Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_141466
11 tundi tagasi, Margo ütles:

Kõik B-osad on sellised nagu sul pildil. A osa on selline, nagu Eixi pilt. Ehk originaalis loetakse ju kaheukselise karbiks seda uksealust osa ainult, mis kahe vertikaalse vuugi vahel, mis painutatud tagatiiva alla. Kui sa ei kavatse just tehase kohtadest punktkeevitust lahti puurida ja tagatiiva paneeli eemaldada selleks karbivahetuseks, siis A-osa suht mõttetu osta ka.

Ega ma enne ei tea, kui lahti lõigatud ja näha, mis seal all tegelikult on. Loodan, et ei pea hakkama OEM juppe ostma, aga kui peab, siis lähen toon endale 10kg koti makarone koju. :D

  • Autor
comment_141507
10.8.2021 kell 21:10, KarlNitroLang ütles:

Kütusepuba kinnituse tellisin ma ise e30garage norway käest, täitsa okei hinnaga, kähku tuli ja kvaliteedi poolest ka viriseda ei osanud

 

Selle tellisin ära. Tänud info eest. :) Aga päris julm ikka, et transport maksab pea sama palju, kui too kinnitus ise.  

 

Ma praegu vaatasin seda bmwfansi lehte, kas pole mitte number 9 pildil see kummirõngas ? Tootekood peaks olema 16121152361. 🙄

Mõtlesin, et äriks selle ära Sult, aga H2 näitab hinnaks 7.84.- € ja ma pean nagunii sealt veel igast pudi-padi tellima, seega viskan selle ka sinna listi. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_141592

Hetkel siis suhteliselt vaikus autoga. Erinevate asjade kokkulangevuse tõttu pole saanud teha autoga midagi. Kuid loodetavasti saab see nädalavahetus siis algust tehtud. Eks ma siis kirjutan sellest siia, kui midagi juhtub. 😉 

 

Jagati tasuta, võtsin ligi. Äkki läheb vajja!  😁 

 

spacer.png

 

Ja siis leidsin ka lisaks ühe kütusepumba kronsa. Neid nagunii kuskilt enam väga ei leia, mõtlesin et haaran varuks. Las olla, ega ta ju pahaks ei lähe. Selle teeb soodapritsiga ilusti puhtaks, värv selga ja juba hea.  

 

spacer.png

 

Kerepoolse kütusepumba kinnituse tellisin uue, E30 Garage Norway lehelt. Originaali enam kahjuks ei saa, siis pidin leppima b-osaga. Ma ei aja musta numbrit taga, aga sisimas jääb sutsu häirima. Eks see üks mu veidrus ole. :D

 

 

  • Autor
comment_141614

Tervits kogu see pere. 

 

Eile sai siis lõpuks kõik ajad sedasi paika, et sai hakatud autot molekulideks võtma keretööde jaoks. Sellest tuleb ka liikuv pilt millaski, aga selle editeerimise jms läheb omajagu aega. Eks ma annan teada siis, kui valmis. Seniks aga peate leppima jutu ja piltidega. 

 

Öeldakse, et alusta algusest, aga ma alustasin tagant poolt. Maitse asi.  :D 
Mindud sai ikka kõige lihtsamat teed, tagatuled. Mõned mutrid ja peakski ju käes olema? Kõlab lihtsa tööna. Aga sellise vana auto puhul väga selle "lihtsuse" peale lootma ei saa ikka jääda. 😅 Ehitus on lihtsaks jah tehtud, aga vanus teeb oma töö ja tihtipeale rooste, niiskus ja muud faktorid aitavad asjale kaasa. Aus olla, siis ma ei ole tänase hetkeni veel asju enda jaoks välja mõelnud, et kui suureks ma taastamistööd tahan ajada ? Ma ilmselt vaatan seda jooksvalt ja vastavalt rahakotile. Tasuta lõunaid ju pole olemas ja iga asi maksab tänapäeval raha. 

 

spacer.png

 

Ja nagu arvata oli, siis paar polti ei soovinud vabatahtlikult ja viisakalt paludes irduda. 🙄 
Tegemist siis tagatulede kinnituspoltide/kruvidega. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kuna mul tagatuled nagunii pragulised, siis ma väga pisardama ei hakka. Ilmselgelt pean uued/korralikumad kuskilt leidma. Vaatasin ka algselt uusi, aga päris ausalt, ma ei ole rahakoti peale nii tige. Oma hind ca 300.- euri ja selle võite siis korrutada kahega, sest tulesid on kaks. 😲

 

spacer.png

 

Ma ei hakanud teile pilte tegema sellest, kuidas on pakiruum koos polsterdusega ja siis ilma. Igaüks teab, kuidas on polsterdatud variant, aga ilma, vot see on juba lotomäng. Iial ei tea, mis sealt alt võib välja kooruda. Minu õnneks, plekimehe kahjuks on suht viisakas. Aus olla, siis ma ise ka imestasin, et nii heas seisus see elu seal on.  😊 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mõned sellised pindmiseda kohat on, kuid need saab likvideeritud kindlasti. Proovisin ka, no ei suutnud näppu läbi suruda.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ma praegu hakkasin otsima, et ma vist unustasin ühest murekohast tegelikult pildi teha. Ma parandan selle vea, kui garagesse satun. Aga numbritulede kohad on päris hapud ja ka see esiserv, kuhu pakiruumi tihend kinnitub. Eks ma pean keremehega läbi rääkima, mida teha kannatab. Tegelikult tahaks võimalikult palju algset plekki alles jätta. Mul küll tagapaneel olemas pea terves tükis. Mõtleme, sinna veel pisut aega. 😉

Stange tuli ka suhteliselt ludinal maha. Muidugi poldid nägid kohutavad välja. Nurkade kinnituseks pean uued vaatama ja ega see stange ise ka midagi kaunist ei olnud. Ma ei oska kohe nii paugust öelda, mis teha ? Samas, nende asjadega on aega ja aega meil ei ole tihtipeale. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Külgedel olevad "ventavad" olid ka korras. Vaja ainult puhtaks pesta ja vaatama, kas äravoolutorude jaoks olevad hülsid saab ära kasutada või tuleb uued tellida. Paha ju kokku panna, kui kõik muu on ilus uus ja puhas ning siis mingi roostene käkk. Kuidagi ei sobi omavahel kokku. 

 

spacer.png

 

Aitas vahelduseks betoonpõrandal aelemisest. Mõtlesin, et vaibal on pisut soojem ja mugavam. Ehk siis siirudusin oma lammutustöödega salongi poole peale. Ega seal suurt midagi keerulist polegi. 

 

spacer.png

 

Tagumist istet välja kiskudes oli näha, et keegi on sinna mingit müraisolatsiooni paigaldanud lisaks. Õnneks oli tehtud viisakalt ja silma väga ei häirinud. 

 

spacer.png

 

Ja mis mulle meeldib, et kes iganes see ka heli sinna autosse on paigaldanud, on teinud seda mõistusega. Paljudel autodel on tagumine aknalaud pilbasteks lõigatud ja tihtipeale nagu konserviavajaga. Ühe sõnaga üle p*rse. Siin on vaeva nähtud. Originaal alles, lõigatud pole midagi ja on plaadiga tõstetud kõrgemale kõlarid, et magnetid ära mahuks. Aitäh tundmatu, Sulle selle töö eest. 😎😎 

 

PS! Kas tagumiste seljatuge on ka peatugedega varianti ? Ja kui on, siis ehk kellelgi on üle ? ;)

 

Viskasin juhiistme ka välja, kellel seda ikka vaja läheb? 🤣 Tegelikult siis interjöörist rääkides, ma ei ole veel otsustanud mida teha ? Tegelikult tahaks hirmsasti E30 originaal sportistmeid, aga need hinnad tänaseks päevaks on nii kosmosesse lennanud, et kas on pointi ? Samas, mul on need recarod, mis pidid ka olema suhteliselt haruldased. Äkki teeks need siis hoopis korda ? Nagunii on need päevi näinud, küljeporolonid ära istutud ja katki. Riie ja see mingi naha moodi asi tahab vahetust. Plaanis oli siis kasutada samat ruudulist riiet nagu uksepolstrid ja tagumised istmed. Sobiks kogu muu poolega kokku. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Keskkonsooli ära kiskudes tuli siis nähtavale samkompunn. Vähemalt töötav variant sellest. Ehk siis elektriaknad ja selle juhtmestik on retrofit ning sama ka katuseluugiga. El. akende juhtmestik on võetud 4 ukseliselt sedaanilt, sest mul on kaks üleliigset pistikut ja katuseluugi pistik on siis toodud alla konsooli. Ei meeldi, selle ma vean sinna tagasi, kus on tema koht. Aga see ilmselt eeldab suuremat sorti lammutamist ja kindlasti ka veidikene juhtmete pikendamist. Ehk veab ja saab kuskilt originaal jupi koos juhtmega, oleks lihtsam. 

