Hüppa postitusse
Postitatud
  • Populaarne postitus
comment_116341

Nonii, mõtlesin, et teen siiski oma teisest autost teema siia ära. Hea ise vahel meelde tuletada ja vaadata mis kõik juba tehtud on. Kunagi küll oli teema ka siin foorumis, aga see aja jooksul kaduma läinud. Vanu pilte kahjuks väga palju säilinud ei ole, aga proovin siis vähemalt praegu pilte töödest ja loomulikult ka autost teha.

 

Aastal 2010 sai siis selline masin enda õuele veeretatud (tegelikult muidugi tõmmatud). Masin oli mingi aja seisnud ühel õue peal (seisma jäi sõitvana!), kuid kahju hakkas. Kui endale ei oleks ära toonud, siis oleks ta kas lihtsalt ära roostetanud ja metalli viidud või läinud ühele põllurallikaks. Kumbki variant ei meeldi.

 

Auto andmed:

Mark: BMW 320i 2.0 92 kW

Mootori tüüp: M20B20
Keretüüp: sedaan
Tootmisaasta: 02/1984
Kütus: bensiin
Odom. näit: 219760 km
Vedav sild: tagavedu
Käigukast: manuaal
Värvus: tumehall (BMW-graphit-metallic)
 

Lisade koha pealt ei oskagi midagi eriti välja tuua, mis lisasid sa ikka sellise aasta masinalt tahad. Aga midagi siiski leidub:

  • Check Control lae all;
  • Digitaalne kell;
  • Tahhomeeter;
  • Teisaldatav kärukonks (mida ei saa teisaldada: D);
  • 2x elektriaknad (endal lisatud, aga pre-fli originaalid)

 

Tehase nimekiri:

Type code        1431

Type                 320I (EUR)

E series            E30 ()

Series               3

Type                 LIM

Steering            LL

Doors                4

Engine              M20

Displacement   2.00

Power              92 kW

Drive                HECK

Transmission   MECH

Colour             GRAPHIT METALLIC (087)

Upholstery       Anthrazit - 0150

Prod.date        1984-02-29

 

Vehicle options

S230    Low-slung sports suspension

S235    Towing hitch, detachable

S311    Elektrischer beifahrerspiegel

S320    Deleted, model lettering

S351    Waermeschutzglas braun, rundum

S428    Warning triangle and first aid kit

 

Plaanidest (osad teostatud):

  • Auto ilusti korda teha.
  • Kõik rooste eemaldada (leidub taga pagassis, tiivaäärtes ja karpides. Eks veidike ka mujal. – See tehtud 2010 aastal korda.
  • Mootor korralikult tööle saada. Käima läheb üldjuhul esimese keeramisega. Suitseb ja põhimureks on puudub tühikäik. – Osaliselt korda tehtud 2017.
  • Korralik sisu. Ette said pandud ajutiselt 2010 aastal e36 istmed. Plaan vahetada välja ka tagumine istmepadi. Kunagi hiljem vaadata e30 originaal sportsisu.
  • Tagaluugi purunenud varras välja vahetada – tehtud 2017.
  • Spido tööle – tehtud 2017.
  • Tulede pealüliti välja vahetada – tehtud 2017.
  • Korralik käigukangi nahk otsida – olemas 2017 .
  • Kindlalaeka link otsida – olemas 2017.
  • Udutuled – relee ja lüliti olemas, ülejäänu veel pole.  
  • Uus tagaistme põhi otsida.
  • Korralik originaal rool muretseda – olemas 2017.
  • Udutuled otsida;
  • Originaal RDS makk;
  • Auto üle poleerida;
  • Ülevaatus ära teha.
  • ...

 

Põhimõtteliselt on sellega nii, et kiiret ei ole, teeb nii kuidas aega ja finantsi on. Aga kevadel kui lumi ja muu sodi teedelt läinud, tahaks ülevaatusel ära käia. Et selleks ajaks vähemalt nii palju auto korda saada. Viimati oli ülevaatus aastal 2006.

