Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_32950

Lõin kokku ka mootori hetke konfiguratsiooni alates 3000km tagasi teostatud remondist:

Mootor:

* Mootor M10B18 (18 4E B)

* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud

* Kõik uued mootoritihendid ja simmerid

* Plokk puhastatud, värvitud, puuritud/hoonitud, tööpinnad lihvitud, keermed puhastatud (raamipakud üle mõõdetud)

* Plokile tehtud kolvipõhja õlipihustite pesad + pihustid installitud

* CP Pistons 8.5:1 surveastmega 90mm custom sepiskolvid, kolvisõrmed ja stopperid (CR üle kontrollitud)

* CP Pistons kolvirõngad (rõngavahed arvutatud ja paika viilitud)

* SPM 135mm sepiskepsud (avad üle mõõdetud)

* ARP 2000 kepsupoldid (stretch gauge järgi pingutatud)

* ARP plokikaane tikud + mutrid

* ARP raamipaku tikud + mutrid

* Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud (mõõdetud ja sirgus kontrollitud)

* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled (faasitud)

* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled (faasitud)

* Cometic 1.5mm metallist plokikaanetihend

* Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud)

* Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad)

* Dr. Schrick klapivedrud

* Enem Z55 Turbo nukkvõll (284/113/11.2/1.4)

* IE performance nookurid

* IE nookurilukud

* Laso tutikas õlipump

* Febi tutikad nookurvardad

* Febi tutikas mootorikett, õlipumba kett, mootori ketirattad, keti juhtsiin

* BMW orignaalosa ketitald, ketipinguti vedru, ketipinguti kolb, õlipumba ketiratas, õlipumba keti pingutuslehed

* Mahle tagasivooluklapiga õlifilter

* Sachs Race Engineering 765 240mm sidurikorv (1450kg clamp load)

* Kennedy Engineering 240mm 4-ja labaga siduriketas

* BMW vanakooli M30 mootori 6.9kg hooratas

* BMW M30 Getrag 260 käigukast

* Custom kardaan + suur kardaanimuhv

* Custom käigukangi hoovastik + custom hoovastiku puksid

* MegaSquirt 2 V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD05-16G Big turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 840cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 3.0bar kütuserõhuregulaator

* Bosch 044 kütusepump

* 3" RV Downpipe

* 3" RV Summuti

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* AEM 3"x5" koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* ThermoTec soojusisolatsioon

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

* M20B25 Tropical jahutusradiaator

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_34325

Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas.

M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 mootoriga üle esisilla.

Ehk siis M10 mootoriga on alustuseks kaaluvõit, juhitavus on parem ja ka pidamine on teoreetiliselt veidi parem kaalujaotuse tõttu.

Ega asjata ei ole 318is ja M3 palju parema juhitavusega kui M20, M30 ning teised 6 sil mootorid E30 kere peal.

Probleem ongi selles, et inimesed ei mõista M10 potensiaali ja tormavad kohe mootorit suurema ja raskema vastu vahetama.

M30 on piltlikult 1:1-ele sama mootor, mis M10, lihtsalt 2 silindrit on rohkem.

M30 mootor nagu ka M10 mootor kannatab stockina kõvasti pauku, kui seda õigesti ehitada ja õigesti juhtida.

Jupid mida külge keerata tuleb lihtsalt tehniliselt läbi mõelda ja sobivad valida, mitte kasutada esimesi ettejuhtuvaid juppe.

Kuigi mõnel võib seda raske uskuda olla, siis M10 500hj E30 kerel on kiirem auto, kui M30 500hj.

Muidugi M30 mootorist tuleb see jõud kergema vaevaga aga samas selle eest makstakse muude faktoritega lõivu.

comment_34328

Jah isegi mina jagan seda asja nii palju et need kes endale neid M30 ja suuremaid E-34 mootoreid peale panevad kanatavad juhitavuses kuna kaalu suhe ei ole paigas ning auto muutub raskemaks .Mina igatahes toetan M-techi selles üürituses rohkem kui neid suure mootoriga aretajaid. :rolleyes:

  • Autor
comment_34350

Number on mul juba ammu Peugeot 306 Cabrio küljes. Bemmil on originaal numbrimärk tagasi.

See "jube hea" on väga suhteline mõiste. VW ja Audi ei mahuta oma asju lithsalt muud moodi ära, kuna kasutavad pikka pikki asetusega mootorit nagu BMW ning

tihti on kasutusel ka nelikvedu, mille esimesed veovõllid tulevad töökindluse tõttu välja otse käigukastist ning seda ei saagi kuhugi keset autot mahutada.

Uue E92 M3-me mootor on ka V8, sest nii on mootor lühem, kergem ja kompaktsem ja saab kaalu paremini jaotada.

