Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_120286

Ahoi spetsialistid!

Postitan siis siia ka oma saatuse :)

Tegelikult olen E30 kupeed ja 2,5 mootoriga pilli otsinud juba mitu aastat, aga kuna kõik on sellised raiped mida ei tahaks eemalt pulgaga ka puudutada, siis otsimiseks see on jäänudki, või pole raatsinud lihtsalt niipalju pappi välja käia. Lõpuks siiski leidsin sobiva pilli (minuarust). Loomuikult nagu iga asjaga siin elus ei lähe kõik alati täiuslikult ja perfektselt (eranditult välja arvatud minu naine) tekkis võimalus soetada 318i, millele peale tõstetud 125kW mootor ja roolivõim. Äge pill millega Prisma parklas õhtuhämaruses ringe teha onju. Mõne päevapärast aga juhtus ime. Müüki paisati täiesti originaal korras 1985a. E30 2,5 ETA 2,7  mootoriga. Ainsad miinused sedaan ja ETA. Kuna auto tundus komplektne ja pre facelift, siis ikkagi tirisin selle endale ligi. Ulme äge pill on. Tegemist on kindlasti kõvasti, aga saksas 85 aasta augustis ostetud, ühe omaniku käes peetud ja kahjuks ka viimased kümme aastat seisnud. Seega ilmselt kere suht pudi, kuigi tõsta kannatab ilusti ja vähemalt tiivad, ja enamus põhjast on kõvad...

Vaja arvele võtta ja siis vaatab edasi mis saab. Kuna elutee umbes poolepeale jõudmas, siis üritan pilli taastada/hoida originaalsena ja mingeid coile, toonklaase jne. ei tule sinna mitte kunagi. Võtan seda sõidukit kui pensionisammast, mis talvel ilmselt garagest välja ei liigu.

Täna mõtlesin paar klõpsu ka teha. Ilm oli hea ja kaamera ka autos juba, aga kuna päike oli erakordselt ere, otsustasime sõprade juurest läbi käia kohvil ja siis päike ära läkski. Panen siia ikkagi pildid mis tehtud sai. Järgmisel korral paremad.

Kriitikat talun hästi ja olen väga pika vihaga :) Seega iga nõu on teretulnud!

 

Type code 1551
Type 325E (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.70
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Upholstery (0152)
Prod.date 1985-08-01
 
Vehicle options
S286 BMW LA wheel BMW Styling
S300 Central locking with antitheft system
S314 Door mirror / driver's lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S351 WAERMESCHUTZGLAS BRAUN, RUNDUM  
S400 Slide/tilt sunroof, manual
S662 Radio BMW Business CD
S680 Radio antenna, manual

DSC_0732.JPG

DSC_0737.JPG

DSC_0738.JPG

DSC_0741.JPG

DSC_0742.JPG

DSC_0748.JPG

DSC_0756.JPG

DSC_0759.JPG

DSC_0762.JPG

DSC_0766.JPG

DSC_0768.JPG

DSC_0772.JPG

Muudetud , muutis renxx

  • Vastuseid 73
  • Vaatamisi 6,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ahoi! Vahepeal polegi midagi jõudnud teha. Mingile 350h Lexusele sai 0-100 pähe tehtud  niisama linnapeal. Krt, selle autoga pole võimalik sõita nii et kõik ei vahiks ja iga vähemgi kobedam pill

  • Paned suurema velje, vaatad et võiks olla madalam rehv, paistaks ilusam. Paned madalama rehvi, vaatad et autol koopad tühjad, vaja madalamaks lasta. Lased madalamaks, siis vaatad et rattad liiga kõhu

  • Nonii. Pill sai ikkagi arvele  Numbrid käes ja küljes ka. Kindel on see, et vahetan need ilma sinise värvita ja est logota vanema tüübi numbrite vastu.   Nüüd enne suuremaid (loe: "

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_122185

Hei!

Üks ilus sügisene pilt ka siia viimasest cruiisist ja nüüd ootab E30 kevadet. Nagu pildilt võib kohata viidet sellekohta, et mingid piduriklotsid hakkavad lõppema, siis 

talvel üritaks teostada selle töö raames ka tagumiste piduriketaste kaitseplekkide vahetuse. Nagu ma aru olen saanud, siis neid plekke niisama vahetada polegi võimalik. Ehk siis tuleb vahetada uute vastu ka rattalaagrid?! Kas tasub see töö ise ette võtta, või usaldada mõnd head spetsialisti? Sel juhul soovitage. Tõstukit mul garages pole, pmst põlveotsas tegemine, aga saaksin hakkama. Milliseid tükke kasutada? Säästuprojekti sellest autost tekitama ei hakka, seega pole tükkide hind oluline, peaasi et oleks kvaliteetne ja originaali lähedane. Kui juba lammutamiseks läheb, siis panen ka korralike ketaste asemele tutikad. Mida veel tasuks antud töö juures vahetada kui juba lammutamiseks läheb?

 

unnamed.jpg.0fba7bde4b6e297c3a18b0864096a384.jpg

comment_122202

Laagrid kindlasti SKF toodang! Kui hind ei ole määrav. Käsipidur toimib kui ei siis soovitatavalt rem kompl tükid taha + trossid kui kõrid defektsed. Ise tööd ette võttes pole ka midagi keerulist kui on remondi alal vähegi oidu ja mõni tööriist olemas.

Muudetud , muutis hondamtx

comment_122234

Porno tegemine. Omanik mainis ,et pole säästprojekt ja tulemus peab korralik olema.

Tarbeesemel oleks ehk täiesti loogiline käik, aga hetkel oleme hobiautode osakonnas ikkagi.

Selline sälguporr on läbi käinud mul, paari aastaga oli see plekk rohkem ära mädanenud tänu sellele lõikele, kui muidu 20 aastaga.

See töö on ilma kanalita/tõstukita tehtav täitsa, eriti kui terve talv on aega teha. 

 

  • Autor
comment_122268

Äkki siin tegijamad oskavad soovitada, kus kohast ja millise rattalaagri eemaldamise komplekti peaks soetama/või laenutama?

Kas pidurikettad peaks olema "Bosch", "Zimmermann", või mingi muu? Samuti klotsid võiks mis firma omad olla?

Käsipidur muidu toimib, aga kui juba lammutamiseks läheb, siis vahetan kõik trossid ja klotsid ka uute vastu.

Kõik asjad peaaegu suudan leida, aga kus kohast saab piduriketaste plekid?

 

Ja siis veel, kui kellegil asjatundjal mahti, huvi, aega on, võiks läbi astuda ja autot oma silmaga kaeda. Leidsin pmst selle mida otsisin, aga kuna sellise koosluse ja originaalsusega + hinnaga paremat kindlasti ei ole olemas (minumeelest), siis äkki alustan oma pensionisamba renoveerimist valest otsast. Kuna ise spetsialist ei ole, siis tahaks ikkagi kindlalt teada, kui mäda see kere tegelikult on. Äkki peaks hoopis tühjaks lammutama ja esmalt kohe keevitustöödega pihta hakkama...

 

Tänan!

 

 

 

comment_122270

Piduriplekke B-osana üldiselt ei leia. Lihtsam ja kiirem variant H2-st tellida. Mõne püsikunde kaudu tellides saab mõned protsendid hinnast alla ka.

Pidurikettad võta mõne tundumad tootja omad. Endal ees Zimmermann + Ferodo klots. Klots pidurdab normaalselt kuid tundub, et tolmaks nagu rohkem kui eelmine klots.

comment_122286

piduriplekid ette leidsin peale pikka tuhlamist 33e tükk. roostega on tõesti nii, et mida rohkem sa näpid seda hullemat sa nägema hakkad.  klotsidel mingi 3e sorti materiali. kõige kallimad õigustavad end rohkem, kuna ei tolma nii palju ja vilistamist pole vist isegi üldse. (saad täis peaga koju hiilida) no kui sul ikka valgus paistab siis tuleks sellega ikka tegeleda, muudel juhtudel peatab keemia selle protsessi mõneks ajaks. (sama ka keevitusega, mõneks ajaks)

  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_126719

Ahoi!

 

Vahel kahetsen, et hobisi nii plaju on. Samas on ju lahe ka. :)

Kevad käes ja rulliga pole toimunud mitte midagi. Sügisel tekitasin garagesse mingigi ventilatsiooni ja sinnapaika see asi jäigi.

Kuna piduriklotsi tuli läks põlema ja ülevaatusele vaja minna, tellisin ära piduriklotsid (Textar) ja kulumisandurid. Lahtikiskudes aga plaan muutus oluliselt...

Supportid on üliroostes, ime et üldse liiguvad, kelgud kinni ei ole (see ka mingi ime), samas nii lootusetu ka pole et asja ei saaks. Klotsid kulunud vaevalt poolepeale ja kettad polegi väga kulunud, lihtsalt kõik on roostes. Esimene plaan on lasta see värk soodapritsiga haljaks ja vaadata mis vastu tuleb. Silindri mansetid on terved ja kuivad. Peaks ikkagi ära vahetama uute vastu? Või oleks kohe mõistlik kõik unustada ja uued supportid hankida?

 

unnamed (6).jpg

unnamed (5).jpg

unnamed (4).jpg

unnamed (7).jpg

Muudetud , muutis renxx

  • Autor
comment_126762

Selle jubeda käsna seest avanes üllatav vaatepilt. Silinder tundub täiesti korralik ja kolvil pole ka häda kedagi. Tellin remondikomplekti ära, neid sinna tagasi ei topi. Supportid pritsin liivaga üle.

 

Küsimus: Kui supportid roostest haljad on, millega neid katta edaspidise korrodeerumise vähendamiseks? Tsink?

mingit pederastia punast sinna nagunii ei tule :)

 

 

 

2BA90845-8167-4A40-A878-9DB14F951BBC.jpeg

AE6FAB32-0836-4DC8-AF8C-256876F432B4.jpeg

comment_126771

Pole näinud ka hullematel ,et seest roostes oleks. Kui olekski, siis ei tee see midagi, tihendi koht peab ainult korras olema.

Kõiki neid tihendeid, tappe ja ka kolbe saab uuena suht olematute hindadega, et pole üldse miskit mõelda.

Korraga oleks mõistlik sama protseduur tagumiste suportitega ja ära teha ja uus õli sisse.

Ise lasknud alati peale pritsi galvaanikast läbi. Pulbervärvitud varianti ka kokku ladunud , ka asjalik variant.

01103888299d21e.jpg.e88110f6391a0e775775a2b3fbd4154c.jpg

Sellel autol see praegu 4a hiljem samasugune. Kuigi tõesti auto vähe sõitnud, aga siiski näinud mõned korrad ka soolaplöga talvel.

Tõsi küll ka see, et tsinkimise kvaliteet on kõvasti langenud ja sellise tulemuse saamine ei ole enam lihtne ilmselt.

  • Autor
comment_126919

Sain supportid kätte. Tehnoloogia poolest väga bueno. Ehk siis metalliseeritud tsingiga. Asjad on täiesti roostevabad ja kaitstud ka edaspidise roostetamise eest. Ainus viga on et need on väga poorsed ja visuaalselt muutuvad koledaks. Peaks millegiga veel need üle katma, kuid millega? Mingi aerosool tsink?

Samuti sain kätte esindusest originaal piduritorud, Aeromotorsist "ATE" kettad, piduri kummivoolikud, kolvid, mansetid, niplid, juhtpoldid jne. kõik mis uus peaks olema. Samuti "Textar" piduriklotsid ja "Bosch" andurid. Pmst kokkuladumis vaev, kuid ennem peaks ikkagi supportid millegiga katma, et ka visuaalne pool kena jääks. Kuigi pudelikorgi vahelt need eriti ei paista, aga enda südamerahu on ka oluline :)

unnamed (10).jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_127075

Vahepeal sai kaetud ikkagi sadulad Hammerite aerosooliga. Kole krobelised olid. Aga nüüd on kindel ,et need detailid ei roosteta enam kunagi. Ladusin kiirelt ühe komplekti kokku ka. Ma pole mingi restauraator, ega eriline meistrimees, aga krt. kui vaadata mille lahti kiskusin ja mis lõpuks välja kukkus, siis ikka mega äge..

Kelle jaoks suvaline metallikärakas, kelle jaoks igapäevane jamps, aga minujaoks on see tulemus kindlasti Nature Morte :D

unnamed__12_.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_127343

Kuna mul puudub võimalus terve auto korraga õhku tõsta, siis seekord sai tehtud vaid terve esiosa pidurisüsteem uueks.

Kui nüüd kalendrisse vaadata ja enda tegelemise tempot, siis tundub et vahepeal peaks ülevaatusel käima ja jõuaks enne lume tulekut ehk väikse tiirugi teha :) 

Jätan tagumise osa vast selleks ajaks kui ilmataat enam sõita ei luba. Tagant tahaks  kaitseplekid ära vahetada, mis aga eeldab ka rattalaagrite vahetamist. Aega vähe lihtsalt.

 

FFB8E4BA-4A6F-42E1-A02B-857223CB34AC.jpeg

Muudetud , muutis renxx

  • Autor
comment_127344

Tegelikult hakkasin nende piduritega mässama ainult sellepärast, et armatuuris läks klotsi tuli põlema. Tegelikult oli klotse maa ja ilm järgi.

Tagumised pidurid ka oma vanusekohta täiesti ok, aga tuli põleb ikka.

kus kohast edasi otsida? Või kustutatakse see mõnel muul viisil ära?

 

 

CC18C6A6-3E33-4F91-A0BA-CFA198330BC1.jpeg

761CD63C-BCF4-410A-91C1-12B447AE348B.jpeg

comment_127346

Vaata pistikud üle, kus andur kerega otsaga kokku saab, näiteks. Kui tuli sõidu ajal "hiilgab" siis kellaplokis külmjooted.

Aga ideeliselt toimib väga lihtsalt, katkestuse peale. Muidu on ring suletud aga kui klots õhukeseks kulub siis närib ketas anduri seest juhtme läbi ja tuli süttib. Sinu asi on vaid katkestuse koht ülesse leida :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.