Hüppa postitusse
Postitatud
comment_49675

Terv jälle, topiks siia siis oma järgmise pilli ka üles. Tegelikult see siiski juba ülejärgmine või üleülejärgmine, sest vahepeal mitu pilli ette võetud kõva hoolega ja kõik seisavad nüüd ilusti :)

Asi sai alguse siis enne jaanipäeva, kui Kert (m20b20) viskas mulle soome müügiportaali kuulutuse ette, et toome ära.

Kuna autol olid peal mõned head ja haruldased lisad, siis läksingi kohe asjaga kaasa. Jama oli selles, et masin asus põhja soomes. Saigi siis pisut kütust varutud, ning soome poole teele. Nagu arvata oli, siis toomine ei möödunud ilma jamade ja seiklusteta, õnnkes midagi hullu ei juhtunud (vähemalt meiega) ja teine e30, mille taga antud auto oli, pidas need 1900 km ilusti vastu :)

Üleüldse vaatan, et viimasel ajal on suht popiks läinud soomest eestisse tassimine väikeste mootoritega rullikutel...

Ilmselt on hetkeseisuga minu oma kõige kaugemalt pärit (ei saa selle nõmeda arvutimaailmaga sinapeale, seega pilt toomiskohast hiljem)

Sellisena ta seal vedeles siis:

09925963114175.jpg'

099259633fd3e4.jpg

0992596357d4d3.jpg

Juba eestile palju lähemal

0992596377d798.jpg

0992596396b0a5.jpg

Üks probleemidest oli see, et veokolmnurk vedas alt, tegelikult jooksis ta talvel mingiaeg kääri omavahel siis vedav ja veetav auto, sai sirgu painutatud, aga kui juba ühe korra murdus, siis jäi see nõrgaks kohaks...

099259641e6a85.jpg

Rapla nõmedate ringteede peal murdus täiesti pooleks, õnneks midagi ei juhtunud, peale selle , et mu oma auto stange sai värvikahjustusi, Õnneks aitas kasutaja Reimann hädast välja ja pani jupi rauda vahele :)

0992596433b961.jpg

Igatahes lõpuks jõudsin koju ilusti :)

Algne plaan oli siis selline, et masin läheb tervena müüki peale mõne asja eemaldamist, või kakun juppideks ja läheb kere eraldi ja muu kraam eraldi müüki. Panin masina müüki, mõned kõned tulid ja mõned huvilised olid, kõik tahtsid rohkem pilte salongist ja kõigest mis peitub katete all, olin ise ka sellest suht huvitatud. Saigi sisu välja roogitud ja üllatuseks avanes suht hea vaatepilt. Kuna suvel oli ajaga suht kitsas, siis väga aega tegeleda ei olnud selle masinaga. Üks väheste huviliste põhjus oli mittetöötav mootor. Lõpuks võtsin end käsile ja selgus, et benapump on otsad andnud. Seda viga ei suudetud millegipärast soomes avastada ja nii ta müüki paisatigi. Sain isegi vana pumbaga teha paar ringi, algselt tundus, et nukk ja kõik ülemin osa ikka väga kulunud, sest mootor "lõppu" välja ei jooksnud ja klõbises väga kõvasti.

Poole teepeal surigi vana pump ära ja tuli auto koju lükata, selline väikse mootoriga ja ilma lisadeta pill ikka väga kerge kuidagi, üksi polnud probleemi lükata, ka pidurid olid üllatavalt head sellel autol :)

Igatahes oli ta veel mõnda aega müügis, kui otsustasin, et selline pill on mul kollektsioonist ju puudu :D

Põnevaks tegi asja see, et autol puudub katuseluuk (rohkem pearuumi) ja on ilma katita variant, ehk siis 75kw.

Värv mulle muidugi kuidagi ei sobinud, aga eks vaikselt hakkan harjuma ja ehk hakkab meeldimagi, kui valmis saab :)

Lisadega väga hõisata pole ja see teebki asja põnevaks, mõni auto võiks lisadevaene ka olla :)

Mõni asi siiski on peal:

Type code AB11

Type 316I (EUR)

E series E30()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 2

Engine M40

Displacement 1.60

Power 73

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ALPINWEISS 2 (218)

Upholstery (0276) (INDIGO)

Prod.date 1989-11-08

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF/ without catalytic converter

S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV/ Alarm systems

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT/ Door mirror / driver's lock, heated

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM /Therm. insulat. glass green

S464A SKISACK/ Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND /Headrests, rear, mechanically adjustable

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG /Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT /Headlight aim control

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG /NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT /Additional Export tank filling

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN /Additional turn indicator lamp

S899A EXPORT-FAHRZEUG /Visual signal for alarm system

S925A VERSANDSCHUTZPAKET /Transport protection package

S958 Interne Kabelbaumauswertung

  • Vastuseid 266
  • Vaatamisi 37,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Siinkohal polegi sõitmise mitteraatsimises asi auto hinnas ega mudeli harulduses. Põhjus las jääda igaühe enda nuputada, see ei tohiks tegelikult mingit nuputamis põhjustadagi. M3 on haruldane ee

  • Kuulge, me siin nagu omaette kommuun, kes vähemalt jagab seda üldist arvamust et rullikat kui sellist on mõtet säilitada, kasutada, teistele näidata. Enamike inimeste jaoks on need vanad mõttetud rond

  • Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.     Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_75842

Ei saa uueväärne, uute juppidega üle käidud veermik ja mootor ei tee veel 25a vanast autost uut. Kui kõik kenasti toimima hakkab, siis mis hirmu sõitmise ees olla saab? Talvel vast jah esialgu ei sõida. Mõned leheküljed tagasi on näha, et põhi on tehtud, seega enam mingit mastiksit sinna ei lähe. Bituumenist asi kaugel ja mastiksi nime see ka ei kanna nagunii.

comment_75849

Sõita ikka julged kui kunagi valmis saad?  :D

Isegi mõelnud sellele, et kui mingi idioot pilli sodiks sõidaks, et palju kindlustus selle eest raatsiks maksta..  kardan, et suurt mittemidagi :(

 

Loodame, et suvel kokkutulekuks ikka valmis 

comment_75851

Eks tuleb seljatagust natuke kindlustada selle kindlustuslooga. Eix on seda juba teinud, hoides ja kajastades kõiki tegemisi siin foorumis. Kui tekibki mingi kahju, siis hea see materjal lisada kindlustuse aruandele. Kas sellel ka mingi mõju? Kui inimlik kindlustus, siis ehk aitab. UM-i remonti sellega raudselt ei saa aga ehk saab piisavalt hea summa taastamiseks.

Mida siin halvimat ennustada, ei juhtu sul midagi.

Üldiselt väga mõnus teetvõtmine, Eix, kui sa teeks taastamist tööna, siis oleks kohe kliendiks :)

  • 10 kuud hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_90091

Nii, nüüd siis saab asja edasi arendada, vahepaeal pisut toimunud küll, aga ei ole saanud kajastada,kuna läpakas oli pisut tuksis ja 2 kuud remondiootel. Pole ka miskit ime, 8 a vana HP läpakas,mis veel toimib, paneb ilmselt paljud IT ja arvutialased inimesed imestama ja muidu inimesed ka (kes ei mõista miks nii vana tehnikat uue vastu pole veel vahetanud :) )

Autost siis niipalju, viimane tegevus auto kallal toimus  august-september 2013a ,välja sai aetud uuesti novembri lõpp 2014 ,seega on kere seisnud  üle aasta näppimata. Siiski muude osade kallal aegajalt tegevus käis, samuti sai vaja minevate juppide muretsemisega tegeletud pisut.

Viivituse kõige suurem põhjus oli ühe teise auto peaaegu samalaadse töömahuga "vahele võtmine" , sellega seoses muidugi suured rahalised ja ajalised puudujäägid pikaks ajaks garanteeritud!

Seoses autode üleküllusega ja veel ühe salajaseks jääva mõttevälgatusega ,tekkis plaan mõned autod maha müüa, kaasa arvatud see kupee.

Õnneks või kahjuks see nii ei läinud, kuna poolikuid autosi väga ei taheta ja lõpuni vaevalt et keegi oleks väga teha viitsinud ükskõik siis mis mootoriga see oleks olnud või tulnud. Ainuke reaalne suund oleks sellele olnud möni rallikas vms, aga see poleks väga meele järgi olnud arvestades juba tehtud töid ja kulunud raha. Komplektse kere väärtus oleks ka vast heal juhul 500€ kanti küündinud, mis oleks napilt katnud ainult auto põhja tegemise alla kulunud materjalide raha. Seega viskasin selle mõtte ikka peast välja.

Tänaseks päevaks on asi niikaugel, et kõik kõige hullemad tööd on tehtud ja on algamas nauditav kokkupanek, mistöttu poolelijätmisest või müümisest tekkivaid mõtteid ei ole enam vaja mul karta :)  Aga nüüd siis järgemööda sealt edasi, kust pooleli jä.

Algas ettevalmistatud juppide värvimine

0108154593d2f0e.jpg

järgmisena kapott (kapott sai vahepeal uus otsitud, kuna torm hävitas originaali ,peksis tuulega ikka nii kortsu et siseraamid ka kõik kõverad ja ikka õppust ei võtnud, selle aasta jaanuaris juhtus sama asi ühe mu teise väljas seisva autoga, millel tuul kapoti minema lennutas. mõlemad kapotid olid väga korralikud, aga mis siin ikka halada, ise süüdi)

01081545957f4f5.jpg

Seejärel pagasiluuk ja veel mõned vidinad. Pagasiluuk sai otsitud korralik valge, siiski survekaga lähedalt pestes paiskas pisut värvi maha ,kust kerge rooste end sileda värvi all sisse oli seadnud, aga üldiselt oleks next level tutikas luuk.

01081546096fcfe.jpg

Vahepeal törts uusi juppe. Paljude jaoks ebaoluline, aga minujaoks olulised porilapakad. Kuna sellest mingit lowriderit ei tule, siis sobivad kenasti ja on ka väga praktilised hoidmaks ära ,õigemini leevendades kivide poolt tehtavat kahju pisut. Tänaseks päevaks on e30 tutikate esimeste lapakate saadavus üsna ühel pool, kui viimati tellisin, oli neid 8 komplekti veel alles.

Pildil veel väga olulised märkimist väärivad asjad on ukse hingede remont setid, pole veel näinud e30 ,millel uks ei loksu või hing pole kinni roostetanud (loksuma hakkabki kinni roostetamise pärast üldjuhul,kuna kinni jäänud hinge kinnituspolt kerib ennast seejärel lahti ja uks hakkab hinge kinnituskoonuse peal käima)

010815459720fa6.jpg

Siis saabus see päev, mil kere sai taas kuurialt välja aetud

0108154599526e9.jpg

Alustatud sai ustega, kuna sellel hetkel olid need eraldi värvitavatest detailidest ainukesed, mis värvimata ja värvimees ootas.

Uksi sai veel krunditud ja seejärel uued mastiksitriibud peale veetud liitekohtadesse. Mõistagi said vahetatud kõik neli hingekomplekti ja

asi oli nii nagu üleval kirjeldasin, neljast 2 oli rivist väljas, ehk siis mõlema ukse alumised, neid andis sealt kätte saada.

010815460352152.jpg

01081546070c72e.jpg

  • Autor
comment_90092

Seejärel sai tibade sisepind ja tiiva alune koht kerel üle lastud avatud pindade vahaga, kuna tiivad läksid selle remonditöö osas jäädavalt külge.

Põhjus lihtne, kuna kõik need asjad on omavahel seotud ja töö vaja teha kindlas järjekorras. Kõigepealt tiivad külge, uksed külge uute hingedega, kapott peale ja siis läks kõvaks tunde kestnud reguleerimiseks. Kuigi uksed olid varem näppimata ja täiesti tehaseseades ning istusid varem üsna perfektselt küljes, siis selleks hetkeks olid juba üsna paigast, eriti kõrvalistujapoolne. Üldse ei imesta, kui täiesti komplektse auto puhul need kunagi veel tuleb üle käia :)

0108154643c8807.jpg

 

0108154641b184a.jpg

Selline sai siis timmimise lõpptulemus tiiva suhtes

0108154645d149e.jpg

 

0108154647e1399.jpg

Üldkokkuvõttes võib rahule jääda, siiski see alla õmmeldud b osa tiivaäär rikub asja ära ja on pisut pahtlit vajanud, mistõttu on tiib sealt paksem ja lähedalt on seda näha. oleks algusel ette ennustanud sellise saatuse sellele autole, ei oleks vanade tiibadega jännanudki.

õnneks uste ja tiibade timmimisel jäi ukse kaugus hingest samaks, see ei vajanud kummagi ukse puhul muutmist. Tehasest on need asjad üsna täpselt

paika pandud ja iga auto/ukse puhul lähenetud personaalselt. Üldiselt on need vaheplaadid 1mm paksusega, aga olen leidnud ka 0,5mm paksusega, vot see näitab bemmi kvaliteedi ja täpsuse klassi :D :D Siiani pole ma veel sellest täpselt aru saanud, millele ja kuidas tugineda neid vaheplekke pannes, aga lohutan end sellega, et paljud meistrid ei pööra üldse neile tähelepanu ,jätavad need üldse panemata vöi viskavad suvaliselt mingi koguse peoga vahele ja saab ka nii ukse kinni murda :)

 

Kerest veel niipalju, et kõik tehtud kohad sai veelkord üle krunditud, seejärel mastiksiga uued mustrid joonistatud vajalikesse kohtadess.

0108154635f9735.jpg

 

0108154637691e4.jpg

Lähemalt siis aru saada, et selline ongi tehase muster ka. Pole veel siiani aru saanud, millise loogika järgi need tehtud, sest need on erinevad.

Ühel autol sirgelt veetud jutid, teisel sellised,kolmandal jälle isemoodi. Kas siis olenes see vastavast tehasest,kus auto kokku pandi või oli mõni muu tegur.

010815463970735.jpg

Peale seda timmimist ja mässamist sai uksed küljest ja värvi.

Esialgu kõik, puhkan natuke sellest kirjutamisest. Nagu eelnevalt mainisin, siis tänaseks päevaks on raskete asjadega ühelpool, ehk siis kõik on värviall. 

 

Kes tahab ilma jututa, siis kõik pildid on siin

http://fotoalbum.ee/photos/eix22/sets/1321677?page=7

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_90500

Natuke uuendust. Pildid kohati kehvad ja/või suurt midagi ütlevad, aga vastavad arenguetapid siiski jälgitavad kellel huvi .

Uksed siis värvitud. Ise käisin seest neid nühkimas, korralik puhastus liimijääkidest ja nurgataguste matistamine võttis kahe ukse peale juba terve päeva (võibolla ma lihtsalt liiga algaja ja aeglane)

01081969893f12e.jpg

0108196835652c6.jpg

Need olid põhimõtteliselt viimased põhidetailid, mis sai eraldi värvitud. Saabus see kaua oodatud hetk, mil kere läks tegemisse.

0108197187dfa38.jpg

Vahepeal jõudis reaalselt minukätte augustis 2014 tellitud paak :)

0108197189101df.jpg

  • Autor
comment_90501

Edasi siis kere nühkima. Antud kapotialust sai 2 päeva nühkimas käidu ja ikka üsna kirju :)

0108197191159d4.jpg

Vaatamata minu soovitusele salong kergelt üle käia, nühkis meistrimees seda ikka põhjalikult igalt poolt

010819719349ac5.jpg

01081971950ae6f.jpg

Ja hopsti lõpuks kruntimise aeg, krunditud sai terve auto seest väljast, kapotialt, pagasiruumist...Kuupäeva järgi kulus

põhilisteks eeltöödeks kerele (eelnevalt muus osas ette valmistatud, seega ainult lihvimine,pahteldamine,kruntimine) 2 nädalat tööd

01081971972b8b9.jpg

  • Autor
comment_90502

0108197199a6222.jpg

Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.

0108197201c48cb.jpg

 

0108197203c8354.jpg

 

0108197205a92d1.jpg

Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna sile ,tolmu väga minimaalselt (arvestades ja võrreldes tingimusi, kui kambri mehedki

räägivad tolmust värvil) Pagass ja salong nii siledad pole, hoolimata kõvast puhastusest, aga sealne pind läheb nagunii

katete alla ja selline kõva kruntimine ja värvimine oli ennekõike kaitseks,kui iluks (tehasestki on salong ja pagasiruum üsna

tagasihoidlikult üle lastud, kohati värvi polegi)

 

Kes ei viitsi teemat vaadata, aga kerge huvi on, siis siin endiselt kõik pildid ja mõni rohkem isegi.

http://fotoalbum.ee/photos/eix22/sets/1321677?page=7

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.