Hüppa postitusse
Postitatud
comment_128435

Tervist!

 

Nüüdseks juba natuke üle aasta olnud rullika omanik ja mõtlesin lõpuks ka teema teha, et autot teistele tutvustada ja enda tegemistest järge pidada. Tegu siis 316i kupeega, aastast 1987. Kere veab edasi M10B18 karpaga mootor.

2017 aasta juunis ma kuulutuse leidsin ja juba järgmisel päeval sai sellele üle lahe järgi mindud. Auto olnud ainult ühe pere käes, esialgu tütar ostis ta poest uuena ja viimased kümme aastat oli ta siis isa käes, kes sellega talviti õnneks ei sõitnud ja suviti käis enamasti piima järel😃. Mehel oli ikka pisar silmas ,kui andis võtmeid üle ja käskis auto eest kenasti hoolt kanda, mida ma ka teha lubasin. Koju sõites mingeid probleeme autoga ei tekkinud ja pidas kuuma suvepäeva ilusti vastu.

Lisade poolest on ta suhteliselt vaene, nagu r4 ikka.

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S500A Headlight wipewashIntensive Cleaning

S820 NordlandAusfuehrung

S859A DummySALAPA

S860A Additional Turn Indicator Lamp

 

Pildid kui autoga koju jõudsin.

IMG_1220.JPG

IMG_1221.JPG

 

Esimese asjana saigi autol audiot muudetud. Ette läksid uued kõlarid, kuna vanad olid omadega otsas ja taha arvutikõlarite asemele sai ka pandud ovaalid. Ei näinud mõtet kere lõikuma hakata kõlari magneti suuruse pärast, seega sai tehtud vineerist alus neile alla ja istub nagu valatult😃.

received_1336676693077106.jpeg

IMG_1893.JPG

 

 

  • Vastuseid 66
  • Vaatamisi 5,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Suvi on vahepeal läbi saanud ja ehk leiab nüüd pimedal märjal ajal rohkem aega rullika projekti kallal nokkida.   Eelmisest postitusest jätkates, sai auto peale epokrundi matistamist kere li

  • Ostes oli ka juba teada, et mootor mis kapoti vahel on, see sinna kauaks ei jää. Sai pikalt mõeldud, et mis sinna siis ikkagi panna, kuid lõpuks otsustasin vanakooli r6 mootori kasuks, m20b25 126kw. M

  • Hei! Viimasest postitusest juppaega mõõdas ja midagi vahepeal jälle tehtud. Tegelikkuses jäi auto jälle teiste projektide varju natuke liiga pikaks ajaks, aga galeriid vaadates tundub et täitsa hea p

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_128436

Nüüd see suvi sai autol põhjavaip ära võetud, et sellele korralik pesu teha, kuid lahti võttes leidsin nii mõndagi. Vaip välja kistud, oli hea ülevaade põhja seisust. Ütleks et isegi päris viisakas, loomulikult kriitilised kohad olid esimesed nurgad, nagu neil kõigil kombeks. Keegi kunagi seal midagi keevitanud ka, kuid see polnud teab mis korralikult ja ka need kohad sai üle tehtud. Oli küll plaanis esialgu teha mõningad keretööd talvel, kuid nähes seda olukorda, ei saanud enam öösiti rahulikult magada ja sai ka kohe need ette võetud.😃 Eks suuremad keretööd on plaanis tuleviku poole, siis kui auto ülevärvi peaks saama.

IMG_20180725_175242.jpg

IMG_20180725_175324.jpg

IMG_20180725_175254.jpg

IMG_20180725_175354.jpg

 

Kahjuks tööst endist küll pilte pole, kuid sai keevitatud uus metall ja kaetud krundi ja mastiksiga. Tööd tehtud, oli plaan saada salongis müra vähe vaiksemaks, seega sai põhi üle käidud helisummutus mattidega.

IMG_20180818_195650.jpg

 

Pilti puhtast põhjavaibast ka😃

IMG_20180830_185614_1_.jpg

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_128437

Ostes oli ka juba teada, et mootor mis kapoti vahel on, see sinna kauaks ei jää. Sai pikalt mõeldud, et mis sinna siis ikkagi panna, kuid lõpuks otsustasin vanakooli r6 mootori kasuks, m20b25 126kw. Mootor pre fl auto pealt, seega sai sebitud fl juhtmestik ja kõik muu sellega kaasa käiv. Mootor läks täiesti pulkadeks ja sisse läksid kõik uued saaled, tihendid ja rõngad.

 

Ostes ei näinud see just kõige viisakam välja.

