Hüppa postitusse
Postitatud
comment_16000

Teen ka lõpuks teema ära igaval talveõhtul.Autoks nagu kirjas 316 1.8 m10 mootoriga.Kolmas e30 mida oman.Esimest ei saanudki kunagi sõitma :ipb-happy-smile:.Vahepeal liikunud teiste masinatega.Pikemat aega pidasin jahti korralikule e30-le(2aastat vahelduva eduga).Et oleks kupee ning kere korras ja pre-facelift.Õnneliku leiu otsa sattusin siinsamas foorumis.Imekombel püsis müügis terve nädal ,et õnnestus aega ja raha leida.Esimene auto mille ostmisel ma proovisõitu ei teinud.Kohe kui nägin oli otsus tehtud.Auto üles tõstes oli rõõm veel suurem.Rooste puudub ka põhja alt.Piduritorud originaal tehase laki all jne.Ainuke koht kus roostet natuke on kapoti äär.Auto ajaloost.Eestis olnud 10 aastat.Eelmine omanik oli 80 nedates vanahärra.Talvel sõitnud pole.Enne seda vuras Itaalias.Talve ei hakka see auto nägema ka minu käes.

orig_21478939_kCpK.jpg

orig_21478935_Jfxp.jpg

orig_21478937_PA2g.jpg

orig_21478941_mRMu.jpg

orig_21478943_43eI.jpg

orig_21478949_ylfS.jpg

orig_21478953_1SVs.jpg

orig_21478951_4ouP.jpg

large_21953611_a8PG.jpg

  • Vastuseid 477
  • Vaatamisi 62,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pole ammu kirjutanud. Suvi möödus väga kiirelt ja väga palju sellel autol teha ei jõudnud. Suve alguses tegi GKPhoto mõned pildid, suve keskel olin ise pikalt eemal aga MZ Auto kutid hoolitsesid auto

  • Pole ammu midagi kirjutanud. Mõne auto olen ära müünud, mõne huvitava asja juurde toonud aga püüan nende kõigi vanurite jaoks ikka aega leida.  Selle konkreetse masinaga suhteliselt murevaba. Kõi

  • Kuna selle autoga on väga palju vaeva juba nähtud, siis ajaloo huvides jätkaks endise omaniku lahkel loal selle sama teemaga.   Sai siis toodud teiste kõrvale järjekorras neljas sõitev E30,

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_110570

Peale ühte õhtust linnapeal sõitu :) hakkas tagant kostuma hirmsat raginat. Arvasin ,et pooltelg või differ. Suureks üllatuseks oli sillatala diffri kinnitused murdunud ja gardaan käis vastu sillatala  :D Sillatala polnud roostes ja poldid olid kinni. Kas siis 316 talal nõrgem? või siis see pidev siduri tagumine suutis jagu saada lõpuks. Ei tea. Hetkel vaja siis mõelda kas uus tala või vana keevitada ja tugevamaks teha. Gardaani kulutas ka muidugi mõnusalt. Vb vaja see ka välja vahetada.

Muudetud , muutis matu665

  • 6 kuud hiljem...
  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_119730

Viimased aastad ei olnud enam jaksu ega tahtmist hoida seda autot sellises konditsioonis nagu ta minu silmis oleks võinud olla. Tuli anda teatepulk üle järgmisele inimesele kellel on aega ja viitsimist ning kes tunneb sellest ka rõõmu rohkem kui mina. Kogu selle pika saaga jooksul (7 aastat minuteada) oli kõige rohkem rõõmu uutest tuttavatest. Mitte uutest juppidest või pikkadest kilomeetritest mis selle autoga sai kulgetud. Kogu see foorumirahvas on ikka sitaks lahe :ipb-tongue-smile:!! Üritustel osalen kinldasti edasi kui vastu võetakse :D 

Minupoolest võib teema sulgeda või tahab uus omanik siin jätkata?

comment_119790

Kuna selle autoga on väga palju vaeva juba nähtud, siis ajaloo huvides jätkaks endise omaniku lahkel loal selle sama teemaga.

