Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY SUVEPÄEVAD 2018 Loe veel... ×
E30 COMMUNITY
longero

320i '87 - longero

Soovitatud postitused

Nii, tervitus!

Olen elus omanud ühte autot, milleks on 10 a tagasi ostetud viimase otsa e46 320d. The Ultimate Driving Machine on alati meeldinud ja u 4-5 a tagasi tekkis suurem soov mõne vanema BMW järele. Algselt vaatasin E32 mudeleid, seejärel E34, aga lõpuks tundsin kõiki emotsionaalseid ja majanduslikke (sellise auto taastamine on loomulikult väga mõistlik tegevus..) tegureid kokku lüües, et E30 on kõige parem valik.

Sihikindlamalt vaatasin autokuulutusi umbes aasta, aga ühtegi ostetud ei saanud - küll jäin napilt ilma, teine kord jällegi jäid mingid ajuvabad pisiasjad segama. Selle auto ostsin aga puhtalt emotsiooni pealt. Meeldis värvi ja sisu kombo ning et auto on manuaal ning kogu sisustus terve, puhas. Vigu aga muidugi jagub. Either way tuleb nii vanal autol kere lasta ära teha ja seega mind rooste ja mõningad augud pagassi mõlemal pool, juhipoolses nurgas ja kapoti all oleva akuplaadi all ei häirinud. Eesti kliimas näitas muidu 5-vääriline ja ülihästi hoitud ainult 6 aasta vanune E46 juba roostetamise märke. Tehnika liikus üldplaanis normaalselt ning mootori töö kohta suuri etteheiteid ei oska hetkel teha.

Varustuse nimekiri on olematu, välja arvatud manuaalne luuk, elektripeeglid ja kassetihoidja.

Seega:

 

Type AD51
Model 320i - EUR
Development Code E30
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.00
Power 95
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Malachitgruen Metallic - 205
Upholstery Natur Stoff - 0273
Production Plant BORN
Production Date 1987-11-02

 

286 Bmw Lm Rad/bmw Styling Bmw Lm Rad/bmw Styling
311 Elektrischer Beifahrerspiegel Elektrischer Beifahrerspiegel
350 Waermeschutzglas Gruen, Rundum Waermeschutzglas Gruen, Rundum
400 Sliding Sunroof Manual Schiebe-hebedach, Mechanisch

 

Alguses oli kõva barankat ikka üsna kummaline väänata, aga eks näis...

Tulevikus tahaks auto korda teha. Ennekõike häirib kere - kui tegija leian ja rahakott lubab, siis üritaks selle talve jooksul need asjad ära teha.

Pärast seda siis muu loogiline: uued piduri- ja kütusetorud, pidurid ise, veermikud, samuti mootori juures omajagu tegemist, sest viimase 10+ aasta jooksul küll seal keegi midagi väga teinud pole :PKõik tuuningud välistan ja auto jääb, nagu ta on loodud. Heli tahaks panna viisaka ja innovatiivse rõhuasetusel kvaliteet>kvantiteet. Suure kubatuuriga puust subwooferit ei kavatse muretseda.

 

Paar pilti ka pika jutu lõpetuseks. Ja enne kui unustan, massive aitäh GTA-le ja eixile mõnusate vestluste ja põhjalike nõuannete eest! :)

20370653_10159108768970013_1346035892_n.jpg

20227670_10159089407600013_785502351_o.jpg

20227780_10159108772430013_290653740_o.jpg

Muudetud , muutis longero
  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Esimesena asjana võtsin ette rihmavahetuse koos selle juurde käiva kombinatsiooniga veepump, termostaat, geneka rihm, jahutusvedelik. Lisaks küünlad, uus rootor, jagajakaas, juhtmed.
Alustasin küünalde vahetusest ja nii kui uued sisse virutasin, masin kohe kõhuli - rets rattle, olematu tühikäik, stall ja õlituli armatuuris. Praeguseks on nii, et ära mädanenud juhtmete vahetuse ja rootori-kaane vahetuse tulemusel natuke tühikäik paranes, aga üle 550-600 ei tiksu. Plaanis järgmiseks lõdvikud üle kontrollida sealt viga hakata otsima. Tühikäigumootor töötab, sest lahti ühendades viskab pildi eest ja mootor jääb ise kenasti klõpsima. Aga eks madala tühikäigu teemal Update loodetavasti peagi tulemas. Vaja ära testida ka kütusesurve.

