Hüppa postitusse
Postitatud
comment_16819

Seoses suusailma lähenemisega tekkis oktoobri alguses mõte 325iX ligi võtta, sai siis neid vaatamas käidud ning kõige mõistlikum tundus üks Sveitsi päritolu sedaan. Mõeldud tehtud.

01_IMG_1352_512x.jpg

03_IMG_1309_tn.jpg 04_IMG_1294_tn.jpg 05_IMG_1298_tn.jpg

06_IMG_1315_tn.jpg 07_IMG_1290_tn.jpg 08_IMG_1363_tn.jpg

09_IMG_1356_tn.jpg 10_IMG_1358_tn.jpg 11_IMG_1360_tn.jpg

Strateegilised parameetrid:

Värv: BMW-alpinweiß 146/0 2 121 000

Kere number: 2460383

Sõiduki kood: 1591

Seeria: E30

Mudel: 325iX

Kere tüüp: sedaan

Kataloogi mudel: ECE

Tootmisaeg: 1986/12

Mootor: M20B25 125 kW

Käigukast: Manuaal Getrag 260/5

Veoskeem: Nelivedu

Rool: Vasakul

Katalüsaator: Jah

Upholstery: Pacific (0212)

Production date: 1986.12.22

Lisad:

300 - ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH - elektriline kesklukk

311 - ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL - elektrilised peeglid

350 - WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM - rohelised soojustpeegeldavad klaasid

400 - SLIDING SUNROOF MANUAL - katuseluuk manuaalne

411 - WINDOW LIFTS, ELECTRIC - 4x elektriaknad

464 - SKIBAG - suusakott

682 - RADIOANTENNE AUTOMATISCH - automaatne raadioantenn

687 - RADIO PREPARATION - raadio ettevalmistus

690 - CASSETTE HOLDER - kassetihoidja

825 - Schweiz-Ausfuehrung - Sveitsi turule

850 - ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT - eksport paagikork

979 - VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI - veluur põrandamatid

Sport nahkrool M-Technik

Tagaakna ruloo, manuaalne

Tagakõlarid Eurosound, 3. ribalised

Hetkel tundub puudu olevat ainult raadio automaatantenn.

Kaasas oli:

Valuveljed: BMW 2225540, KBA-41017 6½Jx14H2 347ET30 cross-spoke styling (STYL.5)

Suverehvid: Barum Bravura 195/65 R14 89 H 0R58

Varuvalukas: BMW 1125688 6Jx14H2 ET35 alloy rim STYL.E30

Mingi pizdec kassetikas

Topelt põrandamatid

Tungraud, mõned tööriistad

Tagasillale on pandud miskid Monroe amordid

Mingi noname 90 Ah ~10 V aku (üks pütt oli täitsa sodiks lennanud sees)

Kompressioon esialgu: 10, 11.5, 8.2, 9.9, 9.6, 11.7

Ostetud/tehtud/vahetatud:

* Süüteküünlad: NGK ZGR5A

* Aku: Hankook Silver LX60038 100 Ah

* Summuti tagapütt kohendatud & värvitud

* Mingi stabikavarda moodi asi tagasilla kandis oma pessa utsitatud

* Lastud tunnike seista Osnova kolvirõngaste leotusmoosiga

* Pesuõliga läbi pestud

* Veelkord puhta pesuõliga koos Kleen-flo 637 mootoripesu tinktuuriga läbi lastud

* Filter: Purolator L27253

* Õli: BP Visco 5000 5W-40

* Jahutusvedelik: roheline -> sinine

* Kütusefilter: Hengst H80WK01

* Õhufilter: Hengst E41L

* Kiilrihm: Contitech 10x825

* Kiilrihm: Contitech 10x965

* Süütejuhtmed: Ignoteck IS-213

* Jagaja kaas: KW 075-806238 806 238 09K

* Jagaja rootor: KW 076-7004 906 119R 09J

* Kojamehed: riiulist mingid noname, vaja korralikud panna

* Esimesed kollased suunatuled 22259000, 22258000

* Parktulede pirnid puhastatud ja vaseliinitatud

* Üks signaalpasun vahetatud

* Talveks valuveljed: BMW 1125688 6Jx14H2 ET35 alloy rim STYL.E30

* Talverehvid: Gislaved Nord Frost 3 185/65 R14 naeltega M+S

* Hella udutuled

* Bosch lambda andur

* Lemförder 1054402 (31121701077) välimine väike šarniir

* Lemförder 1054302 (31121701063) sisemine suur šarniir

Vasakpoolne lähituli on Hella, parempoolne suht hiljuti vahetatud Bosch. Kas neid 9/87+ esitulesid/elemente saab panna?

