Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Ats

BMW 316i (m50b25) '93 - RocketBunny

Soovitatud postitused

Tervist !

 

Teen ka siia antud masinast lõpuks teema ära.

Ostetud sai kasutaja mmadis käest. Eelnev ajalugu olevat et tema ostis selle ühe naisterahva käest ning tegi siis üsna korda. Esimese lumega juhtus tal aga väike õnnetus ja nüüd on esiosa natukene kortsus. Mootoriks ostes oli m40b18 kuid Madis oli otsustanud ka sinna turbo vahele visata. Antud mootor aga andis otsad ja nüüd on peal m40b16 ja jälle koos turboga. Midagi muud mootori juures tehtud pole, rõhk on madal. Turbo majandus ise on ka natukene kahtlane, kuid kõik töötab ilusti ja edasi kerib paremini, seega las ta olla. Autol on all veel mim veljed.

 

Mõned lisad ka :

S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) - Dynamic stability control
S215A POWER STEERING,DEPENDING ON ENGINE SPEED - Power steering, engine-speed-dependent
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH - Central locking with anti-theft system
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL - Slide/tilt sunroof, manually operated
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET - Luggage compartment net
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM - Headlight vertical aim control
S520A FOGLIGHTS - Fog lights
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U - Revcounter,km/h speedo,analogue clock+EC
S652A BMW BAVARIA C II - Radio Bavaria C II
S681A DACHANTENNE - Roof antenna
S690A CASSETTE HOLDER - Cassette holder

 

Esialgne plaan on esiosa korda teha, õnneks mul on kõik vajaminev olemas ja ootab vaid sooja ilma et saaks uue värvi peale.

Ette tulevad ka el aknad kuna kõik süsteemid on olemas.

 

Ostes oli auto selline:

01016815876a9da.jpg

 Ja nädala pärast:

01016816538773e.jpg

0101681649c515f.jpg

0101681669b1030.jpg

Mootor alguses :

0101246549d844e.jpg

Värskemaid pilte kahjuks praegu pole aga kindlasti tuleb neid lähipäevil

Muudetud , muutis RocketBunny

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Lõpuks sain ka 1.6 mootori korralikult tööle kuid selle jaoks pidi päris palju üle elama :D

Kui neljapäeval koju sain siis õhutasin kohe siduri ära, et saaks esimese proovi tiiru teha. All oli ainult downpipe, mis tegi väga kõva häält, ning käiguvahetuste ajal lendas sealt välja ka leeki. Esimeselt tiirult koju minnes lõi aga kiirendades äkitselt õlimõõte varda taevasse ning sealt tuli hea kogus õli välja, mis lendas kõik esiklaasi. Pea aknast väljas sai aga koju sõidetud ning järgmine päev avastasin et tuulutus oli täiesti jääs ja kinni. Sinna vahele sai aga nüüd leiutatud õli püüdur, mille disain muutub kindlasti tulevikus. Kui mootor oli juba koos tuli välja et juhtmestik oli vahetusega viga saanud ja mõtlesin et viskan kõik ringi, kuna see oli teise mootori pealt võtta. Laupäeval sai lõpuks kõik kokku pandud ning nüüd on vaja ainult paar pisikest viga veel likvideerida.

Esiots on veel natukene kõver ja kapott ei lähe kinni kuid selle võtab alles soojade ilmadega käsile.

010173532375619.jpg

0101735315eccd3.jpg

Kuigi mootoril pole vahel BOV-i, teeb turbo siiski gaasi lahti võttes mõnusat vilinat :D

0101681661bc54d.jpg

01017353018157a.jpg

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Auto oli koos ja kindlustus sai ka tehtud kuid poolel teel linna hängima lendas sumbutaja toru alt. Õnneks midagi hullu ei juhtunud, toru lendas taha ning sõit jätkus natuke kõvemate häältega ja paugutamisega :D 

Taha oleks aga hängimiste tarvis madalamaid rehve kuna kui kaks inimest on taga siis käib juba koopasse.

0101821653bffed.jpg

01018216191fdf9.jpg

Üks pilt ka juppidest mis külge arvatavasti lendavad ( kui keegi soovib fl sedaani tagumisi uksi siis PM ;) ) 

0101821629030af.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Terv, mis seisus esiuksed? Äkki soovid vahetada samaväärsete tumedamate vastu, isegi musti võibolla leian ja saad kohe külge kruvida.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Lammutasin vana mootori laiali, midagi hullu seal nagu ei olnud :D

010190093931ad9.jpg

010190094558e4b.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mootori juhtmestiku vahetusega oli sisselase halvasti peale saanud ja tänu sellele masin puterdas, pöörded jäid peale ja soojalt läks käima paari silindriga.

Nüüd sai see korda tehtud ja kuna 1.8 sisselase oli kohe kõrval, mis on 2mm suurem, läks hoopis see tagasi peale.

