Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131132

Sai siis 5.04.19 Tartust toodud 1985 a. pre fl veerev kupee. Korralik retk oli selle ära toomine, nimelt kuskil 30 km lõppkohast hakkas mu enda Passat B5 Syncro V6 2.8 jupsima, selline tunne oli nagu, et pump ei saanud kütust kätte, kuigi seier näitas veerand paaki alles. Käisin igaks juhuks tanklast läbi ja tundus kõik korras ning jõudsin probleemideta lõppkohta. Laadisin siis rulli konna peale ja hakkasin tagasi sõitma, jõudsin Paide kanti ja tore üllatus, konnal rehv puru. Esimene mõte, mis nüüd, pole tagavara velge ka. Passatil teine poldivalem ka ning vaatasin, et rullil ja konnal tundub sama poldivalem olevat ehk läheb alla. Võtsin siis veljevõtma välja ja kui vahva, Passati ja rulli veljed saaks lahti, aga konna oma mitte, kuna polnud teisi võtmeid ka kaasas. Siis hakkas väike paanika tekkima, kirjutasin chatid läbi ning kõik kaugel. Tekkis idee, ehk kirjutan ´´Märgatud Paide´´ ja keegi näeb ja saab appi tulla. Õnneks nii läkski ning üks härrasmees tuli appi. Sai siis rulli konna pealt alla aetud ning veljed omavahel ära vahetud, lootes, et rohkem probleeme ei teki. Aga ei, kuskil 7km ennem Jüri ringi juhtus sama, mis Tartu jõudmisega, et ei saa kütust kätte, aga nüüd nii hullult, et suri kohe välja. Vähemalt hea oli see, et sõbrad suheliselt ligidal ning peale väikest kribamist, sai üks sõber kütust tuua ning sain tanklasse ära ja Keila poole sõitma hakata. Polnud kahjuks teist autot ka kusagilt laenata, muidu oleks teise auto võtnud, mis oleks arvatavasti töökindlam olnud ja mis poleks 13l/sajale võtnud :D

 

Aga rullist nii palju, et nii nagu varem kirjutasin siis veerev kere. Mootorit, kasti, diffrit ning pooltelgi pole. Kapoti alt ka enamus asju puudu ning salongis pole tagaistmeid, vaipa ja vb mingeid muid pisividinaid. Kere ise tundub suhteliselt tugev olevat, aga roostet ikka on. Kuna plaan terve auto liivapritsiga üle lasta, siis saab alles teada, mis seisus see tegelikult on. Tiivad tundusid tugevad olevat, aga kuna mingi tainas on neid rullinud, siis pean ikka ära vahetama. Eile proovisin tagantsilda ära võtta, kõik asjad lahti,aga sild alt ära ei tule. Puksid nii kõvasti tikkpoldi külge roostetanud. Hetkel ei taha väga pukse põletama ka hakata. Tahaks ketassilda kuskilt, aga pole neid kusagilt väga saada. Esimene eesmärk selle kerega ongi, et kere täiesti ära teha ja siis alles mootorit sobitama hakata.

IMG_4331.png

IMG_4335.png

IMG_4340.png

IMG_4347.png

IMG_4319.png

IMG_4328.png

Muudetud , muutis FRand

  • Vastuseid 79
  • Vaatamisi 7,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ma nüüd ei teagi kust alustada, viimasel ajal aeg nii kiiresti läinud, et üle aasta tagasi oli viimane update auto osas.     Alustan siis mootori poole pealt. Mootor tegelik

  • Nonii, pole pikka aega midagi kirjutanud. Auto pole unarusse jäänud ning aeg-ajalt ikka nokitsen, aga mida ma siis teinud olen: Kõige suuremaks asjaks on mootori täielik kapp remont. Raua os

  • @eix22kuskil vist nii jah, samal ajal kui teised jaane pidasid ma keevitasin, kuskil 4 päeva keevitasin karpe, põrandat ja sillatalasid. Karbid olid juba varasemalt kellegi sossepa käest ka läbi

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_135834

Ma teen selliselt, et puurin selle välja, kas siis keevitan tikkpoldi sinna sisse või panen keerme remontpuksi sisse vms.

 

Hetkel korralik offroader oma teise auto kõrval :D 

20200208_110759982_iOS.jpg.024b832a67f9e5a4f020491fce264a63.jpg

 

Sai eile Pärnust toodud M62B44. Panin tähele, et tõesti see genekas on jõhkralt suur sellel. Samuti on tal elektroonliline trossel, seega ma ei tea, kas ja kuidas nüüd selle toimima saaks.

Paar pinguti kronsteini peaks ka ümber tegema, kuna osad kinnituvad käppadele, aga kuna lähevad oma käpad, siis ei saa enam neid kinnitusi kasutada. Võimalik, et midagi peab veel ümber tegema, aga hetkel jääb ta garaazi edasi seisma. Ennem teen keretööd ära ja siis vaatab edasi, mis teen.

20200208_120406467_iOS.jpg.3ae0a646f1023cd4a3d7d16f447e8919.jpg

 

Muudetud , muutis FRand

comment_135838

kas m62'l ka vändaandurid mitte kasti küjes ei käi (Võin eksida). Kui kasti pole ja drosseliga ka vaja majandada äkki lihtsam kohe progeaju teed minna. Teadjamehed kunagi rääkisid et M6X mootoritele mõjub progeaju uskumatult "vabastavalt".

  • Autor
comment_135839

Panin tähele jah, et vesijahutusega. heameelega tahaks ´´tavalise´´ geneka sinna panna, aga pole uurinud veel kas saaks jne.

 

Vändaandur käib jah kastiküljes m62-l, aga mul on m60 otsakaas ja rihmaratas olemas, kust saaks jupi maha lõigata ja selle külge keevitada. Progeaju tegelt halba ei teeks, mõnesmõttes lihtsustaks ka tulevikusplaane. Aga eks näis, mis saama hakkab.

  • Autor
comment_135903

Mootor mille pealt ma selle võtsin oli keti pooleks löönud ja otsakaanel seestpoolt paar kohta katki, seega pole mõtekas.

Lammutasin ka veidi mootorit, ebavajaliku küljest. Algselt mõtlesin, et pean paar lisakinnitust tegema, aga siis tuli meelde, et see kliimapumba oma, mida ma niikuinii ei kasuta. Teiseks veidi uurisin ja teise mootorikäpa saan ka ilusti ära, pean aint X5 V8 pealt õlifiltri plokipoolse kinnituse ostma. 

Eile sai auto tööle ka viidud ja saab vaikselt keretöödega peale hakata. Ärge neid jubedaid tagumisi koopa sisemisi ääri tähele pange :D  Eest vajab põll ka veidi tegemist, mõnest kohast keevitada ja paar auku poltide jaoks tegema.

 

20200213_155310688_iOS.jpg.1e46be703938e2dc3bb32377da76a069.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_136133

Ja mootor vahel ongi. Uus otsakaan tuleb ikka osta, kuhu saaks tavalise geneka panna. Hetkel käib vesijahutusega genekas pikki lansekat, ca 2-3 cm jääb puudu, et oleks lanseka ja geneka vahel vaba ruumi. Ma väga lansekat lõikuma hakata ei taha, teiseks pole vaja ka 150A genekat, piisav ka sellest tavalisest 120A. Ostsin E53 õlifiltri jala ja selle abil sai selle suure kobaka käpa ära ja enda käpa asemele. Tänu sellele, et ninaraam ära käib, on mootori ikka väga lihtne sisse ja välja tõsta.  See tuleb kindlasti kasuks, kuna see mootor hakkab veel korralikult sisse välja käima, väljalaske poolest, piduri võimude paigaldamine jne.

IMG_5729.JPG.16649f72da9f31a953a94df28031cce6.JPG

  • Autor
comment_136137

Neid pole veel olla, aga plaanin V8 atm koja lasta keevitada M57 kasti otsa, ning siis vaatab kardaani edasi. Kas lasen custom teha või hakkab erinevatest juppidest kokku laduma.

Mootor oli suht tulemüüri vastas. Kui ma doonor mootoriga käppasid tegin, siis jätsin ca 10mm roolilati karteri  ja sillatala karteri vahele vaba ruumi, kuna polupuksid ka pealekauba, siis peaks sellest vabast ruumist piisama. Ilma karterit lõikumata või siis sillatala asukohta muutmata/ lõikumata väga mootorit mujale liigutada ei saaks.

  • Autor
comment_136149

See on pigem ainult kuju andmiseks, selle peale tuleb tavaline pahtel, millega viimane silumine ja lihv anda. Teiseks niivõinaa jääb enamus sellest pahtlist widebody alla. Peale pahtelt tuleb siis täitekrunt, vajadusel veidi pahtelt, siis paar kihti uuesti täitekrunti, siis matistamine ja juba värvimise teemad. Võin hetkel veidi hägu ajada krundi poole pealt, enam ei mäleta, kuidas ta täpselt ütles, kuna sinnamaani veel aega.Aga vähemalt tööl maaler enamvähem sedasi õpetas mulle.

comment_136156

Ma saan aru, et täidab paremini aga jääb ka õhku paremini, määri sa pärast mis tahes asju sinna peale.

Kõige pealt peaks ikka metalli sirgeks saama, et alt sirgeks valada poleks vaja.

Või miks sinna alla üldse määrida, kui peale tuleb uus jama ? Lase lihtsalt epoga üle. 

  • Autor
comment_136158

Ega ta ideaalne pole jah, keegi varasemalt oli selle pleki seal ümber korralikult lainesse tõmmanud.Niigi nägin kurja vaeva vanade roostes paneelide asendamisega, aga ei jäänud selline nagu lootsin. Üritasin võimalikult sirgeks seda asja seal saada, aga jäi nii nagu jäi. Muidu on suva jah, kui widebody peale tuleb, aga lihtsalt asi minus, mind lihtsalt häirib see, et peab olema vähegi sildemas see asi seal all kui ennem.

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_137807

Hmm oleks nagu meeles, et olen siia rohkem kirjutanud, aga tundub, et mälu petab ja väga palju on selle ajaga muutunud.

 

Alustan siis keretööde poole pealt. Hetke seisuga vajavad veel uksed ja veidi tagumised tiivad pahteldamist, muu nagu on peaaegu viimasteks kruntimisteks valmis. mujalt veidi siit sealt vajab ka tegemist. Mootori ruumi hetkel ei näpi, kuna sellega tuleb veel tükktööd. See hetk,kui kapotti lihvima hakkasin, sain ´´toreda´´ üllatuse, et märgi koht, mitte ei ole täis pahteldatud nagu pagassiluuk oli vaid seekord siis kinni keevitatud. Sai siis uus kapott ostetud, oli sirge ja roosteta. Kuna mul endal konksu ega katusereelinguid pole, siis sai töökaaslaselt auto laenatud ja kapott katusele tõmmatud. Hiljem kahetsesin seda otsust, kuna rihmad tõmbasid äärtest lohud sisse, ehk siis sai lisa tööd teha. Sain ka peale pikka ootamist viimased bodykiti tükid ka kätte ja sai ajutiselt peale proovitud.IMG_0620.jpg.eb0dc2c02731265fbeceab87b6e64180.jpg

Sõber andis üks päev mulle teada, et ostab endale 1.8is kere, mille ehitab driftikaks. Aga kui kätte sai, siis otsustas ümber kuna oli liiga hukas ja pakkus mulle asju, kas ma ei taha. Läksin sinna ja oppa, kus oli manti, mida tahtsin. Sain sealt käetoega tagaistmed, shadowline liistud, stange amordid ja kinnitused. Muidugi oli veel manti, aga otsustasin rohkem mitte osta.

 

Mingi aeg mõtlesin kaua mul piduri kraam riiulis seisab, et lasen supportid liivapritsida ja pulbervärvida, et saaks kõik kokku panna. Ja ohh lolli pead küll, kookisin 4 kolvilistel supportitel liiga palju asju küljest ja no siiamaani pole kõike vanu kolbe välja saanud. Ma kookisin need simmekad/mansetid vms kolvi ümbert ära, ja kokku pannes noo ei tule välja. Lihvisin ja peksin küll selle sealt maha, aga no ikka ei tule välja. Teiseks on kolvid ju keraamilised, mis juba oma loomuselt kipuvad kinni jääma, nad küll käivad üles alla, aga välja ei tule. Teiseks manseti pesad olid ka ju pulbervärvi täis ja ei istun pessa, sai need ka siis ära lihvitud. Aga arvatavasti kui voolikud taha panna, saaks pedaaliga nad välja suruda, aga kui aus olla, siis pole viimasel ajal väga viitsimist olnud. Taga piduritega läks väga kiirelt.IMG_0522.jpg.597994f55c73ceac4eb3cbc51ac058fe.jpg Vahepeal mõtlesin, et oleks aega kasti peale mõtlema hakata. Kuna ma ikka tahtsin 6st kasti, siis oli mitu varianti. Kas võtta originaal V8 kast, mis on ülehinnatud, väga vähe leiab neid ning pidid suht nõrgad ka olema või siis E46 2.0d oma või mingi 2008 aastate kanti pilli pealt, mida isegi ei uurinud. Sai otsustatud siis 2.0d kasti kasuks, väidetavalt pidi kuskil sinna 600Nm kanti kannatama, mis on mu arvust täiesti piisav (alguseks :D ). Oli ka variant, et E46 3.0-il on ka 6ne ja kannatab rohkem, aga jällegi see kallim ja leiab vähem neid ning pole otseselt vajadust. Varasemalt olin ostnud sõbra käest M62 polditava koja ja kui kast käes oli, siis lastud harrisweldworsis ehk siis lasin @Lillevarsil kasti kokku keevitada. IMG_0653.jpg.250c71130b0707065d287bf9aaef0b05.jpg

Kuna terve see krempel väga väike pole, siis üritasin ta oma kohapeale sobitada. Õnneks mul ninaraam eemaldatav ja isegi üksinda on väga lihtne mootorit ja kasti oma kohale sobitada.IMG_0660.jpg.07b01023a5c8089061187e43e90e8255.jpg

Eks selle sobitamisega oli ka paras pull, küll jebisin sellega, küll tuli üks asi küljest, küll teine, sai relakas kätte võetud ja koldeid pügatud, küll kuvalda, veidi tunnelit taotud. Mingi hetk sain ta lõpuks patjade peale istuma, aga siis tuli järgmine probleem. Nimelt ma ei saanud nii palju kasti üles lükata, et mootor sirgelt jääks, oli väikse kraadi all. Seega tegin CADis alusraami jaoks spacerid ,aga noh, kuna koht, kus lasen välja lõigata on puhkusel, siis läheb nendega veel aega.

 

Mootoriga on nüüd see teema ka veel, et lasin vända anduri koha keevitada, otsakaanele, mis muidu kastikoja küljes, aga noh, kuna mul algselt ei olnud seda koda plaanis kasutada, siis nüüd on mul võimalik mõlemat kasutada, kui tahta. Teiseks uurisin ka selle mootori nö paremaks tuunimise võimalusi, seda teadsin juba ennem, et no vabalthingavast väga ei saa seda jõudu nii palju ja lihtsalt. Aga plaan ikka klapivedrudega väike tsikipriki teha ja lasta siis torukolded teha, mis on siis ca 1k hinnaklassis. Juhtploki teemat uurisin ka, kuna ma tahan kõike asju tööle saada, nii rulli enda teemad kui ka mootori juhtimine, siis päris basic juhtplokki ei saa võtta kuna ei toeta seda kupatust, seega hetkel ainuke variant oligi MaxxEcu Race versioon, mis jääb sinna 2k juurde 😬

 

Nüüd väga kulukas otsus, sai soetatud BC Racing coilid, mida tahtsin ilmtingimatta. Ei hakka mingit odavat saasta sellisele projektile panema. Käis ka idee läbi, et panna õhkvedrustusele, aga selle jaoks oli ka põhimõtteliselt coile vaja. Aga võimalik, et need tulevad veel tulevikus, aga seda veel ei tea. Pilt siis esimese osta settupist: 5x120, bc racing, 325mm ketas, E38 4 kolvilised brembod

IMG_0716.jpg.883cc25bb6f27012426d3b59154228d6.jpg

 

Laenasin sõbralt ta vingeid velgi. Nendega tahtsin teada, mis velg alla läheb, saades sellega teada, mis ET, kui laiad ja kõrged jne. 

IMG_0796.jpg.36b2e00986243b07980e57a22215822b.jpg

Ehk siis taga R17J13 ja ees R17J12, originaalis mingid Opel insignia vms veljed, nende ETga. Taha sobisid mega hästi, kuigi vaja p***e madalamaks saada veel. Ees olid aga liiga laiad, ette sobiks ca 10 tolli lai velg. Velgede taga oli suht täpselt vaba ruumi, ehk teise, ET-ga velg ei mahukski. Ümberringi taga oli velje jaoks piisavalt ruumi, ees aga pean veidi ikkagi veidi lõikuma, muidu ei saa keerata :D.

comment_137814

Originaalajuga saab väga ilusti käima, tahhoka signaali autosse ja mis minu arust positiivne - korralik diagnostikavõimalus, näitab sul ära iga silindri misfire, pihustinäidud jms. EWS jaoks ilmselt pead emulaatorit kasutama või siis kogu süsteemi e30 peale pookima, aga mina isiklikult esialgu kohe mitme k€ eest progeaju ostma ei jookseks, saad selle rahaga palju muud põnevat teha.

  • Autor
comment_137816

Seda küll jah, et offsett on muutunud. Veljed väljapoole laiamaks tehtud. Saan lihtsalt selle veljed andmed arvesse võtta ja vastavad arvutused teha. Jama ainult see asi, et üle 10.5 tolli laiasid velgi pole saada kusagilt väga. On ka variant, et teha samamoodi plekkvelgedest, mida ma väga ei tahaks ja teine variant, mis ka liiga rets on kolmeosalised veljed, mis mega kallid. Aga noh see tuleviku teema.

 

Tööl suure kompressoriga ei lasknud isegi välja neid. Aga määrdeprits on jah väga hea idee. Autot nii palju ehitatud, et pooleli ma seda ei jäta. Plaan ikka järgmiseks aastaks “valmis” (liikuma ja värvitud) saada. Minu enda arust olen ma aastaga suht palju saavutanud.

 

See progeaju on selline ideaal plaan. Ega kohe ei panegi. Pole sellist ressurssi võtta. Aga jah tahhokat tööle ja siis võibolla lisa näidikuid, aga neid peaks vist küll originaal ajuga tööle saama. Osad näidikud saab panna ka mehaanilised. Aga hea, et mainisid, oleks kahesilmavahele jäänud need tagumised puksid.

 

EWSi loodan, et saan maha kirjutada jah. Sest mul ainult 2 mootori juhtplokki on (bank1/2), ewsi muud kraami pole.


Oli plaan küll jätta elektrilise jah. E46 oma sai vist kasutada. Mul mingi juhend vms ka kuskil.

Aga jah, kuna ma juhtmestiku teemal nõrk, siis sellega hetkel ei tegele.

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_142961

Nonii, pole pikka aega midagi kirjutanud. Auto pole unarusse jäänud ning aeg-ajalt ikka nokitsen, aga mida ma siis teinud olen:

Kõige suuremaks asjaks on mootori täielik kapp remont.1C907B28-6576-47CB-8AE3-A2F80A308575.jpeg.600f8ace0fb9b60686f51924d02d84cb.jpeg

Raua osa jäi originaal aga muu läks vahetusse. Kaaned lasin Rookiez garaazis täielikult ära teha ning lasin m60b30 topelt klapivedrud panna. Otsakaane vahetasin välja, et saaks vändasignaali eest lugeda ning tava genekat kasutada. Kütuse lati vahetasin tagasivooluga lati vastu, originaalis oli aint latil üks stuts, aga pean veel AN otsad keevitama. Ning karter sai ümber tehtud, kuna tekkis probleem 6se disla kastiga. Kast oli piisvalt suur, et ilma karterit modimata ei mahtund kast tunnelisse ära ja kardaan oleks tunneli jooksnud. See tähendad mootori allapoole toomist. Sellega koos sai uued käpad ja kasti tala tehtud. Aga kui hakkasin karterit alla panema siis selgus, et keevitades oli karter mõnusalt banaani tõmmand ja vajab uue karteri tegemist. 
 

Mootori juhtimisega on lihtne, ei hakka originaal ajuga mässama vaid muutsin meelt, ning tuleb kohe maxxecu. Kui mu igapäeva pill poleks oma mootorit kuule saatnud. Oleks juba aju see kuu olemas olnud.

 

Hetkel esimesel pilgul sellest vist rääkind pole, et soetasin tõenäoliselt sama pedalboxi, mis tiidul. Aga silindreid pole veel ostnud. Kui need ära telliks, saaks ka el. pedaali asukoha paika panna. Samuti tegin ka tagumiste supportide adapterid valmis. Põhimõtteliselt pidurisüsteemile ongi vaja liine ja silindreid ning oleks valmis.

 

Kütusesüsteem kui ka pidurisüsteem tuleb AN põhine. Hetkel olen soetand pumba ja filtri aga kui liinid ka vedada ning paagile paar AN otsa keevitada oleks see ka valmis.

2FDF5101-6D4F-4DA0-8509-D2B3EF44DB1C.jpeg.4b4609335cc2fa2f9835e10900b18165.jpeg

 

Veoskeemist hetkel puudu hooratta ja siduri majandus. Siduri ja korvi teema olen enamvähem väljamõelnud mida tahan. Hoorattaga on veidi probleemne, ei taha osta mingit mõtetut üüber kallist hooratast ka, pigem mingi diy hooratas, mida iidsematest aegadest tehtud juba on vms.

Kardaan on mul kahest erinevast kardaanist kokku pandud ja keevitatud. Ning puudu on type 188 differ ning poolteljed. Tegelikkuses on Type 188 diffri korpus ning 4.45 ülekanne olemas, aga reaalsuses on see, et mul selle ülekandega ning lihtsalt korpusega pole midagi peale hakata. Aga tahaks Lsd elementi või siis midagi 3.xx ülekandega ning E36 diffri otsakaant. Et saaks kahe kõrvaga ta kinni. Pooltelgedega teen nii, et lähevad E34 poolteljed ning kuskilt poolast vms tellin adapterid, mis lähevad rummu külge.

 

Kerest nii palju, et pagassi tegin ~2kg kuiv aju jaoks koha ning üldkokkuvõttes võiks salongi ja pagassi värvi alla panna. Mootoriruumi tuleb veel mingeid paakide, radikate kinnitusi jne veel teha, mida pole veel ostnud. Väljaspoolt teen kõige viimasena. Ette amordikandudele tegin väiksed tugevdused.C1CD43BB-8FC3-491B-B006-BC8F3E05BD07.jpeg.50791fc6aa23d4ae691d1d7d8c285e81.jpeg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.