Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_40801

Spido taustad on alles... ainult käiku ma ei tea, kas neid enam laskma peaks. Las nad olla mälestuseks möödunud aegade tuuningusuundadest :D

Tänud heade soovide eest kah, nokitsen praktiliselt iga päev midagi ja tööd on veel jube palju.

Niipalju uudist, et tagumise velje sain taastamisest kätte, nüüd peaks siis veel ära värvima. Ülejäänud kolmel veljel lihvisin aga "äärekivilööbe" juba maha ja need on värvitud.

Tegelikult käib iga päev mingi nokitsemine, sest iga asi tahab selle masina juures tööd ja sättimist. Sellest kirjutamine on aga nüri töö ja teilegi ehk igav lugeda.

Esipõlle sirutasin oma oskuste ja vahedite piires ning tulemus on noh, selline harju keskmine. Uhke olen aga selle üle, et peotäie plekikruvide asemel on kõik kinnitatud nüüd õigete klambritega:

 

94789973_DSC00808.jpg.efac49adb3d1dbac83390986ec2fb3a9.jpg94789979_DSC00816.jpg.eeef6b3327d5b710f2bb70d4585ea14e.jpg94789981_DSC00817.jpg.cf7a1d460e80dac03546177d174a94a9.jpg

Udutuled on ka hallilt sedaanilt võetud, kuna sel autol olid mõlemad mõras klaasidega ning liiga täkitud. Ehk saan neile uued klaasid kunagi. Ja sellele katkisele suunatuleklaasile peaksin ka õige pea asenduse saama!

Karbilaiendite proov kah.

94789977_DSC00815.jpg.3e87a65c13805e23aa92e2545954c9bc.jpg

Vaip autost ammu väljas aga asjasse süvenedes leidsin vaid ühe suhteliselt väikse augu kunde poolses tõstenurgas.

Uued mootoripadjad ka soetatud:

94779027_DSC00807.jpg.82796c9124ae098883f6e517275f8420.jpg

Vahetamise põhjus:

94789987_DSC00820.jpg.1c4d5ef68786f2363f0d53df11837c19.jpg

PS: see auto oli igapäevases kasutuses ning teine mootoripadi oma samasugune. Imestan, et mootor pole veel radikas ära käinud :lol: Hallil läbielatud kunagi ammu.

Tagaustes juhtmestik vahetatud elektriakende valmidusega variandi omade vastu:

94797085_DSC00821.jpg.18da0f0fb1146cbe59aa2ad66e91d38d.jpg

Kui kellelgi soodsalt pakkuda 4x el. akende valmidusega kerejuhtmestikku, kuulaksin huviga!

A ja tagumised rehvid leidsin mõõdus 215/50ZR15 :D

94669575_DSC00791.jpg.9fc057e82df5e1f424155995f4da11c1.jpg

Kapotialune tööpõld ootab töökäsi. Ainuke asi mis seal siiani teinud olen, on kahe priske juhtmetripiga sl. kolle külge tõmmatud juhtmetrippide küünlajuhtmete renni kinnituste parandamine ja normaalsel viisil kinnitamine. Aga Gregerilt sain täna korralikud vl. kolle tihendid, nii, et need ausõna peal rippuvad seakõrvad saab ka varsti asendatud.

94779011_DSC00803.jpg.7d43db9d299bef3a9039923c053bbef5.jpg

Veel olen vahetanud antenni, selle juhtme ligi 2 meetrit lühemaks teinud (levi paranes märgatavalt), RCA kaabli tuleviku tarbeks ilusti kinnitanud (enne oli vaipa auk lõigatud ja üle kardaanitunneli veetud, aga panin selle hoopis piki juhipoolset karpi seal olevaid klambreid kasutades.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_41264

Nii, katkise velje teema lõppes siis sedasi:

94921757_DSC00844.jpg.04626fbe6c5e6a885aa4bd5fd80e57b0.jpg94921763_DSC00845.jpg.85a36a8b63722198fd0a4755f0fec0ab.jpg

Eixilt sain kraami! Aitäh :)