 

Uut jahutusvedelikku süsteemis õhutama hakates keerasin otseloomulikult jahutusniplil pea maha. Läks vedelik niisama sisse, sõitu ja siis iga kord vastavalt normile täita.

 

Juhtmed ja kaas tulid Boschilt, rootor Beru, õli Castrol, filter Bosch. Rihmakomplekti võtsin Gatesi oma. Mingi hetk peab ka radika ära vahetama, sest metall juba tiba pude ja ülemine vooliku ühendamise plastik ka katki. Rihm tuli maha ja läks peale igal juhul väga pehmelt. Rulliku spiraal alla ja peale. Pärast esimest käivitust kolakas sees kapoti all. Selgus, et veepumba seib käib vastu väntvõlli ketast. Mõlemad kettad igal juhul tiba viskavad, aga vähemalt enam vastu ei käi. Aa, ja see viimane vedelik on tõesti coolant, mis tõe huvides, muidugi enamjaolt tuli radikast. Pesin paisupaagi ja radika korralikult läbi ja hetkel läksid tagasi külge. Järgmine kord, kui radika asendan, pesen kogu süsteemi oksaalhappega läbi ja vaatab, mis sealt välja tuleb. Õli vahetasin ka ära. Oli veidi alla normi ja tõenäoliselt eelmisest kümnendist.

 

Pilte ka:

21330921_10159315669460013_133752642_o.jpg21330953_10159315669005013_1776858920_o.jpg

21362025_10159315669115013_772560359_o.jpg21362092_10159315669380013_1085591348_o.jpg

21362100_10159315669010013_1507751190_o.jpg21733548_10159354589655013_209445491_o.jpg

21729246_10159354589605013_505179169_n.jpg21733266_10159354589565013_605049036_n.jpgcoolant.jpg

Muudetud , muutis longero
  • Meeldib 3
  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eile võtsin küljest tühikäigumootori ja pesin selle korralikult läbi. Tuli üsna palju sodi ja lõpuks hakkas päris kergelt "klõpsima", kui käega äkilisemalt liigutada. Lähemal vaatlusel selgus, et pisike sisselaske poolne toru aga osavalt musta teibiga kamoflaažis, mille all muidugi mõnusa läbimõõduga pragu. :) Igal juhul üks väiksem vea koht käes. Panin uue ajutise paigaga tööle ja puhastamise tulemusel sain a) lahti pikast starterikäiamisest - läheb nüüd ilusti pöördest tööle,  b ) külmkäivituse pöörded ka normi (aga nii kui soojaks läheb, siis ikkagi 500 peal ja sõites, kui käik välja võtta, sureb sageli välja).

 

21691401_10159374667675013_773719831_n.jpg21691308_10159374667685013_2124624427_n.jpg

21769585_10159374667575013_1318303173_n.jpg

Muudetud , muutis longero

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Pole pikalt päevikut uuendanud, aga täna saab öelda, et auto on läbinud keretööde etapi. Kuna enda jaoks on kõige olulisem, et varjupoolele jäävad paigad terved ja tugevad oleksid, siis sai ka seda pidi asjale lähenetud. Samas mul endal sellisel tasemel keretööde tegemise oskused ja võimalused puuduvad, mistõttu tellisin selle Marguselt ja jälgisin ise mängu kõrvalt - tihti hoopis maakera teiselt poolelt. Keretöödesse sai masin viidud siis 27. detsembril ja "valmis sai" veebruari keskpaigas. Kui mälu ei peta, siis töötunde kujunes selles etapis 180 kanti.

Teades, et pildid räägivad siin rohkem kui sõnad, siis hakkame peale. Probleemid, mida visuaalselt autol märgata võis, olid järgmised:
a) esiklaasialune rooste
b. karbid
c) esimesed nurgad
d) esimesed tiivad
e) istumise all olevad korgid
f) mõlemad põlled
g) kogu ustering

h) akualune ja kaitsmekarbi alune

i) pagassi mõlemad koopad + parem tagumine koobas, sh torustik.


