Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_44111

Mõnus :rolleyes: .Summi ots mulle meeldib.Peegli klaasi all servas peegli taga on mingi jublakas millele tuleb mingi peenike asjandus taha ajada ja alla poole tõmata klaasi ülles poole kergelt lüükates kui ei eksi.

See on muidugi 8a. tagune mälestus kui seda viimati tegin.

comment_44139

Kena masin! Auto kliirensit tuleks korrigeerida kindlasti (vastu maad :)) Veljed ise on tegelt ilusad, aga värv ei tööta kuidagi, minu arvates vähemalt. Näiteks valgeks? punane ja valge on selline mõnus kooslus. Hõbedane poleeritud randiga töötab ka alati. Ega sa oma tumedaid esitulesid ei tahaks minuga vahetada, mis sul teise masina küljes? Mul väike tahtmine enda autole vahelduseks proovida :)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_45077

Tänud heade soovide eest :)

Paar pilti veel, milline reaalne kõrgus tal siis on:

096372881c22a6.jpg

0966539092f61c.jpg

096653911a4a94.jpg

Selline ta siis on :D Esialgne plaan hallilt sedaanilt ka madaldus talle ringi tõsta on tahaplaanile vajunud... igapäevasõiduks siiski liiga jäik ning eks näis mis tujud tulevad. Võibolla leiab mingi soodsama täiskomplekti vedrusid ja amorte hoopis :rolleyes:

Küljepeegli klaasi eemaldamise nipist sain aru ja hetkel on seal siis ilma soojenduseta klaas.

Vahepeal tegin veel rekordilise pikkusega õlivahetuse, mis võttis aega mitu tundi... :lol: Kuna karteri punn oli asendatud süüteküünlaga, siis otsisin linna pealt õli nõrgumise ajal õiget punni. Sain selle lammarist aitähi eest, aga mis ei sobi see ei sobi. Selgus, et keere oli omal ajal rikutud ja auk suuremaks lõigatud, uus keermesamm on siis 14x1,25 (originaalis 12x1,5). Kolistasin läbi Baltic Boldi, Hydroscandi ja veel autopoode, lammutusi aga mida pole seda pole. Jäigi siis see õnnetu küünal sinna aga selle viimistlesin natuke karteripunni sarnaseks rohkem ning panin alla ka vasktihendi, et ta täidaks oma põhiülesannet - õli kinnipidamine! Close enough. eks siis otsin edasi ja kui ei leia miskit, tuleb järgmise vahetuse ajaks kasvõi ise see junn treida.

Teiseks ei pidanud õli ka õliradika flantsi all olev o-tihend, ning ka selle tõin uue. Peab mainima, et kollektori all olev õlifilter on suht vastik vahetada kui võrrelda õliradikata variandi filtri asukohaga. See selleks, vähemalt sain ka õliradika enda ära nõrutada ning kokku tuli kena pangetäis tökatit. Uus õli läks siis 10W40 OMV poolsünt nagu mu masinatel kombeks juba saanud on.

Klapiregull õnnestus kenasti ning 0,3+ klapivahede asemel sai ettenähtud 0,25 klapivahe. Jälle pisut vaiksem :)

Täna tegelesin ühe pisiasjaga, nimelt panin paika piduriklotside kulumisandurid. Tagumisel oli kerepistik alles, kuid vana pistiku klemm sisse murdunud ning pistik koledalt oksüdeerunud. Universaalõliga leotades ning nõelaga sudides sai siiski jäänused kätte ning andur paika. Ees oli kerepistik kahjuks ära lõigatud ning kuna mul oli võtta samamoodi ära lõigatud pistikuga andur, tegin ühendused hülsside ning termokahaneva isolatsiooniga. Kokkuvõtteks kustus armatuuris see häiriv punane tuluke kenasti ära, korras.