IMG_20180526_113344.jpg

IMG_20180526_171415.jpg

 

Pilte ehitusest.

IMG_20180531_184453.jpg

IMG_20180609_193609.jpg

IMG_20180622_192147_1_.jpg

IMG_20180816_171926.jpg

 

Sai saadetud ka plokikaas tegemisse, kus hiljem selgus, et sisselaske klapid olid pähe käinud. Sai ka nö "vabamalt hingavamaks" tehtud😃.

IMG_20180814_190643.jpg

 

Ja hetkeseisuga näeb mootor välja selline. Ootab oma pealepanekut.

IMG_20180826_192627.jpg

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_129823

Suure hurraaga tegin teema ja olingi peaaaegu selle unustanud. Vahepeal nii mõndagi toimunud, asjad võtsid küll plaanitavast kauem aega ,kuid siiski. Oktoobris sai siis garaaz puhtaks tehtud ja rull sisse aetud. M10 sai vahelt ära võetud ja kapotialusele kerge pesu tehtud. Rullika roolilatt sai ka ära vahetatud e46 roolilati vastu, kuna sel on võimendi.

IMG_20181020_181908.jpg

IMG_20181110_115255.jpg

IMG_20181111_170054.jpg

 

Mootori kokkupanek venis eriti pikaks, kuna puuduolevaid detaile oli palju ja enne peale panekut tahtsin ikka võimalikult paljud asjad külge kruttida, et endal ikka mugavam oleks. Sai tellitud ka "reissing" jahutuslõdvikud, kuna rahakott päris bmw originaale ei lubanud😃

IMG_20181212_203959.jpg

IMG_20190202_174633.jpg

 

Tükk aega mõtlesin, et erinen väheke hallist massist ja ei pane rs replicasid alla, nähes head diili siin foorumis, pidin siiski esimeseks hooajaks endale need ostma. Ju näib, ehk järgmine hooaeg midagi omapärasemat all.🧐 Suur tänu kasutajale @Sannder, kellega oli mõnus ja kiire äri ajada🙂

IMG_20181130_100949.jpg

 

Ja praegu ongi asi niikaugel, et vedasin ära tagasivoolu toru ja võtsin paagi maha, et see üle vaadata. Üllatuseks tundus paak maha võttes päris korralik, kuid seebivee ja õhuga igaksjuhuks üle veel kontrollima. Auke ei paista küll olevat aga suvel üle poole paagi tankides hakkas bentsu ladinal kusagilt jooksma🤔 Eks tuleb üle vaadata ka need paagi lõdvikud.

IMG_20190131_141004.jpg

 

 

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_131300

Nonii, enne kui teema update tegema hakkan, küsiksin targematelt nõu. Mootor jubs pikemat aega vahel, aga probleem probleemi jõrel vaid olnud. Nüüd nii kaugel, et asi käib ringi, aga säda puudu. Sai proovitud teist aju ja vahetatud vändaandur, juhtmed nagu ka kõik ilusti ühendatud. Ehk keegi oskab veel nõu anda, mille tagant edasi otsima hakata? 🧐

  • Autor
comment_131316

Süütepoolil primaar ja sekundaar nii, nagu olema peavad. Sai huvi pärast teise juhtmestiku oma ka proovitud, ei mudagi. Ja vändaandur ka uus ja istub ilusti oma pessa, juhtmed tunduvad ka pealt korralikud, kuid rüüsi pole veel maha kiskunud. 

comment_131319

kui kütust saab, siis peaks cps ok olema. Jagajas ikka kõik tükid sees? 

 

edit: piltidelt tundub jagaja ikka paigas olevat.

edit2: GTA juhtis tähelepanu ning tekkis lisaküsimus, et kas eeldad, et sädet pole või reaalset kontrollisid? Mõtlesin, et ehk tekiks arvamus sellest kui kütuse vollad on tagurpidi külge läinud? 🙄

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_131325
3 tundi tagasi, Max. ütles:

kui kütust saab, siis peaks cps ok olema. Jagajas ikka kõik tükid sees? 

 

edit: piltidelt tundub jagaja ikka paigas olevat.

edit2: GTA juhtis tähelepanu ning tekkis lisaküsimus, et kas eeldad, et sädet pole või reaalset kontrollisid? Mõtlesin, et ehk tekiks arvamus sellest kui kütuse vollad on tagurpidi külge läinud? 🙄

Kütuse vollad õigesti. Kontrollisin nii, et küünla lükkasin piipu ja panin vastu plokki, teine samal ajal käias.

comment_131327

Ei ma mõtlesin kas kütust kontrolliti sedasi nagu teemaalgataja ütles - reaalses olukorras. Vahel sillatakse relee ära ja lastakse voolikust pudelisse. See näitab küll pumba tervist aga mitte juhtsüsteemi oma. Kontrollida saab ka lambiga pihusti pistikust käivitamisel, kas sinna elekter tuleb. 