Oled sa näinud mõnda uhket üle esisilla mootoriga VW või AUDI mudelit, mis on sama võimas kui E30 M3 ja sõidab ringrajal sama kiiresti? (tänavaautodest, sest M3 on tänavaauto)

Muudetud , muutis M-Tech

comment_34352

Audi ja VW puhul on enamused seetõttu neliveod ja universaalkerega, et muidu ei saagi juhitavust ning kaalujaotust "normaalseks". Reegel on see, et mida vähem on auto teljed keskosa poole nihutatud, seda parem. Hea näide on uus Corvette, millel on selgelt näha, et võrreldes vanaga on esirattad ninale ja tagarattad tagumikule lähemal - ja ongi parem.

  • 2 kuud hiljem...
  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_64287

Pole väga ammu sellesse teemasse midagi kirjutanud. Omajagu vett vahepeal merre voolanud.

Sai viimati vesi-metanoli pritse mootorile installitud, et mootori sisu detailid ennest ka õigustada saaksid.

Täna sai mootor 2.1bar boostiga enam-vähem seadesse pandud ning peab mainima, et auto hakkas isegi talutavalt liikuma.

Nüüd tuleb veel väga palju erinevaid vigu kõrvaldada, et asja normaalselt nautida saaks.

Esimese asjana tuleks peaülekanne ära vahetada kiirema vastu, kuna hetkel on jube kiirelt 5-es piirajas ja minekut nautida väga ei saa.

Hiina shortshifter tuleb ka originaal kraami vastu välja vahetada, kuna tihke käiguhoovastikuga lihtsalt ei jõua puht füüsiliselt käike sisse tõmmata.

Käiguvahed neutraalist on ~10mm ning kang on omajagu lühike, noorena tundus äge aga hetkel ei soovita sellist lahendust.

~2.5bar boostiga on äkki isegi 500hj mootorist mingi imega saavutatav, eks aeg näitab.

Hetkel loodan, et sõber oma puhkuse ajal pilli laiali ei lase ja saaks lõpuks ka mingid reaalsed numbrid kuhugi graafikule kuvada.

 

Olles selle autoga viimased 2 päeva sõitnud, pean nentima, et olen nii vanaks jäänud, et sellise vedrustuse ja modifikatsioonidega auto on päris tüütav sõita ning

üle ühe päeva nädalas ei kannataks mina sellega enam sõita. Ei taha enam oma seisvate projektide peale mõeldagi, parem naudin uuemaid igapäevaautosid :)

  • Autor
comment_64289

Auto on tegelikult veel peale keretöid 100% komplekteerimata, nagu mainitud märgidki.

Samas tahab asi juba kohendamist, kuna nii keevitaja, kui värvija on nahka teinud, nagu Eesti töölistel ikka kombeks on :)

 

Parempoolne katuse iluliist tegi ka täna nahad auto küljest samal ajal, kui Haapsalu lennuka suurel rajal häälestasime.

 

Aga siiski üldpildis on asi jah suht sile ja roogitav, loodame, et omanik nüüd veidi suurema jõunumbriga pilli näpust ei lase.

  • Autor
comment_64303

Roostes on kere juba uuesti, lakk on juhi uksel maleruudustikuks muutunud jne.

Pole korraliku korrosioonikaitset ka tehtud peale keevitamist, mõtlen siis esmase värvikihi poolelt (värv kohati matistamata/karestamata pinnale kaetud jne.).

Häiriv faktor ongi see, et selle raha eest, mis need keretööd maksma läksid saaks juba turult keskmises korras V8 E30 osta.

Praeguse EURO aja keretööde hindadest ma muidugi üldse ei räägi.

 

Eks omanik oleks ise ka pidanud kohe peale keretöid laskma spetsiaalse korrosioonikaitse teha aga kuna esines ka värvimisel vigu, siis jäi asi venima.

  • Autor
comment_64380

Plekitöö tehti Tõnise juures ja värvimine Umma juures. Ma olen küll õel inimene aga minu jaoks oli mõlema koha töökvaliteet veidi pettumus.

Osad kohad on muidugi üldse värvimata ja laus rooste all nukatagustes kohtades.

Eks kahe koha vahel autot vedades ka pada sõimas katelt aga eks ta nii on igal pool.

Kvaliteedi kontroll peab olema väga intensiivne, kui kasutatakse palgatud tööjõudu.

Kuna mina pidin seda autot komplekteerima, siis leidsin vigu mõlema kapsaaeda.

Suurim huumor oli kapotialune, mille lasin Tallinnas eraldi uuesti üle värvida, sest 1/3 kapotialusest oli originaal värvi.

 

Arvestades keretööde koguhinda on see ettevõtmine minu enda jaoks suur pettumus, oleks võinud sarnase kvaliteediga 3x odavamas kohas lasta teha.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.