Hüppa postitusse
Postitatud
comment_136261

Tere,

 

Kirjutan mõne rea e30 kohta mis sai soetatud tänaseks juba umbes pool aastat tagasi. Aeg-ajalt on mõnus garaazis nokitseda ning selleks hetkeks olid eelmised tegevust pakkunud liikurid valmis saanud. Konkreetse auto juures sümpatiseeris tehase konditsioonis seiskord ning suhteliselt korralik salong. Tagumised tiivakaared viletsad nagu ikka sellises vanuses autodel. Keevitatud varem ei olnud, küll oli pahtliga ja klaastiidega lapitud ning üle värvitud. Karbid-põhi suhteliselt head aga päris ilma tööta ei pääse sealgi.

 

Tüüpilistes kohtades nagu esipiilar, lanseronid ning tulemüür samuti rooste olemas.

77322F8D-D45C-477E-A894-E9B9AA7EF775.jpeg.7eb8816598abfac0023541f411ff6e56.jpeg

A9A5A962-86F1-464B-A587-9B1DB192A80B.jpeg

 

 

D89784E9-168C-40EB-BC70-740712CFF67F.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Vastuseid 51
  • Vaatamisi 4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nukkvõll (INA) läks tootjale tagasi  - garantii. Järgmisena ostsin FAE võlli mis enam ei lekkinud.  Hooajaga ca 4000 km murevabalt läbi sõidetud. Oktoobri lõpuks on vaja ülevaatusel ära käia. Enne s

  • Talvel sõita ei raatsi ning seepärast olen tegelenud veidi  asendustegevustega auto kallal. Tänapäeval on moodne teha hobiautole madaldus. Mina vastupidiselt vaatasin, et äkki on auto tagumised vedrud

  • Kevad läheneb ning varsti saab auto garaazist välja ajada ja mõne tiiru teha. Nii nagu tavaliselt sai vahetatud mootoris õli ja teha muud iga aastased hooldustööd. BMW M40 mootoril tuleb tehase andmet

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_146398

Las see spidomeetri viga hetkel jääb. Uued veljed ja 225/45 R16 rehvid muudavad tegeliku kiiruse 2,1 km/h suuremaks. Lisaks loodan leida diffri ülekandega 4,1 hetkel 4,27 ülekandega diffri asemele. Hetkel pole ühtki sellist silma jäänud, ilmselt on üksjagu neist “rallimeeste” ja jääraja masinatele pandud.

Elekrtipeeglid sain korda, oli ühenduse viga juhiukse läbiviigu pistikus kõlari taga.

Pean auto viima Truumu juurde diagnostikasse ning kütuse/õhu segu reguleerimisele ilmselt. Tundub, et mootor töötab vaeselt ja kuumalt. Küünalde värv viitab ka kütuse puudusele. Võib-olla on see tingitud sellest, et mootori kubatuur on ca 50 ccm suurem ning ECU ja lamda ei oska kompenseerida seda. Plokk puuritud II remondi mõõtu.

Ei pääsenud ka e30 tüüpveast ehk lekkivast kütusepaagist. Selgus see pärast “kurguni” tankimist. Lähemalt uurides tundus, et leke on kütusetoru valtsi vahelt. Sama mure on foorumist ka üsna tihti läbi käinud. Uue B-osa 55 liitrise paagi leidsin läbi Mercantile AS-i. Hetkel on selle hind pisut üle 400€ koos käibemaksuga. Tootja Blick, Taiwan. Lisaks tehase krundile lasin veel ühe kihi krunti paagile peale ning siis värvisin mustaks, et rooste kohe närima ei hakkaks. Kui värv kuiv, siis pihustan alumisele poolele veel ühe aerosooli kivikaitsme pudeli peale.

 

 

 

7CA09A7E-EA5C-4375-90F9-1D75311CD50E.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_146427

Uus paak sai alla ning täna ülevaatusel ka käidud. Ülevaataja mainis passis auto sünniaastat nähes, et ilmselt läheb õhtuni selle toimingu tegemiseks. Ei olnud väga julgustav reaktsioon. Aga päris nii ei läinud. Poole tunniga oli asi üle vaadatud. Uriseti, et aku lahti ja piduritorud Dinitroliga üle võõbatud. Ei pidavat nägema torude reaalset seisukorda. Ülevaatus sai  minu suureks rõõmuks siiski tehtud.

Ettenägelikult panin selleks ajaks originaal “pudelikorgid” (veljed) autole alla. Kui oleks 9” Lensodega läinud ülevaatusele siis oleks ehk liiga laiaks tagumisi rattaid peetud. Aku kinnituse peab kusagilt otsima, autot ostes polnud juba seda küljes. Tegemist on ees asetseva akuga ja R4 mootoriga. Pidurid olid OK ning heitegaasid samuti.    Nüüd saab legaalselt tänavaliikluses osaleda. 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_149091

Talvise soolalumega ei raatsi sõita. Vaatamata sellele, et pudelikorkidele said uued naelad sügisel peale monteeritud. Võib-olla kunagi tulevikus läheb vaja.

Hetkel auto  garaažis ja tagasild tähelepanu all. Plaanis sild reguleeritavaks teha ning sama töö käigus uued puksid panna. Päris korralik ettevõtmine sellega. Suvel autot kokku ladudes jäi tegemata. Sillatala reguleeritavate poltide/avade keevitus ja freesimine valmis. Selle kohta leidsin netist hea saksakeelse juhendi: https://www.e30.de/fotostory/f01858/f01858.htm 

Pressi mul ei ole ning pukside kättesaamisega oli pusimist. Olid veel originaalid, toodetud 1990 aastal. Õõtsade puksid said keermelati abil välja pressitud. Nüüd ootavad detailid soodapritsi ja värv.

Jätkuvalt olen 4.10 ülekandega väikese 168 difri otsingul. Siiani pole õnnestunud leida, ilmselt pean hakkama Saksamaalt uurima.

Uued puksid saavad olema kummist mitte Strongflexid. Las need jäävad ringraja masinatele. Üllatusena  vasaku veotelje välimine ots tundus imelikult kange. Tellisin  B-varuosa  tootja  GSP poolassi ära. Valikut eriti pole, BMW originaali hind umbes 7x kallim. 

 

0E988FBE-B975-49D5-8F82-149971D40E22.jpeg.d878c846e396b1bfb1ece481a1b6f4d0.jpeg

 

61BFA441-D1E6-4B69-AD23-DE282B9BB7BF.jpeg

  • Autor
comment_149094

Hetkel seda plaani ei ole. Üritan jätta auto sellisena nagu ta tehasest välja tuli. Originaale praktiliselt enam ei leidu, enamus on ringi tehtud suurte mootorite ja coilide peale. 
 

22D20545-F6AE-4949-BA60-7B8F1B568BC1.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • Autor
comment_149122

Tagasild soodapritsiga pritsitud. Riiulis oli võtta nii happekrunt jui ka täiteekrunt siis sai happekas alla, krunt sellele peale ja viimasena kaks kihti värvi. Sillatalale uued puksid vaja sisse pressida, siis saab kokku tagasi laduda ja sillastendi minna.

 

Lisaks sattus kätte 3.91 difer. Teadmata seisukorras, käega katsudes lõtku ei tuvastanud. Kerge iluravi ning tihendite vahetus saab sellele ka tehtud. Tegelikult peaks see olema pre 2,0 M10 mootoriga masina oma. Natuke kiirem kui olen otsinud. Maanteel on ilmselt hea ja öko aga näis kuidas kiirendades tundub.

B621CEEB-5BDE-4FC1-A91B-3B8FF525B07D.jpeg

  • Autor
comment_149124

Käbi välja ei võtnud just seepärast, et settingud säiliksid. Gardaani poolne simmerling jääb seepärast ka vahetamata. Ka difri satelliite ei kisu lahti, seega ei tohiks distantsid muutuda võrreldes algse olekuga. Pole välistatud, et tegemist on “ulguva” isendiga. Tootmisaasta peal 1985 ning töös pole saanud proovida.

1.8 mootor võiks sellega toimida küll. Tehasest on muidugi 4.10 välja arvutatud ja ma ei arva, et insenerid juhuslikult selle nii määrasid. Hetkel on all 4.27 ning see on tundub liiga aeglane. 

