RDMU Postitatud 21. detsember 2011 Jaga Postitatud 21. detsember 2011 (muudetud) Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised. Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.http://www.e30dohc.c..._Required_Partshttp://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspxVajalikud asjad mootorivahetuseks: M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt. Juhtmestik ja mootoriaju E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur. E36 mootorikäpad Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste. See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik). Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega. Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist. Muudetud: 17.10.2013 - Margo Muudetud 17. oktoober 2013, muutis Margo Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
erxx Postitatud 18. mai 2013 Jaga Postitatud 18. mai 2013 (muudetud) Info puudulik siin. BMW vaakumvõimude osas saab kasutada ka E21 vaakumvõimenti. Samuti võib iga kell panna mõne muu vaakumvõimu millel auguvahe sama. Kardaanid sobivad ka E28 omad, jälgida tuleb samuti flantsi suurust vastavalt käigukastile. Käigukasti võib kasutada ka M20 ja M21 oma. Muudetud 17. veebruar 2015, muutis erxx Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62107 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kruusmann2 Postitatud 27. mai 2013 Jaga Postitatud 27. mai 2013 ühtehi rihmaseibi ma küll ära ei võtnud.ainult sisselaske kolle oli maas.uskuge või ei sidur sobib 324-ja oma st.korv 1,6-se oma ja ketas 324. Käigukasti eluiga on suht lühike kui väikse mootoriga autost rääkida.käigukasti kinnituses ei pidanud midagi muutma ainult hoovastikus. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62481 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Margo Postitatud 28. mai 2013 Jaga Postitatud 28. mai 2013 Niipalju, kui mina praegu teinud olen, siis samuti ühtki rihmaratast maha ei võtnud, eemaldasin sisselaske ja läks koos kastiga sisse. Kastiks Getrag 240 m50 sidurikomplektiga. Vahetada tuleb ainult hooratta sees olev laager, kui G240 kasti kasutada - siduriketta nuut sama. Autole jäi originaal vaakumvõim ja sisselaskekollet ei pidanud ka modima, kui piisavalt pikka juhipoolset mootoripatja kasutada. Veel üks huvitav fakt, et doonormootori sain algusaastate e34 pealt ja seal on m50 mootorijuhtmestik C101 pistikuga ehk plug and play variant. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62507 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
perfectenemy Postitatud 29. mai 2013 Jaga Postitatud 29. mai 2013 Lihtsalt huvipärast küsin, et miks sisselaske eemaldate? mul mahtus mootor koos getrag 240-ga kõigi sisselasete, väljalasete ja muu mudruga ülevalt sisse. Teisele kerele tõstes sai ära võetud ainult roolivõimu rihmaratas, siis läks veel ruumikamalt sisse... Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62596 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kruusmann Postitatud 30. mai 2013 Jaga Postitatud 30. mai 2013 Sisselaske eemaldamine lihtsustab juhtmete, starteri, soenduslõdvikute kinnitamist. Ei ole ise koos kk paigaldanud, arvan et kui koos kk paigaldada siis ei pea selle starteriga jamama. Suht jama neid kinni keerata kui sisselase ees on. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62643 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 30. mai 2013 Jaga Postitatud 30. mai 2013 Mootor sillatala külge kinnitada ja siis tõstukiga kere peale lasta on vist kõige lihtsam meetod. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62646 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
eix22 Postitatud 30. mai 2013 Jaga Postitatud 30. mai 2013 Oleneb olukorrast, mina suutsin palju kahjustusi nii tekitada (üksi tehes ja e30 mootoriga) Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62647 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Tiit Postitatud 30. mai 2013 Jaga Postitatud 30. mai 2013 Ma panin mustale ka samamoodi kere mootori peale probleemideta. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62649 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
eix22 Postitatud 31. mai 2013 Jaga Postitatud 31. mai 2013 Tegid seda ka üksi ja suvalise tõstevahendiga? Ei usu, ikka tõstukiga Einari garaazis. Pole siin tõstukeid ju igas kodus, seega ma ei näe sellises variandis mingit erilist lihtsust. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62656 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Tiit Postitatud 31. mai 2013 Jaga Postitatud 31. mai 2013 Tegin seda üksi ja tõstuki peal jah aga tõstukist oligi jutt Chulol. Ilma tõstukita seda eriti teha ei tahaks vist. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62658 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