 

Aga nüüd tegemistest täpsemalt. Eelmise aasta sügisel sai auto lõpuks arvele võetud, oli veel eelmise omaniku nimel ja juba ammu arvelt maas. Õnneks sai ilma suuremate probleemideta taas arvele. Mina olen nüüd selle auto teine omanik Eestis. Esmane registreerimine Eestis oli '95 aastal.

Seejärel sai autole korraks kindlustus peale ja hääled sisse aetud (käivitus peale pikemat seismist praktiliselt koheselt), ning sõidetud garaaži (~ 1,5 km).

 

Aasta oli siis 2010/2011:

Peale toomist sai põhjalikumalt ette võetud keretööd. Läbivaid auke palju ei olnud. Rohkem oli pindmist roostet. Läbivat leidus karbil ja ühel tagatiival. Need läksid vahetusse. Muud kõik kannatas taastada. Isegi põhi oli täiesti korralik. Siin töödest väike jutt ja mõned pildid, mis säilinud on ühest vanast teemast.

 

Värviks otsustasime jätta originaal tooni Graphit Metallic. Aga enne mõned varasemad pildid töö käigust, kahjuks neid küll palju ei ole.
e30_pildid_001.JPG
e30_pildid_003.JPG
e30_pildid_004.JPG
e30_pildid_005.JPG
e30_pildid_006.JPG
e30_pildid_008.JPG
Ühele poole sai pandud ka uus karp, teine pool oli korralik.
e30_pildid_009.JPG
Ja nüüd pildid peale värvimist, kui auto on veel kinni kaetud, enne ka ilma lakita üks pilt
2011-07-27_11.47.25_.jpg
2011-07-27_13.50.37.jpg
2011-07-27_13.51.43.jpg
2011-07-27_14.49.07.jpg
2011-07-27_14.53.14.jpg
2011-07-27_15.02.11.jpg
Üle said värvitud ka peeglid, mis enne olid värvimatta
2011-07-27_15.01.31.jpg
Ja paar pilti ka, kui auto on paberitest lahti harutatud
2011-07-27_16.29.05.jpg
2011-07-27_16.29.17.jpg

 

Vabandan kvaliteedi pärast, pildid telefoniga tehtud.

 

Aga nüüd siis saab autod hakata vaikselt ka kokkupoole laduma, mõningaid asju on küll veel vaja, elektriaknaid ette ja ka korralikku tagaistet, vana kallal on hiir hävitustöid teinud :evil:

 

Edasi tuleb hakata remontima mootorit ja ka sildasid. Ühe mootori probleemi kohta olen ka siit foorumist kui ka siit foorumist abi küsinud, mida veel kahjuks ei ole päris korda saanud, peale selle on veel vaja veel teha ka kap remont mootorile, õli leemetab igalt poolt ja sinine suits on ka taga. Aga vähemalt läheb alati hästi käima  :)

 

Põhi on autol hea ja pagassi põhjal oli ainult pindmist roostet, see sai ära käiatud ja panin ka mastiksi peale sinna. Aku alune vajas ka väheke keevitust.
Pilt ka pagassi põhjast
2011-07-28_11.22.53.jpg
Ja ka paar pilti, kui auto õues on:
2011-07-28_09.54.51.jpg
2011-07-28_09.55.13.jpg
Autot sai siis tegelikult veel kokku laotud, said külge pandud ette stange ära, liistud ja ka tagatuled, mis said ka ära poleeritud, et värskem ja ilusam välja näeks.

 

Sai siis ostetud autole sellised asjad, kuna vanadel olid klaasid katki.
2011-08-02_18.34.47.jpg

Need küll kahjuks facelifti omad ja nüüd oma auto külge proovites ei sobi päris hästi. Vaja oleks seda plastik ümbrist peale. Aga esialgu võtsin nendelt tuledelt ära pirni ja klaasi ja panin oma vanade külge, aga arvan, et kunagi ehitan ikka need uued külge. Seal see reflektor ikka korralik. Ja peale selle on veel parktule pirn ka sees.
Aga ma arvan, et valge klaasiga on ilusam kui oranžiga, paar pilti ka
2011-08-03_11.21.53.jpg
Ja siin kui mõlemad on küljes:
2011-08-03_11.51.07.jpg

Kuigi mulle meeldivad need valged klaasid, siis kunagi tulevikus otsin siiski uued oranzid klaasid, et asi ikka originaalne oleks. 

 

Samuti jõudsid kohale sellised asjad, milles üks sai ette ära pandud, tagumist veel ei vahetanud ära, kuna too väheke suurem (paksem ja ülevalt laiem), kinnitus muidu küll klapib ja kunagi võibolla vahetab ka ära.
Margid.jpg

 

Nüüd siis auto väljast ära kokku laotud, välja arvatud esituled, mida oleks uusi vaja. Aga nii vanale autole ei ole uusi tulesid enam saada kahjuks kuskil eriti.
Üks pilt ka tagant:
2011-08-03_16.35.55.jpg

 

Autole jõudis kohale uus võtmetoorik, vanad võtmed on juba suht kulunud ja ei ole kuhugi enam võtmerõngast kinnitada :) Otsustasin siis uue tellida. Mingi eriline võti just ei ole, aga vähemalt tundub tugev olema, et vast ei kulu kiiresti ära. Peale on küll kirjutatud Germany, aga noh vaevalt et saksas tehtud on kui tuli ta mulle Hiinast :D Võtmetegija ka millegi pärast ei olnud kohe nõus viilima seda õiget kuju sealt välja. :D
2011-08-13_14.06.59.jpg

 

Samuti said ära muretsetud autole esimesed elektriaknad. Tõstukid said juba ka ära uste sisse pandud ja proovitud ka kuidas töötavad, seda siis otse akupealt :) , aga ei ole jõudnud veel juhtmeid ära vedada, eks veab siis korraga, kui saab mingid keskluku pumbad ka, et ei peaks hakkama topelt vedama juhtmeid.  Juhtmed muidu välja ka uuritud juba mis kuhu läheb, kuna sellel vist töötavad aknad ainult süütega, siis paneb võibolla ka mingi lüliti vahele, kust saaks voolu akendele sisse ja väljalülitada ja kasutada kas siis kui süüdet ei ole sees. Ja plaan oli ka mingi väike diood kuhugi sinna keskkonsooli lülitide juurde panna, et ikka pimedes ka lüliteid näeks vajutada. :D
Kui kellegil muidugi mingit skeemi el.akende jaoks on, võiks saata. Või on mingit skeemi, kuidas teha sellist asja nagu e36-el on, et ukse lahti tehes saab ikkagi olenemata süütest mingi aeg aknaid üles ja alla lasta. - Praeguseks el. aknad edukalt ühendatud ja töötavad.

 

Ükspäev ostetud uued kasutatud esituled sellel autole. Vanadega oli aeg ja pidevad kilomeetrid kruusateedel oma töö teinud. Iseenesest sai tellitud ka uued b-varuosa lähituled, aga nendel kohale jõudes ei olnud kahjuks E tähistust peal (mida ma ka tegelikult kahtlustasin aga kuna hind oli suht odav, siis said nad sellegi poolest tellitud) ja neid ma hetkel ette ei pannud, aga alati saab veel panna. Ilma selle E tähiseta võib vist ülevaatusel raskusi tulla, oma e36 küll igatahes vaadati kõik tuled korralikult üle (tähistused olid õnneks olemas).

 

Mõni kehva pilt ka telefoniga:
2011-08-26_11.50.34.jpg
2011-08-26_11.50.57.jpg
Tuled ei ole tegelikult smoked, pilt lihtsalt moonutab :D

 

Vahepeal sai siis kärukonks nafta sisse likku pandud, et eks siis vaatab, kas saab selle lahti või ei saa, haamriga pekstes hakkas juba vaikselt ka liikuma väljapoole aga väga aeglaselt. Kuulid ja kõik muu sain sealt küljest lahti.

 

Ära sai veetud ka juhtmeid, nii elektriakna omad ja keskluku juhtmed koos pumpadega ustesse. Sellega seoses sai ka mõned uksepoltsid ära külge pandud. Elektriakende jaoks tuleb ainult veel voolujuhe kuhugi ära ühendada, praegu on ajutiselt sigaretisüütaja voolu küljes  :D , kuhu ta ka arvatavasti jääb, sinna tuleb tugev voolujuhe.