Üks video ka teile, et see pikk talv veel meeles püsiks :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ühe tiiru ennem tegin, siis oli ikka kõvasti parem kui ennem, aga see on tänu sellele et lisa õhku ei saa kuskilt vahelt juurde :D

Ma arvan et midagi erilist juurde ei tule selle 1.8 sisselaskega, mul lihtsalt oli 1.8 oma paremas seisus ja proovi mõttes sai peale visatud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal andis autol signalisatsioon otsad, tänu sellele hakkasid kõikvõimalikud mootori releed tegema häälitsusi ning auto ei läinud käima. Lõpuks aitas armatuuri alt signa bloki kaitsmete välja võtmine ja ühe + klemmi maha võtt, kuid nüüd pole ka abs-i.  

Samuti sai käigukangi hoovastik ära vahetatud, kuna mul oli kardaanil mingi vahe muhv vahel, aga hoovastik käis vastu ning lõpuks kadus tagurpidi käik ära. Sai tagasi pandud hoovastik, kus oli muhvi kohal jõnks sees ja nüüd on käigukang ilusti paigal.

Leitsin ka ühe video, kus vabalthingavana sai kiirendatud. Seal oli 0-100 kuskil 18+ sekundit.

Alguses turboga sai vahepeal sama tehtud, siis oli aeg 13+ sekundit.

Täna tegin uue mõõtmise, halva kiirendusega tuli aeg 0-100 9.89 sekundit, vana m40b16 kohta päris hea :D 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

tehase andmete järgi on 13,9 0-100kmh.

see 9,9 sekundit oleks reaalne juhul kui sul 100+ kw:D

1,8 is sedaankerel teeb 0-100 9,9 sek.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal olen suverehvid alla saanud, ning kapott on peal kõveralt aga vähemalt püsib kinni.

0102421955da59a.jpg

010242195781a15.jpg

Kapoti alt ka üks pilt

0102421947d153f.jpg

Ja koos Tanelss-i masinaga

0102421951017b1.jpg

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kuna kiirelt ja suure jõuga sai kogematta akna vänt ära murtud, oli viimane aeg el aknad ette panna.

Võtsin ka selle töö lõpuks ette, alguses arvasin juhtmekimpu vaadates, et vean ise juhtmed, kuid ei leidnud head skeemi ja hakkasin vanast autost allesjäänud juhtmeid harutama.

010243850335b9c.jpg

Tuli välja, et tegelikult oli kõik juhtmestik väga lihtne :D

Edasi tuli ka seda kõike proovida, kuna ma ei teadnud kumb on + juhe, sai niimodi katsetatud ja esimene kord käisid mootorid õieti.

0102438511a845a.jpg

Vanat autot lammutades tulid  välja sellised pistikud, mis nüüd ära lõikasin, + juhe oli sama, et kas olid seal ka juba tagumistele akendele elektriliste tõstukite jaoks valmidus olemas ?

01024385074ed19.jpg

Lõpuks sai kõik kokku ja tööle. Ainult kõlarite plastikud jäid paika panematta ja keskonsooli all pole juhtmed veel hästi, ei viitsinud lihtsalt täna enam nendega tegeleda, oli vaja ilma nautima ära minna :D

0102438497fd0c7.jpg

010243851784ff7.jpg

Päikeseloojangut nautimas :)

01024385292cd4a.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Terve juhtmestiku ringi viskamine ju väga lihtne, el akendel see eraldi (koos keskluku ja peeglitega)

Kile soovitan esimesel võimalusel ustele tagasi panna, muidu pead ikka põhjamati välja rookima :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sorry, ajutine lahendus, signa pärast peab nagunii veel pooled juhtmed laiali kakkuma ja tagasi panema. 

Kuna tempi andur pendeldab edasi-tagasi, siis tahaks koos rõhu kellaga sellise asja keskonsooli panna.

102445325f1c7f.jpg

Kuskohast ma aga sellele temp andurile signaali saaksin võtta ? 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kõik juhtmed on nüüdseks ilusti koos ja armatuuri all.

Ette sai tehtud kaugtulesse rist, kuna teiselpool oli juba see olemas. Klaasi sai väga ilust elektripliidiga äärt kuumutades lahti, ühe tule jaoks läheb niimodi umbes 5 minutit ja klaas eest.

Ka kapotiall on vahepeal midagi juhtunud, ülerõhk on nüüd umbes 0.4 bari. Nädalavahetusel sai ühe 2.5 chipitud diisliga joonele pantud ja sõbra jutujärgi mu 1.6 väga maha ei jäänudgi :D  

Tagasi tulles korra kiirendades käis äkitselt auto tagant väga hull pauk ja jõudu enam polnud. Selgus et õhulõdvik oli lennanud puruks, selle asemele läks nüüd metallist toru.

Väike video ka kiirendamisest, turbo hääled on põhilised :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

spido järgi tundub tõesti väga uimane kuidagi:D

mu is-iga liikus kõrvuti täitsa.

pean 1,6 ka välja ajama siis saab võrrelda:D

Muudetud , muutis fedja

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus