Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131111

Tere foorum. Otsustasin ka lõpuks teema teha. Vana BMW omamis soov juba lapsest saati olnud, kuna onul oli E28, vähe edevam 😎 Oligi soov saada kas e28 või e30. Aga saatus otsustas rullika kasuks. 

 

Esimese e30ne ostsin ajateenistuse ajal 2016a. Tegemist 318 touringuga. Oli plaan peale väge ehitama hakata. Põhi ja karbid osaliselt juba tehtud eelmise omaniku poolt. Aga kahjuks on ta sest ajast seisnud, vahepeal käima pannud ja sõitnud mõned tiirud. Viimane kord jäi siduri pedaal põhja ja ei saand tiirule minna. Sügisel loodan ta garaasi saada. 1.jpg.4b7a6680506b012bc446e20fce2a7807.jpg

 

Aga ajateenistus läbi sai, pakuti 320 prekupeed. Käisin vaatmas, igatepidi mäda ja roostes aga tehtav, asjavastu nagu huvi on ja tahtmist ja omaarust kõik näpud pole põidlad ka mul. Mõtlesin et võtan ära ja teen valmis. Vedasin ta siis 2017a talvel garaasi. Jõudumööda ikka keevitasin teda kuni mingi umbes kuu tagasi võtsin aja maha ja vaatasin seda kaine pilguga- liiga palju teha ja käib ülejõu. Ja kuna ma ainult nädalavahetuseti saan garaasis käia, siis ma arvan et ma saaks selle alles 2050 aastaks keevitatud. Mõtlesin, et uurin siis "uut" pre kere, lootused muidugi väga suured polnud. Kui ei leia, siis toon touringu ära ja teen selle korda.

3.jpg.25267cd47b99c46fc3d976e2586a80e2.jpg4.jpg.b28f73b5ea5605b4a47f330fe040cbd1.jpg 2.jpg.482a9a106e27de6ce1d1f54748524bfe.jpg

 

Kuulutus üleval siin foorumis ja kasutaja @mareknii kirjutas et tal pakkuda üks 323I kere. Käisin vaatamas ja tunduvalt parem, kui minu oma. Ja nii ma reedel endale kolmanda rulli tõin :) 

5.jpg.525cd83e8114eb18d34054a20fe3e757.jpg6.jpg.cacad29373f92cb0857ebde510695bc6.jpg8.jpg.ef45b07d5a06625631c88c91576dd64d.jpg10.jpg.255eb19d71391333caf2b26845e2f7df.jpg9.jpg.ab31f782eac392be538af14ac8ea609f.jpg

Kuna auto oli haljaks lihvitud, siis Marek lasi mingu suva värvi talle selga, et kojuvedamisega rebaseks ei tõmbaks. Hetkel mingeid suuri plaane ei ole teinud, sest nagu näha eelmiste rullidega pole plaanid täide läinud :D Aga eks nii kiirelt kui võimalik tahaks ta korda saada. Idekas oleks, kui saaks hakata talvel kokku lappima juba seda. Aga iga asi omal ajal.

E30ne alal olen suhteliselt võhik. Olen siin palju teemasid lugenud ja üritanud ennast harida. Nii et ärge pange pahaks kui väga lollid küsimused tulevad :) 

 

Tervitades Martin.

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_133858

Auto kiskusin juppideks ja hakkasin keevitama. Touringult eemaldasin sillad (jämedad püstakud ja ketassild) ja saatsin liivapritsi, hiljem kruntisin ja värvisin. Suvel pole väga palju aega garaasis olnud või ehitan teisi autosi ning seepärast ka kogu protsess praegu nii aeglane olnud. Keevitada pole õnneks enam palju jäänud, saab varsti ehk kapotialuse ja seest salongi värviga üle tuisata. Nüüd pean natuke netipoes surfama ja vajalikud puksid ja laagrid tellima, et uuesti ratastele saada. 