 

Sai autole ostetud uus kapotiamort, otsustasin uue kasuks, kuna oli suhteliselt odava hinnaga.

https://www.upload.ee/image/1646802/2011-09-09_09.38.59.jpg

 

Aga muidu sai autol sillad korda tehtud, ees sai ära vahetatud amordid, piduriklotsid, pidurivoolikud ja mõlemad rooliotsad, juhipool ka sisemine ots. Juhipool vaja veel ka pidurisuppord uus panna, vanal väheke silinder roostes ja liiguv väga raskelt ja peale selle murdus õhutusnippel ka ära. Ka taga said piduriklotid ära vahetatud. Juhipool oli seal ka silinder vähe kinni, aga to hakkas õnneks liikuma treenides.
 

e30_2.jpg

 

e30_4.jpg

 

e30_3.jpg

 

e30_6.jpg

 

Peale seda jäi auto aja ja raha puuduse tõttu aastateks seisma.

 

.... ja nüüd kui kätte on jõudnud aasta 2017:

 

Peale pikka seismist garaažis ja viimastel aastatel ka õues saigi ette võetud kõige tähtsam töö, mootori remont. Mootor suitses meeletult. Tõenäoliselt klapisääre tihendid vajasid vahetust. Nende vahetusest oli ka tolku, hetkel enam sinist taga ei ole, muidugi ega väga sõitnud ka ei ole. Mootoriremondiga seoses sai veel igasugu tihendeid ja muud pudipadi vahetatud. Täpsem nimekiri asjadest, mis uued tulid mootori poole pealt:

  • Õli, Mobil Super 2000 10W-40 4,5l + filter, Wix
  • Klapisääre tihendid, Elring Germany
  • Jahutuslõdvik veepumba ja termostaadi korpuse vahele.
  • Õhulõdvik, Febi, orig.
  • Jagajakaan, KW Italy
  • Vaakumvoolikud
  • Plokikaanetihend, Victor Reinz
  • Klapikambrikaane tihend, Victor Reinz
  • Mootori hammasrihm, Continental
  • Jahutusvedelik 10,5 l
  • Nukkvõlli otsatihend, Victor Reinz
  • Sisselaske kollektori tihendid, Victor Reinz
  • Küünlad, NGK

 

Hetkel vaja veel sobivat tühikäigu klappi ja jahutuslõdvikut radika ja termostaadi korpuse vahele, paari nipet-näpet detaili veel. Siis saaks mootori poole pealt asja korda. Tõenäoliselt vaja kasti poolne väntvõlli otsatihend ka vahetada. Kuskilt tagantpoolt on hakanud õli lekkima. Seda enne seisma jäämist ei olnud. Muidu oleks ta kohe ühe hooga ära vahetanud.

 

Järgmine probleem oli, et autol ei töötanud pikemat aega spido korralikult, temperatuuri näidik ja Service Inspection tuled ei töötanud. Eelmise omaniku jutu järgi oli seal miskit ära kodeeritud. Tegelikult tõenäoliselt siiski ei olnud. Vaid üks patarei oli jooksma läinud ja kogu alumine trükiplaat oli ära oksüdeerunud. Sellest enam asja ei saanud. Sai ostetud doonoriks 2 spido millest sain enda omale sobivad jupid külge kruvida. Ja muidugi patareid läksid päris uued.  Hetkel kõik toimib nii nagu vaja.

 

Vahetatud sai autol ka rool ja armatuur ära. Vana rool oli veidi katki ja seda oli parandatud. Armatuuriga oli lihtsalt aeg teinud oma töö. Mõrasid oli palju sees ja veidi häiris. Tüüp viga pidi pre-flil olema. Uus sai täitsa korralik. Ka kindalaeka link, käigukangi kott, tulede pealüliti sai uus. Vanad oli katki. Nii, et salong on põhiliselt kokku laotud. Küljes ei ole ainult veel rooli alust plastikud. Seal vaja osad juhtmed veel ära ühendada ja kesklukk (järelturu oma) tööle saada.

Uus ja vana armatuur:

2017-02-19_15.21.03.jpg

 

Hetkel läksid autole alla Bottlecapi 14" veljed. Mida sai enne kõvasti puhtaks nühitud. Ideaalis vajaksid küll värvimist aga hetkel käib küll. Kapsleid õigeid ei ole, aga mingisugused märgid augutäiteks said tellitud ebayst. Peaksid kunagi varsti kohale jõudma.