Veel likvideerisin ühe oma pläki, tagumine käsipidur oli vääralt reguleeritud ning hakkas kolisema. Olin ülemised regulaatorid nullasendisse jätnud ning pingutamise teinud vaid salongi trossidest. Esimene kord ju tagumiste ketaspiduritega sudida ning sain omal nahal õppetunni kätte :D Nüüd asi parem ja asfaldil "loha" tegemine on kerge käetõmbe vaev :)

Nüüd on siis auto enamvähem sõidetavas konditsioonis, kuid jooksvalt tegelen veel nimekirjast maha kriipsutamata asjadega - puudu mõned pisividinad salongist jne. Tagadifri simmer immitseb ning traditsiooniliselt immitseb ka käiguhoovastiku pisike simmer kasti küljes. Kuidas seda vahetada ilma kasti alt võtmata, ei kujuta küll ette :D Tagadifri kinnituspadi on üsna ausõna peal veel. Ja ilmselt on ka tagasilla suured puksid esimesest noorusest kaugel - aga see vaid kõhutunne, konkreetselt heebliga pole veel tsekanud. Siis katuseluuk ei tööta - mootori sain, maalt tuleb veel korrektne elektrilise luugi variandi alusplekk ära tuua, teha siis juba korralikult ikkagi. Sellegipoolest sõidab ta hetkel juba üsna rahuldavalt ning ei pea muretsema, et päris hooldamata masin oleks.

Ah ja keskmised kütusekulud sain ka mõõdetud - enamuses maanteel ühtlase kiirusega veeredes ning pisut linna juurde pannes sain kuluks 8,7l/100km :beer: Ainult linnas lühikesi otsi kihutades siiski pigem sinna 12 kanti :P

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_45120

Siin samal lehel eix ja hiis on juba näpunäiteid jaganud, vaata ülessepoole ka :D

Pmst on peeglikorpuse all pisike auk, sealt mingi väiksem lapik kruvikeeraja sisse ja peegli tagumisel küljel on selline plastikrõngas, mis liigub kummalegi poole sentimeetri umbes. Vastavalt siis kas klaasi mootori aluse külge lukustades või lahti keerates. Väike tunde järgi sudimine aga lihtne, kui esimest korda lõpuks õnnestub, jääb meelde.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_46000

Seda kassid ostaksid :D

0972659696c521.jpg

Eriti midagi uudist polegi, paar tolmust puhkusepilti vaid. Rullin ringi. Katuseluugi tegin korda, nagu pildilt näha on. Mootor oli tuksis, vahetasin tolle ära.

097266483cc524.jpg

Mingi väike mootoriprobleem on tekkinud - tühikäigul kipub puterdama. Olen kõik, millele mõistus peale hakkab, üle kontrollinud ja mingeid andurite vigu pole tuvastanud. Arvan, et mingi vaakumileke. Õli tagasivoolu toru alumine tihend on alt õline kah, leke seal on. Ülemise o-rõnga sain ilma sl. kollet maha kiskumata vahetatud kuid alumist mitte. Selle võtan ette, kui kollektorile uued tihendid kätte saan. Õlivardal vahetasin ka tihendid ära, see oli ennem juba teibiga fixitud ning too remont oli esimene, mis kõrvaga kuuldavalt mootori tööd mõjutas. Mitte nii heaks kui tahaks aga hakkab lubama :D Ehk leian mõne vimkase koha veel.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_46004

Eks linnakassid ole vb ära märgistanud, nüüd on kodukõutsil väike närv sees :D

No see õhulõdvik siibri ja õhulugeja vahel on päris õnnetu olemisega, kuigi pingsal vahtimisel siit ja sealt ma otseseid auke ei leidnud. Väljast on teda silikooniga möksitud muidu küll. Raibe maksab ju 38 eurot pluss transport H2-s. Ja siis need õli tagasivoolu simmerid... kuigi neid vaakumsüsteemi osaks nimetada on vist vale, mõjutavad ka seda tühikäiku, proovin enne need odavamad lahendused ära. Diagnosti on ka nagu narr pöörduda, enne kui silmaga nähtavad vead likvideeritud pole.

  • Autor
comment_46025

Loomulikult tahan, see vana räbal on oma aja juba mitu aastat tagasi ära elanud :)

Kood peaks õige olema jah, niinimetatud T-kujuline tühikäigumootor on.

