Hüppa postitusse
Postitatud
comment_121093

Nii, tervitus!

Olen elus omanud ühte autot, milleks on 10 a tagasi ostetud viimase otsa e46 320d. The Ultimate Driving Machine on alati meeldinud ja u 4-5 a tagasi tekkis suurem soov mõne vanema BMW järele. Algselt vaatasin E32 mudeleid, seejärel E34, aga lõpuks tundsin kõiki emotsionaalseid ja majanduslikke (sellise auto taastamine on loomulikult väga mõistlik tegevus..) tegureid kokku lüües, et E30 on kõige parem valik.

Sihikindlamalt vaatasin autokuulutusi umbes aasta, aga ühtegi ostetud ei saanud - küll jäin napilt ilma, teine kord jällegi jäid mingid ajuvabad pisiasjad segama. Selle auto ostsin aga puhtalt emotsiooni pealt. Meeldis värvi ja sisu kombo ning et auto on manuaal ning kogu sisustus terve, puhas. Vigu aga muidugi jagub. Either way tuleb nii vanal autol kere lasta ära teha ja seega mind rooste ja mõningad augud pagassi mõlemal pool, juhipoolses nurgas ja kapoti all oleva akuplaadi all ei häirinud. Eesti kliimas näitas muidu 5-vääriline ja ülihästi hoitud ainult 6 aasta vanune E46 juba roostetamise märke. Tehnika liikus üldplaanis normaalselt ning mootori töö kohta suuri etteheiteid ei oska hetkel teha.

Varustuse nimekiri on olematu, välja arvatud manuaalne luuk, elektripeeglid ja kassetihoidja.

Seega:

 

Type AD51
Model 320i - EUR
Development Code E30
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.00
Power 95
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Malachitgruen Metallic - 205
Upholstery Natur Stoff - 0273
Production Plant BORN
Production Date 1987-11-02

 

286 Bmw Lm Rad/bmw Styling Bmw Lm Rad/bmw Styling
311 Elektrischer Beifahrerspiegel Elektrischer Beifahrerspiegel
350 Waermeschutzglas Gruen, Rundum Waermeschutzglas Gruen, Rundum
400 Sliding Sunroof Manual Schiebe-hebedach, Mechanisch

 

Alguses oli kõva barankat ikka üsna kummaline väänata, aga eks näis...

Tulevikus tahaks auto korda teha. Ennekõike häirib kere - kui tegija leian ja rahakott lubab, siis üritaks selle talve jooksul need asjad ära teha.

Pärast seda siis muu loogiline: uued piduri- ja kütusetorud, pidurid ise, veermikud, samuti mootori juures omajagu tegemist, sest viimase 10+ aasta jooksul küll seal keegi midagi väga teinud pole :PKõik tuuningud välistan ja auto jääb, nagu ta on loodud. Heli tahaks panna viisaka ja innovatiivse rõhuasetusel kvaliteet>kvantiteet. Suure kubatuuriga puust subwooferit ei kavatse muretseda.

 

Paar pilti ka pika jutu lõpetuseks. Ja enne kui unustan, massive aitäh GTA-le ja eixile mõnusate vestluste ja põhjalike nõuannete eest! :)

20370653_10159108768970013_1346035892_n.jpg

20227670_10159089407600013_785502351_o.jpg

20227780_10159108772430013_290653740_o.jpg

Muudetud , muutis longero

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_121094

Esimesena asjana võtsin ette rihmavahetuse koos selle juurde käiva kombinatsiooniga veepump, termostaat, geneka rihm, jahutusvedelik. Lisaks küünlad, uus rootor, jagajakaas, juhtmed.
Alustasin küünalde vahetusest ja nii kui uued sisse virutasin, masin kohe kõhuli - rets rattle, olematu tühikäik, stall ja õlituli armatuuris. Praeguseks on nii, et ära mädanenud juhtmete vahetuse ja rootori-kaane vahetuse tulemusel natuke tühikäik paranes, aga üle 550-600 ei tiksu. Plaanis järgmiseks lõdvikud üle kontrollida sealt viga hakata otsima. Tühikäigumootor töötab, sest lahti ühendades viskab pildi eest ja mootor jääb ise kenasti klõpsima. Aga eks madala tühikäigu teemal Update loodetavasti peagi tulemas. Vaja ära testida ka kütusesurve.

