Hüppa postitusse
Postitatud
comment_130619

Tervist!

Lugesin ja sirvisin teisi teemasid ja mõtlesin, et peaks ilmselt enda autost ka teema tegema.

Ostsin selle rullika 2016 aasta novembris, sest tahtsin diislit ja rullikat igapäevaseks sõiduks. Kunagi oli auto väga hea varustusega aga minu kätte jõudes oli see suhteliselt käest juba lastud, enamus varustust jalutama läinud. Eelmine omanik ütles ka, et pole mõtet korda teha, üv lõpuni sõita ja juppideks. Alguses tunduski teise rullika jaoks juppideks see hea valik, et kestab kaua kestab. Aga meeldima hakkas.

Esimene talv sellega oli lõbus, kuni lõpuks vist kaas sai paugutamisega haiget ja hakkas jahutusvedelikku nosima. Kaas maas, avastasin sellest 8 pragu. Sai uus kaas peale ja muu remont ka tehtud ning sõit võis jätkuda. 

2017 aasta suvel hakkasin 3.0 diisli mõtet peas keerutama, et prooviks järgi, mis ta rullika kerel teeb. Septembris sai mootor ära toodud ja detsembri alguses lõpuks läbis auto ametliku mootorivahetuse ja oli tänavalegaalne. Põhiline aeg kulus e38 karteri otsingutele aga lõpuks loobusin ja tegin 34 tdsi karteri sobima. Peale seda hakkasin vaatama, et kere pehme ja sai karbid, akukast ja valdav osa põhja ülekeevitatud ja tugevaks tehtud, suveks sõitis taas.

Umbes aastake sai seda 3.0d mootorit nauditud ja sõidetud aga see talv nüüd jäärada paugutades, kui turbo ära lõppes, mõtlesin, et aitab, ei viitsi selle diisliga enam majandada. Mõtted hakkasid mõlkuma v8 osas. Kuna pidurivõimendit tülikas leida, sai omale osadeks toodud 3.0 v8 e32. Sealt sai kõik põhilisemad pudinad mis vaja.

Samuti on nüüd kokku sebitud kõik 5x120 vahetuseks jupid ja nüüd eelmine nädalavahetus tõin v8 jaoks 6se manuaalkasti ka. Ilmselt jääb see 3.0 niikauaks vahele, kui Maanteeametis legaalseks saab ja siis vaatab edasi.

Mitte et v8 oleks mingi haruldane vahetus, pigem omale uus ja huvitav väljakutse.

Ette on alla keevitatud nüüd D2 Racing coiloverid, veidi kangemad kui lihtsalt tänava omad ja taha tuleb veel alla panna coili püstak, kus amort ja vedru koos.

Üldiselt tuleks tagasild ja mootoripaiknemine nüüd paika timmida ja pidurivõimendi oma uude kodusse paika seada. Ilmselt oleks viimaks aeg ka ülevärviks, sest pill on väga pikalt visuaalselt roim väljanäinud.

Tehtud on rohkem kui kirja jõuab panna.

Hetkel muud ei oska suurt lisada, kui siis ainult pilte.

 

IMG_20181018_083247.jpg

WP_20161226_09_58_09_Pro.jpg

IMG_20190110_094142.jpg

received_10211960895244002.jpeg

received_10208750695151006.jpeg

20171001_182206.jpg

Muudetud , muutis Mr M
Mootori vahetus

  • Vastuseid 136
  • Vaatamisi 13,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Väike update ka vahelduseks. Täna sai lõpuks auto ilusti aastase ülevaatuse peale ja ka enne talve kerge poleeri ja vahatamise. Nüüd paar nädalat naudin sõitmist veel, siis auto Saaremaale paarik

  • Eile sai tagumist otsa värvitud ja majandatud. Nüüd täna omast huvist riputasin terve kere detailid ka külge, et näha mis väljanägemine asjal on. Ise olen väga rahul vähemalt. Auto värvi osas ole

  • Vahepeal olnud motivatsiooni kriis ja asi suht detsembri algusest saati seisnud. Täna puhuvad jälle uued tuuled vast. Hommikul saatis sõber facebooki lingi, kus müüdi s65b40 mootorit koos dct kastiga.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_135687