 

spacer.png

 

Aus olla, siis ma lammutasin täitsa tunde järgi. Järgmiseks asusin siis nina kallale. Kapoti tõstsin ka maha, kuna nagunii tuleb ka mootor maha võtta, siis on kogu protsess palju lihtsam. 
Tuled ja muu pidi oli juba suvel lahti käinud ja määret näinud, siis lahti võtmisel polnud suuri probleeme. Kõik tuli ilusti lahti. Aga taaskord pidin tõdema, et  esistange mutrid on ikka korralikus p*rseaugus. :D Milleks ? Mõni disainer oleks võinud selle natukene paremini läbi mõelda. Tohutult ebamugav tegevus. Eriti kui veel ruumi seal pole. Esipõll "pardinokk" ning põhjakaitse olid enne pilti juba eemaldatud. Sattusin lammutamisega hoogu, et vahepeal ununes piltide tegemine ära täitsa. Paradonks! :D

 

spacer.png

 

Tundub, et see nina on saanud mingi hetk, kas uue põlle või on seda värvitud. Kuidagi liiga värske näeb välja, kui võtta arvesse auto vanus. Ikkagi 35 aastat vana juba ja võiks ju mingeid vanusega kaasnevaid tundemärke olla, aga tutkit vasja. No muidugi, minu jaoks on see ainult hea uudis. 😎 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Muidugi tuli ka väikeseid tagasilööke. Alustades sellest, et uute esitulede "depod", parktule pesad olid kinni sulanud. 😑😑  Ma ei pannud sinna mingeid saja vatiseid pirne, aga tükk aega läks enne, kui sain need pesadest kätte. Peab vist ikka vaatama kuskilt PRE tuled ette. Ma juba eos tunnen, kuidas rahakott vaidleb sellele ideele vastu. :D
Lähitule omahind originaaline ca 130.- tk ja Hella toodangust ca 80.- ning kauged OEM ning ca sott. Ma ei tea kuidas teil, aga minu matemaatika ütleb, et ära osta. :D

Siis suundadega on kah päris hapu majas. Mul oleks vaja suunatulede pesasid, kuid pre omasid enam originaalina ei saa (vähemalt H2 väitis sedasi). Klaasid on õnneks korras ja ilma pragudeta. Suvel sain siin ülevaatuse jaoks nad mägiaivari stiilis korda tehtud, kuid ennast lihtsalt jääb häirima. Küll ma need ka kuskilt välja kaevan.
Järgmine probleem on udutuled. Nendega on õnneks lihtsam. Reflektoreid ja klaase saab Hella toodanguna veel ja suhteliselt taskukohase hinnaga. Paningi ühe paari tellimusse täna. Kui kellelgi peaks veel vaja minema, siis võib minu poole pöörduda. :)
Kuid udutulede raamidega on taaskord jokk. Uuena ei saa kuskilt ja mul üks raam kahjuks katki. Õnneks küll ühes tükis, aga ühest kohast on raam pooleks. Äkki aitab mõni vägevam liim asja parandada ?

 

spacer.png

 

Suvel Youngtimer Camp'il, üks kodanik Eix vaatas autot ja ütles, et kõiksu teinud kunagi. Ei tahtnud teda uskuda, kuid eile lahti võttes oli näha, et nina on üles taotud. Õnneks poolraamid jms tundus olema paigas, kuid ninaraam ise haiget saanud ja mulle ei meeldi. Eks ma uurin ja räägin plekuga asjad läbi, kas on võimalik korda teha, et oleks ka viisakas välimus või siis pean uue nina otsima ? 🙄 
Pildilt ka näha natukene.

 

spacer.png

 

Sellega siis tänaseks finiito. Ma rohkem eile ei jõudnud teha ja kell oli ka palju, et voodi kutse suutis mind murda. Kuid, kui mõni rullimees peaks seda siin põhjalikult lugema ja ehk on mõni varuosa üle, siis panen nimekirja ülesse, mida mul vaja. 

See on siis hetkel, mis meelde tuli. Kindlasti on veel miskit, aga eks jooksvalt vaatame. 

 

*PRE FL udutulede kinnitusraame vasakut ja paremat.
*PRE FL esimesi suunatulesid stange sisse. Klaase pole vaja, piisab pesadest. 
*Radiaatorikoda (pildilt näha, et katki) - 51711939304 peaks olema OEM kood, kuid kontrollin üle. 
*OEM tweeterite hoidikuid, need plastikust kolmnurgad.
*PRE FL tagatuled, ilma mõradeta soovitavalt. 
*PRE FL tagumist kroomist stanget koos kinnitustega.

 

Olge muhedad! :P

comment_141616

Pre koja leian sulle ilmselt.

Kupee spordikad ka varsti pakkuda :)

Tweetrid lihtsam uuena osta, vanadel kinnitused alati katki ja vähem levinud asju raske leida, mida kõik tahaks ka.

 

Sellised suure pildimaterjaliga postitused võiks teha rohkemate postitustega, muidu lehekülg venib kilomeetri pikkuseks ja halb jälgida.

  • Autor
comment_141676

Hommikut härrased ja prouased! 

 

Ma loodan, et keegi ei pahanda suure hulga piltide ja pikkade mölarivide üle? 🙄

 

PS! Pildile klikkides avaneb uus ja suurem pilt uues aknas. :P 

 

Juhtus siis sedasi, et tegin auto katki.  😁 Aga mitte sedasi nagu teie ilmselt mõtlete! Kuna nädalavahetusel olin taas garaazis, siis pidi ju miskit tegema. Istuda võin kodus ka. ;)
Alustasin siis tagumistest küljeklaasidest. Kuna enne pole väga E30 kerel olevat isendit lammutanud, siis eks avastamist on palju. Aga kui hakkad tagantjärgi mõtlema, siis on igavesti lihtsad lahendused asjadele. 
Kes pole lammutanud, siis ega küljeklaaside eemaldamine pole mingi ülejõu käiv ülesanne. Natukene mõistust ja pisut jõudu kätes. Ühesõnaga B piilaris on kaks mutrit. Üks üleval konksu taga ja teine ca piilari keskel, turvavöö taga. Keerad need lahti, aitad veidi tihendit kaasa ja tuleb.  😎 

 

spacer.png                      spacer.png spacer.png 

 

Tagaklaasi sain ka ilusti tervelt kätte. Sellelt tuleb toon maha kiskuda ja jääb akvaarium. Sellisele autole sobib ilus ja läbipaistev klaas. :) 

 

spacer.png spacer.png 

 

Vahel on ikka hea, kui on ka eelnevad omanikud olnud mõistusega. Ma juba esimesel vaatlusel aimasin, et vist tagumine aknalaud on jäetud terveks. Aknalauda maha kiskudes sain ka sellele kinnitust. Aitäh selle eest, kes iganes see eelnev vend oli, kes muusikat installeeris. Nukid r*isk! 

 

spacer.png                                spacer.png               spacer.png

 

 Või siis mitte päris ?   🙄

Tegelikult pole sellega hullu midagi. Ilmselt kellelgi on olnud võnkeelement autos, sest aknalaual on ka avaus selleks.

Ilmselt lasen plekul selle kinni keevitada. :) Tagumised kõlarid on aastast üks ja kaks, aga vähemalt Pihuneegrid. 

 

Ega tagumine klaas ilma esimeseta jää. Seda maha võttes, läks see muidugi kakti. Aga kuna suvel ringi sõites sain aru, et ega sealt suurt s*ttagi läbi ei näe, siis tuleb ära ta nagunii vahetada. Üldjuhul on tihendi all igasuguseid üllatusi, mis kipuvad meele mõrudaks tegema. Peale tihendi eemaldamist vahetasin mõruda meele, üllatunud emotsiooni vastu. Mitte täppigi, mis on minu jaoks hea uudis, aga pleku jaoks mitte. Tal ju vähem tööd, tähendab vähem raha, mis omakorda tähendab õhemat vorstiviilu leival. :D 

 

spacer.png                                       spacer.png   spacer.png

 

Järgmiseks siirdume salongi poolele. Põhjamatt ja selle alune on alati olnud igale rullimehele kõneainet tekitav. Põhja alla kiigates, ei pruugig olla vaatepilt kõige halvem. Aga tõde selgub siis, kui vaibanurka kergitad ja sinna alla piilud. Ma siin ilmselt väga pikalt ei peatuks sellel teemal. Pildid räägivad enda eest. Üks asi, millele tahaksin tähelepanu pöörata on see tagumise osa hõbedane värvitoon. Tundub, et keegi on kunagi juba seal kallal käinud ?  :thinking-face: 

 

Gaasipedaali kinnitus.

 

spacer.png                                        spacer.png  spacer.png

 

Juhipoolne jalgealune. Nüüd ma tean, miks mul vihmasel ilmal sokid sõites niisked olid. 

Välimine juhinurk. Ega see oli ette arvata, et need kohad on nagu nad on. 

 

spacer.png  spacer.png

 

Kunde tahaks ka ju kuivade jalanõudega kohale jõuda, mitte igal vihmasel ilmal autos kummikuid kanda.  :lol: 

 

spacer.png

 

Ilmselt suurema lombi korral saab ka näo poripritsmetest täpiliseks. :D Ning üldine vaatepilt plekkpõrandast.

 

spacer.png   spacer.png   spacer.png

 

Jätkame. Nina sai ka enamuses laiali lammutanud. Juhtmestik sai ilusti maha märgitud, et mis on mis ja kes käib kus. Seal ka on vaja uusi pistikuid ja pinne. Ilmselt juhet siit ja sealt lappida ja remontida. Maha võttes täheldasin paaris kohas, et on juhtme isolatioon haiget saanud või läbi kulunud. Mootori pool sai samamoodi valmis pandud maha tõstmiseks. Peaks olema kõik küljest võetud, mis mootori ja kere vahel käib ja on. Mootorijuhtmestik sai ka kõrvale tõstetud. Eks see tuleb ka kriitilise pilguga üle vaadata, ning ka ilmselt osaliselt uuesti teipida. 

 

spacer.png

 

See hunnik ka siin aina suureneb ja suureneb. Ma ei tea, kuidas nii väikeses autos nii palju asju on ? Samas heidan pilgu kõrvale, seal seisab sõbranje pill. Seal on VEEL rohkem asju. Jõuan järeldusele, et mul ei olegi väga palju pudinaid.  😁 

 

spacer.png

 

Alates esimesest küljest keeratud mutrist, kruvist ja poldist on kõik ilusti kotikestesse pakitud ning peale kirjutatud. Ma tean küll neid hea mäluga mehi. Mõne kuu pärast Sa h*i mäletad, kuhu mingi kruvi ja tüübel käis, kui neid terve ämber täis on. 
Ja nende järgi on ka hea uusi ja läikivaid polte ja asju organiseerida. Ei tahaks mingeid roostest käkke sinna tagasi toppida. 

 

spacer.png

 

Nüüd on hirmasti kirjutatud lammutamisest. Vahepeal olen ka mõne uue jupi ka juurde soetanud. Riiulile oma aega ootama sai toodud udutulede elemendid koos klaasidega, tootjaks HELLA ning udutulede raamid. Neid enam kahjuks uuena ei saa, tuli leida alternatiiv. Õnneks on tänapäeval moodi minemas 3D printimine. E30 foorumis ongi üks kodanik, kes neid prindib. Tänud @Leks  😎

 

spacer.png

 

Ühesõnaga, tänaseks kõik. Nüüd on paar nädalat garaazist puhkus. Saab tegeleda ka liikuva pildi editeerimisega. Loodetavasti saab kokku ja vaadatav ka. ;)  

Olge muhedad!

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_141686

Peale pikka ootamist jõudis siis üks vajalik miniatuurne kereosa minuni. Oli küll mõte, et äkki teeks vähe kaasaegsemaks asja ja viskaks selle kütusepumba sealt põhja alt kus k*rat ja paneks paagisisese. Aga mõistus sai võitu.  🙄 
Tegemist siis kütusepumba kerepoolse kinnitusega, mida kahjuks enam originaalis ei toodeta. Õnneks lõhemaal kohalikud väänavad vanametallist juppe ja müüvad rumalatele E30 meestele neid kalli raha eest.  😆😆 Tootjaks siis E30 Garage Norway. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Lähen vaatan, kas lapse põrssakeses on veel münte.  😅😅

comment_141714

Ma siis mainin selle legendaarse projektiauto lause ära, kus öeldud, et laiali saab need autod tundidega - kokku lähevad miskipärast kuude, ehk isegi aastatega :D

 

See bensupumba kronsa suht inseneri feil tükk juba originaalis, seetõttu need ka ei säili. Nagu ka ise ütlesid, et musta numbri autot ei ehita, siis sobiks sinna hoopis paremini näiteks kummirõngaga paksu metalliga tsingitud toruklamber, mille saab lihtsalt tõmbemutritega karpi installida. Maksab poes paar euri tükk ja ilmselt elab kauem, kui 20 kütusepumpa :D

 

Videote eest kiidaks. Päris teloga filmitud 480p möla pole, täitsa huvitav vaadata isegi. Esimese huumoritöötlus on ka (Y)

  • Autor
comment_141719

See tsingitud toruklamber ei käi mulle kuidagi meelt mööda. Ma tõesti musta numbrit taga ei aja, kuid teen auot endale ja tahan, et oleks korralik ja originaalilähedane. See on mingi värdjas kiiks mul. Mingites asjades suudan ma silma kinni pigistada, kuid kindlasti mitte seda. :) 

 

Videod on hetkel nagu on. Eks ma proovin ka ennast arendada ja sinna paremuse poole püüelda. Esimene vasikas pidi ikka aiataha minema. :D No siis järelikult läks kah! 

Uus on juba ootamas. Mõtlengi, millal see välja hüüda. ;)

Muudetud , muutis Marko S

comment_141723

Ma  ütleks et väga normalses seisus e30 . Ennamus  oleks sellisega kinnisilmi edasi sõitnud . Tavaliselt saab jala õue aukude kaudu kui matt eemaldada . Jõudu. Tagapõlle ma küll tervenisti ei vahetaks kindlasti.

Jõudu . Jääme keevitamist ootama.

  • Autor
comment_141725

Ma ise jõudsin ka mingil hetkel järeldusele, et tegelikult on suhteliselt kobe vanake. Pole päris läbi ussitanud nagu sügisene õun. Siin ja seal on, aga võttes arvesse sünniaastat, siis on see loomulik, et natukene hakkab mõnest nurgast hapuks minema. On kindlasti hullemas seisus neid rullikaid. 

Mis tagapaneeli puutub, siis ma tahaks VÕIMALIKULT vähe sealt originaal plekki ära lõigata. Selle mõttega saigi see tagapaneel toodud, et sealt tükke lõigata vajadusel. No selle mõlgi ilmselt saab kuidagi tehtud, aga numbritulede osas mul on väikesed kahtlused, et äkki nii lihtsalt ei pääse ? Aga mis ma ka asjast tean, ma pole plekksepp. :D

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_141771

Eile aga sain kullerfirmalt sõnumi, et võib pakendile järgi tulla. Lõpuks ometi! Ma juba kartsin, et tuleb vastus "out of stock" või "discontinued by factory". Aga võta näpust, panid liinid käima ja vorpisid valmis mulle.
Tegemist siis PRE FL suunatuledega, mida järelturul pole võimalik leida. Otsisin, kuid ikka ja jälle jõudsin välja originaalini. Kuna hind polnud kõige hullem, saigi mõlemad pooled uued tellitud. Ilusad on küll. Ei tea, kas julgebki külge kruvida. :D
Nüüd ette otsa tuledega korras. Kõik vajalik olemas. :) 

 

spacer.png

 

Kuna mingi hetk läheb rool nahatamisse, siis võiks seal ka kõik värske ja kaunis olla. ///M. :P 

 

spacer.png

 

Loodetevasti saab laupäeval jälle tööroobad selga ja garaazi minna. :)
 

  • Autor
comment_141776

No mul otseselt nendega kiire ei oleks olnudki, aga kuna iial ei tea, kui tehase mehed otsustavad tootmise lõpetada, siis parem on need riiulisse valmis osta, oma aega ootama. :D Aga see märk on ca 18.- euri tk. Ma nagunii pean varsti asju juurde tellima sealt endale, kui meeles, võin sinna sekka visata kaks märki. 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.