 

Uut jahutusvedelikku süsteemis õhutama hakates keerasin otseloomulikult jahutusniplil pea maha. Läks vedelik niisama sisse, sõitu ja siis iga kord vastavalt normile täita.

 

Juhtmed ja kaas tulid Boschilt, rootor Beru, õli Castrol, filter Bosch. Rihmakomplekti võtsin Gatesi oma. Mingi hetk peab ka radika ära vahetama, sest metall juba tiba pude ja ülemine vooliku ühendamise plastik ka katki. Rihm tuli maha ja läks peale igal juhul väga pehmelt. Rulliku spiraal alla ja peale. Pärast esimest käivitust kolakas sees kapoti all. Selgus, et veepumba seib käib vastu väntvõlli ketast. Mõlemad kettad igal juhul tiba viskavad, aga vähemalt enam vastu ei käi. Aa, ja see viimane vedelik on tõesti coolant, mis tõe huvides, muidugi enamjaolt tuli radikast. Pesin paisupaagi ja radika korralikult läbi ja hetkel läksid tagasi külge. Järgmine kord, kui radika asendan, pesen kogu süsteemi oksaalhappega läbi ja vaatab, mis sealt välja tuleb. Õli vahetasin ka ära. Oli veidi alla normi ja tõenäoliselt eelmisest kümnendist.

 

Pilte ka:

21330921_10159315669460013_133752642_o.jpg21330953_10159315669005013_1776858920_o.jpg

21362025_10159315669115013_772560359_o.jpg21362092_10159315669380013_1085591348_o.jpg

21362100_10159315669010013_1507751190_o.jpg21733548_10159354589655013_209445491_o.jpg

21729246_10159354589605013_505179169_n.jpg21733266_10159354589565013_605049036_n.jpgcoolant.jpg

Muudetud , muutis longero

  • Autor
comment_121185

Eile võtsin küljest tühikäigumootori ja pesin selle korralikult läbi. Tuli üsna palju sodi ja lõpuks hakkas päris kergelt "klõpsima", kui käega äkilisemalt liigutada. Lähemal vaatlusel selgus, et pisike sisselaske poolne toru aga osavalt musta teibiga kamoflaažis, mille all muidugi mõnusa läbimõõduga pragu. :) Igal juhul üks väiksem vea koht käes. Panin uue ajutise paigaga tööle ja puhastamise tulemusel sain a) lahti pikast starterikäiamisest - läheb nüüd ilusti pöördest tööle,  b ) külmkäivituse pöörded ka normi (aga nii kui soojaks läheb, siis ikkagi 500 peal ja sõites, kui käik välja võtta, sureb sageli välja).

 

21691401_10159374667675013_773719831_n.jpg21691308_10159374667685013_2124624427_n.jpg

21769585_10159374667575013_1318303173_n.jpg

Muudetud , muutis longero

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_125266

Pole pikalt päevikut uuendanud, aga täna saab öelda, et auto on läbinud keretööde etapi. Kuna enda jaoks on kõige olulisem, et varjupoolele jäävad paigad terved ja tugevad oleksid, siis sai ka seda pidi asjale lähenetud. Samas mul endal sellisel tasemel keretööde tegemise oskused ja võimalused puuduvad, mistõttu tellisin selle Marguselt ja jälgisin ise mängu kõrvalt - tihti hoopis maakera teiselt poolelt. Keretöödesse sai masin viidud siis 27. detsembril ja "valmis sai" veebruari keskpaigas. Kui mälu ei peta, siis töötunde kujunes selles etapis 180 kanti.

Teades, et pildid räägivad siin rohkem kui sõnad, siis hakkame peale. Probleemid, mida visuaalselt autol märgata võis, olid järgmised:
a) esiklaasialune rooste
b. karbid
c) esimesed nurgad
d) esimesed tiivad
e) istumise all olevad korgid
f) mõlemad põlled
g) kogu ustering

h) akualune ja kaitsmekarbi alune

i) pagassi mõlemad koopad + parem tagumine koobas, sh torustik.


Reaalsuses jooksis rebast muidugi töö käigus igalt poolt mujalt ka peale, aga kuna olin arvestanud, et läheb tegemisse tervikuna, siis muidugi väga vahet pole. Ainus asi, mida võib-olla kahetsen või nüüd selle protsessi läbi teinuna teisiti teeks, oleks see, et ostaks "tooriku" veelgi odavamalt, sest üsna kindlasti on kõigil nendel masinatel, mis meil "roostevabalt" ringi veerevad, sama töö vaja ära teha. Aga kuna sai veidi vähem levinud heleda korras sisuga eksemplari, siis mis siin enam.


Lisaks eelmisele loetelule tuli huvitavaid kohti nähtavale tagaistme all oleva mastiksi seest, paagi alt ja paremast rattakoopiast, samuti siis, kui tagasild juba alt ära oli. Kohati nagu konservikarp :)




 

2.jpg

15.jpg

18.jpg

20.jpg

26.jpg

37.jpg

45.jpg

61.jpg

  • Autor
comment_125271

Tiivad olid juba kellegi poolt eelnevalt "taastatud" ja seega ära viskamise kaup. Samuti paak, mis tugeva rooste tõttu lekkis.
Külge läksid b-osa Klokkerholmi tiivad - kui mälu ei peta, siis 1,0 paksusega. Karbid samuti Klokkerholm toodang, aga juba 0,8 paksusega. Kuna ära oli mädanenud ka tagumine põll, siis sai tellitud b-osa sein, ning meister võttis sealt juba vajaliku alumise osa jupi ning istutas külge. See tagaseina plekk on aga tõsiselt õhuke ja ausalt öeldes teistele ei soovita. Alternatiiv on siin muidugi A-osa varuosa hinnaga 300+ eurot (kui õigesti vaatasin). Paak läks samuti uus alla. Tellisin hinnaga 160 eurot, nüüd hinnad tõusnud juba 240 peale. Talk about inflatsioon...

 

31.jpg

51.jpg

52.jpg

56.jpg

66.jpg

67.jpg

71.jpg

72.jpg

76.jpg

84.jpg

83.jpg

129.jpg

  • Autor
comment_125277

Silladetailid said kõik liivapritsi, krundi ja hiljem värvi selga. Asendatud said sillatala kinnituspuksid, õõtsapuksid, diffripuks, käsipiduri trossid, rattalaagrid, veovõllide tolmukatted ja pidurisilindrid. Peamiselt Corteco, TRW, Ruville ja Brembo juppidega.

69.jpg

70.jpg

113.jpg

115.jpg

163.jpg

164.jpg

165.jpg

168.jpg

177.jpg

182.jpg

183.jpg

196.jpg

Muudetud , muutis longero

  • Autor
comment_125279

Siit see kurikuulus parem tagakoobas...like a butterfly. Sisse läks MZ Auto bredrini käest saadud korralikum tankimistoru, sest enda oma oli juba parandatud ja lekkis samuti. Hetkel on puudu vaid 60-eurone tuulutustorude kaitseplekk.

 

 

 

 

 

 

118.jpg

125.jpg

126.jpg

187.jpg

201.jpg

211.jpg

Muudetud , muutis longero

  • Autor
comment_125295

Mhmh :) Aga nii palju kui ma siin teiste teemasid lugenud olen, siis kui korralikult tahta, pead ikka sama tee ette võtma - kõik lahti harutama ja üle käima. Pealt tundub auto täitsa sile ja viisakas oma ea kohta, aga nii kui veidi süüvida ja sügavamale minna, siis hoopis teised lood. Usun, et enamik E30neid vajaks sellist "kuuri".

comment_125310

Viimane aeg oma rullid korda teha. Varsti jupid nii kallid ,et keegi enam ei viitsi nii põhjalikult taastada. 

Puhastasin täna kütusepaagi ära ja lasin samuti kastika põhja käiva ainega üle. Tehasest ikka nii õhuke värv kiht igale poole põhja alla pandud ja siis pole ime ,et alt kõik roostes. 

comment_125358

Jutt jumala õige,  roostevärk läheb sinu masinaga kokku, aga IS on hoopis kuskilt teisest teemast. Vanadus on lõbus - sirvid erinevaid teemasid ja paned ühe tekstina viimasesse teemasse üles 🙂 Kunagi sihtisin just 320-t vōi 325 (juba keerulisem), R6 oleks maanteel ikka vaiksem ja mõnusam sõita. 

  • Autor
comment_125366

Niipalju, kui eelmisel aastal üldse sõitsin, kokku vast 500 km, siis liikus mootor päris hästi. Maanteel tuli keskmiseks umbes 8 ja kuuene pütt igati mõnus.
Keretööde jätkuks panen siia veel natuke pilte. Seekord kaitsmekarbi alune, mis viis edasi tülemüürini, kust omakorda vesi juba arvatavasti pikka aega salongi sai voolata. Nüüdseks aga see probleem kõrvaldatud ja loodetavasti kestab. Värvitööde järel tuleb muidugi tiiva ja  A-piilari alumise otsa vahele hermeetik panna, et edaspidi vesi samasse kohta ei hakkaks kogunema. Teisel pool oli akualusega sama lugu ning seal sai samuti probleem likvideeritud. Eelmise omaniku suhtumist autosse ei tea, aga minu auto on Eestisse toodud 1997. aastal ja peaks seega karmide tingimustega juba "harjunud olema". :D

Hetkel pillil vanust 30. aastat ehk hakkab alles füüsiliste võimete tippu jõudma... "Injuries are just part of the game"

5.jpg

6.jpg

7.jpg

95.jpg

96.jpg

Muudetud , muutis longero

  • Autor
comment_125447

Jah, "midagi" jääb järgmiseks korraks ka. Kuna auto on nüüd värvimistööde ootel, siis olen igasuguseid teisi vidinaid üle vaadanud, et kui õige aeg tuleb, saaks juba kiiremini autot kokku hakata panema. Hiljuti võtsin lahti esimesed tuled ja vaatasin, mida huvitavat sees peitub. Kuna mh oli ühe raami üks kinnitus ära murdunud, siis tuli töö nagunii ette võtta. Juhipoolse raami plastikust "vastused" olid roosteste reguleerimisvarraste küljes päris korralikult kinni - kel see töö plaanis, siis veidi kuuma anda ja plastik muutub pehmeks ning tuleb paremini välja. Alati on alternatiiv ka näppe näidata ja lihtsalt katki keerata - uued tuleb nagunii tellida, sest üldjuhul nad välja surumist-keeramist üle ei ela.

 

Eelmine omanik oli ka juba ühe lambi reflektorit teibiga parandanud, seega ka sealt alt oli midagi oodata. Ja selgus, et ühel siis reflektori küljest pistik ära murtud, seega vaja uus leida. Auto neljast tulest kolm on Boschid ja üks Hella, viimase korpus ka veidi roostet kogunud. Kavas see maha lihvida ja siis materjalidega üle käia. Kõik tuled sai aga ära puhastatud ja ootele pandud. "Prillid" samuti seisukorras "üks parem, teine kehvem". Seda lakikihti sinna tagasi saada on vist lootusetu või on keegi teinud? Õnneks sai nädalavahetusel paar peaaegu terve lakikihiga rõngast leitud, seega enam-vähem viisaka komplekti saan kokku.

Kokkuvõttes otsin siis:

1) juhipoolset tule raami

2) ellipsoidi reflektorit, millel pistik külge keeratav.

 

Äkki keegi soovib pakkuda?

Mõned pildid ka pika jutu lõppu. Btw, kuidas te pilte vaheldumisi tekstiga lingite? Peab enne üles laadima kuhugi?

30180417_10160314850400013_2018243565_n.jpg

30233021_10160314850175013_1591313128_o.jpg

30429391_10160314850205013_851475860_n.jpg

30550424_10160314850245013_1183783378_o.jpg

30825295_10160314850235013_182659386_o.jpg

Muudetud , muutis longero

comment_125450

Kui sa pildid üles laed, siis iga pildi peale siin tekstikasti alla tuleb kaks ikooni, + märk ja prügikasti märk. Kui sa vajutad sellel + märgil, siis pilt ilmub sinna kus sul kursor vilgub. Ja kui sa sellel pildil kaks klõpsu teed, siis saad pildi suurust ka muuta, kui suurelt ta postituses on. Kui teed pildi pisikeseks, siis peal vajutades nähakse ikka täissuuruses pilti.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_126666

Vahepeal on aega nii palju mööda läinud, et auto on üleni värvitud ja ootab nüüd kokkupanemist. Lisaks vaja panna uued kütuse- ja piduritorud, vahetada kk ja mootoriõli, paigaldada uus esiklaas. Kui kellelgi on soovitusi pigimati valimise kohta, siis ootan neid hea meelega. Ümber vaja tõsta ka uste sisud ning paigaldada uued uksekiled.