Muudetud , muutis loonik

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_149982

Talvel sõita ei raatsi ning seepärast olen tegelenud veidi  asendustegevustega auto kallal. Tänapäeval on moodne teha hobiautole madaldus. Mina vastupidiselt vaatasin, et äkki on auto tagumised vedrud väsinud. Lihtsalt horisontaalsel pinnal tundus tagaosa pisut madalam kui esimene. Tellisin uued originaal M-tech vedrud, et olukorda muuta (M-teh suspenssion on sünnist saadik  tehasest all). Uus paar vedrusid ulmeliselt kallid ei olnudki, hind jäi paarisaja euro kanti. Vabas olekus mõõtsin vanade ja uute vedrude kõrgust ning tulemus oli sama. Proovisin alla ja tagumine koopa serv oli ikka samal kõrgusel maapinnast. Seega võib väita, et mingit vedrude väsimuse fakti ei tuvastanud. Lõikasin uute vedruda alla lisaks 7mm kummist rõnga ja siis jäi visuaalne pilt minu silmale ilusam.  No ei ole mina lowriderite austaja.

Järgmisena läks auto asjatundja juurde poleerimisele ja sai ka keraamilise vaha. Täpselt polegi endale selgeks teinud mida see keraamiline vaha tähendab aga pidi hea asi olema 🙂

image.jpeg.0d2943a32193e163f0abe32b9fb1b652.jpeg

 

Vähem tähtsamatest asjadest tellisin õiges mõõdus veluur matid, hingava autokatte ning 360 mm diameetriga puurooli. Raske öelda kas sobib see sinna E30 külge või on juba liiga young timer puidust rooli jaoks. Originaal on korralikult riiulis alles ning saan selle tagasi pista tahtmise korral 🙂

 

Tahaks juba kuiva ning sooja ilma. Täna oli väljas -10 kraadi külma aga vahetasin naelrehvidega talverattad suviste Hankook-de vastu. Küllap kevad ka saabub ning siis on üks töö tehtud. 

 

Viimase muudatuse juures peab nentima fakti, et mõnikord peab õnne ka olema. Hakkasin huvi tundma konkreetse registrinumbri vastu. Nii nagu arvata võis - ei olnud see vaba ega saadaval. MNT lehel oli näha, et auto millega number seotud on juba  2013 ajutiselt registrist maas ja ei oma kehtivat ülevaatust. Omaniku kohta ARK ning PPA teadagi infot ei jaga. Järgneva detektiivi töö kohta ma enam "hästi ei mäleta"  aga lõpuks sain arvatava omaniku e-maili aadressi. Kirjutasin sellele, et kas üldse oleks võimalik diili teha ja millistel tingimustel. Ootasin nädalakese aga vastust kahjuks ei saabunud. Uurisin siis edasi ning sain ühe telefoni numbri. Valisin sellel ja hakkas kutsuma. Vastut kõnet kahjuks ei võetud. Paari päeva pärast kordasin protseduuri ning kuulsin torust vastu vanema härrase halood. Selgitasin kes ma olen ning miks helistan.  Ei saa öelda, et vastaspool poleks pisut üllatunud olnud. Eeldasin, et isegi kui saan kontakti, siis küsitakse kompensatsiooniks arvestatavat rahasummat. Tegelikult oli masina omanik selle auto juba ammu edasi müünud. Müüa õnnetuseks (ja minu õnnek) ei suvatsenud ostja(d) seda ümber vormistama ARK-is. Mees oli küll isegi mõned korrad seda meelde neile tuletanud.  Oli tema liikluskindlustuse koifitsent oli väga  madal või mis iganes põhjustel seda ümber ei vormistatud.  Mõne aja olid noored mehed Võsu kandis mändide vahel autoga ringi kihutanud ja masina täpsem edasine saatus on teadmata. Aastal 2013 hakkasid paberite järgsele omanikule tulema LKF-st tavapärased ähvarduskirjad ja sundkindlustuse jutt. Härrat see just ei rõõmustanud ning seepeale kustustas ta sõiduki ajutiselt registrist. Tema  soov oli kummitusautost lahti saada ning tegin ettepaneku, et ta algataks sõiduki võõrandamise mulle Transpordiameti e-teeninduses. Ettepanek sobis mõlemale poolele ning edasi tellisin numbrimärkide dublikaadid ja maksin paarsada eurot riigilõive. Lisaks olen ühe fantoom e36 omanik ARK-i andmete järgi.