Ideepoolest oleks see odavam variant jaa, aga mõtlen hetkel kõigi üle hülssimisele, suurematele sepsis kolvidele minekut ja 4.2 liitriseks tegemisele. Küsisin hinnapakkumist ka, hetkel ootan vastust. Rääkisin MaxxECU maaletoojaga ka, mootori käima saamise ja seadustamise kohta. Õnneks MaxxECU Race on piisavalt võimekas aga nippa nappa tuleb väljunditega välja. Hetkel mõtlen ka kas ikka minna dct teed või valida 6ne manu. Rullikaga sobiks manu kast rohkem, dct oleks erilisem.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_136047

Tervist! Kuna s65 taastamine on aeganõudev ning kulukas ja sõita tahaks lõpuks ka oma autoga, siis läheb ajutiselt vahele m52b25 ja et ikka igav ei hakkaks, läheb turbokaks. Aga esmalt vabalthingavana sõitma, üv ja kindlustus peale ja selleks ajaks loodetavasti kõik pudinad olemas, et ka üle laadida. Kuna mootori doonor tuli nii hea hinnaga kätte, siis pole isegi kahju laili lasta, kui peaks midagi juhtuma😀

Hetkel siis r6 vahel ja kosun kuluka s65 taastamiseks.

5B117F8A-A8CF-4170-91AE-A16C9F218B92.jpeg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_136246

Heihopsti, võtsin end taas korra muude toimetuste kõrvalt käsile ja hakkasin tagumist otsa modifitseerima. Uus tala turvavöökinnitustele, uued kannud coilide jaoks, tugevamad. Veel vaja teha poolraamid lõpuni ja uus difri tagumiste kinnituste tala, et jõudu ka kannataks ikka ja 36 tagumisele kaanele üle minna.

Ega polegi pikemat juttu, paar pilti ka lisaks.571A4AB6-D527-4980-9161-B8FD6BE0BCAD.jpeg.910e401b1a9dd3873fc4c51c421b90ad.jpeg

53D39FE0-DBB6-4687-B5D6-90D9DC007C72.jpeg

50459A2D-F8FB-4544-93E2-2F4F2DFDDE27.jpeg

EA8F357A-6140-4FF2-B877-A1F2BC0CCEB1.jpeg

A1BD824F-2436-4E78-B871-ECCCC326447B.jpeg

C0E5DB81-9733-4CF0-9C23-0C3DECC9E8AA.jpeg

  • Autor
comment_136263

Mul ongi d2 coilid kus taga vedru ja amort koos olemas juba all. Samuti on öötsad selleks eeltugevdatud ja ringi ehitatud. Kannud sai varuga tugevdatud, sest pealt ligi ei saa. Tala läks jah karpraua vastu vahetusse, sest oli täiesti läbi mädanenud.

image.jpg

image.jpg

Muudetud , muutis Mr M

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_138366

Tere!

 

Pikalt vaikus olnud aga lõpuks ka arengut. Kuna endal sai motivatsioon vahepeal täiesti otsa, siis sai sõbra kätte auto tegemisse antud. Selle käigus tuli ka omal isu autot teha tagasi. Piltides on ilmselt vahepeal toimunut lihtsam kirjeldada.

Aga suures plaanis on piduritrass valmis, lsd läheb järgmine nädal kokkulappimisse ja teise ülekandega kokku. Otsast lõpuni kõik uued pidurid, tutikad sadulad jne. Protsessi kiirendamiseks lasen Maxxecu Race seadistamise ja juhtmestiku adapteri teha teisel sõbral, kes seda varemgi omajagu teinud. Kõik selleks, et lõpuks auto kiiresti tänavale saada ja autot peale poolt teist aastat seismist nautida saaks ja tänavapilti veidi kirevamaks taas muuta.

 

received_2936745169762125.jpeg

received_2741769982702645.jpeg

received_323504895638368.jpeg

received_3493168740705164.jpeg

received_324775902186534.jpeg

received_352146096159251.jpeg

received_359158195221363.jpeg

received_353813482470847.jpeg

received_313371383084324.jpeg

  • Autor
comment_138857

Tere!

 

Sai siis eile usinalt autot visuaalselt kokku lapitud, et täna Saare Hobisõidukite kogunemisel oleks midagi rahvale ka näidata. Teha veel on, aga saab visuaali vaikselt kätte. Sõber klõpsas ka mõned pildid mu autost.

438E5220-180E-4742-B524-989356A5D414.jpeg

93759DB6-68A4-4886-8B72-CADC58F09814.jpeg

A686B362-C6BF-4CA4-A9CF-46E1E8D6FAEC.jpeg

1E00EBD9-8B4F-4FFC-A555-6FBC229B9D5B.jpeg

0EB1D80D-388A-4C0B-99F7-E8217C1ACCF0.jpeg

1011A6F3-A34E-43C6-B8FE-0429EE0486FB.jpeg

8872CDD7-E74F-4346-99F9-B8A162B1B0C6.jpeg

Muudetud , muutis Mr M

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_138968

Möödunud nädalavahetusel sai esimest korda see diisli kere bensukana töötada. M52 tegi oma esimesed hingetõmbed kapotiall. Jõuülekanne kõik koos, pedaalid olemas. Hetkel veel roolivõim, jahutuslõdvikud, paagiväline pump paika saada. Salongis ka nipetnäpet plastikuid ja pagassi sisu kokku lappida. Reedel tahaks mootorivahetuse nüüd legaalseks teha ja laupäeval ülevaatusele, et saaks auto uuest nädalast teedele liikuma lõpuks. Saaremaa asemel hakkab autot ilmselt Pärnus ja Tallinnas minu käes sõitmas nägema. Auto valmimist aeglustab hetkel ka see, et nädala sees ise Tallinnas tööl ja sõber kes nädala sees peaks mu autot veidi ka tegema ei jõua oma tööde ja pere kõrvalt väga selle tegemiseni. Siiski, aeglaselt aga kindlalt valmib.

15911269-31AD-44B8-8F2E-EBD312722D95.png

B7364176-9473-4431-8E0A-F8F7BE7B19E9.jpeg

Muudetud , muutis Mr M

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_139027

Tere!

Kerge update. Eelmine reede tahtsin Maanteeametis mootorit vahetada. Aga kuna muutus diislist bensiiniks, saadeti Saaremaalt kaaluma ja lähim koht Pärnu. Esmaspäeval käisin ära ja kaalumistulemus on 15kg kergem auto. 1370 on passis tühimass ja kaalumistulemus oli 1280, millele liidetakse 75kg juhikaal. Tundub suht tülikas ettevõtmine nii mõttetu asja nimel. Aga nüüd see reede peaks paberimajanduse korda saama ja ametlikult ülevaatuse läbida. Uuel nädalal on sõbral Saaremaa ralliga seonduvad asjad läbi ning aega tegeleda Maxxecu paigaldusega ja seadistamisega plus nina peaks ka värvitud saama. Peale seda tahaks mõnda aega sõita ja siis lõpuks ka turbo vahele ära lapata.

230488EA-D5B8-4323-AA0F-50F1D20D04F9.jpeg

  • Autor
comment_139040

See kes mu autot kaalus, pole selle kohta midagi öelnud ja ise ei taibanud ka seda varem küsida, tulevikus targem. Aga uue seaduse järgi arvestatakse juhi kaaluks mis passi läheb 75kg nagu aru sain.

Kuigi ta mainis, et jumal teab mis alusel kunagi kaalud passi on pandud, kuna auto Eestis alates 2004 või 2005 aastast.

Muudetud , muutis Mr M

comment_139046

Ise ma ilmselt kokku ei puutu selle kaalumisega ja sinul sai kõik korda juba, aga huvitav oleks teada küll seda asja. E30 tehase manuaalis kirjas, et tühimass on auto kaal täispaakidega, ilma lisavarustuseta.

Seega on mudelipõhine plangu auto kaal kõigil passis. Kui su auto oli näiteks tehasest hea varustusega, mis annavad palju kaalu juurde (nt kont, konks, veljed, spordikad , isegi el aknad jne) siis kaalub ta reaalis juba rohkem, kui passis kirjas. Pluss see lisatav juhikaal 75kg.

Küsimus ongi, millal (mis aastast alates) hakati arvestama juhikaalu tehases tühimassi sisse. Kunagi olin ühe e30-ga kaalul ja see kaalus ilma juhita juba 50kg rohkem, kui passis.

Sellele kõigile kinnitust või selgust saaks, oleks tulevikus vbl lihtsam neid kaalumisi läbida.

  • Autor
comment_139055

Enne seda saingi reedel paberid korda ja mootori registreeritud. Üv punktis käisin ka ära ja tagurdustuled, mis kindalt enne põlesid, üvl enam ei töötanud, tagumised turvavööd olin sisse unustanud panna ja lõpupütil puudub E tähis, need jäid vigadeks, et puhas üv saada. Suures plaanis on auto täitsa ok ja sõidetav. Pidurivõimendiga on vist kerge jebi, sest kui vaakum järgi, jääb ka pidurivõimendi peale ja sellega pidurid. Võimendi voolik tagant, ei mingit muret. Peaks selle probleemi kuidagi lahendatud saama. Ilmselt eeldab uue v8 pidurivõimendi leidmist või tegelikult on mõttes ka üks muu alternatiiv, mida näinud olen, e90 booster.

 

Lisaks, täitsa tühja kohapealt eile päeval tuli sõbraga idee, öösel 11ks oli tehtud. 

9EA634DF-A0D1-49A1-B17C-8DB757592227.jpeg

9CF848F9-6C13-494E-BB15-CE69AAA980BF.jpeg

Muudetud , muutis Mr M

  • Autor
comment_139064

Kerge update jälle, pidurivõimendi vea sain vist korda. Sõber oli sellele peenema vooliku pannud, asendasin selle jämedamaga ja panin nö oneway bmw originaal vaakumi klapi ka süsteemile vahele. Nüüd võimendus töötab nagu peab ja pidurid pole enam peale jäänud. Võib täitsa rahul olla. Progre aju paigalduse lükkasin ka novembri keskele, kui rahvaralli hooaeg läbi ja saab ühe seadistamisega kohe turbokaks ka teha, nii mul kui sõbral lihtsam sõitma ja seadesse saada.

  • Autor
comment_139075

Noo pütt on roostevaba, ilma tähiseta ja kiikas sisse ja ütles, et liiga otseläbi, et see võistluspütt. Saaremaal isegi politsei seda autodel komtrollinud ja e tähise puudumisel korduvale saatnud. Minu jaoks küll üllatav ei ole 😀

Muudetud , muutis Mr M

comment_139085

Lasin kiirelt silmadega üle „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele”. Mina ei suutnud leida, et e-tähis peab igal juhul peal olema. Heitgaaside väljalaskesüsteemide all on kirjutatud, et M1 ja N1 kategooria sõidukite vahetussummutid peavad vastama E-reegli nr 59 või direktiivi 70/157/EMÜ nõuetele, aga E-reeglist ja direktiivist ei jäänud samuti silma, et igal juhul peab e-tähis peal olema. 

Küll aga peab asendussummutil olema tootja nimi peal (v.a torud ja kinnitused) ja need peavad olema nähtavad kogu mootorsõiduki tööea vältel. Samuti ei tohi muutuda summuti vahetusega süsteemi omadused. Ehk kui mõõdetavad näidud vastavad kehtestatud piirmääradele, summuti on paigaldatud vastavalt nõuetele ning tootja nimi on peal, siis peaks minu hinnangul vastama summutisüsteem nõuetele.

 

Aga kokkuvõttes see vaidlemine ja tõestamine tavaliselt edu ei taga ja vahel on lihtsam järgi anda :).

 

 

comment_139086
6 tundi tagasi, andreo ütles:

Need pütid sünnivad roostes ja muu pasa all olema, aga ülevaatajad siis nii pädevad , et oskavad iga püti pealt täpse asukoha leida.Mina kuulen sellist asja küll esimest korda.

Nad ei suuda vahest isegi

vin koodi leida. Seega peab ikka

s**t tuju olema või siis täielik huiarite kamp. Seni kuni liiga suur toru ning lärmakas pole siis neid väga ei tohiks köita selline asi.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.