga kui juba ühe korra murdus, siis jäi see nõrgaks kohaks...

099259641e6a85.jpg

Rapla nõmedate ringteede peal murdus täiesti pooleks, õnneks midagi ei juhtunud, peale selle , et mu oma auto stange sai värvikahjustusi, Õnneks aitas kasutaja Reimann hädast välja ja pani jupi rauda vahele :)

0992596433b961.jpg

Igatahes lõpuks jõudsin koju ilusti :)

Algne plaan oli siis selline, et masin läheb tervena müüki peale mõne asja eemaldamist, või kakun juppideks ja läheb kere eraldi ja muu kraam eraldi müüki. Panin masina müüki, mõned kõned tulid ja mõned huvilised olid, kõik tahtsid rohkem pilte salongist ja kõigest mis peitub katete all, olin ise ka sellest suht huvitatud. Saigi sisu välja roogitud ja üllatuseks avanes suht hea vaatepilt. Kuna suvel oli ajaga suht kitsas, siis väga aega tegeleda ei olnud selle masinaga. Üks väheste huviliste põhjus oli mittetöötav mootor. Lõpuks võtsin end käsile ja selgus, et benapump on otsad andnud. Seda viga ei suudetud millegipärast soomes avastada ja nii ta müüki paisatigi. Sain isegi vana pumbaga teha paar ringi, algselt tundus, et nukk ja kõik ülemin osa ikka väga kulunud, sest mootor "lõppu" välja ei jooksnud ja klõbises väga kõvasti.

Poole teepeal surigi vana pump ära ja tuli auto koju lükata, selline väikse mootoriga ja ilma lisadeta pill ikka väga kerge kuidagi, üksi polnud probleemi lükata, ka pidurid olid üllatavalt head sellel autol :)

Igatahes oli ta veel mõnda aega müügis, kui otsustasin, et selline pill on mul kollektsioonist ju puudu :D

Põnevaks tegi asja see, et autol puudub katuseluuk (rohkem pearuumi) ja on ilma katita variant, ehk siis 75kw.

Värv mulle muidugi kuidagi ei sobinud, aga eks vaikselt hakkan harjuma ja ehk hakkab meeldimagi, kui valmis saab :)

Lisadega väga hõisata pole ja see teebki asja põnevaks, mõni auto võiks lisadevaene ka olla :)

Mõni asi siiski on peal:

Type code AB11

Type 316I (EUR)

E series E30()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 2

Engine M40

Displacement 1.60

Power 73

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ALPINWEISS 2 (218)

Upholstery (0276) (INDIGO)

Prod.date 1989-11-08

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF/ without catalytic converter

S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV/ Alarm systems

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT/ Door mirror / driver's lock, heated

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM /Therm. insulat. glass green

S464A SKISACK/ Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND /Headrests, rear, mechanically adjustable

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG /Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT /Headlight aim control

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG /NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT /Additional Export tank filling

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN /Additional turn indicator lamp

S899A EXPORT-FAHRZEUG /Visual signal for alarm system

S925A VERSANDSCHUTZPAKET /Transport protection package

S958 Interne Kabelbaumauswertung

  • Vastuseid 266
  • Vaatamisi 37,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Siinkohal polegi sõitmise mitteraatsimises asi auto hinnas ega mudeli harulduses. Põhjus las jääda igaühe enda nuputada, see ei tohiks tegelikult mingit nuputamis põhjustadagi. M3 on haruldane ee

  • Kuulge, me siin nagu omaette kommuun, kes vähemalt jagab seda üldist arvamust et rullikat kui sellist on mõtet säilitada, kasutada, teistele näidata. Enamike inimeste jaoks on need vanad mõttetud rond

  • Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.     Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_60797

Minu mäletamist mööda Eixi eesmärk oli saada võimalikult odavalt uued tiivad. Eesmärk on täidetud. B osa ei saa kunagi olla samaväärne nagu A osa.

Asja nad ajavad ära auto küljes ja on 20 korda ilusam sõita natukene teise kumerusega tiivadega, kui roostes kortsus ja auguga asjadega. Seda kumerust auto küljes ei näe keegi.