1.jpg.f03aac1364eca794b75c1aef3eb05af4.jpg2.jpg.9555bc975aaaeb013db202af4f297082.jpg3.jpg.ef894fdff0defa6dac174b76ac2f42ba.jpg4.jpg.18524f4b8d1bfd6f6eef97b8e745601e.jpg

 

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_137480

Ahoi.

Vahepeal megalt aega mööda läinud. Selle aja peale võiks juba olla midagi suur korda saadetud aga oh ei... 😒

Esiteks masinapark liiga suur. Teiseks aega ainult nädalavahetuseti garaasis käia. Siis peab veel teisi autosi tegema, sõprade autosi, pereliikmete omi, küll pole motivatsiooni jnejne.

Kere sai lükatud küll ühe ja siis teise külje peale aga keevitatud ta sai ja ratastele tagasi saamiseks loopisin mingid suva sillad alla.

1.jpg.1049f0063d5998243b9fa6ee8d6649d5.jpg

Hakkasin välja valima sobivaid kereplekke. Proovisin kõik tiivad, kapotid ja uksed ette mis mul kõik olemas olid ja valisin paremad välja. Lappasin ka esiotsa kokku, et saaks vaadata kas asjad omavahel istuvad ning kas ka kerejooned kokku jooksevad. Tegin mis suutsin, loodan et jääb ka hea. (pildil juhipoolne prill lahti)

2.jpg.f877695e9039996b09ae7f5d93bfe707.jpg

Järgnevalt alustasin minu jaoks ühe kõige nõmedamajubedamavastikuma tööga auto ehituse juures-pahteldamine ja lihvimine. Selle protsessi juures kadus ka kõige rohkem motivatsiooni ära. Tundide viisi nühkimist ja pahteldamist on see rull saanud. Aga suurespildis võin öelda, et sellega hakkab ühelepoole saama. Kruntisin vahepeal pilli ära ja nüüd tulid veel mõned kohad välja mida parandada.

3.jpg.15286d491706ca042f91fd337d5af772.jpg4.jpg.1de74aafbb7ccb83782facc82e2c0b9f.jpg

Vahepeal soetasin ka M50B25 vanos mootori E36 pealt. Juurde ostsin juba E34 karetri koos õlivõtturi ja vardaga. Mootoril käin ka kõik tihendid ja simmerid üle ning tuiskan värskenduseks värvi peale. Nv plaanis kapoti alune ära pesta, korrastada ja ära kruntida ning mõned kohad veel ära parandada mis kruntimisega välja tulid. 

Varsti hakkama ka pukse ja laagreid tellima, et saada auto juba õigete sildade peale. Veel vaja bensupaak ära värvida ning külge panna, lisaks põhja alla kõik vajalikud voolikud vedama.

Hetke kõige suurem probleem on see, et mis värvi auto teha? 🤔 Varasemalt teiste autodega on mul ikka juba varem selge pilt silme ees olnud milline masin peaks välja nägema aga seekord see puudub. Mõtteid peas erinevaid. 

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_140992

Noniiii. Vahepeal vähe pikem vaikus olnud. Proovin järgemööda minna nii palju kui meeles. Telefoni vahetusega muidugi terve hunnik pilte kaduma läinud, proovin messengerist leida miskit, vabandan ette juba kvaliteedi pärast. Mootoril sai tihendid ülekäidud ja plokk värvitud ja kõik agregaadid seest ning väljast puhastatud. Siis veel sai juurde soetatud aluline 16x9 veljed. 4x100-5x120 adapterid ka sinna otsa. Proovisin alla ning enne värvi sai veel koopad ka ära rullitud.

