Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_69087

Naine ei luba enam tuppa asju tuua, terve sektsioonkapp on mu autotavaari täis :D Siis tuleb juba poolik asi auto külge kruttida või üldse kuhugi ära peita, wc-s asuvat veemõõdusõlme eraldava topeltseina taha näiteks.

 

Tglt pidin saama selle tuttava juurde pulbervärvimisse viia ja no näis, juhtmestik on puudu ja õiget stanget tahaks ka, pole üldse huvitav stangesse auke lõigata nagu mingi neandertaal, kui hitlerid on suure vaevaga spetsiaalse tüki tootmisse lasknud :lol: Hasarti peab ju ka olema.

 

Selle pilditegemise suhtes on mu meeled juba kalestunud, aga vähemalt mul pole kalduvust maja ees rollerit putitada ja sellega edasi-tagasi kihutada :D Nagu mõned siin on. No ja tümmi ma ka ei kuula kõvasti, nii et las vaatavad - veits imelik kuju on aga kedagi ei häiri ja otseselt ohtu ka ei sea, las ta siis olla :D Korteriühistu esimutt pole protestima tulnud, las ta siis olla :huh:

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_69090

Ah mis mässamine, saabki manuaalidest skeemide lugemine selgemaks väheke :)

 

Eks seda stanget peab uurima jah, ehk seal miskit aimatav valamise joon siis kuskil - aga eks see ole ka selle konksu paigalduse järjekorras see kõige viimane koera saba kui ülejäänud koerast on juba üle saadud :)

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_69363

Veel tänud eix22-le, sain talt kesklukurelee aluspleki, polnud enne selle olemasolust teadlik ja nii see relee mul kurvalt kaasa koliseski. Aegajalt streikis ka muidugi. Nüüd aga panin selle pleki paika aga selle kõrval pistikus vedeles üks relee. Ongi too siis see salongivalgustuse viide?

 

010491061571ec7.jpg?1382985635

 

Enne igatahes mul salongivalgus ei töödanud juhiuksest kuna kaks lillat juhet olid omavahel kokku ühendamata (pistikud vedelesid lahtiselt) ja ka ukseposti lülitil polnud juhet taga. Polnud siiani miskipärast süvenenud ka sellesse asja... Nüüd siis salongivalgus töötab, relee plõksub aga mingit viitefunktsiooni ma küll ei tuvastanud :D Komplekti peaks käima ka ukseluku mikrolüliti, see on siis vist tahe omadega?

 

Autol on muidu tehasest luku- ja klaasipesudüüside soojendus peal, kuidas nende töökorda kontrollida üldse? :P

comment_69370

kui pisikest lisaklemmi pole, siis pole ukse teema oluline. Need juhtmed tuleb ümber ühendada, kui seda releed kasutad. Selle relee jaokse on veel üks lisaplekike seal keskluku mooduli ja keskluku mooduli kinnituspleki vahel.

lukusoojendus funkab kui linki üleval hoiad ja klaasipesu siis kui vett pritsid, seda saad testriga testida.

  • Autor
comment_69378

Väike klemm oli olemas küll releel...

Aga klaasipesuga koos rakendub, muidugi, kuidas ma ise selle peale ei tulnud :) Kas mingi termoandur on ka kuskil seal ahelas või paneb iga ilmaga kütte järgi?

 

Üldiselt, ma jebin juba üle nädala iga õhtu selle obc-ga :D Hetkel on tulemus selline, et toimib küll aga mingi aja peale (vahel poole tunniga, vahel paari tunniga) läheb kellaaeg nulli ja kõik muud keskmised arvestused kah. Üle olen kontrollinud kõik plussidega seotud ahelad, no peaks nagu toidet saama, mis värk on krt :D Kiskusin juba isegi kerejuhtmestiku pundi lahti juhipoolsest küljekarbist, need pressitud ühendused (plusside hargnemine kaitsmekarbist, kaitse 10 ja 21 jne) on ka kõik ilusti ponksid, ussi pole kusagil sisse pugenud. Täna veel viskas korraks tahhomeetri ja tujurikkuja ka nulli. Kiskusin spidoploki ka lahti, ei ka tarka miskit. Kõik ilus kena, ussitanud ja põlenud radasid pole, SI-ploki akud ka normis (3.10V mõlemad).

 

Vahel viskab linnavahel ka hullu, siis kiilub ekraan ühe näidu peal kinni ja vahel mingit harakirit ka ekraani peale. Samas käisin Rakveres ja peale seda oli ka pilt ees, terve sõiduaja toimis ka nagu prillikivi (kokku siis ligi 12h oli pilt ees) ning juba rõõmustasin rsk aga hommikuks oli ikka kriipsurida ees :D Ma kahtlen miskipärast juba et see selle OBC viga on.

Muudetud , muutis GTA

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_73227

Auto teema nii taha langenud, et ei leidnud enam ülessegi :D

 

Selle puhul siis väike update. Kuigi toimunud pole suurt miskit.