 

Sai siis toodud teiste kõrvale järjekorras neljas sõitev E30, mida ma juba tegelikult eelmise aasta kokkutulekust saadik olin taga ajanud. Eelmine aasta sai ka pakkumine tehtud aga siis otsustas omanik ringi (ja õigustatult - pagana hea auto on). See aasta kui uuesti aktiivset müügikuulutust nägin, sai kohe kiirelt kõne peale tehtud ja otsustatud see oligi. 

 

Juba ammu olin otsinud just prefacelift kerel valget kupeed ja väga tore, kui keegi on kõigile kriteeriumitele vastava masina juba ka ära taastanud. 

Hetkel jääb selliseks nagu on aga tulevikus tahaks täiesti originaaliks tagasi saada, et siis M10 mootor ja muud jutud. 

 

Tegemist nagu vanale autole kohaselt ikka jagub ja otsast hakkan nädalavahetusel tegema - õlivahetus, uus hammasrihmakomplekt, sumbuti kinnitused uued keevitada, difri alumise punni leke kõrvaldada, käigukasti leke kõrvaldada, välimised sarniirid vahetada, stabikakontid vahetada, salongiradikas vahetada, kindalaegas kinnitada, vasak esimene lähituli parandada/vahetada (niiskus sees), kardaan vist viskab natukene, ilmselt vaja lasta üle käia. Täna veeresin ülevaatuspunktist kontrollimise mõttes läbi ja üldjoontes väga eeskujulik masin, nagu ka arvata oli. 

 

Salongist on masin hämmastavalt vaikne võrreldes mu teiste masinatega, esmalt arvasin, et mingi pigimati teema tehtud aga selgus, et mitte. Sõidumõnu on ka enam kui küllaga.

 

received_1571161069623337.jpeg.856232c2c6dc72ef97fe707e1ee5d7b6.jpeg

  • 3 nädalat hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
comment_120654

Vahepeal siis asju omajagu korda tehtud - sumbutil kinnitus parandatud ja mõned kinnitused juurde tehtud, kindalaegas parandatud, stabikakondid vahetatud, õlitaseme anduri juhe parandatud, ümberehitus (mootorivahetus) nüüd ka registreerimistunnistuses olemas ja värskelt ülevaatus tehtud. Kõik üldiselt korras ja hea auto. Täna oli väike pesupäev ja sai kogu masinapargist ka mõned uuemad fotod:

valmis4.jpg.fcaa602d81ae136d264eb5b655f2218b.jpgvalmis1.jpg.d3bf73dedea94745cf2458f891948f6c.jpg

(Vanuse järjekorras - 1972 BMW E10 2002, 1985 BMW E30 316 m20b25, 1989 BMW E30 316i m42b18, 1990 BMW E30 318is, 1992 BMW E30 318iC m50 stroker)

 

 

Muudetud , muutis siimp

  • 8 kuud hiljem...
comment_125839

Pole ammu midagi kirjutanud. Mõne auto olen ära müünud, mõne huvitava asja juurde toonud aga püüan nende kõigi vanurite jaoks ikka aega leida. 

Selle konkreetse masinaga suhteliselt murevaba. Kõik toimib ja sõidab. Järgmisel nädalal saab väikese värskenduskuuri uue roolinaha ja muu nipetnäpet näol.

Eks pildid räägivad tema särast enda eest.

 

IMG_4242d-X3.jpg.4e813cbbc5361893670d456704d4597b.jpgIMG_4250d-X3.jpg.2522c7a8d312e2c443b9931f4d87e2b1.jpgIMG_4255-X3.jpg.f32adbca917c996430811f88f0b10676.jpg

  • 4 kuud hiljem...
comment_127972

Hooaeg hakkab vaikselt läbi saama ja sügis trügib vägisi peale. Sai korra masin enne hoiustamist ette võetud põhjalikult ja vajaminev ära tehtud:

- vahetatud mootoririhm, rullik, veepump, jahutusvedelik, õlifilter, õli (Mobil 5w40), klapikambrikaane tihendi, klapid reguleeritud.

