Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_143046

Hommikust! :)

 

Vanainimene ja und ei ole, siis on vaja foorumis ringi kolistada. Aga eile õhtul sai natukene tegeletud asjadega. Panen ühe pisikese fototõestuse sellest. 

 

spacer.png

 

Jätkub hiljem....

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_143060

Töökaaslane aitas siis mul ära keevitada coiloverid. Nagu eelnevalt mainitud, aga igaks petteks mainin veel, et kasutasin 45mm püstakuid 51mm asemel. No et säästa vähe liikuvaid asju. Äkki kellelgi vaja ja siis ma hakin neid siin ketaslõikuriga. Püstakule alla otsa jätsin siis 50mm jupi, kuhu peale läks siis valmis treitud puks ning selle otsa coili hülss. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Viskasin näpuotsaga veidi värvi ka selga, jääb viisakam. :) 

 

spacer.png

 

  • 1 kuu hiljem...
comment_144778
10.1.2022 kell 17:23, extreme327 ütles:

Ei taha nuriseda aga kas Tig keevitusega jäänuks töö ilusam? või vähe üle lihvides? ja sis värvida jne? Tean tuttaval oli jama selle teemaga. Üv minnes hakati virisema kuna oli selgelt näha,et ise keevitatud ja ei tohiks olla niivisi ja palju muud häda. 

ikka saab, enda omad said sellised

keevis.jpg

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_145325

See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, kuid see hõlmab erinevatel saitidel silma peal hoidmist. Algusest peale oli mõte, et on soov soetada autosse originaal sportistmed. Polnud nendel Recaro istmetel ka midagi viga, kuid millegi pärast hing ihaldas sportistmeid. 
Peale pikka otsimist ning läbirääkimisi, suutsin endale koju tarida sellised asjad ning andsin oma vanad Recarod vastu + siis pisikene kompensatsioon. 😜
Mustri poolest täpselt samasuguse riidega nagu tagaiste ja uksepolstrid. Vedas!  😀

 

Antud istmed peaks olema siis @eix22 taastatud ja nurisemist ei tohiks olla. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_149138

Oh jummel, kui kaua ma siia teemasse pole midagi kirjutanud. Kahjuks pole jõunud autost üldse mõeldagi. Kogu protsessi lükkas edasi oma kodu soetamine ning selle ülesse vuntsimine. Ühesõnaga, tohutult palju muid ning tähtsamaid tegevusi, kui auto. 

Aga projekti algusest saadik on olnud nö "pain in the ass" see garaaz, mida kasutasin. Polnud võimalik seal käia nii nagu mul vaja ning see ka natukene kahandas motivatsiooni. Alates reedest on siis pillil uus katusealune ning plaan hakata uuesti asjadega tegelema. Tahaks juba sõita. 🙂

 

Reedel sai ära lohistatud auto ning viidud turvalisse kohta. Proovin need kohutavad jõulud üle elada, siis saaks uuel aastal ning uue hooga tegelema hakata. 

 

Nagu alati, sõber aitab transpordiga. :)

 

spacer.png

 

Sedasi ta minust sinna hetkel maha jäi. Panin ilusti teki peale, et vaesekesel külm ei hakkaks. :D

 

spacer.png

 

Ja siis järgmisel päeval ehk siis laupäeval tassisin kogu ülejäänud träni sinna. Pani ennastki imestama, kui kuradi palju ühes väikeses autos võib asju olla. 🙄

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ülesse tuleb panna riiulid uuesti, et saaks oma sodi kõik ära sorteeritud ja paika panna. Hetkel kõik ligadi-logadi laiali mööda seina ääri. Mulle meeldib, kui on garaazis kõik asjad omal kohal. :)

 

Head pühapäeva jätku! :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_149187

Eile saabus varajane jõulukink. Homme peaks veel saabuma statiiv ning mikrofon ootab juba sahtlis. 25-26 detsember plaanis garaazis veeta, pealik andis loa. 😆

Nii et, ehk saab juba varsti uut kraami sotsiaalmediasse laadida. 😎

 

spacer.png

 

Ning tasapisi proovin ka pooleldi "homemade" keregrilli valmis saada. Tõin tööriistamarketist mõned rattad. Naabrimees lubas kinni siristada. :)

Välja tuleb mõelda veel tagumine kerekinnitus ning kuidas postid omavahel ühendada, et nad laiali ei vajuks. Küll ma selle ka suudan välja mõelda. 😎

 

spacer.png

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

comment_149194
3 tundi tagasi, eix22 ütles:

Pildil pre oma, sellega ära küll kere riputa kuhugi :)

Lihtsam leida ehk nelikanttoru, mis poolraami sisse läheb vabalt. Kärukonksu keretugevduse aukudest paned poltidega kinni. 

Või teed kärukonksu talast, selle kruvid lihtsalt külge. 

Kui sul säilinud tagaots, siis prel poolraami augud kinni originaalis. 

Tegin ise samamoodi. Need plaadid saab üpris lihtsa vaevaga sealt ära ja võid pärast kui valmis tagasi punktida. Endal jätsin lahti, käibki õhk paremini läbi 😃

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149324

Asjad taspisi liiguvad. Laupäevasel päeval võtsin ja korjasin oma motivatsiooni kokku ning käisin tegin garaazi korda. Kohutav seapeasa oli seal. 😄

Riiulid said kokku klopsitud ning paika tõstetud ning kogu põradal olev kola ilusti ära "sorteeritud" ning riiulitele laotatud sedasi, et ise ka midagi leian.

 

spacer.png

 

Mul on ca 5-6 tunni jagu materjali, et uus video kokku panna. Proovin selle nädala jooksul selle ka kokku monteerida. 

 

spacer.png

 

Nagu tuvikaka mööda põrandat laiali. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Parem, kui varem. 🤭

 

spacer.png 

Võiks juba see jõulus*tt läbi saada, saaks uue hooga garaazi minna. :) 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149367

Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".

 

Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja tehtud. Reaalsus ikka päris teine. Parajalt nikerdamist, et kõik tervelt kätte saada. Kui hakata rapsima ja kiirustama, siis kokku panekuks vajalike asjade nimekiri ilmselgelt pikeneb. Mul kiiret ei ole, tasa ja targu nagu vanad inimesed ikka kipuvad ütlema. Ja ma pole palju E30id lammutanud, siis vahel tuleb kasutada googli abi ning ka teinekord kohe mitu mitu korda vaadata googlit enne, kui läheneda kruvikeeraja või mutrivõtmega. 

 

spacer.png

 

Mootorijuhtmestik. Selle viskasin kasti, jääb oma aega ootama. Käin kogu auto juhtmestiku üle, kui selleks õige aeg tekib. Plaanis siis üle kontrollida pistikud jms. Et kui vajab vahetust, siis tuleb uus pistik leida/osta. :) 

 

spacer.png

 

Armatuuri välja võtmine oli minu jaoks esmakordne kogemus E30 puhul. Natukene tuli guuglit kasutada, et kuidas see kogu lego laiali käib. Tegelikult pole midagi keerulist. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Vaatasin, et tulemüür üllatavalt heas korras. Ma ei tea, kas neil on see tulemüüri ära mädanemine tavapärane nähtus või pigem mitte ? Eks mõni targem ehk oskab miskit mainida. 

 

spacer.png

 

Armatuur ise ilma ühegi mõrata, suhteliselt heas seisus. Aga üks pisikene defekt on ja ilmselt algusest peale. Huvitav, et pole täheldanud seda enne. 😐

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mulle meeldivad need kodukootud elektrikud. Ühendatakse asju käepäraste vahenditega. Teeks siis kohe ja korralikult, aga ei. 😠

Igatahes pildid olev katuseluugi pistik ning juhtmestik läheb kindlapeale vahetusse. Kuskilt vaja leida originaal, sest ma tahan, et asi oleks ilusti tehtud. :) 

Mitte kõlarijuhtmest. 🤦‍♂️

 

spacer.png

 

Mingisugune tümmilaadne asi on ka autos olnud, sest 2x RCA juhtmed, korralikud kõlarijuhtmed jne veetud mööda autot laiali. Hetkel lähevad riiulile oma aega ootama. Küll kunagi tulevikus, kui jõuan heliga tegelema hakata, siis ole näha mis saama hakkab ja kuhu midagi lisandub. :) 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

See "summer" on siis originaalis olemas või on see ise aretaud juurde ?  

 

spacer.png

 

Uksepistikuga ka omamoodi lood. Seda siis nii juhi, kui ka kunde pool. Kuna tehasest tuli auto ilma elektriliste akendeta, siis on need ise juurde lisatud. Kaks juhet on siis toodud läbi pistiku, mis tegelikkuses peaks ilusti pistikus pin-i all olema. Kas seda on võimalik ise juurde lisada või peab hakkama tohutult ümber tegema ? Plaanis siis nii teha, et kogu asi käib läbi pistiku nagu originaalis olema peaks. Lilla ja roheline juhe on siis veetud klaasitõstuki jaoks. 