131064365_2681762608708149_7194218454035415423_n.jpg.145149e4c109fb5ceb5435012485baa5.jpg

198157891_4360838280601971_7578517000414590013_n.jpg.73abee99e191b629102a4c3168ccc303.jpg

 

Talvel mõtlesin et mina ikka ei viitsi seda lõpuni pahteldada. Koll oli nii ees. Nii saigi värvijaga ühendust võetud ja viisin masina talle tegemisse. Tegi mulle kaks pakkumist, kuna mina polnud tiivakaari vahetanud ja ei teadnud mis keevituste peale pandud on: a) pahteldab mu pahteldamised lõpuni, värvib ära ja aasta pärast võib kuskil roosteuss sees olla. b) lihvib kõik maha ja alustab nullist. Viisin talle jaanuaris auto ja variant b läks käiku. Ja hea oli ka et läks. Tiivakaarte keevitused olid jubedad ja oli näha juba roosteelgeid.

142370566_416819589573677_7993922516358850318_n.jpg.0774bb27c45b0118838fb90373bc3ca4.jpg

191755095_512469126564928_577890443284572334_n.jpg.db23325d05c9796d23a0d37eccb79d46.jpg

 

 

Vahelduva eduga tegi seda autot ja nüüd lõpuks 6 juuni sain  masina kätte. 

192277021_162895245798984_1780402018409524657_n.jpg.90309c8d156a100674da8f44c76f6d7b.jpg

193774564_380079630113613_398142724425769356_n.jpg.eeeae52caf00c4004145f760499a73ba.jpg

 

Proovin mingi aeg päris fotokaga värvist pilti teha. A et miks sinine? Kaalusin ka mõnda teist varianti aga kuna sinine ikkagi lemmik värv siis läksin sinist metalliku teed. Ja see peaks kroom stangede ja pronks klaasidega kokku minema küll.

Eile juba panin õige esisillatala ja 36 roolilati külge ning vedasin juhtmestiku ära. Vaikselt hakkan muid juppe värvima ja kokkuladuma seda puslet. Nüüd mul oleks vaja kedagi, kellele kirjutada ja lolle küsimusi küsida auto kokkupanekul :D on vabatahtlikke? :D Kuna pole enne rulliga kokku puutunud ja vältida lolli tööd siis oleks lihtsam kellegiga vajadusel otse suhelda ja küsida. 

196780450_318953946443225_5703771760161351625_n.jpg.2b88fe2b9da232ccd9fd511de6bcb626.jpg

192195887_1073370629854131_6003949807063705489_n.jpg.55d6dcbbc11cb248f8064f6cc2870bac.jpg

 

Eks ma sukeldun nüüd garaasi ja hakkan toimetama.

 

 

 

 

 

 

 

 

Muudetud , muutis martin13

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_141267

Nonii. Kokkulappimine käib väikse eduga. Olingi juba unustanud kui palju aega võtab igast juppide puhastamine ja taastamine. Puhastusvahtu peale ja harjaga nühkima. Mul kõik jupid asuvad garaasi peal kus siis maja otsad on lahti, tuul käib läbi. Asjadele tõmbasin kunagi kile peale aga vahepeal suurte tormidega oli kile jooksu pannud poolenisti ja armatuur oli kile alt välja tulnud. Nägi siis välja selline.

212214494_317508776740096_2578452309702708201_n.jpg.940d4de3f3445e9f5b96d500b72f836a.jpg

Tegin vahuga kokku ja tõmbasin lapiga puhtaks aga ei muutunud midagi. Lõpuks peale kolmandat pesu ja rohkesti harjaga nühkimis, sain ka sellegi puhtaks.

Kuna auto lahtivõtmisest nii palju aega möödas siis ei tea enam mis jupp kuhu käib ja mis järjekorras neid panna :D sai nii mõnigi asi jälle lahti kruvitud, et mingi teine jupp paika saada. Õnneks juppidel originaal koodid peal ja saab guugeldades vastuse kus mida käib.

209419568_572346080554229_85252807106873820_n.jpg.f6a38cf69c4d5e3d10fdb8de371489d7.jpg

Lisaks vedasin kõik uued kütusetorud ja voolikud, paika sai ka kütusepaak. Mootor leidis ka oma koha mootoriruumi. Kast tuli praegu touringu alt. 

Juhtmestiku ühendus:

Pin minu E30

Värvus

Nimetus

M50 pin

Pin1

Sinine

Genekas

Pin25

Pin2

Kollane/sinine

Staatiline õlitase

Pin16

Pin4

Lilla/pruun

Jahutus temp

Pin12

Pin6

Kollane/roheline

Süüdeläbi kaitsme

Pin22

Pin7

Lilla/punane

Kütusepumba toide

Pin13

Pin8

Must/kollane

Starter

Pin18

Pin10

Roheline

Süüdeilma kaitsmeta

Pin21

Pin15

Roheline/lilla

Dünaamiline õlitase

Pin10

Pin16

Must/pruun

Õlisurve

Pin23

Pin17

Sinine/valge

Servictule nullimine

Pin19

 

213991688_874169060185429_5300567634593726570_n.jpg.5524d0b39f7c79ff37948d188873b4e2.jpg

Täna tulen ka esimest korda E30 kokkutulekule ilastama ja motivatsiooni koguma :D Küll mitte see aasta kahjuks enda autoga :D 

205363286_188500183212473_688151548621550984_n.jpg

Muudetud , muutis martin13
Parandus

comment_141272

Selle pildi järgi vaatasid esiti?

 

M50 õlitaseme andur ei tööta E30 checkcontroliga ja E30 oli vist ka aastate lõikes need erinevad. Samuti on sul märkamata jäänud pistik aju juures armatuuri all kus oli pearelee toide, tahhokas ja kütusekulunäit, skeemides pistik C104( 1.tahho, 2.pearelee toide, 3.küttekulu

2 ja 15 sul õlitaseme juhtmed, värvide järgi ka

 

1 laadimine (sinine

2 staatiline õlitase ( kerel sinine kollasega

4veetemp ( pruun lillaga

6 süüde läbi kaitsme ( roheline kollasega

7 kütusepumba toide ( kerel lilla punasega, mootoril roheline lillaga

8 starter ( must kollasega

10 süüde ilma kaitsmeta ( roheline

15 dünaamiline õlitase ( kerel lilla rohelisega

16 õlisurve ( kerel must pruuniga, mootoril pruun rohelisega

17 service tulede nullimine ( valge sinisega

 

 

1468883361_C101pistikud.jpg.c22712c3c8b04562a3b800618597c7e1.jpg

  • Autor
comment_141302

Nonii, mootor vahel ja juhtmestik ümber tehtud nii nagu mul eelmises postituses tabel on. Aitäh kasutajale Tiit selle eest. 
Nüüd aga on probleem selles, et pea ja kütuse releeni ei jõua ajust mass kui süüde sisse panna. Otse releele mass vedades läheb masin ilusti käima. Vahetasin releesi, puhastasin pistikuid, puhastasin masse aga ikka asi muutusteta. Keegi järsku kokkupuutunud sarnase probleemiga või oskaks anda näpunäiteid? Või on juhtmestiku pin-ides veel mingi kala sees mul? Proovisin foorumist ka otsida aga ei leidnud.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_141524

Nonii. Tükkaega jagelenud probleemiga et ajust ei jõua mass releedesse. Küsisin abi igaltpoolt, surfasin igalpool internetis, kontrollisin uuesti ja uuesti juhtmeid jnejne. Hakkasin ise aju kahtlustama. Targemad bemmisõbrad käisid vaatamas ja ütlesid et ju see viga mul seal ühendustes kuskil on. Mott oli täitsa maas, tõmbasin autole katte peale ja tegelesin teiste autodega. Eile võtsin uuesti asja käsile, kindluse mõttes kontrollisin uuesti kõik üle, kirjutasin West Coast Motorspordi meestele et võtke enda aju kaasa ja proovime. Esialgu tuli ja võttis kogemata nonvanose aju. Mõõtis ja kontrollis mul siin juhtmed kõik üle.  Panime nonvanose aju külge ja süüte sisse, ja mass jõudis releedesse!!! Hops teise bemmi pealt õige aju ja piisas ainult võtme näitamisest ja pill nurrus! Oehh, ohkasin kohe kergendusest. Kiskusin enda aju lahti ja avastasin sealt veekahjustused

1340BBE8-8FFD-45E1-A17C-7AE134C18E91.jpeg.cb744d647c7953f3c87d853bdbfea2f0.jpeg

Sõber pidi otsima, ehk leiab mulle uue aju. Tähendab autole.