Ärge unustage, Eixil on teised nõudmised asjadele.

  • Autor
comment_60820

Keegi ei käse sul osta neid kõige odavamaid, mine osta 100e eest klokkerholmid või 160e eest originaalid :) See suht loogiline, et need ei saagi olla nagu a osad. Paika võivad nad sobida enamus, aga b osa on b osa ja reaalselt on ka parimatel palju erinevusi ja defekte. Kui niisama on ok ja vahed paigas, siis võib probleeme tekkida mõne teise asjaga, näiteks ei sobi liistud ilusti paika või m-tehnik laiendid.(värskelt läbi käidud tee)

Igatahes sain mina selle raha eest seda mida vaja oli, natuke kahju oli kohe puruks lõikuda, aga neid peaks jaguma. Lisaks saan paksemat plekki keretöödeks :D Või kes soovib neid ilma alumise otsata b tiibasi omale, andku märku.

  • Autor
comment_60984

Enneaegne up jälle ja ei näe sel saagal veel lõppu :) Mingi aeg tagasi ütlesin sealsele "ülemusele" et vast 2 keevituskorda on veel, siis liivaprits ja krunt ja ongi valmis. Nüüdseks olen teinud 5 päeva ja isegi praegu ei julge õelda, et 2 keevituspäeva on veel. See on ikka uskumatu, kuidas roostet ja auke tuleb kruvikaga möllates. Seda rooste puudub juttu ei viitsi enam ühestkist teemast lugeda, see repliik on ennast ammendanud vastupidises mõttes.

Tiivad valmis

0102255999c76c5.jpg0102255979d5c69.jpg

Teine pool oli väikese roostega, aga läksin sama rada nagu selle poolegagi. Loodan ,et varem krunditud pinnast miskit kasu ka on :)

0102256029278c9.jpg

See siis üks "vähestest" roostekohtadest, mida nägin kohe peale laiali võtmist.

01022559871efda.jpg

Siin ilmselt alla lastud krundist niipalju kasu polnud. Praoga silikoni all peitus juba kerge pruun vine. Ei hakanud seda küll veel lammutama, vaid lasin keevitusega julmalt üle, peale selle ülevalt paistva vine ei olnud ei salongis ega koopas veel miskit näha. Enamasti on see rooste juba salongis väljas, kuna lansekad ju liiguvad.

0102256017e4571.jpg

  • Autor
comment_60985

Suht tüüpkoht e30`l, eriti touringutel. Algselt oli mastiks peal ja lihtsalt suur pragu mastiksis. Juhipoolsele surusin ikka õige mitu auku sisse, mis sai suureks urgitsetud :) Seega vana välja ja uus paks plekk asemele, keevituse mahakäiamisele ja siledale pinnale nendes kohtades väga ei panusta.

Lisaks tuli eile suur üllatus siin pildil osaliselt paistva tala suhtes, kust lükkasin ka kruvika läbi :blink:  :S  :unsure:

0102256047c7e18.jpg

teisel pool auke sisse ei jõudnud suruda ,aga vahetasin ka selle tugevalt roostes tüki ära ikkagi. Taldrikud ise jäid kahjuks roostesed, need lasen pritsiga puhtaks. Vrakkide küljest pole korralikke võtta ja uuena tellides läheb liiga kaua aega ja mul juba liiga kiire nende keretöödega.

0102256087029c8.jpg

01022561037a4b3.jpg

Koopas sai ka pisut tehtud, bensutoru kinnitus üle keevitatud ja tugevamaks tehtud. Seal koopas teha terve päev, natuke ülevalt benaluugi ümbert ja need kinnitused. Ei näe hetkel mõtet tervet koobast välja vahetada selle paari koha pärast.

Suuremaks probleemiks on on see toru, kust õhutusvoolikud koopast bensupaagini jooksevad. Otste rooste pole probleem, aga see on seest suht roostes ja seda ei saa kuidagi puhtaks ka küürida sealt. Aitaks ainult uue toru väänamine sinna. Varuosa autodelt ei saa seda nagunii ja uuena on ka ENDED :( See toru sees olev rooste ei lase hiljem öösiti magada äkki :)

01022560593f978.jpg

Lisaks pilt ruumipuudusest, rekka ronib ka täiega selga...

0102256073b0a98.jpg

comment_60995

See 6hutorude koht ja m6ni muu kohtgi on mul ka veel sellises seisus et ei teagi mida nendega teha .Mingi keemia kindlasti seda roostet seal torus ei suuda 'ara h'avitada .Mis moodi v6i millega sa asendad need puukeerme moodi kruuvi juppid seal keere kyljes mis hoijavad neid kaitseplekke ja muid asju seal. 66tsad mis k'aisid liivapritsis siis olid need ilusad ja tugevad aga rooste eemaldamisega ennam need piduritoru kinnitused sina tagasi pannes keermeese ei v6tta need mis on siis kasutatud aga terved.Ostsin uued need v'ahemalt j'aavad kinni ,aga mega tugevalt ei ole seal nagu enne olid.Miski p'arast on uued ka musta v'arvi kuigi UM ostetud vanad aga k6ik valged .Kere kyljes on ka neid pagan nii palju mis ei hoija ennam kinni midagi v6i pole neist j'argi ennam midagi.

Hea on vaadata ikka kui hea saab see kere olema :respect:

Muudetud , muutis hiis

  • Autor
comment_61021

Võimalik, et jätan selle toru hetkel vahetamata, see läbi mädanemine võtaks ilmselt ikka 10a aega sellel.Tulistan mõlemast otsast liivapritsiga sisse.

Õnneks on sellel kerel enamus neid kruve korras, kuhu plastikmutrid käivad, sellega on õnnistatud selle kere puhul, enamasti murduvad need ära.

Need mis on katki, need panen uued, taga koopas on üks pleki kinnitus kruvi uus keevitatud.

Plaanin ka neid kinnitusi uuena osta, see küll jama kui on musta värvi, aga paljud asjad on aastatega muutunud.

Mis ta ikka hea, tehasesäilinu vastu ei saa vist ükski.

comment_61309

Kui vaadata milline see vähese roostega auto on, siis saab suht hea ettekujutuse, millised on need müügil olevad vähese roostega autod...
Siin pilte vaadates ei julge enda auto kere lähedale vist kruvikeerajaga minnagi kui millalgi puhkus tuleb ja auto juurde saan :D

  • Autor
comment_61331

Oh ära sa parem räägi, selline masekas juba peal nendest keretöödest. Algselt arvasin ,et saan nelja päevaga tehtud ( :D :D :D )

Nüüd on tohutult töötunde pandud hakkama ,kohti aina leian ja leian, mõned kohad on ikka eriti müstilised. Karpidest ülespoole on kõik hea (kaasa arvatud karbid, mis nüüdseks paljaks tehtud) Põhja all on ikka niipalju jama, hoolimata sellest, et kusagilt läbi ei oleks sadanud  veel jne. Kõikide kinnituste ümber,all ja vahel on rooste, kruvika jõuaks võibolla isegi läbi suruda,igasugu liitekohad jms... Eelmine nädal plaanisin valmis saada, hea kui suurte pingutustega see sel nädalalgi õnnestub. Ma ei tea kas viitsibki siia pilte lisada, algselt sai piltidega liiale mindud, kuna arvasin, et roostet ju pole palju ja seega pilte ka ei tule palju :) Kui on huvi rahval, siis võin pilte üles laadida.

  • Autor
comment_61373

Laadisin mõned üles, õige järjestuse mõttes topin nad aktiivselt siia. Pilte nagunii üles laaditud vähem ,kui reaalselt klõbistatud ,seega vähem pilte, vähem roostet :) Neid enam nagunii väga palju tulemas pole, las siis olla suurem ports pilte kellegil keretöödest ka :)

Natuke sai kraabitud ja plekki liigutatud, polegi nagu hullu.

0102354279b690c.jpg

Aga siis võtsin kruvika paremasse kätte ja asi läks hullemaks

0102354341d609a.jpg

Ei jäänud muud üle kui suurem osa roostest plekki lihtsalt välja lõigata.....

01023545439f2dd.jpg

.....ja siis tüki haaval uut nurka tegema hakata

010235476198b3b.jpg

Nurgatüki serv koosneb  keevitusest, millest sai üritatud uus tiiva alumine otsa välja voolida

010235500386560.jpg0102355483bc499.jpg

Seest sai kõik üle täristatud jooksvalt

0102355251993f4.jpg

  • Autor
comment_61375

Väljastpoolt sai siis mitu "tehtud kohta" omavahel kokku. Esimesena tehtud kohas on kerge vine juba näha .Kindlasti tekib mõnel küsimus, et miks midagi peale ei lasknud. Vastus lihtne, algselt oli arvamus, et keretööd ei kesta nii kaua ja teine plaan on algusest peale kogu tehtu ja tegemata roostene osa pritsiga üle lasta ja siis happekas peale. Topeltpleki servad on ka keevitatud ja siis sirgeks lihvitud.

010235571104b07.jpg

Karbid said mastiksist paljaks aetud ja sealt õnneks mingeid üllatusi ei tulnud (välja arvatud tõstekohad, mis tehtud), servad täiesti ilusad alla välja .

01023555691c24e.jpg

Piduritoru kolmiku kinnitust ka enam polnud

01023558252ca89.jpg

01023559296e17d.jpg

Paagi kinnitusel sai ka kruvikaga vagu sisse kraabitud, ei jäänud jälle muud üle kui uus plekk alla ja uus kinnitus. Tähelepanu nüüd, algne seis selle kinnitusega oli selline, nagu on pildil vasakpoolne osa - ilus ja rooste puudub :) Kraapisin vaid ühe poole lahti .Seoses selle kinnituse tegemisega hakkas ka salongis pigimatt rõõmsasti sulama. Algselt polnud plaanis neid puutuda üldse. Hetkeseisul tulevad pea kõik vist uued.

010235601569280.jpg

0102356229bdbe2.jpg

See saaga jätkub veel. Oli veel avastamatacsuuri üllatusi, hetkel need likvideerimisel ja sellest järgmine kord...

  • Autor
comment_61443

On jh, suht kopp ees juba, et valmis ei saa veel. Mõlemad käed keevitussädemetega nii ära põletatud juba, lisaks mulle armsaks saanud pikka aega kestnud pusa ka käistest täitsa läbi :) Muidugi veel mitmeid kordi relakaga kätte/näppu lõiganud ja sada muud häda ja ebameeldivust veel :)

Asi juba suht põjkalikuks läinud, on kellegil ideid või soovitusi ,kas on mõtet kogu põhja tehasemastiks maha koorida või mitte? Iseenesest võiks peale seda veel leida mingeid roostekohti ehk, kuigi keset sirget plekki seda vast ei esine ja kõik kinnitused ja nurgatagused juba läbi õngitsetud.

Personaalselt mõnega sel teemal juttu olnud, aga on veel arvamusi ja ideid? Võib ps anda soovitusi või siia, vahet pole.

  • Autor
comment_61483

Kasutad töötegemisel kindaid ka ikka ? keevitamisel oleks mõistlik kindaid ikka kanda :D mis kannatavad siis kuumust.

Jah, pean täpsustama, küünarvarred siis keevitamisest ära põletatud...kindaid kasutan ikka, kuumakindlat raskematel juhtudel, sest see on paks ja sõrmed ei taha kontrollile alluda.

Põhjamastiksi ära nokid siis peaks sinna uue kihi värvi ka laskma mis tuleks ainult kasuks.

Krundin nagunii kõik üle mitu korda. Mida sina teeks, kakuks puhtaks kõik? Iseenesest on see tehase mastiks kõva kraam, samas neid kohti on ikka juba päris palju, kust mastiks on maha tulnud või kakutud keevitamise käigus.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.