 

spacer.png

 

See ilus läikiv isolatsioon tuleb ka kõik maha kiskuda. 

 

spacer.png

 

Taaskord hunnik sorteeritud kruvisid ja polte kasti juurde. Vähemasti tean, kust mingi polt tulnud on ja kuhu ta tulevikus tagasi peaks minema. Ma loodan! :P 

 

spacer.png

 

spacer.png

comment_149371

Kas uus garaaz asub inglismaal ve :D

 

Aga armatuuriga seonduvalt, siis googles teeb valdav osa seda üsna keeruliselt millegipärast. 

Siin foorumis oli varem armatuuri eemaldamisest hea juhend piltidega, aga kahjuks link ei tööta enam.  

Armatuurialust juhtmestikku pole vaja küljest võtta, pistik roolialt lahti ja korras. Tagasi pannes on samuti lihtsam oluliselt, kui see seal torude alt läbi aetud ja maas paika pandud armatuuri külge.  Siibrite trosse pole ka vaja lahti harutada, nagu paljud seda googles teevad. 

Tõmbad need kolm siibrite regullnuppu ära, saad nende taga oleva plastiku kätte, mille all 4 kruvi ja jääb kogu regullimajandus ahju külge. 

Tagasipanekuks lase roolisammas kindlasti alla. Käib see üsna lihtsalt, lihtsustab armatuuri tagasipanekut ja ei teki küljele muljumisjälgi. 

Täiesti komplektse auto puhul tuleks toimida nii: roolilati poldid lahti, juhipoolne polt välja, teine jääb sisse. Tulemüüri küljest samba kinnitus lahti nii müüri kui samba küljest. Seejärel lükkad kogu samba koos rooliga ettepoole siinidelt maha. 

 

 

 

  • Autor
comment_149372

Ma ei hakka eraldi teemat tegema, loodan et keegi siit loeb. Nimelt siis nagu ülemistest ridadest lugeda võib, on vaja veidikene uksepistikuid ringi teha/remontida. Tahtsin uurida, kas muidu E30 või siis BMW-l mingit spetsiaalselt pinnide eemaldamise komplekti pole? Vaatan hetkel hiinamaalt, seal on suured komplektid ning igasuguseid muid marke ka, mida ilmselgelt mul vaja ei ole. On keegi midagi sellist endale tellinud ja kas kannatab mingit kriitikat ka või on täis saast ? 

 

Näiteks selline. 

 

spacer.png

comment_149375

Täitsa tuttav tunne, kui kaua aega kulub kõige orgunnimisele nagu mutrid, poldid, kronsad ja muu träni. Et nii kannatlik ma ise küll ei ole kunagi suutnud olla. :D Samas tasub see lisavaev end ära, sest hiljem kuluks oluliselt kauem aega nende samade asjade otsimiseks ja sobitamiseks. 

Julgeks isegi ülal toodud komplekti tellida. Oman ise ka tõenäoliselt täpselt samasugust kimpu köidetud vigurikomplektri nagu GTA mainis. Eks kannatlikust ole nii odavama kui ka kallima versiooniga nagunii vaja. Yuutuubis tundub kõik alati nii lihtne :D 

 

  • Autor
comment_149381

Mulle piisab juba kahest arvamusest, et minna ja võtta see "korralikum" hiina komplekt. Kuna ilmselgelt neid pistikuid saab seal auto juures vahetada omajagu, pigem olgu juba siis korralik eelamdamiseks mõeldud komplekt olemas. :) Pole vaja seal nikerdad kruvikeerajaga. 

Peaks veel korralikud elektrikutangid otsima, millega juhtmed ja pinnid omavahel ühendada.  

 

Aga rääkides sorteerimisest, siis tõesti võtab see omajagu aega. Kuid kui nüüd ringi arvestada, et komplekteerimisel on see kõik ühes suures plekkämbris, siis vaevalt kilekottidesse pakkimine nii palju aega võtab, kui sealt ämbrist kaevamine. :D

Eks vahel suht koll ees, aga peab kuidagi selle kannatlikkusega hakkama saama. 

 

@eix22 - ei asu inglismaal. Lihtsalt teinekord on lihtsam mingid asjad kirjutada inglise keeles, kui genereerida kodumaa keelele vastav väljend. Arusaadavam minu arvates. 

 

Milleks teha asju lihtsalt, kui saab ka ka keeruliselt ? :D

 

 

Muudetud , muutis Marko S

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.