Klapiklõbin on sees, aga käib üsna ühtlaselt.

Keskkonsooli on lõigatud mingi rõve auk stereo/lällari jaoks.

Juhipoolne istme seljatugi on ukse poolt natuke näritud ja ja keegi geenius on sinna narmendava kaltsu peale õmmelnud, no andke padruneid...

Vasak külg ja parem esimene poritiib on kunagi üle värvitud, kuid see hall triip on uuesti peale maalimata jäetud.

Sigaretisüütaja vooluring üle vaadata, kaitse sureb kui sisse panna.

Tagumised aknad ei keri lahti end, lapselukus asi pole.

Lisaks veel nipetnäpet, armatuuris tulukesi vahetada, pisu roostetõrjet, pesu, vaha... mõned sajad kildid kuuma anda ja kompressioon uuesti mõõta.

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_16804
kas auto pärit hiiu autoaiast?

Seesama jah, tead sa sellest midagi mida mina ei tea? ;]

katuseluugi asjad oleks pakkuda (vändal väike pragu, aga toimib ilusti) , ilmselt keskkonsool ka olemas el. akna lüliti aukudega, samuti peegel, pead ainult järgi vaatama, kas on soojendusega või ilma. :)

Pilte! ;)

Kuidas sellele peegli lahtikiskjumisele lähenema peaks, alt see punn maha või ukse seest poolt lahti võtta?

Kuidas viskod on?

Tundub et käravad, vähemalt kui esi või tagasild õhku tõsta siis teine sild veab.

stiilis veel päris testida ei jõudnud.

Veel mingit moodi testida asja?

  • Autor
comment_16766

Võtsin peeglitel klaasid maha, abx oli http://e30.bmwdiy.info/mirror-repair/ Selgus, et vasakpoolse peegli üles-alla liigutamise "siduri" solenoid ei tööta. Aga erikrdi kaval hammasrataste + siduri süsteem on seal sees.

Peeglid on siiski kütteta, klaasi taha kirjutatud 37482, 0017242.

Seega pakkuge ühte tervet sinist kütteta peegliklaasi ja liigutamismehhanismi või siis kogu peeglikupatust parem/vasak :roll:

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_15902

Aega mitu mööda läinud, ei saanud aasta lõpus eriti mahti tegelda asjaga, nüüd on saanud vahetatud/tehtud:

* Õhulugeja kummitorud vahetatud uute vastu

* Külge saanud katuseluugi vändakomplekt, luuk toimib tiptop

* Udutuled vahetatud korralike Hellade vastu

* Peeglite sisu vahetatud

* Tagatulede pirnid kontrollitud/vahetatud

* Keskkonsool vahetatud

* Uksepolstrid vahetatud musta nahaga variandi vastu

* Spidomeeter lahti võetud, kontaktid puhastatud, pirnid vahetatud, töötab jällegi

* Juhipoolse ukse lukk määritud, kesklukk toimib

* Uued embleemid ees ja taga

* Makk vahetatud tagasihoidliku Pioneer DEH-624R vastu:

13_IMG_1983_tn.jpg

Oil/Inspection service reset tool eBayst täitsa toimib (nii E30 kui E38 peal), testitud, kindel:

12_IMG_1948_tn.jpg

Küttekulu näitab viienda käiguga seieri järgi vaadates:

50 km/h ~7-8 l/100km

70 km/h ~8-10 l/100km

90 km/h ~10-12 l/100km.

On umbes õige?

Spidomeeter näitab ~10 km/h rohkem kui GPS-iga mõõdetult. Samas näiteks läbisõit GPS-i pealt 84.6 km kuid spido pealt 86.5 km.

Spidoplokis tulukeste vahetamisel ilmnes, et kässari tuli põleb olenemata kas kässar on peal või mitte, kust seda kässari sensorit/lülitit võiks otsida? bmwfans/realoem piltidelt ei tuvasta.

Lisaks vajavat vahetust vasakpoolsed esimesed sarniirid, aga kas on vahet 325i ja 325iX sarniiridel? Selle lehe järgi nagu oleks. Wishbone on ju ka erinev 32111127725 vs 31121701059 näiteks. Kus Eestist iX jaoks sarniire võiks saada üldse?

Aga lume peal driftides ja metsade vahel paugutades on lõbu ikka rohkem kui täie raha eest =]

15-IMG_1917_tn.jpg m8lcr_tn.jpg N8tHB_tn.jpg 14_IMG_1926_tn.jpg

Esmaspäeval Truumu juurde diagnostikasse, hetkel CO tühikäigul 2.006 % (0.5% lubatud) ja 2510rpm 1.976% (0.3 % lubatud). CH (kütusejäägid?) vastavalt 270 ppm (100 lubatud) ning 190 ppm (100 lubatud). Külmkäivitus (praeguste -15° C ilmadega) ka natuke liiga vaevaline.

Mingi aeg tahaks saada viisakamad istmed, must/hall riie/nahk...

  • Autor
comment_15784
kässari lüliti asub kässari juures, kohe näed, kui võtad selle koti/katte maha...ilmselt kõveraks läinud.

Nii oligi, ei põle enam ühtegi üleliigset tulukest :)

Kas originaal helisüsteem ei meeldi.

Point selles ongi, et tal pole originaal helisüsteemi, lihtsalt mingi peetis noname makk oli augutäiteks kaasas kuid suht korralikud aftermarket kõlarid (taga kolmeribalised Eurosound 16656 180W 4ohm, eesmised teadmata). Nüüd ühendasin uue maki ära ning matsub küll, kuigi ringi paarutamisel on makk pigem kinni, R6 teeb ikka hoopis paremat häält ;]

Selle Pioneeri maki sain odavalt Vääna-Posti autolammutusest kui ühele teisele projektile istmeid sai toomas käidud. Paneeli valgustusel olid pooled pirnid kutud, Oomipoest uued LED-id ja takistid ligi, pisu näputööd ja nagu uus :)

Nüüd diagnostikas käidud, lambda andur vahetatud, gaasid timmis ja ülevaatus tehtud:

1/min 790 - 73 °C

% vol CO 0.007

% vol CO2 15.19

% vol O2 0.20

ppm vol HC 20

Lambda 1.008

% vol COvrai 0.007

1/min 2490 - 92 °C

% vol CO 0.023

% vol CO2 15.13

% vol O2 0.24

ppm vol HC 14

Lambda 1.009

% vol COvrai 0.023

Diagnostika järgi olevat üsna tiptop mootor.

Enne lambda vahetust oli keskmine kulu ~13.84 l/100km ):]

Lisaks läks profülaktika mõttes paaki üks pudelitäis Kleen-Flo Injector-Kleen tinktuuri.

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_9830

Aasta sujuvalt mööda läinud, nüüd tuli igatsus peale ja pidi lowriderit kaevama hakkama, 2011.01.08:

18_IMG_6942_thn.jpg 19_IMG_6983_thn.jpg

Viimati sai suvel käima pandud, nüüd aga ei ühtegi matsu. Sai siis garaaži veetud ja üle kontrollitud kaitsmed, releed, pumbad. Oligi paagisisene (VDO originaal aastast '86) saba andnud, ühe pumba küljes oleva induktiivpooli traat oli läbi põlenud. Tina avitas. Lisaks oli paagivälise pumba miinus toitejuhtme otsik pumba klemmi küljest irdunud, jällegi kolb kuumaks.

Nüüd ei ole enam käivitusprobleeme, nurrub poolest pöördest :)

Eelmisel ülevaatusel kurdeti vasakute šarniiride seisukorra üle, said need ligi võetud aga alles nüüd jõudsin monteerimiseni. Lemförder 1054402 (31121701077) välimine väike šarniir ning Lemförder 1054302 (31121701063) sisemine suur šarniir. Need on iX puhul erinevad tagaveolisest.

20_IMG_7025_thn.jpg

Vanadel šarniiridel lutid otsast, paraja suurusega muhv otsa, 20 tonnise pressiga kuuma ning lups ja lups välja & sisse:

23_IMG_7053_thn.jpg 21_IMG_7037_thn.jpg 22_IMG_7040_thn.jpg 24_IMG_7055_thn.jpg

Välimine oli kuiv ja katkise lutiga, sisemine kõlbaks ehk veel kasutada.

Ise tehtud, hästi tehtud, ainult 8 tundi nokkimist ;]

25_IMG_7064_thn.jpg

Lisaks sai klaasid korralikult puhtaks küüritud ning esiklaasile rain away töötlust ning uued kojamehed, lumerajaks valmis :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.