Reaalsuses jooksis rebast muidugi töö käigus igalt poolt mujalt ka peale, aga kuna olin arvestanud, et läheb tegemisse tervikuna, siis muidugi väga vahet pole. Ainus asi, mida võib-olla kahetsen või nüüd selle protsessi läbi teinuna teisiti teeks, oleks see, et ostaks "tooriku" veelgi odavamalt, sest üsna kindlasti on kõigil nendel masinatel, mis meil "roostevabalt" ringi veerevad, sama töö vaja ära teha. Aga kuna sai veidi vähem levinud heleda korras sisuga eksemplari, siis mis siin enam.


Lisaks eelmisele loetelule tuli huvitavaid kohti nähtavale tagaistme all oleva mastiksi seest, paagi alt ja paremast rattakoopiast, samuti siis, kui tagasild juba alt ära oli. Kohati nagu konservikarp :)




 

2.jpg

15.jpg

18.jpg

20.jpg

26.jpg

37.jpg

45.jpg

61.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tiivad olid juba kellegi poolt eelnevalt "taastatud" ja seega ära viskamise kaup. Samuti paak, mis tugeva rooste tõttu lekkis.
Külge läksid b-osa Klokkerholmi tiivad - kui mälu ei peta, siis 1,0 paksusega. Karbid samuti Klokkerholm toodang, aga juba 0,8 paksusega. Kuna ära oli mädanenud ka tagumine põll, siis sai tellitud b-osa sein, ning meister võttis sealt juba vajaliku alumise osa jupi ning istutas külge. See tagaseina plekk on aga tõsiselt õhuke ja ausalt öeldes teistele ei soovita. Alternatiiv on siin muidugi A-osa varuosa hinnaga 300+ eurot (kui õigesti vaatasin). Paak läks samuti uus alla. Tellisin hinnaga 160 eurot, nüüd hinnad tõusnud juba 240 peale. Talk about inflatsioon...

 

31.jpg

51.jpg

52.jpg

56.jpg

66.jpg

67.jpg

71.jpg

72.jpg

76.jpg

84.jpg

83.jpg

129.jpg

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Paagi laasid ikka lisa mastiksiga ka ülle või?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Silladetailid said kõik liivapritsi, krundi ja hiljem värvi selga. Asendatud said sillatala kinnituspuksid, õõtsapuksid, diffripuks, käsipiduri trossid, rattalaagrid, veovõllide tolmukatted ja pidurisilindrid. Peamiselt Corteco, TRW, Ruville ja Brembo juppidega.

69.jpg

70.jpg

113.jpg

115.jpg

163.jpg

164.jpg

165.jpg

168.jpg

177.jpg

182.jpg

183.jpg

196.jpg

Muudetud , muutis longero
  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Siit see kurikuulus parem tagakoobas...like a butterfly. Sisse läks MZ Auto bredrini käest saadud korralikum tankimistoru, sest enda oma oli juba parandatud ja lekkis samuti. Hetkel on puudu vaid 60-eurone tuulutustorude kaitseplekk.

 

 

 

 

 

 

118.jpg

125.jpg

126.jpg

187.jpg

201.jpg

211.jpg

Muudetud , muutis longero
  • Meeldib 8

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mhmh :) Aga nii palju kui ma siin teiste teemasid lugenud olen, siis kui korralikult tahta, pead ikka sama tee ette võtma - kõik lahti harutama ja üle käima. Pealt tundub auto täitsa sile ja viisakas oma ea kohta, aga nii kui veidi süüvida ja sügavamale minna, siis hoopis teised lood. Usun, et enamik E30neid vajaks sellist "kuuri".

  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Viimane aeg oma rullid korda teha. Varsti jupid nii kallid ,et keegi enam ei viitsi nii põhjalikult taastada. 

Puhastasin täna kütusepaagi ära ja lasin samuti kastika põhja käiva ainega üle. Tehasest ikka nii õhuke värv kiht igale poole põhja alla pandud ja siis pole ime ,et alt kõik roostes. 

