Hüppa postitusse
Postitatud
comment_114362

Olen elujooksu omand mitmeid vanemaid baierlasi, kuid foorumites teemat pole kunagi viitsind teha. Praegu tundub või vähemalt üritan praeguse rulli natukese kauemaks jätta ja mõtlesin, et miks mitte endale väike päevik teha. Tegu siis 91 aasta touringuga mis tehasest veeres välja 1.8na kuid selle vea on parandanud üleeelmine omanik, sinna iS mootori vahele istutamisega. Üleeelmine omanik tegi päris palju selle autoga kuid rohkem on veel teha. Tema teema: 

Auto sain endale nii, et sõber ostis ta Tartust päris kirve hinnaga, sõitis kaks päeva ringi, siis otsustas sellega väikse ninakõksu teha. Sai temalt kohe küsitud, et kas müüb maha või kavatseb korda teha. Lubas korda teha, ostis isegi kõik vajaminevad jupid kuid kadus motivatsioon. Sõitsin sellest kuskil kuu aega mööda ja lõpuks hakkas kahju, et niimoodi nukralt seisab. Kuna sai just oma teine bmw maha müüdud ja otsustasin sulaga ukse taha minna ja järgmine hetk olingi rulli omanik, hinnaga mille eest ei saa korralikku e36tegi ?

Panen siis natuke pildimaterjali ka:

IMG_2500.JPG

IMG_2501.JPG

IMG_2504.JPG

IMG_2508.JPG

IMG_3030.JPG

IMG_2407.JPG

Kuna eelmise auto müügist jäi natuke krabisevat üle otsustasin suveks kohe velje ära osta. Ostsin siis 17x7.5 ja 8.5 Dare RS'idIMG_2147.JPG

Sai siis kohe pill sõbra juurde viidud ja hakatud nina korda sättima, midagi väga hullu polnudki (kõige suurem keberniit oli b osa tiiva külge sobitamisega) ideaalis tahaks uut põlle ka saada aga sellega kannatab veel natuke olla, uus stangetala külge ja oligi auto jälle tänavatel. Mootor oli vägagi üllatavalt ergas (esimene bmw oli ka kunagi iS ja väga meeldib see moto) pidurdas ja sidurdas ka edukalt.

Sai natuke sõidetud ja siis hakkas vigu järjest ilmuma... väga naljakas vibra sees mis kaob vasakule keerates ära, õli lekkis igaltpoolt, külmast peast puterdab jne jne. Natuke nautisin esimesi lumiseid päevi (sest igapäeva auto on esivedu) vahepeal kadusid käigud ära aga see oli õnneks mingi väike puksi jama, sai uus aretatud ja korras jälle,kuid lõpuks siiski võtsin vastu otsuse rull seisma jätta talveks ja loodetavasti suveks valmis teha.

Kere on tal muidu kõvasti üle keskmise, põhi on ok ja tiivad ka, uksed nagu ikka alt natuke läbi, kuid väljast pole näha. Tagaluuk on suht õhtal omadega aga õnneks pole samuti väliselt näha(nr. laua plastiku taga), ise leidsin ainult juhipoolt tagumisest koopast augu kuid üleelmine omanik väidab, et teisel pool on ka.

Mainin ka kohe ära, et kuigi on mul diagnoositud baieri haigus on mul autode poole pealt kõik näpud pöidlad ja enamus asju lasen teha siiski töökojas, niiet mingeid erilisi ehitus pilte kahjuks siit teemast ei leia...

Panen siis siia listi mida teha vaja on, rahakott väga priske ei ole niiet kõik käib pigem aeglaselt kuid loodan siiski suveks valmis saada.

KKK tihend - tehtud
Nuka anduri o rõngas - tehtud
Vasak esimene amordi püstak - tehtud
Vasak esimene rattalaager - tehtud
Esimese alumised õõtsa puksid e46
Parem sarniir
Käigukasti otsa simmer
Karteri tihend - tehtud
Otsakaane tihend - tehtud
Kardaani muhv ja vahepukk
Tagumised sillatala puksid
Tagumine vasak õõts - tehtud

Tagumine vasak ABS andur

Kässari süsteem ja tagumised piduri plekid

Esitiib värvi

Juhiistet uut vaja

Õlivahetus - tehtud

Uut radikat vaja - tehtud

 

 

Muudetud , muutis Rasmus

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_114408
1 tund tagasi, hiis ütles:

See auto siis jääb kauemaks kindlasti kätte!

Eks ma annan endast parima, täna sai ka kõik eelmainitud tihendid ostetud ja um'ist nuka anduri o rõngas võetud. Loodetavasti saab mootori ilusaks tihedaks ja siis järgmisena eemaldaks vibra, ehk siis rattalaager ja püstak, juba on lohutatud mind, et touringu püstakut ma siit mandrilt ei leia aga ma ei kavatse nii lihtsalt alla anda ?

  • Autor
comment_114416
3 tundi tagasi, RaidoM ütles:

Mis selles Touringu püstakus nii erilist on, et seda ei leia? Peaks ju iga 51mm alla minema. Sel on muidugi rattad lääpa aetud niiet võimalik, et seal mingid muud jupid all. 

Selle lääpas oleku kaotaks vist esimese asjana ära. 

Siiamaani olen ainult 45mm leidnud, lääpas olek on tekitatud e46 õõtsadega, esialgu jääb kuni suvevelg alla läheb siis vaatab kuidas fitment on. Praegu vajavad natuke tähtsamad asjad tähelepanu.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_115685

Natuke aega vaikust olnud, on põhjust ka. Sai kerge ~900€ remont tehtud talle. 

Tehti siis:

Peaaegu kõik tihendid mis mootoris on: KKK tihendid, otsakaane tihendid, karteri tihend, nuka anduri O rõngas jne jne

Esisillas käändmik vahetatud, uus püstak ja ette uus rattalaager (sai ka sellest vastikust vibrast lahti)

Taha sai uus õõts pandud, vana oli täiesti läbi ussitanud. Selle käigus tuli ka välja, et piduriplekid läbi ja kässari süsteem puudub ja abs andur läbi (need asjad lähevad järgmine kord tegemisse)

Natuke läks ka piduritorusi vahetusse ja uus vedelik.

Tutikas radikas ja veepump, punane tosool läks sisse.

Uued rihmad.

Töö käigus läks 4 polti puruks, need välja puuritud ja uued keermed.

Summuti sai paika pandud, et ei käiks vastu põlle.

Uus õli ja filter.

Paranduses käib ta CSG's ja meestel läks kõva 20 töötundi sinna alla.

Suuremad asjad on nüüd tehtud, natuke aega söön kiirnuudleid, võtan arvele ja teen ÜV siis saab ka loodetavasti ülejäänud asjad ära teha.

 

 

 

comment_115727

"punane tosool läks sisse"

 

Sorry, et siin seda küsin, aga mis vahet jahutusvedelike värvidel on? Osad panevad ühte, teised teist. Kuulnud olen veel, et punane tavaliselt VW's ja BMW'dele pannakse sinist. Miskipärast meil Eestis on kõik erineva nime all müügis, kuid välismaailmas on nad kõik jahutusvedelikud.

 

PS: Olen veel mingisugust roosat ka näinud, kuid too vast sama, mis punane.

Muudetud , muutis MKool

  • Autor
comment_115784

Tegus päev oli, sai velgi ka alla proovitud.

Ette peab 10mm flantsi panema, natuke liiga lähedal oli püstakule.

Tegelikult ei jää nii kõrge, laisk olin ja proovisin ainult ühele poole ja liiga suured klotsid said alla niiet jäi kaldu.

IMG_3265.JPG

IMG_3266.JPG

IMG_3267.JPG

  • Autor
comment_115948

Tekkis küsimus veljepoltide osas, ehk keegi targem saab aidata...

Nimelt läheb ette 15mm flants, minu teada on originaal polt 12x1.5 ja keermeosa pikkus 26mm. Loogiliselt peaks siis ostma sinna 41 mm keermeosaga poldi, kuid ma ei leia sellist kuskilt. Leidsin 39 ja 45. 45 on ju liiga pikk, seda ei tohiks panna? Küsimus on siis, et kui panen 39mm kas see 2mm on liiga suur vahe? Et üks hetk avastan, et velg sõidab ilma autota edasi?

comment_115960

Ma tean seda, et osadel flantsidel ("spaceritel") käib flants rattarummu külge ja siis flantsil veel augud, kuhu paned ratta külge. Pole küll kindel, aga 2mm on ~ 1 keere. Vaatasin, et autokaubad24.ee midagi tundus olevat. Võid vaadata.

wheel-spacers_1091-small.jpg

Muudetud , muutis MKool

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_116308

Kindlasti pole plaanis autoga taksot sõitma hakata, proovin ikka võimalikult vähe inimesi sellega vedada.

Vist peab ja 235/40 või eixi poolt mainitud mõõdu võtma, siis jääb tagant ka kerge strech nagu ees, aga siis jällegi uus probleem - tahaks tagant ka madalamaks.

 

 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_116772

Praeguseks olen autoga nädalake igapäevaselt sõitnud, suuri muresi pole olnud, tagumised rattad on paigast ära ainult, üks 2cm seespool võrreldes teisega, sellepärast käib ka üheltpoolt koopasse rehv, arvan, et asi tagumistes suurtes sillatala puksides mis on suht õhtal, mõtlen kas panna powerflex või tavaline. Ja üks naljakas asi on veel nimelt kompu jääb tööle peale välja suretamist, numbrid panevad seal nagunii kõik villast niiet ei kasuta seda aga miks ta tööle jääb? Raadiot saab ka kuulata ilma süüteta, on olnud autosi kus on ka nii, teistel jälle ei tööta ilma süüteta, esimene e30 mul niiet ei tea kas peabki ilma süüteta töötama või mitte?

 

 

Ühe udutule kiskusin ka maha, et uus klaas liimida kuid laiskusest pole jõudnud seda veel teha. Uue juhiistme panin ka, õige mustriga ja korras mehhanismidega, otsisin sellist istet alates sellest ajast kui ostsin selle auto kuid ei leidnud, sellepärast võtsin eixilt mõlemad esimesed istmed ja tegin kahest ühe, suured tänud ka eixile, et teise Eesti otsa ära tõi need, pilti pole veel sisust teinud, mingipäev teen.

Tiivad on värvimata sellepärast, et olen siiamaani kõikide vanemate bemmidega läind seda teed, et teen välimuse ilusaks ja siis sukeldun sildade ja tehnika probleemidesse, selle puhul võtsin kohe vastu otsuse, et kõigepealt kõik mootoris ja sildades veatuks ja siis välimus.

IMG_3488.JPG

IMG_3478.JPG

Muudetud , muutis Rasmus

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.