Hüppa postitusse
Postitatud
comment_55522

Hei rulli omanikud!

Olen tükkaega mõelnud, et kas teha teemat või mitte, sest olen olnud juba 2aastat rulli omanik, küll aga erinevate.

9nda klassi suvi:

Tükkaega jäi silma juba üks Volkswagen Golf2, mida tahtsin kindlasti ära osta. Huvi oli nii suur, et käisin väga väikse palga eest terve suvi tööl, et lõpuks see saada. Tehtud! Auto oli minu ja emotsioonid olid laes.

Peale 5kuud auto näppimist ja tänavavahel ketsi tegemist, tuli isu midagi muud proovida. Enda auto sai maha müüdud, ning silma jäi üks E30 kupee.

See auto oli mul nii aastaaega, sellega sai kõik lollused ära proovitud, alustades sportsummutist ja lõpetades rulliga värvimisega.

09135283166227.jpg

 

Aga nüüd. see auto millest ma rääkida tahan.

Auto sattus minu kätte nii, et punasest kupeest sai juba suht villand. Vahetasin selle E34 2.5l vastu ja selle koheselt E30 Touringu vastu.

Värvus on tal valge ja edasi viib teda 83kw! Sisu on tal korralik, ei narmenda. Esiistmeid on keegi eelmineomanik parandanud ehk siis õmblenud sama riide peale.

Kerepoolest ütleme nii et harjumaa keskmine. Rooste kohti on, aga mitte nii tapvalt. Küll aga see talv, on minu autot palju lõhkunud.

Esimene päev, kui auto jõudis minu hoovi, see oli 2012 Jaanuar.  Ma tean, see esistange on võõrkeha ja ei sobi üldse sinna. Stange on renooo oma :D Kellel soovi sellise jubeduse järele, võib teada anda. Hetkel on originaal põll ilma stangeta..

09371010540af6.jpg

 

Lube mul ei olnud, ei saanud vägapalju ka sõita, kui aga niipalju et oli õppesõidu märgid peal ja emps kõrval :D Algul autoga väga suuri plaane polnud, lihtsalt seisis ja ootas minuaega, kuni ma lõpuks load saan.

Vahepeal sai tehtud siis US-style tuled ja kollased kiled pandud, lihtsalt puhta igavusest..

558167_359586897418247_1617393192_n.jpg

 

Sai ka alla lükatud madaldus, ei ole E30 mõeldud, aga sai väheke moditud.

554485_389410741102529_7869345_n.jpg

Jaanipäev 2012: Paar päeva enne jaanipäeva suutsin oma super madaldusega karteri puruks sõita. M40 karter nii madalal ka, et tavaline kaevutruup jäi keset tänavat ette. Sai kiiresti korda tehtud, ostsin ka selle siit foorumist, aga ei mäleta kasutajat.

Siin näha ka madaldust.

392957_419460531430883_1889111639_n.jpg

 

Edasi sellest niipalju, et küttepump läks õhtale, auto seisis pea kolm kuud. Aga kuni jõudsid minukätte sellised asjad:

418012_462201597156776_697181074_n.jpg

 

Nüüd sai auto kohe korda. Uus B varuosa kütte pump ja filtrid. Praktikal sai koheselt vahetatud mootoriõli, filtrid jpm. Esisillas vahetasin ka sharniirid ära, küna üks tegi vaikselt juba häält.

Peale seda sai korralikult tunda E30 rõõme :D

Ostsin ka hea hinna eest ilusad veljed, mis sobivad e30 alla valatult.

0101044711d2a91.jpg

 

Nüüd siis on tuled ära kiletatud musta kilega, ilus küll, aga ei soovita. Nähtavus on väga halb.

 

Bemm ilma tümmita, on sama nagu Opel ilm roosteta. Ehk siis tegin ka tümakakasti. Tulemusega rahul, kõikidel kõlaritel eraldi kõlakoda. Ainuke miinus on see, et võtab palju ruumi. Võimu ostsin kasutaja Magnuse käest.