94854917_DSC00825.jpg.5b75bf07bf217868aec7557261e99f31.jpg

Nii... suuremate tööde juurde ka :D

E30 vs E36 roolilatid, näha on ka 14mm distantsseibid

94921785_DSC00849.jpg.38cfa25853af54ef4422c65a460a9707.jpg

Ja e36 latt juba auto all:

94921811_DSC00860.jpg.fb43c458b118a56da71c27c3cf77808f.jpg

Rögane on see pool, kuna RV voolikute lekkimine on seal jubedat moodi reostanud. Hydroscandist tõin uued teist tüüpi klambrid ja loodan, et voolikuid vahetama esialgu ei pea.

Teiselt poolt ka:

94921803_DSC00858.jpg.12f18efc633c4cf1da48e644b45b3f83.jpg

Mootoripadjad, nagu näha on ka uued. Õlilekked (see on ikkagi M20 ju :D) loodan ka kunagi pidama saama. Peamine kurivaim paistab olema klapikambrikaane tihend ja selle alused neli kummikorki. Veel on näha omapärane karteripunn, nimelt poolik süüteküünal :)

Üldiselt läks teise roolilati paigaldus lihtsamalt kui ette kujutasin. Roolikardaani polnud vaja isegi auto küljest eemaldada, liikus vaid ülessepoole veidi. Nüüdseks voolikud ka ühendatud, värske Valvoline ATF õli sees ja süsteem õhutatud. Rooliotsad jäid kõik E36 omad ning autol on hetkel räige kokkujooks :D Aga selle vastu leiame ka rohtu, ma ei viitsi enam kõhuliasendis suusakeppidega jännata ning kui auto aktiivselt liikuma hakkab, lasen ta kindlasti ära ka stendida.

Kohe näha, et vanad sõbrad :lol: :

94948067_DSC00852.jpg.7db543bae932b394b8460308d7072334.jpg94948085_DSC00856.jpg.6c66d7a76360e42d3acb4542fa7d7cfa.jpg

Ja ega viimasedki õhtud tühja ole passitud. Radika probleemid võiks ka nimekirjast maha tõmmata, katkine lõdvik sai asenduse, katkine ja lekkiv tühjenduspunn uue vastu vahetatud, uus tosool ka sees ja õhutatud ka. Õhutamise tarbeks treis töökaaslane mulle uue nipli ka sinna :D Vana sai küll kätte aga tööd poleks sellega enam teha küll saanud.

Ja teisest masinast istmed tulevad ka siia autosse. Viisin nad kohaliku sadulsepa juurde arstimisele. Riiet olin aegade jooksul varunud vanadest sama mustriga istmete seljatoetükkidest. Eks saab näha, mis ta mulle kokku õmbleb sealt :) Muret tekitab aga vaip - oleks vaja korralikku halli või musta aga on korralik sinine. Värviks lausa ise aga aerosool tundub kuidagi jõhker lahendus asjale. Mõtleme - otsime, niipea veel liikvele ei saa nagunii ja muid probleeme veel jalaga segada.

Numbrimärgid on ka tellitud, tulevad kaks uut ilma europlärakata märki.

Ühesõnaga, midagi liigub :BMW:

Muudetud , muutis GTA

comment_41279

latipoolse nuudi lükkasid lihtsalt sügavamale soonest mööda roolikardaani sisse ja asi tim?

kui tulevikus peaksid ostma sisemised e30 rooliotsad,siis e36 tolmukatte rooliotsapoolne diameeter oli väiksem,aga kannatas e30 rooliotsa peale vabalt venitada :)

comment_41293

Huvitav, mul selle e36 roolilati panekul ei olnud küll vaja midagi käiata ega lõigata, lihtsalt lükkasin kardaanid mõlemast otsast rohkem peale ja sobis ilusasti...