- udutuled vahetatud, vanadel olid klaasid katki, asemele sai originaal Hella toodang. Esitules oli ühes niiskus sees aga seda korda ei saanudki, kuna ülevaatusel hakati virisema, siis siinkohal suured tänud Kaidole, kes andis ühe toimiva tule ajutiseks kasutuseks. Ülevaatus sai seejärel tehtud aga ikkagi oleks täiesti uut tuld sinna vaja. On neid eraldi veel kusagilt saada mõistliku hinnaga?

- esisillas vahetatud mõlemad õõtsad koos uute sarniiride ja kõigega, stabikapuksid, stabikakondid, õõtsa tagumised puksid (täiskummist). 

- differ leemendas, mõlemad punniseibid olid läbi, need said uued ja sisse läks Shelli Spirax 75w90 (all endiselt ix visco differ).

- salongiradikas lekkis ja valmis sai ka uus ostetud aga selgus, et üks tihendi oli lihtsalt väsinud. See sai vahetatud ja sellega ka korras.

- käsipiduriga olid väikesed probleemid, mis ka nüüdseks korrastatud ja käsipidur pingutatud.

- tagaotsas olnud raadioantenn häiris juba pikka aega silma, see sai asendatud mingi originaalilähedasema ebay toodanguga kuniks originaali leian korraliku.

Selleks hooajaks vist suhteliselt kõik ka. Valmistub vaikselt talvituma. Mõned plaanid veel on uueks aastaks aga ei midagi erilist. Ketassilda ikka tagasillale vaja kuna see 2,5 tõmbab küll kiirelt hoo ülesse aga nende piduritega on selle hoo mahasaamine küllalt raske. Läbisõit praegu 264800km ja aastaga kogunes seda 2700km kanti, seega natuke sai ikka tuulutatud.

41893940_680395022322942_3205097655055155200_n.jpg.1a2502c3a26a285b90a3c40d3a21f23d.jpg

41868325_342123563192235_4086234732977717248_n.jpg.017d551606c5ce3fbb181eb746214f65.jpg

41859339_448290712328424_6691779598033616896_n.jpg.f66e1f441bee235accfddc588d703e4b.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 1 aasta hiljem...
comment_137093

Natukene on aega mööda läinud ja auto oli suvekuudel ikka sõidus. Mingiaeg lubasin kõva häälega, et taastan ta originaali, aga kuna sellel autol oli liiga palju muudatusi juba tehtud, siis tundus mõistlikum mingi teine originaal kõrvale võtta ja sellega kiiresti sõidu stiilis edasi minna. Vahepeal pidi see auto oma 15 tollised Alpina veljed mu E10 2002 alla loovutama ja ajutiselt ostsin sellele Dare BBS replica 16 tollised veljed. Need on plaanis muidugi millalgi välja vahetada kui sobivamad silma jäävad.

 

2019 aasta lõpus sai ta millalgi tõstuki peale viidud MZ Autosse ja kuna mul kiiret polnud, siis seal ta seisis ja ootas uue südame siirdamist kuni 2020 aprillini. Jõuallikaks leidsin Lätimaal M50B25 põhjale kokku ehitatud 3,0 stroker mootori - sisust peaks seal olema M54B30 väntvõll, kaanega midagi tehtud, M52B28 pihustid ja ega muud väga ei teagi. Igaljuhul vaikselt pandi see mootor sellele kerele vahele:

- Mootor M50B30 stroker 

- Hooratas JBRacing alu 4,5kg 240mm M3 siduri ja korviga

- E46 ZF 5 käiguline kast

- E36 TDS suur kardaan

- E36 suur radikas ja 16 tolli ventilaator

- E36 2,5 õhufiltrikorpus

- Väljalase 2,5 tolli Simons reso ja lõpupada 

Minek on igaljuhul väga käre ja olles omanud E36 M3 3,2 manuaal, siis too jättis tunduvalt uimasema mulje (eks palju on selles hoorattas ka kinni). Tühikäik on nagu ta on selle väga kerge hoorattaga, aga muus osas tundub, et sai päris vahva. Kuna ma ise sügelesin, siis kapotialust lubati veel muidugi ilusamaks teha, aga see polnud mul praegu prioriteet. Pean veel sinna mootorijuhtmestikule katte leidma ja korraliku õlivarda. Küljes on praegu originaalaju, aga plaanis on esimesel võimalusel progreaju peale üle minna kui sobiva lahenduse leian. Nädala jagu olen saanud nüüd proovida ja avastasin, et raadiot pole sellel ajal üldse käima pannud, mootoriheli ikka kõige parem. 

57504253_10157186016379188_4290126378231136256_o.jpg.fc10f9045be5e59f11d8f27dd02a59a4.jpg

 

96424194_853935348437120_5901896431823749120_n.jpg.afb39e68cbb21e85fcf7497da2745c26.jpg

 

96711738_551336909122455_4982987199592005632_n.jpg.60165aeebc3be72cd0f204d75f2aaffe.jpg

 

96234644_227263428574928_7549371849923100672_n.jpg.e9f670f9b357833759c48bd9c8873fac.jpg

 

96681306_245092310083195_7028819687639089152_n.jpg.7a8e716c2549b3aaf24daa5e960c7048.jpg

 

96084749_570473043580148_3436053173435891712_n.jpg.b0583b7444c8f362a2f9508ea8a0d288.jpg

 

96421954_829156987494628_4868243033700696064_n.jpg.c8a6cc0f884e314b3ed42a46323a25a4.jpg

 

 

 

Muudetud , muutis siimp

  • 9 kuud hiljem...
comment_140033

Praegu siis on lood nii, et talvel korra ajasin ühe künka otsa, tegin paar pilti. Peale seda millalgi helistati ja pakuti diili, millest ei saanud keelduda. MZ Autos kutid nüüd võtsid 2JZ-GTE twin turbo mootori ühelt kerelt maha ja panevad sellele kupeele selle peale. Eks kevadel saab rohkem juttu.

 

8BBCDE50-C7B8-48DC-B152-72DB7FA82286.jpeg.5b35e30e3ccc9c9efe4670d15d7bbaa5.jpeg

7FB007E1-914C-40E5-A2EF-13B1A0C18462.jpeg.0743f89fb6314c98c67e1c69fd90c179.jpeg

19713D19-8E7D-41B7-AEF2-1D807AB7E84C.jpeg

  • 1 kuu hiljem...
comment_140541

Uus mootor on peal 2JZ-GTE ja eile sain esimesed tiirud teha. Liigub vägevalt juba selle tehase 0,7 Bar juures nende kahe originaalturboga. Probleeme oli omajagu aga MZ Auto kutid tegid head ja kiiret tööd. Läbi olid süütepoolid (läksid uued asemele), mõned küünlad (kõik uued asemele), replica 044 Bosch kütusepump (asemele originaal 044 pump) ja mõned juhtmestiku probleemid. Nüüd veel Metroserti kaaluma ja ülevaatuspunktis heitgaasideleht ning võib mootorivahetuse ära vormistada. Esimene ninaosa tahab veel natukene mõtlemist, et mida sinna täpsemalt panna ja teha. Udutuledest pean loobuma aga need saab üks teine vanur endale. Varsti saab ehk liikuvat pilti ka. 

 

Tehtud sai:

- Mootorivahetus 2JZ-GTE, diisli E46 2,0D käigukast, labadega sidur, suur kardaan, jäigad strongflex kastipadjad.

- 3 tolli väljalase sportkatalüsaatoriga

- Taha paigaldati kõigi uute osadega ketassild koos strongflex puksidega

- Typ188 3,46 LSD differ duralumiiniumist adapteriga

4929319E-6545-4294-B511-ED83886BB3D1.jpeg

115368FB-9C33-4E08-8A52-622EB26B4BB3.jpeg

280A189E-A245-408E-AF81-2AAFF7D1BCEA.jpeg

76FB05C1-664B-4CD9-BDA5-1953CF7015A6.jpeg

Muudetud , muutis siimp

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.