598400_473598592683743_1470216442_n.jpg

 

Asjad on nüüd siis niikaugel, et ühel päeval, kui auto töötas lihtsalt kohapeal, viskas temperatuuri põhja. Jätsin auto koheselt seisma ja ajasin garaasi. Arvasin et termostaat on läbi, kuna puhus ainult külma, võtsin termostaadi vahelt ära, ikka läks keema. Võtsin siis veepumba maha, arvasin et labad sassis, terve. Selge, siis oli teada et midagi hullemat, plokikaane tihend. Plokikaane mahavõttes selgus, et 2 ja 3 silinder pressisid rõhku jahutussüsteemi. Oli ka arvata, sest kui radikalt kork maas oli, siis mullitas ainult, keema minnes lausa viskas välja.

Sellega kaasnedes selgus, et rihmarullid vajavad vahetust + uus rihm.

Teadsin et, plokikaane lihv, survestamine, uued rullid, rihm oleks läinud mulle palju maksma.

vaatasin netis natukene ringi, ning mõtlesin et M43B18 oleks ideaalne mootor rulli peal. Odav ülaval pidada ja samas ka ökonoomsem. Sai kasutaja Lauri1 käest toodud see samune mootor. Mootor hetkel ootab pealepanekut, kuna tulin alles operatsioonilt ja toibun hetkel kodus.

Vigadest veel:

*Tagumine amort kolksub, kuu algul tuleb välja vahetada.

*Esistange puudu. Võib hea hinnaga pakkuda

Pakkuda võib veel:

*Udutulesi : katkisi, kinnitusi, ainult korpust. Kõik sobib!

 

Edasised plaanid:

*Veebruari algul tahaks mootori ilusti toimida saada

*Kui auto liikvel, tuleb paremat karpi kohendada ja keevitada. Keegi eelmistest omanikest suutis makrofleksiga parandada.

*Märtsi algul tahaks Ta-technick coiloverid tellida, ning järgi proovida. Kindlasti ka karterikaitse

*Kevadel veljed värvida keskelt kas kuldseks või valgeks. Hetkel lasin liivapritsiga üle ja tavaline lakk peal, et sool väga ei sööks.

 

Inspiratsiooni annab see auto, suvel ju võiks selline välja näha küll :)

1354531454_461818048_1-BMW-E30-318i-Tour

 

Üritan autot nii ehitada kuidas raha on. Kahjuks hetkeseisust pilte pole, varsti tulekul.

Võite anda nüüd häid mõtteid mida veel teha ja mida jätta tegematta.

Seniks aga kõik ja üks niisama pilt ka

527975_10150966779339854_1619215081_n.jp

Loodan, et meeldib !

Muudetud , muutis Tauno

Esiletõstetud vastused

comment_55553

Suht huvipärast küsin, et miks paljudel komme reg. number kusagile salongi või esistange alla nurka toppida? Kuna sul ka siin piltidel mitu varianti esindatud, siis ehk oskad vastata... Sama huvi on põlevate suundade kohta, pool eestit juba selliseid e36 ja e34 isendeid täis, kunagi tahtsin endal ka panna just usa variandi tõttu (mitte ainult suunad, vaid ka palju muud on USA), aga jäi järsult tulnud populaarsuse tõttu ära :)

  • Autor
comment_55564

Eix, nr sellepärast seal kuna sellel renaulti stangel on need udukate kohad nii koledad et katsin numbriga ühe poole kinni. Enam seda stanget niikuinii ees ei ole. 

oo7 - vahepeal oli mõttes küll laiad valged plekid, aga uue välimusega valuveljed oleksid kindlasti palju vingemad.

 

Edit: samal põhjusel eemaldasin ka USA style suunad juba ammu - kõigil on need juba..

Muudetud , muutis TaunoT

  • Autor
comment_55917

Pole jõudnud vägapalju autoga midagi teha. Võib ainult seda mainida et sai uus mootor puhtaks pestud maas ja vaadatud klapikambrikaane alla.

Pidin müügisoleva kupee korda tegema, see ka õnnestus

 

 

Ootab uut eluvaimu :BMW:

0101118224acc14.jpg

 

Ja ning sõbra rulli puksimine :P

0101118222e62f9.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_57023

Nii, mootorivahetus tehtud edukalt! Probleeme tekitas algul ainult juhtmestik, aga sellest sain mööda üsna kiirelt tänu kasutaja matuuu soovitustele. Kuna neljapäeval jäin haigeks, jäi auto komplekteerimine pooleli, kuid teisipäeval usun, et saab kindlasti liikuma. Lahtiseid pistikuid on mõni veel üle, kuid eks need leiavad ka oma koha.

 

Vahepeal siis veel juhtunud niipalju et, keegi tropp on sõitnud mu tiivale mõlgi sisse + esimesed neerud puruks. Õnneks rohkem midagi hullu ei ole. tiivad tuleb niikuinii uued tellida.

 

Õhtul sheerin ka telefoniga tehtud pilte, mis on kahjuks kehvad, aga ehk saab mingit aimu.

See ka veel et, kui nüüd autoga tänavate vahel, lähen kindlasti keemilisest läbi + korralik välipesu. :lol:

  • Autor
comment_57031

Vana mootor ilma plokikaaneta

563144_515803035129965_479834831_n.jpg

 

Vana mootor maas ja kapotiall valitseb tühjus

 

21784_515803038463298_850561805_n.jpg

521472_515803095129959_1220335638_n.jpg

 

Uus mootor valmis peale panemiseks

64412_515803071796628_431142917_n.jpg

 

Mootori pistiku tegemine. Jootsin kokku, termorüü peale ja isolatsioon.

 

253104_515803021796633_1377156025_n.jpg

 

Ja nüüd ootab veel komplekteerimist, nüüd saab vähemalt rahulikult võtta ja kõik korralikult lõpuni viia. Hiljem kui kõik OK viskan ühe korraliku pildi kapotialusest.

Ootab uut nädalat :BMW:

 

47781_515803091796626_1736198331_n.jpg

 

Kindlasti on asju, mida oleks võinud paremini teha jnejne. Aga ise olen siiamaani väga rahul. Esimene mootorivahetus, mille tegin täiesti üksi.

Seniks aga kõik!

  • Autor
comment_57278

Täna kuulsin korralikult esimesi hääli ka, vahel kaovad 1 ja 4 pütt tagant, aga samas küte sai lõpuks otsa. Ehk oli vähese kütte viga ikka, ei hakanud midagi laiali katkuma.

Homme valan kütet juurde, vaatan kuidas siis käitub. Loodame parimat ;)

  • Autor
comment_57379

Nii, täna tegelesin autoga edasi, valasin kütte sisse, käima läks kohe, aga puterdas täiega, ajasin auto garaasi ja hakkasin siin uurima mis viga võis olla.

1. Vahetasin küünlaid 3 korda, ikka ei..

2. Kontroll lambiga vaatasin kas pihustile voolu tuleb

3. Mõõtsin manomeetriga surve ära.. Viskas ette 0, siis langes küll tuju.. Lõpuks tuli välja, manomeeter katki, sest mõõtsin ka teisi silindreid

4. Viimane lootus oli ainult pihusti, panin siis m40 pihusti peale, nii kui võtit keerasin hakkasid kapoti all kõik 4 silindrit laulma!

 

Nüüd tuju super hea.

 

Homme panen süütepoolid, õhufiltrid, sumpsi tihendi, mis ma kogematta väsimusest ära unustasin panna ja siis koju sõita B)

 

Kui kõik koos ja kena, saab ka video ;)

Muudetud , muutis Tauno

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.