 

 

 

A8A96E22-6072-468B-8700-F783D22A313D.jpeg

CA356355-AC2C-4F97-8873-662B276ED157.jpeg

17274664-DECE-4A5F-A29A-90B611915BF0.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150078

Roolil oli kaasas veidi paberimajandust küll aga ei mäleta, et seal eraldi dokumendina CE-sertifikaat oleks olnud.  Vaevalt politseiga (või ülevaatusel) selles küsimuses probleeme tekib. Enam ei jägita ülevaatusel isegi tootja originaal mõõdus rehvimõõte. jätkuvalt on kehtiv nõue, et laiad veljed ei tohi üle tiiva ääre ulatuda. Minu 9" laiad tagumised veljed tegelikult on veidi üle. Aga õnneks alla sentimeetri ning see ei torka silma. Kui peaks probleem tekkima, siis saab ülevaatuse ajal kasutada originaal plekkvelgi ja rooli.

 

BMW2.jpeg.3c29d2532d7937d17938932fcfc9e655.jpeg

 

Tervitused MargusRaskale minu poolt. Kes on teemat algusest alates lugenud, teab, et Margusel on siin kandev roll. Kere käis tema garaažist läbi täpselt kolm aastat tagasi ning sai uues esimesed karbi nurgad, tagakoopad ja tiivaääred, tagumisel rist-tala vedru kanduri ning palju muud. Autot ostes tundus kere veel üsna heas korras olevat. Suures pildis oligi.  Üllatus tuli nagu alati sealt kus seda oodatagi ei osanud. Ma polegi neid pilte siia üles pannud, et noori entusiaste mitte liigselt ära ehmatada. Kui autot lahti komplekteerisin siis viimase asjana võtsin maha laest polstri. Pilt mis avanes oli mulle täiesti ootamatu. Katus ja luugi pesa olid TÄIESTI mädad. Sellist asja polnud ma varem näinud ega isegi ei osanud karta. Võtsin siis topelt annuse Nervostrong-i tablette keele alla ja pidasin Margusega plaani, et mida edasi teha. Õnneks leidsime doonorauto mille katuse Margus ümber siirdas.

 

katus.jpeg.f71b469b22297631f445987a76a5ea47.jpeg

 

cabrio.jpeg.68fceb9436ba65488a626f6261060708.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_154196

Kevad läheneb ning varsti saab auto garaazist välja ajada ja mõne tiiru teha. Nii nagu tavaliselt sai vahetatud mootoris õli ja teha muud iga aastased hooldustööd. BMW M40 mootoril tuleb tehase andmete järgi hammasrihma vahetada intervalliga 4 aastat või 60 tuhat kilomeetrit. Sõitnud on mootor peale remonti vaid umbes 3500 km aga 48 kuud tiksub peagi täis. Otsustasin siiski hammasrihma ära vahetada.  Tellisin ainult uue rihma, veepumba ning rullikud jätsin vahetamata. Need mõned tuhanded läbitud kilomeetrid on ilmselt liiga vara kogu kmpl vahetamiseks. Klapikambri kaane all oli avanev pilt ilus. Nookurid ning nukkvõll ilma silmaga nähtavate jälgedeta tööpindadel.  

Sama activity käigus otsustasin maha võtta pihustid ja tellid teenusena ultraheli puhastus ning kontroll. Töökojast helistati, et ainult üks neljast pihustist oli hea. Väidetavalt tehti teised ka heaks. Tegelikult sealt mingit graafikut ega pabrit ei antud mis seda oleks kinnitanud. Auto sõitis ka enne seda nagu siidi,  ning mida iganes võib telefoni teel rääkida. Aga nohh, vähemalt tehtud.  Iseenda unerahu maksab ka midagi :-)    

 

Nukk.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_154219

Nüüd on väike tagasilöök seoses nukkvõlli maha võtmise ja tagasi panemisega. Nimelt tekkis peale seda õli leke hammasrihma ratta tagant. Ilmselt lekib esimese nuki poolkuu pindade vahelt. Olen juba kaks korda rihma maha võtnud, simmerlingi uue vastu vahetanud. Aga ikka kerge leke olemas.  Nukkvõlli terava randiga otsale kleepisin simmeri kaitsmiseks teibi ning lapikambri kaane tihend sai samuti teisel katsel uus. Viimasel korral lisasin kaks silikooni triipu, nii nagu lingil näha. Abi sellest ei olnud. Kas keegi on veel sellise probleemiga kokku puutunud?  https://www.scribd.com/document/439234250/bmw-Removing-camshaft-M40-pdf

 

Võtan õhtul kolmandat korda mootori eest lahti ning rihma maha. Võib-olla peab terves ulatuses esimese saale pinnad mis omavahel kokku puutuvad silikooniga kergelt üle tegema. Remondi manuale seda ei ütle ning neli aastat tagasi mootorit koostades ei kasutanud ma kusagil silikooni. Kõik oli kuiv sinnamaani kuni nukkvõlli kallale läksin. Lisan pildi kus on õli lekke koht näha.

 

lekke koht 1.jpg

  • Autor
comment_154226

Täna võtsin neljandat korda hammasrihma maha ja arvan, et leidsin  lekkimise põhjuse. Ilmselt on uus INA nukkvõll defektne. Nuka sisse puuritud õli kanali sulgemise kuul ei sulge korralikult hammasrihma poolset auku. Õli pääseb rihmaratta kinnitus poldi vahelt hammasrihma kambrisse ja sealt kaudu mootori välispinnale.

Ilmselt saaks keermeliimiga probleemi lahendatud aga see oleks poolpidune tegu. Võtsin nukkvõlli maha ja üritan müüa juures uue ning mitte lekkiva vastu vahetada.

 

IMG_2329.jpeg

IMG_2330.jpeg

Muudetud , muutis loonik

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_154661

20240916_193004.jpg.7d8b8aaa220a560d3f96fc1ee779d7c3.jpgNukkvõll (INA) läks tootjale tagasi  - garantii. Järgmisena ostsin FAE võlli mis enam ei lekkinud. 
Hooajaga ca 4000 km murevabalt läbi sõidetud. Oktoobri lõpuks on vaja ülevaatusel ära käia. Enne seda on plaan ära vahetada tagumised amordid, Bilsu B4 paar tellitud. 

Aastaid olen mõlgutanud mõtteid garaaži tõstukist. Nüüd sai lõpuks see soetatud. Kuna lae kõrgus on madal, siis pidi piirduma 1 meetrise tõstekõrgusega käärtõstukiga. Samas on selle heaks omaduseks võimalus mööda garaaži  ringi sõita. 

Muudetud , muutis loonik

  • 3 nädalat hiljem...
  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_155046

Kui paar aastat tagasi autot peale värvimist kokku ladusin siis ei raatsinud palju aega esitulede värskendamise peale raisata. Pesin kõigi nelja tule reflektorid puhtaks ja nii nad külge läksid. Täna võtsin mölemad tuled laua peale, et kevadeks originaal Hellad põjalikumalt ära värskendada. Tööd on sellega üksjagu. Täpsemalt kirjeldada pole mõtet kuna Youtubes leiab selle kohta õpetusi mitmeid.

 

Pooltuled (naerusuud) komplekteerisin kokku neljast erinevast laternast. Valiku kriteeriumiks olid parimad reflektori pinnad jms. Mõned reguleerimisvardad tuleks uued tellida.  

Esimene küsimus pooltule vasak või parempoolsuse kohta.  Kas õige on L või R asend? Kahtlema hakkasin kas on mõeldud parempoolset liiklust (R) või, et sõiduki rool asub vasakul (L). Tõenäoliselt on õige asend R, ehk parempoolne liiklus.

Teine küsimus kas on võimalik lihvida päris klaasi? Tänapäeva autode tuleklaasid on plastikust ning nende lihvimine/poleerimine on lihtne. E30 latern on veel päris klaasist. Maanteel teiste autode järel sõitmine klaasipinna veidi ära tuhmistanud (kivikesed ning liiv), sügavaid täkkeid ei ole.


Suurim tagasilöök tuli õhtuks iseenda käpardlikusest. Tõmbasin täistulede küljest reguleerkruvisid ära ning pillasin vasaku täistule laua pealt maha. Kuna põrand on selles ruumis plaaditud, olid killud taga. Aiii kurja, päris nii ei olnud see plaanitud! Nüüd peab tellima kaks uut Hella täistuld. Ühe kaupa asendades jääb erinevus kohe näha. 
 

Korra mõtlesin ka DEPO “täislahenduse” peale aga eelistan siiski originaale. Täna on veel umbes 400 euro eest paar võimalik soetada.

 

IMG_0618.jpeg.7be09d3e8766b7fd9a564c66e34e7ffb.jpeg


IMG_0619.jpeg.4850ae3dc369d6cd4e09819fdf00c1b7.jpeg

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.