Selline peaks olema:

W01331628690OEA.JPG

Hetkel on küljes selline (mul see lisastutser on lihtsalt kinni topitud):

W01331627409OEA.JPG

Muudetud , muutis GTA

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_46852

Kätte saabus aeg TÜV jaoks, ning selle ka ma tehtud sain B)

0978141955f964.jpg

Kellel piisavalt head silmad, näeb, et sain päris huvitava vea kirja :D Nimelt ees on flantsid vahel ning jäime lahkarvamusele, kas esirattad ikka mahuvad gabariitidesse või mitte. Samamoodi oli väike lahkarvamus rooli koha pealt, kuid kaasasolnud sertifikaadid siiski leevendasid olukorda (siiski suhtuti ka neisse kerge umbusuga, ikkagi arusaamatu saksa keel). Üldjoontes sain aga lõpuks pabereid tagasi saades isegi pisut kiita, esmajoones imestati just vanale masinale päris heade heitgaasitesti tulemuste üle. A mis seal salata, enne ÜV-punkt sõitsin ikka "lõõrid lahti" kah :D

Puhkuse ajal on saanud käia ja sõita ka päris palju. Siiani on kõik toiminud, ainule jahe hetk oli, kui Tallinnas D-terminali juurde viival ristmikult startides siduripedaal poolde vinna jäi ja enam lahutada ei mõistnud. Vabaga veeresin tänava äärde ja kuskil minuti pärast läks kangestus üle, pedaal tuli varbaga sikutades ülesse ja edaspidi hakkas jällegi toimima. Muud ei oska pakkuda, kui siduri-pidurivedelik oma aja ära elanud, kunagi Ladaga juhtus samasugune nali ja sidurisüsteemist tuli sel küll paras moos välja.

Ladaklubi rajapäeval käisin, kuid sealse juures saab rõõmu tunda ainult selle üle, et auto musta paela peal hoida suutsin. Nii jubedat üle- ja alajuhitavust korraga pole ma elus kogenud ja ei oskagi muud arvata, kui need hiina rehvid pole lausvihma jaoks lihtsalt mõeldud.

4U9C4418.jpg

4U9C4617.jpg

Uudist veel niipalju, et Eixilt saan tutika õhulõdviku, vanale tuligi nüüd pöidlasuurune auk sisse ja tubli ports teipi ongi see, mis toda detaili veel elus hoiab :P

comment_46965

Mul siduriga saama jama olnud tavaliselt siis kkui kaua pole liigutanud ,eks oli plaanis see vedelik vahetada aga ise arvasin et mu siduri pedali see silinder v6i mis asjandus see seal pedaali kyljes on otsas omadega ,kuna ei t6use nii k6rgele tagasi kui piduri oma jalaga peab teist aitama veidi .Aga mul s6idu pealt pole veel seda nalja teinud .

  • Autor
comment_46986

Üldiselt, muud kurja töö- ega peasilindritega ei juhtu kui ajavad õli välja, siis on alles tuksis. Peasilindrist ei pidanudki sotti saama hästi, kuna õli jookseb mati alla ja seda tähele ei panegi. Igast muude raskesti liikumiste vastu aitab õlivahetus küll ja välp on ju pidurivedelikul ametlikult vaid 2 aastat. Ma kahtlen, et sel masinal seda vahetatud oleks :) Tuleb ette võtta. Kusjuures, hallil sedaaniga oli üks kevad selline mure, et ületalve olid pidurid järsku nõrgaks jäänud, pidi kaks korda vajutama, et korralikult võtaks. Selle vastu aitas pidurivedeliku vahetus küll. Õhutusniplite lahtisaamine oli ainult tegemine, olid raisad kinni oksüdeerunud.

Üks uudis on tglt veel, sain JOM-i 60/55 madalduskomplekti ära tellida, seal sisalduvad siis nii vastavad vedrud kui amordid. Kahe nädala pärast ehk on kohal.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_47363

Madalduskomplekt jõudis kohale ja paigalduse tegin siis käbedalt ka ära, et näha mis loom too JOM ka on. Ütleme, et sõidumugavus on päris hea, ei raputa midagi eriti :)

0982033633e7a7.jpg

0982033216f397.jpg

Uued tolmukaitsed ja läbilöögipuksid kah:

098203331b9e26.jpg

Ja väliselt jäi siis taoline:

0982033510c4ec.jpg

0982033436343f.jpg

Päris rahul ei ole, sest tagaots tundub pisut liiga madal ja esimene natuke kõrge :D Eks paistab, kuidas ja millal seda korrigeerin.

Aga sõit on endisest ikka palju parem, vanade amortidega kippus hõljuma ja ujuma, nüüd täitsa OK :)

Muud pole eriti midagi teinud, tagadifri jaoks ostsin õli ära ja eks peab vaikselt veel mõned varuosad valmis ostma.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.