Muidu mulle sedaanid eriti ei meeldi, aga see on küll üks väga ilus sedaan e30 :)

comment_41296

Kinnituspolti käiasin hästi natukene küljelt kanti, et soone asukoht rolli ei mängiks ja pingutasin sellega kardaani ikka kinni. Lahtiseks ei jätnud midagi, kui seda mõtled :D Tolmukatte värgi jätan meelde, ehk läheb vaja ;)

lihtsalt uurisin kas sa tegid samamoodi nagu mina :P

auto on mõngel triangel jõudu :)

  • Autor
comment_42254

Mul vist ei ole see viga, olen küünlaid ka vahetanud...

Igatahes, midagi on jälle vahepeal toimunud ja loodan, et ehk õnnestub selle kuu lõpuks auto siiski juba liikuma saada.

Täna sain kätte esiistmete paigatud põhjad. Midagi ilusat nad nüüd pole ja pilte ka ei teinud aga siiski piiratud eelarve ja materjalidega sai istumisealuse pisut viisakamaks. Nüüd siis vaja kõik doonoristmed osandada ja parematest tükkidest midagi kokku lapata.

Küljest võtsin esitiivad. Alumine serv suht piiripealses seisus ning et ühte nurka keevitada oli vaja paremat ligipääsu:

95349629_DSC00892.jpg

Kõige mõistlikum oli see mädakoht lahti lõigata, keevispunktid lahti lihvida ning sai ühe suht kummalise asendustüki ka asemele meisterdatud.

95349519_DSC00895.jpg

Imekombel olid tõstmiskohad veel kõvad, pritsisin need seestpoolt kerevaha täis.

Edasi sai siis tükk külge keevitatud, lahtist roostet maha käiatud, roostesurmaga pluss 2 korda roostekrundiga pintseldatud, nüüd punast värvi ja siis kivikaitset, peale kerevaha. Loodan, et aitab. :huh:

95349561_DSC00925.jpg95349539_DSC00923.jpg

Stange alt tahtsin ka teha, aga et kuuskantpoldid end kätte ei andnud, kruttisin kupatuse amortidega tükkis maha.

95349527_DSC00922.jpg

Täna olid üldse nagu pooleldi jõulud, kõik sebitud kraam saabus ühel päeval. Viimasena istmed, kõigepealt sain aga tööriistakomplekti kullinokad ja kolm lehtvõtit. Vahetasin need ühe viienda seeria bemari omanikuga ilukilpide vastu ;) Kusjuures ennem polnud teemas oleval masinal enam tööriistakasti küljeski. 95349581_DSC00929.jpg

Teiseks sain oksjonil võidetud kassetiadapteri kätte, saan nüüd selle Bavaria juustuga oma pleierilt muusikat kuulata. Kvaliteet on parem kui FM-transmitteriga igatahes kuid kassetimängija lintkaablil on vist üks kanal tumm :( Raadioga mängivad igatahes kõik kõlarid.

95349569_DSC00926.jpg

Tagumist poolt hakkasin juba kokku tagasi laduma. Esiteks rulooga aknalaud, siis survekaga pestud ja päikse käes kuivanud tagapink. Vaipa proovisin selle väiksema tüki peal mustaks värvida ja tundub, et tulemuse saab üsna normaalse. Nipp on selles, et peale esimest kihti tuleb nailonharjaga vaip uuesti pehmeks harjata ja karvad teistpidi ajada, et värv ühtlane oleks. Kestvuse kohta ei tea, eks aeg annab arutust.95350195_DSC00927.jpg

Uued numbrimärgid tulid ka viimaks, ilma europlärakata nagu tahtsin. Vanad olid üksjagu kõverad ja tagumine kuidagi kollakaks pleekinud, pildilt ei paista:

95349627_DSC00882.jpg

Uued kinnitan nii ette kui taha tugeva kahepoolse teibiga. Enne paigaldamist tuleb liimi väheke soojaks ajada, et kenasti tööle hakkaks. Arvan, et püsib küll ja välimus on mõnus clean :lol: Eks kui esistange panen, siis saab näha.

Kusjuures on märgata, et numbreid ja musti piirjooni on hakatud taas jämedamalt tõmbama. Jääb selline mõnus vanakoolikas:

95349585_DSC00930.jpg

Kapoti alt ka üks, solgutasin seal mootoripesuvahendiga natuke (mitte eriti põhjalikult veel), et tuleks tuju sinna ka näppe pistma hakata ja ühtlasi vahetasin vl. kolle tihendid ka ära.

95349599_DSC00931.jpg

Veel jäin ühes postituses võlgu pildi made in garaaž õhutusniplist:

95349623_DSC00881.jpg

Teisel poolel võtsin ka tiiva maha, kuid seal keevitust vaja polnud. Tiival alumised ääred olen lamellkettaga paljaks lasknud, roostesurm ja nii edasi :D Paar kohta siiski veel keevitada vaja. Ja noh, selline ta on siis hetkel:

95349553_DSC00924.jpg

Järgmine kord ehk juba natuke komplektsema ilmega. Suur suvi varsti käes ja õudsalt tahaks sõitma ka hakata juba :D

95349617_DSC00937.jpg

Muudetud , muutis GTA

comment_42277

Möllu kõvasti sul. See kassett vajab liigutamist, siis mängivad kõik kõllid, paras jura on, ei ütleks et parem kui see fm jublakas.

Vanad numbrid andsid tagasi või jäid omale? Kui läksid neid numbreid taotlema, kas piisas ütlusest, et sul vanad numbrid olid ilma eurota ja kohe oldi nõud tegema, või pidid enne vanu numbreid neile ka näitama?

  • Autor
comment_42281

Taotluse tegin paberivabas ARK-is. Vanu numbreid polnud huvi omale jätta, kui panna linnuke, et numbrimärgid varastatud siis teed küll väikse pettuse aga kes sind ikka välja räägib kui sa ise karistust küsima ei lähe :) Kui korra on euro väljastatud ei tohiks enam vanu nagu saada aga seda kogemust mul pole kas ehk õnnestub.

Igatahes kui nullviiele kunagi numbreid võtsin siis helistati ARK-ist veel eraldi (peale kohapeal avalduse esitamist) ja uuriti et miks ma ikka euronumbreid ei taha ja äkki ikka tahan, ühesõnaga mis sul viga on :D Nüüdseks paistab, et uudsus on hajunud, selliseid telefonikõnesid ei tulnud igatahes.

comment_42284

Varastatud pole kunagi mõtet panna, siis peab menti ka teatama jne. Ikka kadunud on :)

Lihtsalt ma tahan ka uusi ilma eurota, vanad ka ilma, vanu tahan ka alles jätta, sellepärast küsingi, mille järgi nad seda võtavad, et on euro või ei ole. Algul teed avalduse ja ütled et vanad on ka ilma eurota, hiljem viid euro tunnusega asemele ,kui uued valmis :)

comment_42288

Varastatud pole kunagi mõtet panna, siis peab menti ka teatama jne. Ikka kadunud on :)

Lihtsalt ma tahan ka uusi ilma eurota, vanad ka ilma, vanu tahan ka alles jätta, sellepärast küsingi, mille järgi nad seda võtavad, et on euro või ei ole. Algul teed avalduse ja ütled et vanad on ka ilma eurota, hiljem viid euro tunnusega asemele ,kui uued valmis :)

Tegin enda autole ka nädal tagasi uued numbrid ilma euro tähiseta ,käisin kohapeal täitsin mingi planketi kus oli selline koht kus sai valida ilma ja euro tähistusega number .

Tegin sinna kasti linnukese ,ilma euro tähiseta ja saingi ilma tähiseta .Vanade kohta kirjutasin et on deformeerunud natuke .

  • Autor
comment_42289

Polnud endal ka enam meeles, nii et tegin sellest paberivaba ARK majandusest kiire screenshoti :) Vargusel ja kaotamisel vist siis vahet pole. Kunagi Türi ühika juures lasti hallil bemari nr. märk rotti siis tegin paberivabas avalduse ja kohapeal märki kätte saades pidin vist seletuskirja ka kirjutama lisaks :D Oma sõnadega ja paari lausega, puhas formaalsus.

09535442559270.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.