Vahepeal sai soetatud ka sport toolid, üks tool juba nahatatud ja teisele nahad olemas. Kuna ma ise suur naha fänn pole siis ilmselt lasen uue sisu õmmelda.

EEE46ABA-6D44-4D3D-A346-E1A8E1627AD4.jpeg.83fcf6e8faf1197af341053d38592f6f.jpeg

Nüüd võib hakata rahulikult kapotialuseid juhtmeid ilusti teipima ja muude asjadega komplekteerima, mott tuli tagasi 😀

A0523590-5738-47F8-A510-C564EA421BFB.jpeg.086351ca96156baf901bce98badde08b.jpeg

 

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_142592

Vahepeal jälle pikk paus. Väga agaralt pole tegelenud, viibisin ka mõnda aega välismaal aga midagi nipet-näpet ikka. E36 juhtmega vedasin aku pagassi. Pagassis on plaanis aku natuke teise kohta viia kuna pole seal koopas vastavaid kronsteine ja nüüd ei hakka neid keevitama ka enam sinna. 

4.jpg.4441d1902caf10ab155b6900d6832fe1.jpg

Diagnostika pistiku peitsin aku aluse alla. Vajadusel saab selle sealt lihtsalt klambrist lahti tõmmata ja pärast tagasi panna.

3.jpg.f2ac45c130be9af591546ce14f2a340d.jpg

Tellisin esisillale ka laagrid, sarniirid, rooliotsad (sisemised ja välimised),roolilati kaitsekummid ja piduriplekid, stancist camber plaadid ja polupuksid. Õõtsad puhastasin ja tuiskasin tuletõrjeauto värvist ülejäänud värviga punaseks. Kuna püstolisse jäi veel värvi, siis värvisin vedrud ka üle.

Hea on ikka toimetada kui asjad on puhtad ja ilusad. Esimesed laagrid panin külge ja vanad head piduriplekid jäid muidugi panemata esimese hooga nagu kord ja kohus :D Laagrid uuesti lahti, piduri plekid külge. Kell oli palju, kurk kuivas ja mõtted olid mujal. Vaatasin et mõlemal piduriplekil üks polt nagu ei istu hästi. Ju on see B osa siis veits mööda mõtlesin endamisi. Alles järgmine päev kui kogu püstak koos oli ja alla hakkasin panema, avastasin et ajasin piduriplekid segi, vasak läks paremale ja parem läks vasakule (pildil näha ka) 🤣 Ajas ennas ikka naerma küll, uuesti laagrid lahti ja piduriplekid ringi, nüüd augud sobisid :D Esisild sai nüüd peaaegu kokku, stance saatis vales mõõdus esimesed stabika puksid, need veel külge panemata.

1.jpg.b9c764610374608964740f9d2a982ba0.jpg

5.jpg.1ef95a93a9e398454c79eea4618e5d95.jpg

Coilidega pole ka enne kokku puutunud. Ei saand esialgu aru täpselt mis moodi need sinna püstakule külge käivad, esimese hooga panin valesti. Käib õppimine ja remont käsikäes :D Polnud coili võtit ja öösel polnud sebida ka kuskilt, ei saanud neid mutreid lahti. Panin ühe mutri kruustangi vahele ja teist proovisin torniga lahti lüüa aga torn jättis oma jälje sinna mutrile, ei tahtnud rikkuda. Leidsin riiulist mingi vana hüdrandi või ma ei tea mis võtme, käiasin seda nii palju et mahuks mutrile otsa ilusti. Aga kuna materjal oli võtmel nii pehme siis pidin vähe tugevamaks keevitama, siis järgmisena hakkas see hammas läbi painduma, sai sinna ka polt keevitatud ja voilaa, töötas :D 

6.jpg.bb7e877e8b68214623aea3f37af357b2.jpg

Enne välismaa reisi hakkasin pooltelgedel ka kumme vahetama. Kuna laiali oli vaja niikuinii võtta siis võtsin mõlemad nii laiali kui oskasin, pesin vana määrde seest välja, panin uued kummid ja uue määrde kah.