  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Rooste poolest täiesti normaalne E30, kas see IS mootor tegi masinast raketi? Palju 90km/h peal pöördeid on? Sõltub see rohkem vist küll ülekandest. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Jutt jumala õige,  roostevärk läheb sinu masinaga kokku, aga IS on hoopis kuskilt teisest teemast. Vanadus on lõbus - sirvid erinevaid teemasid ja paned ühe tekstina viimasesse teemasse üles 🙂 Kunagi sihtisin just 320-t vōi 325 (juba keerulisem), R6 oleks maanteel ikka vaiksem ja mõnusam sõita. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Niipalju, kui eelmisel aastal üldse sõitsin, kokku vast 500 km, siis liikus mootor päris hästi. Maanteel tuli keskmiseks umbes 8 ja kuuene pütt igati mõnus.
Keretööde jätkuks panen siia veel natuke pilte. Seekord kaitsmekarbi alune, mis viis edasi tülemüürini, kust omakorda vesi juba arvatavasti pikka aega salongi sai voolata. Nüüdseks aga see probleem kõrvaldatud ja loodetavasti kestab. Värvitööde järel tuleb muidugi tiiva ja  A-piilari alumise otsa vahele hermeetik panna, et edaspidi vesi samasse kohta ei hakkaks kogunema. Teisel pool oli akualusega sama lugu ning seal sai samuti probleem likvideeritud. Eelmise omaniku suhtumist autosse ei tea, aga minu auto on Eestisse toodud 1997. aastal ja peaks seega karmide tingimustega juba "harjunud olema". :D

Hetkel pillil vanust 30. aastat ehk hakkab alles füüsiliste võimete tippu jõudma... "Injuries are just part of the game"

5.jpg

6.jpg

7.jpg

95.jpg

96.jpg

Muudetud , muutis longero
  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vesi jookseb mõlemal pool sees,vent restide all, esitiibade taha. Seepärast esitiivad ja need kerekohad kõigil mädad ongi,seda soodustab lansekate liikumine ka muidugi. Need kohad on parimatelgi roostes või vinedega.

Lihtsam oleks auto olnud muidugi kohe täiesti laiali võtta, aga muidu kõva töö ära tehtud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Jah, "midagi" jääb järgmiseks korraks ka. Kuna auto on nüüd värvimistööde ootel, siis olen igasuguseid teisi vidinaid üle vaadanud, et kui õige aeg tuleb, saaks juba kiiremini autot kokku hakata panema. Hiljuti võtsin lahti esimesed tuled ja vaatasin, mida huvitavat sees peitub. Kuna mh oli ühe raami üks kinnitus ära murdunud, siis tuli töö nagunii ette võtta. Juhipoolse raami plastikust "vastused" olid roosteste reguleerimisvarraste küljes päris korralikult kinni - kel see töö plaanis, siis veidi kuuma anda ja plastik muutub pehmeks ning tuleb paremini välja. Alati on alternatiiv ka näppe näidata ja lihtsalt katki keerata - uued tuleb nagunii tellida, sest üldjuhul nad välja surumist-keeramist üle ei ela.

 

Eelmine omanik oli ka juba ühe lambi reflektorit teibiga parandanud, seega ka sealt alt oli midagi oodata. Ja selgus, et ühel siis reflektori küljest pistik ära murtud, seega vaja uus leida. Auto neljast tulest kolm on Boschid ja üks Hella, viimase korpus ka veidi roostet kogunud. Kavas see maha lihvida ja siis materjalidega üle käia. Kõik tuled sai aga ära puhastatud ja ootele pandud. "Prillid" samuti seisukorras "üks parem, teine kehvem". Seda lakikihti sinna tagasi saada on vist lootusetu või on keegi teinud? Õnneks sai nädalavahetusel paar peaaegu terve lakikihiga rõngast leitud, seega enam-vähem viisaka komplekti saan kokku.

Kokkuvõttes otsin siis:

1) juhipoolset tule raami

2) ellipsoidi reflektorit, millel pistik külge keeratav.

 

Äkki keegi soovib pakkuda?

Mõned pildid ka pika jutu lõppu. Btw, kuidas te pilte vaheldumisi tekstiga lingite? Peab enne üles laadima kuhugi?

30180417_10160314850400013_2018243565_n.jpg

30233021_10160314850175013_1591313128_o.jpg

30429391_10160314850205013_851475860_n.jpg

30550424_10160314850245013_1183783378_o.jpg

30825295_10160314850235013_182659386_o.jpg

Muudetud , muutis longero

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kui sa pildid üles laed, siis iga pildi peale siin tekstikasti alla tuleb kaks ikooni, + märk ja prügikasti märk. Kui sa vajutad sellel + märgil, siis pilt ilmub sinna kus sul kursor vilgub. Ja kui sa sellel pildil kaks klõpsu teed, siis saad pildi suurust ka muuta, kui suurelt ta postituses on. Kui teed pildi pisikeseks, siis peal vajutades nähakse ikka täissuuruses pilti.

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus