Hüppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_138990

Kuidas igapäeva kasutatavus on?

Mingeid imelikke jõnkse või jama kohaltvõtul nt pole? Hooratas ka kergem? Kas peaülekanne on veel m40 aegne pärandus või juba kiirem pandud? 

 

Võiks ühe afm-i seest tühjaks treida ja mafi sinna sisse peita :D Lisanikerdamine aga petaks väliselt ära et midagi tehtud on.

  • Autor
comment_138991

Minu arust super dailyliikuriks - täiesti street mootor. Praeguse setiga ei pea masinat üldse kräunutamagi, et nt maantee kiiruseni jõuda. Jõudlus on juba madalalt piisavalt hea. Samuti on mnt möödasõidud lihtsad - ei mingit käigu alla toksimist vaid lihtsalt vajutad mööda ära.

 

Praegu on treimata ühemassiline ning saab kohalt inimese kombel minema küll, ei pea gaasilapatsi pihta jalaga imelikku takti peksma ega muud säärast trickerit tegema 😀

Ülekanne on lipiku järgi 3.73.

 

Minul MAFi pole, aga stock välimuse säilitamine oleks täiesti tehtav. Mulle jällegi selline toores custom välimus täiesti meeldib:ipb-tongue-smile:

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_139662

Kuna pole hoolealust veel siiani katuse alla suutnud veeretada, siis kujutan nokitsemist siin ette.

 

Sügisel sai üks trennipäev TT raames Audrus tehtud. Väga libe oli ning suurt sõidumõnu ei pakkunud. Enne rajapäeva said mootor ja pidurid uued mahlad. Sõitu proovisin keevisdiffriga.

 

Aga asjad, mis võiks suveks tehtud saada:

-Geneka remont. Praegu laadimine igast asendist ~13.5V, võiks rohkem olla. Laager tundub ka rögisevat.

-laadimispirn spidoplokis vahetada.

-Tagasild ketastele ning uued puksid ja muu sodi + regullitavaks.

-Tuled saavad sammu modernsuse poole. Pimedas teeküünaldega sõitmisele lõpp.

-Tulede juhtmestik ja muu kapotialune rämps korrastada/eemaldada kui vaja.

-Stabikas eest kui tagant vastavalt madaldusele õigesti paika modida. Tagumist sai ka korra külge proovitud, aga kondid ei paista õiged olevat ning jäi täiesti valesti istuma. 

-Karteri kaitse välja mõelda. 

-summutivitsad endiselt korrastada. Vahepeal mädanes ka üks püti riputus aas kere küljest ära. Sai kuidagi asendatud.

 

Ei julge rohkem asju listi lisada. Kisub päris utoopiaks muidu ära.

 

1606110071_bemmlemndab.jpg.250b38e81f7d9c49f6f4895593ffc306.jpg

polt.jpg.8765b22cd18620457a2b436c6e6b0bb2.jpg

 

 

Muudetud , muutis Max.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_140925

2021 hooaeg on avatud :D 

Läbisõit alates aprillist on sinna ~4000km lähedale.

Talvisest to-do listist ei saanud muidugi pooledki asjad tehtud, aga nii see läheb. 

 

Kõige lihtsam ja endale üks kõrgemaid eesmärke oli tegeleda tuledega. Hiinast bi-projektor, mingi xenon plokk ja pirnid. Vana oli selle tööga kuidagi rohkem sina-peal. Tegi vahetükid ja minule jöi kokkuladumise "rõõm". Vedasin ka värske juhtmestiku ning kogu süsteem sai tehtud nii, et ei kaoks võimalus kasutada halogeen pirne. Plokid pistikutega vahel. Muidugi pidi kogu projektis natuke pettuma kuna 2 komplekti xenon pirnidega ma neid normaalselt tööle ei saanud. Küll küpsesid ära või tegid muid vigureid - hiina värk. Xenoni kraam lendas hetkel riiulisse ning sisse läksid vingemad halokad. Ikkagi võin nüüd öelda, et autol on mingid tulede laadsed asjad nüüd ees 😅

Ahjaa, ning väljanägemise poolest nagu originaal tuled - hästi maaskeeritud.

3.jpg.686ccc119ec9f563797981e3ea768588.jpg2.jpg.6aeb44cccd5a4bfaa83f3f55b14f74df.jpg

 

 

Auto seisis poole talveni lageda teava all, kuni jõudsin otsusele ikkagi katuse alla ära viia. Plaanid paika aetud ja auto soojaks aetud, hakkasin siis sidurit lahutama ja oleks pedaali läbi põhja löönud - orjasilinder sai otsa. No selge, sinna õue ta siiski kevadet ootama jäigi. 

 

Kevad käes ja esimene remodi töö võis alata 😄 Esimeste enam-vähem ilmadega sai tükk kohapeal ära vahetatud ja enda jaoks avatuks ma selle hooaja lugesin.

1.1.jpg.58281175cf0f7e3c1e678f173c250cf7.jpg

 

 

Next up oli genekas. 90A toorik sai uued harjad, üle treitud harjade liugpinna, laagrid. Ikkagi kahiseb päris kuuldavalt kuid iseenesest toimib ja laiali pole veel pajatanud.

Muidugi eeltöö oli mul lohakas ning kohapeal meenus, et E34 peal tulnud mootoril on E34le iseloomulik genekas ja sellele vastav kronsa. Aga M20 kuberner nagu ma olen, võtsin "laost" kohe õige kronsa ja töö jätkus. Järgmine pidur oli rihmapingutus süsteem. Ka see on E34 ja E30 erinev. Väike relakas lahendas mure ja kokku kõik saigi. 

4.jpg.e965ac1316b9ee964fe86ac1d6cc6260.jpg

 

 

Ilmad ilusad, korralikud ajad maha sõitmata, läks selle aasta teine audru külastus natuke rohkem maksma kui rajale pääse 😀

5.jpg.4b4725b50e010f74940e8b48cefb9765.jpg

 

 

Kaanetihend 5-6 silindri vahelt puruks. Tundub lihtne - uus tihend ja poldid ning kokku 😁

Muidu paistsid vähemalt silindrid sellised nagu kunagi kokku ladudes. Olulisi kahjustusi tekkinud ei olnud.

6.jpg.e25adfe03afa62ff245dc218880e8326.jpg

 

 

Nüüd oli ka aeg realiseerida talvel seotud eesmärk kapoti alune juhtmestik ja muu jama korda sättida. Seda sai ikka omajagu näpitud.

7.jpg.56643655ef8c47a56a1fe13a4c266f43.jpg

 

 

Tegelesin ühtlasi ka kergema roosteussi pidurdamisefa ning tegin märkmed keevitust vajavate kohtade üle. Tüüpilised kohad nagu ikka. 

8.jpg.bb17a5487dbfb2261a073dfabe0af109.jpg

 

 

Silma hakkas asjaolu, et õlitust oleks mingil hetkel nagu väheks jäänud. Nii nookurid kui ka nuka tipud on poorseks muutunud. Hetkel head lahendust ei oskaga välja mõelda ning puudub ka täpsem aja aken, millal see juhtuda võis. Kas rajal või ka tava kruiisiga.

9.jpg.ba2a512a1fb6dd6f50cd1109ed66bacb.jpg

 

Remont "lõpu sirgel". Lihvitud kaas(-0.1), uus tihend, uued poldid, uus suurem radikas(vajalik oli ka uus kandur), uus radikakork(140), uued jahutuslõdvikud(va. plokist salongi minev) ning klambrid, uus bensufilter, uus pealevoolu bensuvoolik( iga hooajaline töö), plokk roostetavast vedelikust puhtaks loputatud, kolle ja kkk värvitud, uus r6 gaasitross, drosslisoojenduse delete, uus mootoririhm, läbipesu õli, tulede mass korrastatud, uued temp andurid(suutsin vanad ära purustada), eemaldatud osa vanast kasutust piduritorust, mitte toimiva sirkulatsioonipumba delete, kõik molli jõudvad kaablid korda seatud, lisatud R6 kaablikimbu hoidik tulemüürile.

 

Lihtne remont selja taga, viimased vedelikud said sisse sulistatud ning esimene käivitus ei olnud enam kaugel, AGA :lol:

10.jpg.b7922ed30cd44d69095b7b565a244af5.jpg

 

 

Masin potsatas kuidagi käima, aga koheselt oli mingi silinder tööst väljas. Kompi kell külge ja 6 silinder surus oma 2 atsi heal juhul ära. Oeh seda vaeva. Too õhtu oli küll saba sorgus, aga järgmisel päeval tuli kaas uuesti maha 😀. Kellele huvi pakub, siis rahulikult tehes, eeldusel, et ükski polt ega vigur protsessi ei pidurda, võtab kaane kahekesi tunniga maha.

Kahtlusaluseid ei saanud olla väga palju, aga lasin jällegi papsil kiirelt kokku klopsida abinõu survete testimiseks. SL klapp jooksis lahinal läbi ning ega parem ei olnud ka VL klapp. Täiesti enda kapsaaeda visatud viga. Sai jällegi liialt kiirustatud ja probleemi tagajärgedele suurt süvenemist enam ei olnud. Ju see tihenditükk ei suunud otsustada, kust kaudu ta väljuma peaks ja kahjustas mõlemit klappi. Uusi tükke vaja ei olnud, lõigati paika ja sellega oli asi jälle vask. Ülejäänud klapid sooveldasin lihtsalt üle, kuigi ega neil visuaalselt midagi viga polnudki.

11.jpg.e82bbfa23b4dad3fcc39483e7e58c70d.jpg

 

 

Ja siis algas see keberniit õhutamisega, aga tehtud ta sai. Nüüd läks sisse 10w60 õli ning ega see aasta too kone enam väga palju pähe ei saagi. Peaks üle vaatama ka piggy seade. Samuti tahaks modifitseerimist õlivann kuna M20 karter ei kannata kiireid ja laugeid vasak kurve. Sain õlikannukest oma spidoplokist juba säramas imetleda.

12.jpg.d74ccb3ef22d2d8e93d84e395159ee69.jpg13.jpg.f65d005d96ca92bf240715c55aca0228.jpg

 

Nimelt eksisteerib ka anomaalia. Ukse või kapoti sulgemine mõjutab mootori tööd. Parimal juhul suretab isegi välja. See võiks seletada ka vahest esinevat olematut tühikäiku. Peaks algatuseks uued massikaablid soetama.

Muudetud , muutis Max.

  • 1 kuu hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_141484

Minu jaoks sai see osa valmis. 
Kipitama jäi nüüd vana hea esinurk, kuhu logari alumine ots kinnitub, see jäi tegemata. Oli too juba eelmiste lappimistega jalutama läinud. Ennast kohal ei olnud ning üle merede ja mägede on keeruline vägesid juhatada.
Pildi pealt sain siis lõpuks sotti "hõljuvast" esitiiva alumisest osast ning logarist.
Marko teemat sirvisin ja Eixi kommentit klokkeri karpide osas lugesin, siis oli selge, et viimaste eest saan küll tõenäoliselt verbaalselt molli, aga mis seal ikka. Kes soovib, võib veel ja veel üle rääkida, kuidas on täitsa vale ja täitsa õige.  Kriitika on teretulnud, las järgmised teevad paremini :D

 

Värvitud sai nüüd kuni liistudeni. Võrreldes seda tulemust praeguse ülejäänud kere värviga, siis hirmus tahtmine on ikka ülevärv teha. Aga niipea seda veel ei juhtu, sest ennem tuleb kere kallal veel hirmus palju tööd teha.


See aasta tahaks veel peeglid ja stanged oma maitse järgi värskendada ja siis aitaks küll.

 

Vol 2 etapiks peaks ära tellima tuuleklaasi aluse remontpleki. Selle külge istutamine jääks aga alles järgmise hooaja algusesse.
Tean, et rulli karbist ei tõsteta, aga vahest pole muud varianti.

1.jpg.a07ac57108a49c1ba81140c28be4a312.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

IMG-20210814-WA0009.jpg.3f32ccc1f0b72bc54d438426247ba771.jpg

13.jpg

Muudetud , muutis Max.
peavalu piltide korrektselt paigutamisega

  • Autor
comment_141494

Midagi ikkagi mäda :D. Tundub, et kevadeks planeeritud vol2 nihkub ikkagi selle aasta kalendrisse. Peale vihmasid nurk jälle märg. Kapotialt kuiv ning voolikuga vendirestidest sisse kastes ka ujutamismärke ei näinud - äravoolud vuhisesid.

 

Kahtlusalune siin. kas neid nurkasid ja tihendi alla jäävat ise üles ehitada väga jant? Ka resti kõrvalt on näha, et alt on pigem pude kõik. Mõtlen, et kui mõtekas see remontpleki tükk üldse oleks.

 

IMG-20210818-WA0001.jpg.5bf9a30a8adce770cbd0afb534163131.jpg

 

Mul avaneks tõenäoliselt samasugune vaatepilt ja hullemgi. 

Screenshot_20210819-181618_Chrome.jpg.a010c6619d354fd0167ebbfd1e6fdfd1.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_142717

Endex 2021.

Edukas hooaeg - jälle palju vaesem.

Kuna kaalumaja oli pühapäeval kinni, siis pidin raisa ikka katuse alla vedama ja kuna ka kuiva salongi eesmärk jäi täitmata, siis tuleb talvisel ajal pikapäeva rühmas käima hakata. Armatuur välja ja siis näis.

Suunatuli vist olevat ka jampsima hakanud ning kaitsmekarbis endiselt mingi(d) kaitsmed sulavad. 

Talvel tahaks midagi huvitavat ka teha:rolleyes:...

 

IMG-20211009-WA0018.jpg.8726dda987bd6ef18939d550a1ca8783.jpg

 

IMG-20211114-WA0006.jpg.579dcb97af38f6b91df4039e41e62ea9.jpgIMG-20211114-WA0007.jpg.b8e4b48c82bdd062f57eb92536ba7f7d.jpg

Muudetud , muutis Max.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_144925

2022 algus - 377968km.

Kogu heli turkis.

Suunad turkis. Lõpuks leidis oma koha tagasi ohukate lüliti. Vasak suund toimib vahelduva eduga - relee plõksib kiirelt, aga vool ei jõua tulede ega kellaplokini. Kuskil ühendusekala ehk?

Bensupump läks turki - ise olin loll ja sõitsin paagi kuivale. Uus käkk sai asemele, on lärmakas ja olgu ta neetud. Rõhukellaga sai troubleshootitud ja vigu lahendatud.

Väljalaske tämber nüüd lõpuks M20 kohane. Ideaalne.

Nokitsemiseks järgmine kandidaat pukis.

 

20220325_200607.jpg.1e8e3a52f446f405861f3a54572d3467.jpg

 

20220325_114134.jpg.a44b2258c33285d6d75eec1917da2a20.jpg

 

20220217_160605.jpg.083a32e6525c9953f43b256a3776e1a7.jpg

 

20211208_101630.jpg.0a482f16f24e9c00c99abbc5048917ab.jpg

 

20220324_151746.jpg.5f4a3487dab29963c0939c754aae3888.jpg

 

Natuke sai nüüd paarutada, masin läheb uuesti seisma. Hooaja magusaim osa jääb taas sõitmata. Hakkan aru saama, mida tähendab ajapuudus.

Muudetud , muutis Max.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.