 

Rullikas oli aktiivses kasutuses möödnud aasta novembri alguseni, siis sai viimaks  toodud uus masin, mis säästaks rulli talvesoolast. Valikukriteeriumideks oli siis: selline mis oleks odav osta nagu jalgratas aga ilmastiku eest oleks katus ka peakohal - loota ju võib palju aga lõpuks komistasin ikka Golfi otsa :D Too tahtis ka omajagu togimist, et üldse ÜV-lt läbi läheks ja sõita kannataks, aga noh, otsisin ka kõige odavamast hinnaklassist ning selle kohta käib ta küll. Muideks, minu 12 aastase autode omamise (viimased 8 neist autojuhilube lausa omanud) staaži juures on see esimene esivedune mul üldse :D

 

Enne rullika garaaži siirdumist suudeti maja ees väike kõks teha, õnneks oli siiski aus inimene oma trepikojast kes tuli ukse taha ning kahjud ka hüvitas. Nimelt välja sõites keeras ta oma autoga mulle peale, temal kahjudeks siis mõlkis tiib ja kaks küljeust. Minul äestatud stangeliist, tiival ja stangel vaid kriimud. Olen üsna kindel, et suurema kahju hoidis ära "tuuning". Veljed on niipalju koopast väljas, et peamine nühkimine käis selle serva otsa ja rullil kahjud seega minimaalsed. Oleks tavaline plekkvelg all olnud, siis ilmselt oleks ka stange pilbastunud ja tiib/põll viga saanud.

 

Hilisemad pildid siis kahjudest:

 

010537001931abf.jpg010537004121eb0.jpg01053700317270e.jpg

 

Vahepeal pole aga rohkemat teinud, kui veidi juppe kogunud. Muret tekitab see, et jahutusvedelikku on kadunud viimase kasutuses olnud poolteise kuuga mingi 800ml jagu. Suvega ei märganud mitte mingit säärast anomaaliat. Nüüd asja uurides olen avastanud, et termostaadi korpuse ja kaane kinnituse kohas on siiski leke, ning ilmselt ka sealt vedeliku kadu? Algselt kartsin hullemat, näiteks mõrasid kaanes jne, kuid loogiline see olla ju ei tohiks, iseenesest punasesse pole kordagi temperatuuri ajanud ja terve hooaja toimis auto selle koha pealt laitmatult. Lisaks veel, et sai ju kaant lihvitud, uus tihend, poldid ja nagu peab. Mõtlesin konstruitada mingi koduse jahutussüsteemi surve kontrollimise manomeetri ja asjas ise veenduda, on siis surve liigne või mitte.

 

Kaane renoveerimise jaoks olen ka mingil määral valmistunud, uued klapid soetasin selle tarbeks. Silindrites surved ebaühtlased ning juhtpuksid ka läbi. Aga eks paistab kuna sinnamaani jõuan, et tegutsema hakkan.

 

Alt on võetud 16x9 Aluetid ning saatsin need sirgestamisse, suvega olen kolm tükki kõveraks saanud. Hiljem sooviks need üleni värvida ka ning poleeritud rante enam ei taha. Kui on värvisoovitusi siis andke tulla :D

 

Aga jah, nii ta siis pimeduses istub. Garaazis pole elektrit ega kanalit, mis piirab oluliselt seda, mis ma üldse teha saaks, eelmise aasta kuninglikke tingimusi ilmselt niipea ei tule ja seega on areng ka aeglasem.

 

01051577034636e.jpg

 

Talvekruiser on siis ka ühel pildil. Vähemalt on punane ja sakslane :D

 

01053700919df8e.jpg

 

Aga jah, ootan pikisilmi kevadet, et saaks vaikselt jälle sõitma hakata :)

Muudetud , muutis GTA

comment_73261

Poleeritud randid j'aavad 'ara nenede pideva nyhkimise vajause p'arast we?Maja ees ka ohtlik parkida sul juba see must  v'arv tuleb maha kindlast ,kas v'arvi poleerimisega ei sa korda seda?mul lasid kunagi  maja lapsed ratta lenksuga ylle tagatiiva p'aris kooralik juut j'ai j'argi ja tehti korda v'rvilise poolerimisega .Gaarazis on sul laijust ikka m6nusalt . :rolleyes:

  • Autor
comment_73265

Laiust veel on aga pikkust on nii, et kummaltki poolt jääb 15 cm üle. Riiulid ja töölaud tagumises seinas :D Töökaaslane lahkelt laenutas seda mulle talveks, et auto päris lageda taeva all seisma ei peaks, muidu hoiab seal järelkäru ainult sees.

 

Poleeritud randid jah, esiteks tahavad hooldust pidevalt. Teiseks oli mul see intsident rehvitöökojas eelmine kevad kus käppadega rantidele kriimud peale tõmmati. No ja kolmandaks on lihtsalt tüdimus ka, kolm hooaega juba poleervelgedega sõitnud :D

 

Selle musta värvi saab kindlasti maha tiivalt. Värvkatte pärast ma eriti ei põe ka, nagunii tahab ta punase värvi iseärasuste tõttu ülevärvi saada. Liistul seevastu kõik kinnitused puruks, ka teise poole omal. Hüvituse raha küsisin vaid ühe eest, kuna kohapeal polnud aru saada teise poole kinnituse vigastusi ja nüüd uuesti tagasi minna oleks ka imelik... Seega mõtlen nüüd mis teha - kas uus A osa üks pool, kaks B-osa mõlemale poolele või üldse vanad üle värvida ja mingi liimiga ette panna viisakalt ja raha kuskilt mujale panna :D

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_73347

Kork hoiab kindlat rõhku jah süsteemis ja seda peaks mõõta saama küll, mis reaalselt siis on. Hetkel panin 2.0 bar korgi asemele 1.4-se (Forsis 4.40.-) ja lasin auto korralikult soojaks ka kohapeal. Punasesse ei kiskunud, voolikud betooniks ei läinud, kõik toimis. Aga jah, eks ta sealt termostaadi korpuse ja ploki vahelt on selle koguse välja siis jooksnud, pisitasa, nii et ei märganud :)

 

Positiivne on aga see, et terve hooaja ei vähenenud (ega suurenenud) õlitase, jäi kriipsu peale püsima :) Sõita sai vist 8000km tuuris.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_74089

Nii, külma kiuste natuke nokitsesin siis garaazis.

 

Esiteks tänud zaddamile :) Temalt sain kärsanud spidoploki trükiplaadi asemele korraliku. Piduriklotsi kulumisanduri märgulambi süsteemis oleva takisti jalad tinutasin veel üle, et saaks lahti selle tulukese lambist hõõguma hakkamise probleemist.

 

01055448451d9a5.jpg

 

010554482710b2b.jpg

 

 

Siimult sain veel kaks pliidisüsteemi, et üks kobe kokku panna. Läks õnneks :D Enda omal oli paneel katki ja tagumine hoovastik ka purunenud.

Bmw Classicu foorumi Tihhonovilt sain ühe OBC ploki lisaks, et proovida siis kas nüüd viimaks saab sellele arvutuskeskusele jäädavalt pildi ette :D

Ja lõpetuseks installisin lõplikult ära ka m20b20-lt saadud OBC kangi. Töötab :)

 

01055448710c9ac.jpg

 

Nagu näha siis das koodipulk on seitsmese bemmi oma. Kellelgi ülearune 325 oma vedeleb, siis võin vahetust teha millegagi ;)

 

0105544859eba8d.jpg

 

Päris lõplikult kokku asju veel ei ladunud, aega on ja vabas õhus jäätuvad varbad päris kähku :D Pilt siis tehtud kui hoovastik paika pandud oli.

 

01055448074b6a2.jpg

 

Veljed sain sirutamisest kätte. Kõverad olid kõik neli tükki ja ühel tahtis veel boonuseks südamik ka paikarihtimist. Nüüdseks on need viidud Järvakanti klaaskuulipritsi. Edasi siis neil täkked ära siluda ja millalgi värvimisse viia.

Muudetud , muutis GTA

comment_74142

Kõva nokitsemine käib iga ilmaga :) Seal järvakandi pritsis ise ka lasknud teha ja  töö on korralik.

Kas keskpaneel läheb sul see mis pildil ? See muidu vanema pre facelifti oma peal olevate märkide järgi, kusagil 85a   :)

Selline korralik on muidugi raske leid iga aastakäigu variandis, alati kas mõni koht praoga või keegi üritanud komput või makki kruvikaga lahti kangutada.

  • Autor
comment_74182

Paneeli panin hetkel kokku õige aastakäigu esimesest osast, oli enamvähem terve kuigi ikka mõned täkked maki ümbruses, vähemalt pragusid polnud. Pre omalt võtsin terve trossihoovastiku kuid seda kas panen selle aasta sümbolitega valgustuse, veel mõtlen :D

 

Pritsi hinnad on nüüd juba mõnda aega kõrgemad olnud - 35e on 15", 40e 16", 45e 17". Kvaliteet on tõesti hea ja kiirus eeskujulik, üks õhtu viisin ja järgmine käisin juba järgi :)

 

Kusjuures veljed ise pidid kõvast materjalist olema, et itaalia "saviga" võrdlust ei kannata :) Sirutada lasin Türil ühe vanema mehe juures kes oma garaazis tegeleb sellise asjaga juba aastaid. Minul oli see juba kolmas jooks talle viia.

 

risto - nüüd alles huvitav osa algab, tüdimus on taandunud. Kui nad veel ilusti värvitud ka saaks :P Aga jätan su pakkumise meelde.

 

Nokitseda on tore muidugi ja et veel toredam oleks, tellisin ebayst kompressomeetri :D  Poole odavam kui siin poodides müüdav, olgugi, et sama kaup. Igatahes loodaks välja selgitada kas ebaühtlased surved on klappidest tingitud või hoopis kolvirõngad läbi.

 

0105552749a0507.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.