Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_22080

Talveveljed ise siis sellised:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

Just sai soetatud kasutatud Continental WinterViking 1 talverehvid ka mõõdus 195/50/16.

Kuigi hind ei olnud teab mis odav neil on siiski ka allahinnatud uued rehvid ~3x kallimad.

Pealegi ei raatsi tutikaid rehve ka peenestada.

Kahel rehvil pea kõik naelad alles ja kahel enamus seest läinud.

Mustrit on vähemalt üle poole järel, mis ongi kõige olulisem.

Palju ma selle autoga talvel ikka sõidan.

Nüüd on dilemma kas panna head rehvid ette või taha.

Tagasillal oleks ilmselt fun ka jäärada veidi lasta samas linnavahel tahaks,

et libedaga esiosa ka keeraks ja asfaldil lendavad naelad enivei välja.

Peab vist kõik rehvid naeltest puhtaks tõmbama, siis pole dilemmat enam :lol:

Aga ilmselt siiski paremad lähevad tagasillale.

Linnavahel pidurdades on vast esiosal siis parem juhitavus asfaldil, kui naelu vähem.

Vaadates aknast välja on ikkagi lamell hetkel parim valik aga hea hinnaga neid võtta polnud madala kõrgusega.

comment_22079
Talveveljed ise siis sellised:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

Just sai soetatud kasutatud Continental WinterViking 1 talverehvid ka mõõdus 195/50/16.

Kuigi hind ei olnud teab mis odav neil on siiski ka allahinnatud uued rehvid ~3x kallimad.

Pealegi ei raatsi tutikaid rehve ka peenestada.

Kahel rehvil pea kõik naelad alles ja kahel enamus seest läinud.

Mustrit on vähemalt üle poole järel, mis ongi kõige olulisem.

Palju ma selle autoga talvel ikka sõidan.

Nüüd on dilemma kas panna head rehvid ette või taha.

Tagasillal oleks ilmselt fun ka jäärada veidi lasta samas linnavahel tahaks,

et libedaga esiosa ka keeraks ja asfaldil lendavad naelad enivei välja.

Peab vist kõik rehvid naeltest puhtaks tõmbama, siis pole dilemmat enam :lol:

Aga ilmselt siiski paremad lähevad tagasillale.

Linnavahel pidurdades on vast esiosal siis parem juhitavus asfaldil, kui naelu vähem.

Vaadates aknast välja on ikkagi lamell hetkel parim valik aga hea hinnaga neid võtta polnud madala kõrgusega.

Vale puha, ikka head ette ja halvemad taha. Kui võimsust silmas pidades tagaots nii kui nii suht allumatu, siis kui panna veel ette kehvem rehv ja ei ole ka see enam kontrollitav, siis pole mõtet ka talvekaid üleüldse sebida :!: Saab ju suvekatega sama moodi uisutada :D

comment_22076
Kunagi oli ühes liiklussaates ka see teema, et kuhu panna paremad rehvid

ja seal õeldi et alati taha, kuna siis on külglibisemisse mineku oht väiksem jne...

BMW ga see väike probleem, et ta koguaeg ongi külglibisemises :D või ei oska mina sõita :wink:

Kuskilt meenub eelmise aasta tragöödia Võru - Tartu maanteel Kanepi kandis, kus läks libisemisesse vanahärra Lada 08 millel olid all ees tutikad naastud ja taga suvekad. Siis vist räägiti ka samsugust juttu, et korralik rehv peab taga olema. Oleks ehk elu säästnud :!:

Aga mine võta õiget valemit kinni :lol:

comment_22075

öeldakse küll jah et taha parem rehv, aga eks see oleneb iga inimese

sõiduoskuses ja auto tunnetusest, rääkimata autost endast.

E30'le soovitan ka mina taha paremad panna, kuna tagumik niiehknaa

palju kergem kui esiots.

E30 on nagu Lotus Elise juhitavuse poolest 8)

comment_22071
öeldakse küll jah et taha parem rehv, aga eks see oleneb iga inimese

sõiduoskuses ja auto tunnetusest, rääkimata autost endast.

E30'le soovitan ka mina taha paremad panna, kuna tagumik niiehknaa

palju kergem kui esiots.

E30 on nagu Lotus Elise juhitavuse poolest 8)

Kuna ise töötan rehviboksis, siis meil on selline poliitika, et paremad lähevad ikka vedavale sillale. Põhjus lihtne, eelmine hooaeg on ju kehvemad olnud vedavas sillas, sest seal kuluvad rehvid kiiremini.

  • Autor
comment_22070

No kulumist silmas pidades peangi paremad taha panema, sest teisi samasuguseid ei ole enam kuskilt võtta hiljem.

Kuna Eesti talv on nagu ta on, siis oleks lamelli parema meelega võtnud,

kuna oleks ehk kuiva teekatte korral paremini kohalt ära saanud.

Eks varsti on need tagumised naelad ka läinud.

Juba eelmiste rehvidega ei saanud teise käiguga üle poole gaasi vajutada.

Samas kõik naelad olid ka tagarehvides alles, hoidsin neid rehve ka omajagu.

Ega Subaruga parem sõita pole, kuna miinuskraadide ja kuiva teekattega on samuti teine käik

rattad tühja hoo pealt, ainult et kõik 4 ratast mitte ainult 2 :lol:

comment_22067

Praeguste talvedega on jah see rehvi teema eriti valus. Kui käisin laupäeval jääl, siis jätsin pärast naelad alla ja sõitsin ringi. Krt nii ei saa sõita ju, naelad ju puhtalt hoo surmad :D eriti kui pead nendega ka võistlustel käima. Hetkel lasen vanade contidega kus ammu pole naelu sees aga muster on hea, nendega saab kuivaga paugutada ja lumega saab tasakesi ka ära sõita. Eesti on minuarust nüüdseks küll jõudnud lamelli vööndisse :lol:

  • Autor
comment_22063

Paremad läksid taha, et juhuks kui mingi ime läbi veel jääd tuleb oleks parem pidamine.

Asfalti peal on pidamine nagu kardetud, õigemini ei olegi pidamist :)

Aga üldpilids on asi nüüd jälle rohkem sleeper kui enne oli.

Esimestele velgedele tuli ikkagi flantsid vahele jätta, muidu käisid veljed vastu supporti klambrit.

comment_22055
Paremad läksid taha, et juhuks kui mingi ime läbi veel jääd tuleb oleks parem pidamine.

Asfalti peal on pidamine nagu kardetud, õigemini ei olegi pidamist :)

Aga üldpilids on asi nüüd jälle rohkem sleeper kui enne oli.

Esimestele velgedele tuli ikkagi flantsid vahele jätta, muidu käisid veljed vastu supporti klambrit.

Sina ei peaks üldse panema talvekaid alla, lase suvekatega edasi, vahet ei ole ju :lol: pidamist nagunii ei ole :D:lol::lol:

  • Autor
comment_22049

Esiteks talverehve on vaja, et autoga liiklemine seaduslik oleks.

Teiseks on talve- ja suverehvi segu erinev, suverehv on juba 0 kraadi juures plastmass ja kaotab igasuguse pidamise.

Lisaks ei kavatse ma küll oma poleervelgedega soola sees rallida.

  • Autor
comment_22048

Aa ja lisaks tegin lõpuks tagumise parempoolse aknaliistu ka korda.

UM-ist uued tüüblid ja tüüblite tihendid ja üles ka kahe iluliistu ühenduskoht.

Auto jälle veidi komplektsem ja ilusam :lol:

Ei tasu neid tagumisi liiste niisama torkida, kuna nii kui lahti võtad vaja ka uusi tüübleid.

  • Autor
comment_22007

Sai täna end kokku võetud ja veidi Bemmi nokitsetud.

Lõpuks võtsin kätte ja installisin tagumised stabikakondid ära, veidi vandumist oli aga

lõpuks sain nipile pihta, kuidas asjad mõistlikult külge saab.

Tundub, et auto nüüd veidi rohkem etteaimatavam kui ilma stabikata ja tunnetus läks päris mõnusaks.

Lisaks sai eest vaheflantsid ära võetud lootuses, et ei pea autot kõrgemaks tõstma.

Selleks, et takistusi poleks eemaldasin prooviks segavad supporti klambrid, mis supportit vastu kelku suruvad.

Samas on see klamber nii pehme, et pigem on see vist selleks, et lahtises asendis klotsid ei koliseks.

Kuna klamber küljes sai supportit käega igas suunas liigutada.

Näis kui kergelt nüüd rehv vastu tiivaserva käib välja keerates.

Juhipoolne rehv on servast juba päris räsitud, mis oli halb üllatus.

Õnneks see midagi ohtliku pole, lihtsalt mustril serv madalamaks lõigatud.

Ahjaa ja aku ka nüüd pagassis kindlalt oma kohal, läksin kergema vastupanu teed ja

panin käepärast olnud suurema ning veidi raskema aku varasema asemele.

Nüüd saab vähemalt originaal kinnitust kasutada ja ei pea seda ringi tuunima.

  • Autor
comment_21998

5x120 ja piduriconversioni võib nüüd vist lõplikult valmis olevaks lugeda.

Nimelt sai täna lõpuks laagri- ja poolteljemuttrid üle käidud ning ära stoperdatud.

Lisaks käsipidur õigesti käima pandud. Kuna vahepeal polnud stabikat,

siis ei saanud trossi kinnitusi paigaldada.

Nüüd on klotsid ka enamvähem õigesse asendisse sätitud.

Eks kui veidi sisse töödanud on klotsid, siis saab viimase pingutuse teha.

Kässar peab nüüd jälle 3-mandast nõksust.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_21693

Uskumatult fun on selle autoga sõita selliste ilmadega nagu eile õhtul Tallinnas oli.

Turbokompott tekitab väga madalalt juba piisava pöördemomendi,

et ka kolmanda käiguga 2k rpm-ilt vajutades hakkavad hetkega tagarattad tühja kaapima.

Juba teist korda see aasta sai Bemmiga 4h tripp tehtud läbi Tallinna eri linnaosade ja

lumiseid kurve nauditud, leidub ikka päris häid kurve.

Rahulikult on täiesti võimatu sõita, kuna see ei ole lihtsalt võimalik,

varbaotsaga õrnalt gaasi puudutades kaob juba ratastelt pidamine.

  • Autor
comment_21683

Kui nüüd viitsiks in case sellel mootoril kaanetihendi uue vastu vahetada

(hetkel ikkagi 86a originaal kaanetihend, mis ilmselt meeldivalt läbi vettinud)

ja kaanetööd ära teha, siis võiks ju sellest turbost juba viimast vaikselt võtta.

~300hj võiks see asi välja puhuda, oleneb muidugi mida backpressure

sellise väikse kuumakojaga tegema hakkab.

Hetkel ma lihtsalt ei taha töötavat asja torkida, kuna varsti juba 2 aastat on muretut funni olnud antud moootoriga.

Saab teised autod sõitma siis võib selle mootori näppimise peale mõelda.

Tegelikult tahaks selle Dr Schrick-i nuka ikkagi peale saada mis mõnda aega juba ootab.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.