Süütepooli juhe käivitades vastu keret ka sädet pole? 

  • Autor
comment_131336

Ehk oskad valgustada mind lisapistiku suhtes, kus täpsemalt asub ja mis funktsioon sellel olema peaks? Hea oleks kui keegi oskaks kuskilt pilti ka panna. Mõlemad ajud peaks 126kw omad olema, aga ajudel küll mingit pesa kuskil näinud veel pole. 

 

Sai juhtmepundart veidi ka uuritud ja aju pistiku juures lahtine pruun juhe, kuhu 12v sisse läheb🧐 

 

IMG_20190417_080040.jpg

  • Autor
comment_131396

Üle pika aja teen siis teemas update ka. Alustan sealt, kus eelmine kord pooleli jäin.

Paak sai õhuga ära kontrollitud, asi ilus terve. Suvel olnud probleem, et benstu hakkas tankimise ajal voolama, oli tingitud sellest, et paagi õhutustoru oli pea puudulik. Nüüd asi olemas ja paak sai ka uue kihi mastiksit peale. Samuti sai tanketoru ära võetud ja see nägi ka täiesti viisakas välja. Keegi selle kraed varem mingi mädiga paikand, kuid asi peab ilusti ja seepärast ei hakkand ka seda nokkima. Sai ilusa uue värvi peale ja läks alla tagasi.

IMG_20190213_195019.jpg

IMG_20190213_204857.jpg

 

Suvel muretsetud hartge torukollektorid sai ka mootorile külge polditud. Eks need päevi näind ole ja sai natuke keevitust neile näidatud. Kriitilisemad kohad said paigatud, kuid ega pikka pidu sellega pole, kuna keevitusega ei pääsend kõikjale ligi ja mõnest kohast asi päris hõre.😶 Sai ümber panudud ka summutivill.

Pilti ka kuidas küljes istub.

IMG_20190415_213423.jpg

 

Järgmiseks sai külge ehitatud õliradikas. Eks ta veidike modimist vajas, oli torule pikendus vahele panna, aga tehtud sai ja jäi täitas ok. Muretsesin ka tdsi radika ja kinnitused, nüüd terve esiots radikat täis😄 Muretsetud sai ka 325 kardaan, mis tänaseks juba ilusti omal kohal.

IMG_20190325_184515.jpg

Pildil võrdluseks 316 ja 325 kardaan.

IMG_20190325_191450.jpg

 

Kuna autole said ju alla ostetud peened replica veljed, siis maasturiks päris nendega jätta ei tahaks. Mõtlesin, et proovin siis need gup-tuningu madaldusvedrud ära. Nägid täitsa viisakad välja, kuid ehk suvel näeb, kuidas vastu peavad ja kas nendega sõita ka kannatab. Lisaks sai ette veel uued pidurikilbid ja klotsid. Enne kokku panekut sai asju puhastatud ka, see töö kõige suurem ajaröövel ongi

IMG_20190327_174825.jpg

IMG_20190327_181304.jpg

IMG_20190401_211459.jpg

 

Ja kõige parema asja jätan lõppu. Säde üles leitud ja first start tehtud😃 Piinlikult loll viga ,kui aus olla. Nimelt viga oli pearelees, mis oli vale. Relee sai vahetatud ja säde missugune. Jällegi kogemuse võrra rikkam.

Ja ega enam midagi, nipetnäpet asju veel teha ja siis võib nagu maanteeameti ukse taha sõita ja suvele vastu minna😎

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_131838

Nonii, saaga jätkub. Nüüd ei mootor tühikäigul töötada. Käima pannes lööb põõrded natuke ples ja 8sek töötab, siis sureb täitsa ära. Tundub nagu uputaks üle. 

Esimese asjana sai kohe uus tühikäigu mootor otsitud, kuna eelmine tegi juba lolli häält. Asi vahetatud ja ei midagi. Nüüd sai pihustilatil olev kütuseregulaator(või kuidas keegi seda kutsub) ära vahetatud, et äkki asi selles, kuid ei. Proovinud ka teisi õhulugejaid ja lisaõhku ei tohiks ka kuskilt voolikute vahelt saada. Endal hakkab mõte juba suht kinni jooksma, ehk keegi oskab nõu anda, mida veel kontrollida? 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.