RDMU Postitatud 31. mai 2013 Autor Jaga Postitatud 31. mai 2013 Ma suutsin tänu rihmaratta eemaldamata jättmisele eest raamipleki ära mölkida ja lisaks veel soojendusradika ühe toru otsa katki teha. Auto seisis veidi kõrgemal pukkide peal ja taliga lasin mootori vahele koos käigukasti ja koos sisselaske kollektoriga. Üldiselt sõltub kõik sellest, kui head on abivahendid, seda paremini saab mootori peale ka. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62659 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
erxx Postitatud 6. juuni 2013 Jaga Postitatud 6. juuni 2013 Mul läks mootor komplektis koos käigukastiga otsa ja midagi ei juhtunud, eks voolikuid oli vilets kinnitada aga muud midagi. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-62940 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Margo Postitatud 15. juuli 2013 Jaga Postitatud 15. juuli 2013 Võib kasutada ka E30 kaste. Mina kasutasin näiteks M42 kasti, kuna see oli garaazis olemas ja kuna aeglase ülekandega LSD oli taga, siis tahtsin seda säilitada. Ainuke asi, mida jälgida, on hooratta sees olev laager, kuna kasti võlli otsad on erineva paksusega. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-64625 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
eix22 Postitatud 16. juuli 2013 Jaga Postitatud 16. juuli 2013 Laager siiski väntvõlli sees. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-64636 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
trivium Postitatud 15. august 2013 Jaga Postitatud 15. august 2013 Võib kasutada ka E30 kaste. Mina kasutasin näiteks M42 kasti, kuna see oli garaazis olemas ja kuna aeglase ülekandega LSD oli taga, siis tahtsin seda säilitada. Ainuke asi, mida jälgida, on hooratta sees olev laager, kuna kasti võlli otsad on erineva paksusega. Mis kardaani kasutasid? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-66104 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
MargusRaska Postitatud 6. oktoober 2013 Jaga Postitatud 6. oktoober 2013 Kuna endal ka varsti sama töö ees ,siis tekkis paar küsimust: algne mootor oli 1,8 karpa ja juhtmestikul pistik puudub-kuidas lahendada? diffri ülekanne? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68282 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Trax Postitatud 7. oktoober 2013 Jaga Postitatud 7. oktoober 2013 ega kleegi ei tea,kas m51 otsast kast ka istub m50 külge bolton? m51 kast peaks kannatab suht kõva kärtsu ja mürtsu juba ju.iseasi,mis tagumise ülekandega tegema peaks Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68330 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 7. oktoober 2013 Jaga Postitatud 7. oktoober 2013 Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril. 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68338 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kruusmann Postitatud 8. oktoober 2013 Jaga Postitatud 8. oktoober 2013 Arvan et siduri ketas võib teine olla ja kk võlli laager ka teine mis vända sees. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68385 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Chulo Postitatud 8. oktoober 2013 Jaga Postitatud 8. oktoober 2013 Sidur on m50b25 ja m51d25-l identne sama kehtib ka väntvõlli sees oleva käigukastivõlli tsentreerimislaagri kohta. Ka sidurikoja ees olev kaitseplekk on sama. Ma julgen arvata, et M51 käimar on bolt on M50-le. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68386 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Margo Postitatud 9. oktoober 2013 Jaga Postitatud 9. oktoober 2013 Muudetud 14.10: Tegin väikse võrdlustesti garaazis. M50 ZF-i ja M42 Getrag 240 erinevus on ainult sidurisse minev võll välimuselt. Kastid on samade pikkustega, sama sidurikojaga. Sidurikettal erinevus diameetris ja istub mõlema kasti võllide otsa. Üldiselt tähendab see seda, et kindlasti on omavahel vahetatavad M40, M42 ja M50 kastid. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68439 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Tiit Postitatud 9. oktoober 2013 Jaga Postitatud 9. oktoober 2013 M10 ja M30 käigukastid on omavahel vahetatavad aga ülejäänutest erinevad. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68443 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kotkas1 Postitatud 9. oktoober 2013 Jaga Postitatud 9. oktoober 2013 m30(e34 530i 89a) ühemassiline hooratas koos surveplaadiga ilusti m50 moto küljes m50 siduri ketta ja starteriga (e36 320i 92a) Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68447 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
RDMU Postitatud 9. oktoober 2013 Autor Jaga Postitatud 9. oktoober 2013 Omavahel vahetatavad jah kastid, kuid kas mitte m50 küljes ei jää m20 kast nurga alla? Ja keegi võiks küll sellsit infpt jagada, et kudias on m51 mootori käigukasti vastupidavus suuremale jõule ja mis ülekannetega on m51 käigukast? Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/1779-m50-mootori-paigaldus-e30-le/#findComment-68449 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse