Hüppa postitusse

325ix, 323i, 318i turbo, 323 baur, 316 - JaanisK

Postitatud
comment_112299

Kindlasti paljudele tuttavad autod ja nii mõnestki miskit kuuldud ja külapeal nähtud.

Suurest igavusest võiks ju foorumisse mõned huvitavad autod juurde tuua.

 

325ix  - kupee, manu, talv. Rohkemat polegi vaja öelda. Minu käes see auto olnud nüüd vist aasta jagu. Hetkel valmistume talveks. Tuleb natuke kere eest hoolt kanda, käiguhoovastik korda teha, vedelikud vahetada, ülevaatusel käia ja saab talve nautida. IMG_4750[1].JPG

 

 

323 - pre,kupee... ka siit varasemalt läbi käinud masin, mis igasugust elu näinud. Ilmselt läbinud kerevahetuse, aga üldjoontes hästi säilinud. Talveks peidan garaaži ära ja ei tea, millal see auto uuesti päikesevalgust näeb. Konserveerime ära ja las ootab kõikide teiste autode kõrvalt oma aega.IMG_5304[1].JPG

 

 

 

318 turbo, sedaan - Selle auto saaga on ka olnud märkimisväärne. Kunagi oli päris äge turbokas http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=5824&sid=37ad5eaefca8013c8913444bc531a9c4

Minu kätte jõudis see auto keredoonorina. Olin sebinud omale ühe avariilise kupee tehnika ja seal see oma koha leidis. Eks kunagi räägin sellest autost pikemalt.

Praegu ootab kas 1.8 mootori kokku panemist uue turboga või tuleb sinna hoopis v8 ühe väikese fööniga. IMG_3070[1].JPG

IMG_3148[1].JPG

IMG_3894[1].JPG

 

 

 

323 baur - Kert kindlasti teab seda autot. Tema selle kunagi Soomest Eesti tõi. Mina ostsin selle temalt, sõitsin natuke ja müüsin edasi. Siiani ei tea miks. Siis rändas auto aasta aega ringi ja ostsin selle tagasi. Tegelikult on autol 2 vin koodi ja Soome ümberehituse dokumendid,mis andsid autole mudelinimetuse 316 kupee. Maanteeameti päring on mul tehtud, 323 tehnika olemas ja peaks vahele viskama. Siis tuleb autoga United Motorsit külastada, et nad kinnitaks, et originaal Vin kood ja tehnika kuulub siiski 323 baurile ja nii ma ta ka arvele saaksin.

Sisu originaal recarod ja muud nagu polegi. Uus katuseriie ka ammu tellitud ja ootab paigaldamist.

IMG_3954[1].JPG

 

Muudetud , muutis JaanisK

  • Vastuseid 81
  • Vaatamisi 11,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • 316 projekt hakkab varsti lõpule jõudma. Mootor sai toodud märtsi alguses. Tööpäevi on kokku kulunud 10, et mootor vahele saaks ja kôik muud vajalikud komponendid külge.    Tiltoni sidur ei

  • Värvimisega nüüdseks ühel pool. Läks kauem, kui eeldasin, aga sellistes tingimustes ja selliste vahenditega võiks anda hindeks 4- Tundub hall, aga ju see iphone mingi trikk. Tegelikult ikka cirru

  • Oli 1 vaba päev ja sai 316-te veits nokitud.  Kapotialune hakkab juba looma. Veel mootoriõli jahutus paika panna, turbo õlituse tagasivool teha, paisupaak paika ja saab vedelikud sisse valada. Ja muid

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_116166

Tean, lugesin Sinu mootori arvele saamise saagat. Mul on komme vaielda, kuna olen seadustega liiga hästi kursis ja leian, et enamus neist on absurdsed või mitmeti tõlgendatavad. Ühe sõna valesti kasutamine võib lõpuks kalliks maksma minna.

comment_116167
2 tundi tagasi, extreme327 ütles:

Miks arvad et Toyota diisel??

Tegemist peaks olema ju 1jz kas ehk Toyota supra motoga??? 

Mujal maailmas igati levinud kompott e30 kerel!

Uuemal Supral (see, mida pm kõik teavad kiired ja vihased filmist) on 2JZ mootoriga.

 

Vägev saab saama see masin. 1JZ ja 2JZ on mujal maailmas vägagi laialdaselt "swapides" kasutusel. 

comment_116195

nujaa, kiirelt otsingut kasutades ma muud ei leidnud kui sellise kubatuuriga diisel, kui seadustamine tõotab väga valulik olema siis loomulikult on võimalik ka niisama  sõita. Hävida saab teoreetiliselt siis kui mingi karm avarii tekib ja kannatanu tehnilise poole protsessima hakkab, kui see võimalus on kaduvväike.

  • Autor
comment_116361

Pilte on ikka huvitavam vaadata, kui pikka monoloogi lugeda. Kolle valmis, cooler ees ja nüüd saab hakata muid asju sobitama. 

Punased silikonvoolikud ei jää kindlasti. Need lihtsalt riiulist kohe proovimiseks võtta. 

 

Tundub, et internetist õppevideote vaatamine kandis ka vilja. 

https://www.youtube.com/watch?v=9iE0UmgwVwA

 

IMG_6696.JPG

IMG_6698.JPG

IMG_6700.JPG

IMG_6701.JPG

IMG_6702.JPG

Muudetud , muutis JaanisK

  • Autor
comment_116367

Kõik jääb ilusti külge. Auke ei lõika kusagile. Kui sisselasketemperatuur on liiga kõrge, siis võtan abivariandina veel vesimeta kasutusele. Elektrivent on ka nii õhuke, et mahub intercooleri ja radiaatori vahele ninaraami sisse. 

Wastegate viin ka väljalaskesse. Ei tee otsetoru põhja alla. 

 

Loodan, et väljast jääb nagu ikka stock 316 ja võimalikult vaikne. 

  • Autor
comment_116695

Lõpuks sain enda auto kallal ka natuke nokitseda. Sõbra rull sai kevadeks valmis ja sain enda auto tõstukile tagasi. 

Downpipe tuleb turbost 2,5 tolli, üleminekuga tegin kolmeseks. Summuti sai ka 3 tolline otsast lõpuni. 

Kardaani keevitasin ära ja panin alla. Oli vaja teist lühemaks teha, kuna kasutan 6 käigulist e46 320d kasti. 

Hüdrokässeri tegin originaalist. Toimib tavalise seisupidurina ka. Keskkonsooli tuleb natukene lõikuda, aga need lõiked on kõik allpool ja väliselt jääb nagu originaal. 

Nüüd jääb jälle kuuks ajaks seisma. Peab tööd ka vahepeal tegema. Plaan on selline, et mai alguses peaks dünos esimesed tõmbed tegema. 

IMG_6730.JPG

IMG_6743.JPG

IMG_6762.JPG

IMG_6772.JPG

IMG_6779.JPG

IMG_6780.JPG

IMG_6781.JPG

Muudetud , muutis JaanisK

  • Autor
comment_116827

Turboautode vahele natuke originaalilaadsemat.

323 sai üles äratatud. Tõstsin ta originaalkõrgusele tagasi. Vahetasin filtrid ja vedelikud. Tegin korda käsipiduri, kuna seal polnudki varasemalt  klotse sees. Kerge pesu ja vaha peale ning kevadeks valmis. 

Ülevaatusel käisin samuti ning taaskord sai puhtalt läbi. 

 

Sedaanilt lükkasin ka tolmu maha ja ehk vôtan selle osas ka miskit ette, kui 316 valmis. Vaieldamatult mu kôige ägedam rullikas. 

IMG_6809.JPG

IMG_6819.JPG

IMG_6824.JPG

IMG_6815.JPG

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_117073

Oli 1 vaba päev ja sai 316-te veits nokitud.  Kapotialune hakkab juba looma. Veel mootoriõli jahutus paika panna, turbo õlituse tagasivool teha, paisupaak paika ja saab vedelikud sisse valada. Ja muidugi on tegemata kogu mootori juhtmestik. Kuna mul ilma võimuta latt, siis rihmaratta jaoks ka mingi rakise tegema.

IMG_6855.JPG

IMG_6856.JPG

IMG_6857.JPG

IMG_6858.JPG

IMG_6860.JPG

IMG_6862.JPG

IMG_6867.JPG

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_117636

316 projekt hakkab varsti lõpule jõudma. Mootor sai toodud märtsi alguses. Tööpäevi on kokku kulunud 10, et mootor vahele saaks ja kôik muud vajalikud komponendid külge. 

 

Tiltoni sidur ei sobinud 6-käigulise kastiga, seega pidin uuesti kardaani keevitama ja 5-käigulise kasti alla panema. Miilivôistluseni on aga aega ja jôuab selle 6-käigulise koja ringi keevitada. 

Kütusesüsteem jäi originaalist väga kaugele. 50 liitrine alupaak, 2l vahepaak ja 4 kütusepumpa, et suudaks mootorit toita.

Pihustid bosch 1300cc. HKS nukarattad ja rihm. Sisselase ja kütuselatt vahetatud, drossel 90mm, Nuke Performance kütuserõhu regulaator, Nuke bov ja Precision 6266 turbo. Süütepoolid Toyotalt ja küünlad iridium ik22.  Ajuks ms3+ms3x

 

Laupäeval düno ja vaatame, mis numbreid näitab.  

IMG_6933.JPG

  • Autor
comment_117672

Dünos käidud ja tulemus oli oodatust parem. 380 kw tagarattasse, mis teeb mootorisse 430+kw. Väänet 558nm

 

Arvasin, et projekt sellega lôppeb, aga nüüd peab suuremate pidurite jahile minema. Ja muidugi see 6 käiguline kast tuleb mootori otsa istutada. 

 

IMG_6967.JPG

comment_117681

Päris nii üldiselt ei tasu võtta :D
Driftikal lihtsalt kui seadistaja overboost protectionit peale ei pane ning wastegate mõtleb, et annab saba ning keerab 2bar rõhku peale siis tõesti läheb kõveraks. Aga näed sõitis kõveralt ikka edasi. 
Musta mootoriga oli asi lihtne. Ära usalda kunagi kellegi teise tehtud mootorit. (Kui kolvil on võimalik vastu väntvõlli alt poolt käia siis on saatus selge).

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.