 


Siin näha värvikatte all uus külge pandud tagaseina alumine osa.
217.jpg.67da48fd6f7fe34d5f856d1cfee02fd8.jpg

 

Selline sai esiklaasi alune ning uue värvikattega veeäravoolukatted. Pildil natuke eredad, aga päriselus väga viisakad. Varasemaga ei anna võrrelda.

218.jpg.4f411c5fda2b72b2312708f6159d4088.jpg

 

Üle said tehtud kõik põrkerauad, välja tulid siis sellised - tekstuuriga ja natuke poorsed. Lõpptulemusega ülimalt rahul - just sellised, nagu ootaks.

221.jpg.78491128007d444a6a217967530d2d84.jpg

219.jpg.e6bcac30ae82dc5a8a0abd5e8e191f85.jpg

220.jpg.3f25b813299a6d7d9172f4c29405680e.jpg

 

Peeglid ja kojameeste vardad.

222.jpg.698d0b1cc55dfb22e7ead227926b9289.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_127285

Kuna iga päev ei saa auto juures olla, siis tuleb seda teha hooti, kui aeg võimaluse pakub. Momendil käib kokkupaneku etapp, aga see pole üldse kerge, kui korralikult ja viisakalt tahta teha. Iga väike asi võtab sageli planeeritust kõvasti kauem aega ja katkisi ning musti-roostes-luitunud detaile ei taha ju masinale külge panna.

Igal juhul hetkel sai ära tehtud sisemiste pindade vahatamine, kuhu kokku läks ca 3L vaha. Ostsin selleks ka eraldi püstoli, millega oli väga mugav kereõõnsustele ligi pääseda. Ei kujuta ette, kui oleks pidanud seda muul viisil tegema.

 

37127947_10160646337970013_6874009051743649792_n.jpg.3a8c47a6d86952193b785873b0be8db8.jpg

 

37638984_10160686218135013_4541395739007254528_n.jpg.0da4f0edd25deeb25a2a4a90b8a2a332.jpg

 

37647985_10160686218340013_3742240618873618432_n.jpg.b6be0f4d623dbf6917055bcc9e7ac1aa.jpg

 

Eelnevalt käisin auto "üle" pigimatiga, tehtud said istmete alused ning natuke panin lisaks ka ustele ning asendasin need kohad, kust matt oli juba maha koorunud.

37588624_10160686218530013_7934281823943655424_n.jpg.708921d04695ecdc79e41d6b7d2c6e64.jpg

 

Kuna vahetasin autol kõik uksed, siis hetkel on käimas ka sisude ümber tõstmine. Peab ütlema, et tegelikult väga lihtne ja straight forward töö. Alguses tundus kõige keerulisem väliste iluliistude eemaldamine. Esimese korraga suutsin ühe vertikaalse detaili ikkagi natuke ära muljuda, sest tehasest on sinna taha pandud mingi vaht või "näts", mida õigesti mitte maha võttes painutad või täksid kohe detaili ära. Kõige parem on pika õhukese pahtlilabidaga see lahti lükata seestpoolt või veidi puhuriga kuuma anda. Kuid üldises plaanis on liistude eemaldamine-tagasi panek väga loogiline ja kerge. Kuna akende kummitihendid olid terved, siis neid uute vastu vahetama ei hakanud, aga pesin kõik ära, lükkasin roosteplekid maha (kui olid), ning panin tagasi külge. Siin tulen kohe tagasi ka alguses mainitud ajamahukuse peale - kui teha korralik tihendite pesu ja hooldus, siis läheb sellele päris korralikult aega, aga lõpptulemus on seda väärt. Saab komplekteerida puhaste ja korralike detailidega. Eraldi tellisin juurde veel ka ilmastikukiled, mis samuti peagi ustele vanade asemel külge lähevad. Asi, mis lahendamist vajab, on akna välise kummiliistu õige tagasi panek. Nimelt mul on paaril aknal siiski väike vahe akna ja liistu vahel, kust vesi sisse pääseb. On kellelgi ideid, kuidas seda probleemi lahendada?


Siin üks "algseisus" uks:
37695333_10160686218520013_1753607371403296768_n.jpg.58158cdb9a0dc7fc1f9ad4fc4d7338f1.jpg

 

Vahepeal on kogunenud ka mõned uued varuosad, mida külge saab keerata. Uueväärne kork, tagumise pagassi kinnitus ja uued tihvtid ustele ning paagi tuulutustorude kate. Uste tihvtid vahetasin kõik ära ja  soovitan ka kõigil teistel seda teha. Ehkki paar tk olid mul veel täiesti heas seisus (sh sisemised kõritihendid), siis uutega sai ikkagi parem ja lokse vähem.