7.jpg.967c8d3aa5da8861a361fa903865a54f.jpg

Ja täna tahtsin pressiga diffri kaane puksi ära vahetada. Leidsin juba mingi suure laagri ka millega saan pressida, sättisin pressi alla valmis, kaks pumpa pressile ja kogu vedelik jooksis pressist välja🤬 Aga saagisin saega vana puksi ääre puru ja sain ilusti vahetatud. Polupukse on ikka lausa lust külge panna.

Järgmine nädalavahetus proovin tagasillani jõuda.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_143210

Eelmises postituses lubasin järgmine nädalavahetus jõuda tagasillani aga saladuskatte all võin öelda, et tagasild jõudis alles eile auto alla :D 

Enne lund sai ostetud üks winterbiiter mis tahtis ehitust, siis tulid pühad vahele ja siis tahtis võistlusauto remonti ja nii rullikas jälle seisma jäigi. Ühel jaanuari kuu  reedesel päeval sain aju kätte ja panin rõõmsalt keksides garaasi nagu väike tüdruk. Aju pistikusse ja võtit- ja ei mitte üks pauk. Ja jälle polnud releedel massi. Vihastasin ja läksin koju tagasi. Järgmisel päeval uue hooga kontrollisin jälle igast asju kuniks lõpuks taipasin, et ajul pole massi, ma ei tea kuidas selline asi kahesilmavahele jäi 🙄 Aga jah, lõpuks siis see juhtmesaaga läbi ja läheb ise võtmest käima. Huhh. 

Ja avastasin ühe toreda asja, nimelt mul oli ka üks suur differ. Touringu oma lappasin kokku tagasi ja panin lattu ära. Suur differ käis läbi liivapritsist ja sai uued tihendid/simmerid ning ka uue värvi (3.64 oli vist ülekanne kui ei eksi).609447921_Attachment1(3).jpg.c3cd167af2e96c4f22d4c19871b8dac0.jpg

 

Külge läks ka tagasilla tala ja õõtsad. Ostan uued pooltelje poldid ja diffri kinnitamiseks 4 polti ja järgmine nädal leiab ka differ sobiva koha auto all. Külge läks ka clio pidurivõim. Tahtsin täna hakata ka piduritorusi vedama aga keegi on kasutanud mu piduritoru valtsimise komplekti ja ära kaotanud piduritorule sobiva valtsimis otsa. Keegi õnneks üles ka ei tunnista. 

Vaikselt käib ka sellise komplekti külge installimine.

1207407416_Attachment2(2).jpg.c3ed3f73cbf353cb7f5a33e9c21a6a2f.jpg

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_153196

Nonii, poolteist aatat vaikus olnud. Ja kui te arvate, et terve see aja auto seisnud, siis teil on õigus (tegelikult siiski õhkvedrustus leidis tee auto alla ja toimetab). Sai endale üks vana maja ostetud ja kogu aeg läheb sinna. Ja palga kõrvalt maja ehitada ja projektikat ka veel ehitada, käib üle jõu. Ja seepärast pidin auto ehitusest loobuma ja jäi garaasi sügavustese seisma. Kuid nüüd puhkuse ajal 5 päeva loovutasin ka rullikale. Kaevasin ta garaasist välja ja viisin linna sõbra juurde tõstukile kuna enda garaasi tõstuk juba pikemat aega avariislise võistlusauto all kinni. 

Eesmärgiks oli saada auto iseseisvalt liikuma. Tõstukil sai lõpuni tehtud piduri ja siduri torud ja need ka õhutatud. Lõpuni sai tehtud ka jahutussüsteem aga veel õhutamata. Roolivõimu toru sai ka uus pressitud ja leidis seegi tee auto külge. Kolmest erinevast kardaanist sai ka sobiv välja valitud ja külge kruvitud. Summuti ehitasin ka praegu mustandi valmis, oleks vaja käima panna ja lekkeid kontrollida. Siis saaks keevitused maha käiata ja viisakaks teha. Tegin valmis ka kütte trassi ja pumba kinnituse. Maas proovisin ja pump tegi häält. Masinat aga käima ei saa. Proovisin voolikuid ümber tõsta, et äkki midagi valesti. Lõpuks pumba maha võtsin ja otse kantkust proovisin pumbata, siis sain aru, et pump lihtsat teeb häält aga kütet üles tõmmata ei jaksa enam. Surve oli olematu, lihtsalt nirises. Olen kuulnud, et iga kütusepump ei toimeta ka väga hästi, veits aega töötab ja siis saab otsa. Keegi äkki oskab soovitada mingi firma pumpa (paagiväline pump) mida võiks kasutada? 

IMG_8032.jpg.2c241496d7a9522451e264d29e3ee3c0.jpgIMG_8070.jpg.60bb60de4e07af26875f747609193297.jpgIMG_8021.jpg.2b9d9a5c0278e5851c97660bc16acb10.jpg

Muudetud , muutis martin13

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_155017

Viimasest postitusest juba poolteist aastat möödas. Võiks ju arvata, et auto ammu valmis ja mõõdab kilomeetreid. Kuid nii see paraku ei ole. Esialgu lihtsalt kuidagi kogu asi seisis. Küll ei olnud ühte asja ja küll ei olnud teist asja ja nii ta jälle sinna garaasi unarusse jäi. Ühel unetul ööl jäin mõtlema, et miks mul asi seisab ja kuidagi edasi ei liigu? Klaase ei saa ette panna, sest lage polnud (lisaks puudus esiklaas).  Sisu ei saanud kokku panna, sest vaip oli valet värvi, istmed koledad, uksepolstrid koledad.  Esiotsa ei saanud kokku panna, sest kõik tuled olid erinevad, tuhmunud, reflektorid tuksis jne. Prillid ja neerud tuhmunud jnejnejne... Lõpuks jõudsin järeldusele, et ma olen ise kõige suurem pidur olnud :D 

Lae riide tellisin lätist. Feissbuuki grupis keegi jagas infot, et ostis sealt ja ma otsustasin ka tellida. Lisaks oli youtubes olemas ka video, kuidas antud asi autosse paigaldada. Materjal ise päris veniv ja paigaldus ei olnudki raske (esimest korda elus paigaldasin ja suurespildis võib rahule jääda). 

Istmetele tegin mitmesse firmasse hinnapäringu. Sain päringutele vastused, siis mõtlesin, et nooooo tegelikult see kollane ja originaal mustriga iste sobib mu autosse väga hästi. Esimene ehmatus läks üle, saatsin istmed töösse. Visioon olid mustad istmed sinise niidiga. Küljed nahast ja istumise/seljatoe osa rombi kujulised mingist alcantara laadsest asjast. Enne katkusin istmed lahti ja vaatasin raamid üle. Keevitasin mõnest kohast ja värvisin ära. Ise mulle täitsa lõpptulemus meeldib. Ideaalis oleks võinud sinine niit kuidagi silmatorkavam olla. Autosse neid hetkel ei julge panna, nägin talvel garaasis hiiri ja äkki pistavad nahka. Seisavad mul praegu toas. 

Esialgu tellisin tumedad esituled. Päev pärast tellimist muutsin tellimuse ära ja tellisin ikka tavalised tuled (naerusuuga). Kruvisin need autole külge ja kuidagi see naerusuu enam ei sobinud mulle. Sai ka need tuled mitte naeratavate vastu vahetatud. Lisaks esiosa plastikud sai ära värvitud (pärast värvimist avastasin, et neerud katki, need pean uued ostma). Esistangele sai kõvasti kummihaamrit näidatud. Veits lainetab ikka aga niikaua kui paremate ei ole, peab sellega hakkama saama.

Esi osa kokku pannes olin enda peale kuri. Oleks võinud varasemas perioodis rohkem rõhku panna detailide vahedele. Tol hetkel kui keretööd olid pooleli, siis kuidagi nendele vahedele ja detailide sobivusele nii palju rõhku ei pööranud. Ei pidanud üldsegi tulema nii suur projekt (esialgne mõte oli lihtsalt värv selga ja ilus velg alla ja tuld). Nüüd natukene keeruline värvitud juppe seal kokku sobitada (üks esitiib on kindlalt B osa, ma ei mäleta kas teine ka). Ma muidugi veel natukene proovin seda kõrvaistuja poolt paremaks saada. 

Vahepeal oli täielik motivatsiooni puudus. Iga väiksemgi kui asi või tagasilöök ajas nii närvi ja töö tuju ära. Olin nagu väike pubekas, kes iga asja peale solvus. Igast tihendite ja detailide pesemine puhastusvahendi ja hambaharjaga, nooo ei suutnud kuidagi laupäeva hommikul omale sellist motivatsiooni kõnet teha, et nüüd kaks päeva garaasis hambaharjaga asju puhastada. Ja jäigi jälle see ehitus seisma.

Paar kuud hiljem tuli jälle natuke tööisu tagasi. Tagatuled sai ära lakitud. Vaiba värvisin tekstiili värviga mustaks. Korrastasin juhtmeid ja elektrisüsteemi ja sain ka kõik välised tuled põlema.

Nüüd ootan saksast jälle juppe ja saab tasapisi edasi teha. Miinuskraadid ära kaovad, siis julgen ehk istmed ka oma kohale panna. Uksepolstrid on ka töös, tulevad samasugused nagu istmed. Pika trükkimise peale mõned pildid ka, mis telefonist olen leidnud (unustan koguaeg pilte teha tööst). Ja otseloomulikult on märg unistus rulliga juba SELLEL kevadel/suvel ringi vurada (aga nagu aeg on näidanud, siis igaksjuhuks ei hakka nende plaanidega ruttama :)).

2615D3E2-B64F-4D91-9129-941DD8930D5E.jpeg.c756f149736362c7cb5c2a93a1d2c5a4.jpegD8D5AF2B-5CDB-4672-94A3-86862C790A3C.jpeg.5a9122460ada0ced8732f66f3972dee3.jpegFCFD3CAB-2CDB-44F9-BA42-89CF5C417433.jpeg.406df4a76f610ed5dbda9f86e666c1ea.jpegA571EAE3-41F9-41FD-922C-E14186FD21BA.jpeg.dfb5b65aac086bfd863e55bffde433d9.jpeg753A4FC7-4CD0-4241-8753-E1C0A1CF4E4D.jpeg.823ea930ac299a2d7b799dbdacc887e6.jpeg71BBD16C-7AE3-4B8A-972A-CE2EC0304281.jpeg.95037cf617e7dd5797e9e0eafc4e77ce.jpegC70678D9-260B-494C-BBA3-407E71027CA8.jpeg.f8bc8d3054705a8c11aabcbec63bc2c7.jpeg9BA5A483-F36F-4D79-BCDE-42FEA8029F57.jpeg.443d9b942a641690983a7323a85490f9.jpeg

Muudetud , muutis martin13

  • Autor
comment_155023

Veljed esialgse plaani järgi panen ikkagi teised vist. Sillad 4x100 aga velg 5x120. Adapteritega istub all. Mul ei ole enne adapteritega kokkupuudet küll olnud aga näevad kuidagi nii kahtlased välja. Kuna kärg ja rant on minu lemmik stiil, siis ilmselt lähevad samad veljed alla nagu Tarvo rullikal on.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.