37014736_10160646338050013_8410226408646770688_n.jpg.de884d62e44c678b0707427c1df4247a.jpg

 

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_131191

Nii, uuendan enda teemat ka. Midagi väga vundamentaalset pole vahepeal juhtunud ning auto endiselt ei sõida. Sügisel said korda tehtud esituled ning rõngad ja korpused kõik ära lihvitud, krunditud ning üle värvitud. Enda meelest sai tulemus hea ning originaaltuled jäid kenasti alles. Samuti said hangitud esimesed ja tagumised stange vedruamordid ning jämedad püstakud. Kõik said ka puhtaks lastud ning uus kate peale. Eks näis, kaua vastu peavad enne kui rooste jälle läbi suruma hakkab. Nüüd on peamiselt esisilla uuenduseks hunnik juppe tellitud, et paari nädala pärast see täiesti ära uuendada - rooliotsad, latt, õõtsa puksid,  stabika käändmikud, piduriplekid, pidurisadula remontkomplektid, amordipadjad, Bilsteini amordid koos tolmukatetega, rattalaagrid. Klotsid ja kettad on juba varasemast olemas. Seejärel saab piduri- ja kütusetorud ära vedada ning kokku ühendada.

 

Tulede korpused

49790931_1187170274773663_1155647790932557824_n.jpg.b72551f2cf0e9b9d4c58bd766ff46982.jpg

 

Uendamine

49895778_336290020539588_3681212548096458752_n.jpg.db2a24cba38154a8a07fbb62b23bfa7c.jpg

 

Kokku pandult

49704144_980741372122718_3808800766441816064_n.jpg.1a7628c924f19c3f1374182db6abffc1.jpg

 

Enne

49793729_1998576253512754_8193492162638249984_n.jpg.40f4f591d8fb43077d713d224f1143a6.jpg

 

Pärast

49555823_607590016339155_552085374084579328_n.jpg.6d8d00078a9cb9922f88ec7cc5575c9d.jpg

 

Veel värskendatud detaile. Puhastasin kettaga ja natuke kardan, et äkki viskab rooste taas välja. Seega vist ikkagi mõistlikum sellised asjad kõik liivapritsiga teha, kui peaks kunagi veel mõne auto otsa sattuma :P

49666960_2106627906316828_4081187248756752384_n.jpg.91637bdf94781f886a804612fe7f94a5.jpg

 

 

Samuti kodustes tingimustes uuendatud ja ootamas puuduvaid juppe, et alla keerata.

56468272_355599095066313_1259128473809584128_n.jpg.9ff9206524f3b20c88c358db2e5a0a2c.jpg

 

Vanad püstakutest tulnud jupid. Padjad ja kausid ostsin täiesti uued, samas olen märganud, et osad ka pritsivad neid.

56910219_2364291687159884_7231378827878858752_n.jpg.e9511ac173f53d7e84ae86b4ef015ed2.jpg

 

Uuekesed.

56529010_2325340514399608_7037328047917236224_n.jpg.edebb22482ad94445e9ff6a553cf688f.jpg

 

Seest tulnud originaal Boge amordid. Paraku olid pehmed ja läksid utiili. Asemele Bilstein.

49897419_2250637275212098_7029003993275695104_n.jpg.f0ac1fe8d6c096d10ac082fed2eefd6b.jpg

 

Loodetavasti paari nädala pärast saab juba uusi pilte lisada ning edusammudest raporteerida. Vahepeal on riiulisse kogunenud ka kolm eri ajastu makki, mida sisse saab hakata proovima. 

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_131729

Booyaka-booyaka. Lõpuks said kütusetorud ja pidurid ära tehtud, samuti uus roolilatt, rooliristi ja otstega, stabika puksid. Õõtsad vaja veel teha ja siis absoluutselt kõik uus. Praegused õõtsad pole kõige kehvemad ja nendega saab ülevaatluselt läbi, aga kui juba kõik muu on tutikas, siis teadagi, kuidas värk käima peaks. Lisaks nüüd all 51mm püstakud koos Bilsteini amortide, uute patjade ja tolmukatega. Samuti läikivad pidurisadulad, kus kõik detailid uuendatud, peal veel hõbehall Textar ketas ja klots, voolikud Bosch. Rattalaagrid said Meyle. Ei tea, kaua need peavad, aga eks siis raporteerib.

 

Aga mis meelest teha läks, on muidugi kõige olulisem - pildid. :) Nüüd siis ronisin auto alla ja klõpsustasin mõned.

59211538_418488048735700_2633310389810495488_n.jpg.7d6d1c87d8683b415b6df018df35ab2e.jpg

 

Torud

59301336_424535175042526_532341005697941504_n.jpg.e943c416f47e693bb9f8fdbbb3675d55.jpg

 

Differ

58887000_362564811047764_8125215754728505344_n.jpg.a8b76a7215f0e49eb66641620ee9e587.jpg

 

Samuti tuli kohale uus lõpupütt ning kui ka keskmine kohal, siis saab väljalaske samuti paika ning esimese käivituse teha.

58864863_379033839620091_9149883587347087360_n.jpg.d8233f60ad55328507c1623387008217.jpg

 

Niisama pilte külge keeratud kraamist

59896829_576050719584588_6697685229605224448_n.jpg.f786a9ac16f88b1c3d7c47d8d84ddf80.jpg

59918435_291487741795529_7404415544041930752_n.jpg.be2f2bc8ce94dcd41df39faebdfb66a9.jpg

59764271_418108212079231_6802897862339330048_n.jpg.08eb58f9c642d017f457be77ec58c729.jpg

 

Kuna piduriplekid olid ka täiesti auklikud, siis tellisin Saksast uued ja kiviga üle.

60137134_286890378925771_6118932077162266624_n.jpg.001d25af26f0517597e0067878907b95.jpg

 

Logaritega läksin lihtsamat teed ja ostsin need Blici B-osad ning külge sobitades alumine tuulekanali osaga detail muidugi tahab juba väänamist, mistõttu veidi kahetsen, et selle odava Poola pasa tellisin. Igal juhul sellised nad on. Kui põll ees, siis vaatan, kas saab ära ühendada - kui mitte, siis peab ikka A-osa leidma. Ülemine logari osa tundus paremini sobivat.

60202991_2345249289129156_5344263025144627200_n.jpg.aa2ed3fb2f8148b2b97567c69d570b59.jpg

 

Vahepeal lasin ka Raitzilt ostetud põlle ära pritsida ning veidi tagusin teda. Suurt energiat muidugi sellesse ei pannud, sest kõiki kõverusi ja mõlke välja ei saa ning kuna see on esimene asi, mis ka tulevikus pihta saab, siis jäägu ta nii. Üldmulje pole üldse halb, lähedalt mõne vea leiab. Kui kunagi enam rahaga tõesti midagi muud elus teha pole, siis tellin uue A-osa põlle.

Krundituna ja valmis kivikaitseks.
58737459_1114936752011753_5081093465337495552_n.jpg.116a3ff06df5ee23042a57a55256fc59.jpg

 

Parralleelelt muuga olen tegelenud ka esiistmetega. Selle teema võib kokku võtta nii, et tegin pool rehkendusest. Ehk siis võtsin ette siinid ja tegin need puhtaks, muundasin, kruntisin ja läks uus värv peale. Järgmisel aastal teen istmetoed korda ning katsun selleks ajaks ka uue riide leida.

59823975_445649516256785_7970190353288396800_n.jpg.896af7ea5a2930769b66e852f013195a.jpg

 

No 2

59926824_446222709484497_718851468060262400_n.jpg.2923f693e2e0f09e1e8c93a871285555.jpg

 

Suure tuhina käigus suutsin muidugi ühe istme siinide horisontaalse traadi (stabika) ära kaotada. Kas kellelgi oleks mulle seda pakkuda koos plastikust tüübiliga, mis ühele poole otsa käib?

 

Järgmine nv plaan on uus kütusepump panna ning väljalase alla sobitada. Siis äkki esimene käivitus.

 

Badmanist endast ka üks pilt lõppu; numbrituled on tänaseks mõlemad küljes.
59762698_590201851488473_2154364340227014656_n.jpg.3546ae455d439c4a97015e686588ff9c.jpg

59801714_415423429190030_9096709070429093888_n.jpg

Muudetud , muutis longero

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.