Pikk seismine on kahjuks värvi veidi rikkunud (matiks on läinud) ja seetõttu vajab auto üle poleerimist. Siis peaks hea saama.

 

Kapotti ei ole peal, kuna nii oli parem ja mugavam mootorit teha. Mõned pildid praegusel kujul:

2017-02-26_11.36.43.jpg

 

2017-02-26_11.36.52.jpg

 

2017-03-05_12.22.38_HDR.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • Vastuseid 124
  • Vaatamisi 11,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõned päevad on see auto ka juba liikluses osalenud. Täna käisin ka ülevaatusel, läbis taas puhta lehega. Eile peale pesula külastust pidin kohe telefoniga mõned pildid klõpsima, enne kui uuesti

  • Vahepeal sai autot vähe korrastatud seest ja väljast. Salongi käisin kergelt tekstiilipesuri üle. Väga karmilt ei tahnud ligi minna, istmed siiski vaat et pea 40 aastat vanad. Aga läksid märgatavalt p

  • Polegi enam paar nädalat eriti midagi teha saanud. Vaba aega väga vähe olnud. Vahepeal sai ainult alarmsüsteem ära ostetud, järelturu oma. Ehk jõuab selle kunagi lähinädalatel ära ühendada. Siis saab

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_120500

Eks vanadusest ikka jah tükivad ära minema need simmerid ja tihendid. Tavaliselt oma autodel kasutan alati täissünt õlisid, aga sellele just nimelt panin poolsündi, et õli oleks paksem. Aga ikka tuleb seda kõikjalt välja. :D Pigem just mõtlesingi, et võibolla mingi muu tootja oma oleks vanale mootorile parem.

 

Täna sai auto puhtaks pestud ja üritatud teha mõned pildid telefoniga. Kuigi jah ei ole ma fotograaf ja töödelnud ma neid ei ole. Midagi head just ei saanud. Aga kuna mulle meeldib lugeda teemasid kus on autost ka pilte, siis lisan ka enda omast mõningaid foto jäädvustusi.

2017-08-14_15.22.27_HDR.jpg

 

2017-08-14_15.22.52.jpg

 

2017-08-14_15.23.16.jpg

 

2017-08-14_16.01.27.jpg

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_120950

Kuu jälle möödas ja vahepeal autoga polegi jõudnud väga muud teha kui ainult kallata ja tallata. Vahel õli ka peale valada. :D  Kokku tuli see kuu siis 870 km, et autot sai ikka veidi liigutatud. Nüüd mõned nädalad tagasi said ära tellitud summuti esimesed torud ja mõned tihendid sinna. Eelmise teisipäeva õhtul pani saatja Tallinnast paki asjadega minu poole teele. Täna sain lõpuks kätte. :D

Ära vahetab need tõenäoliselt siis, kui auto läheb talvepuhkusele ja mootori alumise otsa tihendid lähevad vahetusse. Nagunii ühele poole lahti kiskumine. Enne pole tõenäoliselt omal aega.

2017-09-04_18.34.45.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_121726

Kindlustus sai autol selle kuu algusega läbi, nii et selleks aastaks on selle auto hooaeg läbi. Viimasel kuul enam praktiliselt ei sõitnutki. Vahel ei olnud ise paar nädalat Eestis ja kui tagasi olin, olid jälle ilmad kehvad. Jahedamate ilmadega on veidi tüütu ka, et autot peab kaua soojendama, et välja ei sureks ja normaalselt sõitma saaks hakata. :ipb-sad:  

 

Auto veel päris talveunne ei lähe. Kunagi teen veel (loodetavasti selle aasta sees) korraks kindlustuse peale ja viin auto garaaži, et hakata mootori probleemidega tegelema (alumise otsa tihendid). Hetkel ei ole veel garaažis ruumi ja endal aega tegeleda sellega. 

 

Aga hetkeseisuga selle hooaja läbisõiduks tuli 3140 km.

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_123271

Tere taas, pole jupp aega enam siia midagi kirjutanud. Aga eks auto seisis ka mõnda aega. Algul õues vihma käes ja kui ikka liiga kahju hakkas, siis tegin garaaži ruumi ja viisin sinna. Väljas niiskust liiga palju ja ei mõjunud salongi detailidele kuigi hästi.

 

Aga nüüd jõulude ajal oli veidi aega ja sai hakatud vaikselt töödega peale. Nimelt siis alustatud mootori rõngastihendite vahetust. Kapott maha ja pealt vaikselt lammutama, et saaks mootori võimalikult komplektselt maha tõsta. Aastavahetuse vabadel päeval saigi mootor maha auto pealt ja samas võtsin maha ka käigukasti, kuna ei pääsenud ilusti ligi käigukangi puksidele. Mis vahetust vajavad.

 

2017-12-26_16.10.42.jpg

 

uus vs vana:

2017-12-29_15.44.10.jpg

 

2017-12-29_17.40.20.jpg

 

2017-12-30_12.04.01.jpg

 

2017-12-30_13.43.58.jpg

 

2017-12-30_17.47.03.jpg

 

2017-12-31_10.55.08.jpg

 

Nagu arvata oligi, siis vahetust vajavad rohkem asju kui algul plaanitud. Aga sellega ma olin ka täitsa arvestanud, et tõenäoliselt tuleb asju juurde.  Loomulikult teeme ka need asjad korda.  

 

Vahetust vajavad:

  • Mootori karteritihend (täiesti otsas omadega, tükkideks karteri ja ploki vahel);
  • Väntvõlli tagumise otsa rõngastihend (enam vähem, aga läks ikka vahetusse);
  • Väntvõlli esimese otsa rõngastihend (lekib korralikult, täiesti otsas omadega);
  • Jagaja võlli rõngastihend? (tuli juurde ja vajab ka vahetust, lähipäevil peaks uue tihendi kätte saama);
  • Survelaager (kahiseb veidi, läheb vahetusse. Siduriketas ja korv veel head, neid ei vaheta);
  • Käigukasti rõngastihendid (neid seal 3 tükki, ei olnud plaanitud, aga vajavad vahetust, lähipäevil peaks uued tihendid kätte saama);
  • Käigukangi hoovastiku tagumine padi (polegi kõige hullem, aga uus olemas, läheb vahetusse);
  • Käigukangi hoovastiku esimesed padjad (samuti pole kõige hullemad, aga uued olemas nii, et lähevad vahetusse);
  • Käigukangi hoovastiku varda esimene liigend (ei olnud plaanitud, aga puks seal sees täiesti otsas omadega, uut liigendit ei leidu väga, sai siis ise tehtud uus puks sisse. Hetke seisuga tundub olema väga hea, häda pärast oleks saanud algusaastate e36 liigendi sinna varda otsa sobitada.);
  • Karterituulutuse toru tihendid (vähemalt 1 lekib);
  • Mootori õli ja –filter;
  • Käigukasti õli (seda kindlasti vähe sees);
  • Summuti esimesed torud ja nende vahelised tihendid, seibid (uued olemas, pildid kuskil eespool postituses olemas).

 

Võib-olla lisandub midagi veel, mida hetkel veel ei tea. :D Mootor, käigukast ja muud väiksemad pudinad said ka veidi puhtamaks nühitud. Kuigi väga head tulemust minul saadaolevate pesemise võimalustega ei saavuta.

2017-12-30_16.55.24.jpg

 

Lisaks mootori asjadele selgus, et veidi parandust vajab ka mootori ja salongi vaheline sein. Ühe koha pealt veidi ära pehkinud. Sai juba puhtaks käiatud ja roostesurma peale pandud. Eks vast nädala vahetusel tegeleb edasi.

2017-12-31_11.54.27.jpg

 

Samuti on ühele poole plaanis ka kojameese hoovastik välja võtta ja ära määrida, kui saab muidugi. Esimese astme peal hakib veidi. Teiste peal töötab. Suure vihmaga kojamehi palju kasutades, hakkab ka esimesel astmel toimima. Ilma maha võtmata ei pääse piisavalt palju ligi, et määrida liikuvaid osi. Juba proovitud suvel.

 

Seniks aga kõike head. Kui midagi jälle teha jõuan, siis kirjutan taas.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_123372

Nüüd sai siin väheke jälle autoga tegeletud. Simmerid on peaaegu kõik vahetatud. Ainult veel kasti tagumine simmer vahetamata. Osadel vahetatud rõngastihenditel oli see sisemine kummi osa ikka suht kõvaks ja rabetaks läinud. Ime ka et lekkisid.

2018-01-06_10.59.48.jpg

 

Kastil avastasin täna, et eest poolt ikka tuleb kuskilt õli, kuigi simmer sai vahetatud. Aga seal on hammasratta võlli otsas mingi splindiga plekk ja sealt vahelt tuleb. Mis ei ole muidugi üldse hea. BMWfansist vaatasin, et seal tihend küll, aga enne seda on seal rulllaager. Mis tuleb ka eest ära korjata selle vahetamiseks. Ei tahaks küll väga vahetamata jätta, aga mul kahtlane tunne, et ei saa seda sealt niisama lihtsalt kätte.

2018-01-06_11.08.31.jpg

 

http://bmwfans.info/parts-catalog.... Detailid 21-24

On ehk keegi kokku puutunud sellise probleemiga?

 

Kojameeste hoovastikku üritasin ka pesast välja pusida aga kätte ma seda sealt küll ei saanud. Eks mõni päev proovib veel.  

 

Edit 7.01.18: Sain kojameeste hoovastiku maha. Võtsin ikka mootori küljest ära, siis mahtus ilusti välja. Aga halb see, et ei teinud nuudi otsa ühtegi märget, muidugi ega seal midagi näha ka poleks olnud. Igaljuhul suht kehv oli hoovastiku mootori külge õiges asendis tagasi panna. Pika pusimisega sai enam vähem paika sätitud. Hoovastiku liikuvad munakud sai ära puhastatud ja õlitatud. Aga probleem võis tõenäoliselt mootori kontaktides olla. Seal sees olev tavotimääre oli suht kõvaks läinud ja ei lasknud kontaktidel selle hammasratta plaadi peal hästi liikuda. Igaljuhul sai vanast määrdest asi võimalikult puhtaks tehtud, uus pandud ja vähemalt praeguse seisuga jäi küll ilusti tööle. 

Muudetud , muutis Priitv01

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_123797

Motivatsiooni küll palju autoga tegeleda, aga ajaliselt kahjuks väga kiire olnud ning väga palju polegi jõudnud midagi teha. Kuigi jah eelmine nädal said mootor ja kast lõpuni kokku laotud. Ehk siis tehtud kõik ära, et saaks naad uuesti autosse tõsta.

 

Mootoril oli tõenäoliselt põhiliseks lekke kohaks karteri tihend, mis oli kolmest küljest täiesti otsas, kohati isegi puudulik. Kuid jooksid ka esimesed simmerid. Mootoril jäid ainult vahetamata karterituulutus toru tihendid. Seda ilma sisselaset maha võtmata vist kätte ei saa. Need otseselt ei lekkinud, aga alt oli veidi niiske. 

 

Käigukastil jäi see esimene alumine tihend vahetama (vt eelmise postituse viimast pilti). Saada oleks seda olnud, aga tundub, et vahetada raske. Täpselt ei tea aga vaja vist kast laiali võtta. Sest splint sai eest võetud, aga seda kaant sealt eest ei saanud. Kaan on koos laagriga ja tihend selle taga.  Sai sinna veidi mootori hermetsi ette pandud, ehk jääb veidi parem. Ja samuti jäi vahetama tagumine otsa tihend, mis oli korralik. 

Kasti läks ühele poole juba ka uus õli sisse. Just põhjusega, et ehk on seda sealt vähe sees, mul omal kasti keerates jooksis ka veidi õli välja. Aga välja tuli umbes liiter ja sisse läks ~1,2 liitrit. Nii et ei olnud hullu midagi. Õli sai 80W90. Käigukastil läksid vahetuse loomulikult ka hoovastiku padjad ja esimene puks, hetkel tundub asi vähemalt tihe olema.

 

Vahepeal sai ka kollektori külge minevad summuti torud ära vahetatud.

2018-01-21_13.41.44.jpg

 

Nüüd täna sai auto lükatud ära kanali peale ja tõstetud alla ka käigukast. Ära oli lihtsam võtta kui tagasi panna :D Nii et homme siis tuleb hakata mootorit tõstma aiste vahele.

 

Eile sai autole just üks veidi suurem kulutus tehtud ja ostetud ikka uued udutuled ära. Sain omastarust täitsa hea pakkumise ja selle eest tasus ära võtta uued. Tulede tootjaks Hella, h3 pirnideks samuti Hella.

2018-01-25_15.50.35.jpg

 

Raamid ja korpused sain mõni aeg varem @eix22lt, siin kohal tänud talle. Vajasid küll veidi komplekteerimist, hoolt ja parandamist aga ei midagi hullu. Jäid täitsa viisakad.

2018-01-26_17.08.29_-_Copy.jpg

(pildid miskipärast vale pidi)

 

Hetkel ainult plastik stopperid puudu, mis tule korpust raami küljes hoiavad. Ehk leiutab sinna ajutiselt miskit külge. Üks raam läks juba ka auto külge, aga teise jaoks ei leidnud hetkel veel piisavalt sobivaid tüübleid.

Muudetud , muutis Priitv01

comment_123801

Atf korral kleps kasti peal. Seda näinud siiani ainult fl m40 puhul ja kui õigesti mäletan ,siis zf kastiga.

Lihtsam on mootor koos kastiga peale tõsta, eriti kui kanal olemas. Teine variant on mootor peale ja hiljem paned kasti otsa. 

See kolmas variant tundub kuidagi maru keeruline, kuna ülemiste poltide keeramiseks peaks nagunii kasti tagant alla laskma, muidu ligi ei pääse ju.

  • Autor
comment_123802

Mootor koos kastiga ei mahu ju sealt vahel välja ega tagasi sisse. Nina jääb ette. Uuemal mudelitel küll, et kisud nina eest lahti, aga sellel ta ei tule ju. Siis peaks vist jah ainult alt poolt. Aga ta ei mahu mul kanalisse hästi ära. Poltidele lahti keerates pääses küll ligi. Muidugi lehtvõtmega ainult. Kuidas kinni saab, eks seda ole homme näha. :D

 

Kastil ei näinud ma ühtegi kleepsu ju siis ei olnud seda.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_123814

Võibolla kah, aga mul ei oleks tali nii kõrgele ära tõstnud. Et oleks saanud õhus nurga alla keerata. Niigi jäi kõrgusest veidi puudu. Aga igaljuhul mootor aiste vahel ja kastiga ühenduses. :) Paari ülemist polti saab seal ainult millimeeter haaval keerata, aga muidu pole hullu. Muid asju veel kõvasti kokku laduda. 

  • Autor
comment_123824

Õhtuks sai mootori nii palju kokku laotud, et sai hetkeks käimagi pandud. :) Vähemalt kindlusetunne, et kõik on õieti koos. Homseks jäi veel nipetnäpet teha. Uute summuti torude kokku sobitamisega läks palju aega. Oli nagu õige nurga all, aga mitte vist päris täpselt. Võttis mis ta võttis aega, aga alla nad said. :D

  • Autor
comment_123837

Täna sai paisupaak, voolikud ja jahutusvedelik ka sisse pandud. Ja auto korraks veidi välja aetud. Sõitis ja käigud ka toimisid. Tee peale soola sisse ei tahtnud ronida aga kinnise platsi peal siiski tegin paar ringi. Ehk kunagi tuleb selle sumpaga veel midagi uurida. Tundub, et ei ole veel päris vabalt õiges asendis, kuskilt hoiab kergelt pinge all.

2018-01-28_12.13.17.jpg

 

2018-01-28_12.13.33.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_124190

Ajaga küll kitsas olnud, aga vahepeal sai siiski veidi autoga tegeletud. Kirjutada pole ainult üldse aega olnud :D

 

Aga siis asjast, nimelt said udutuled ära ette komplekteeritud. Kuna mul paigalduseks osa pudinaid oli puudu, siis läks sellega tavapärasest kauem aega. Aga kõik sai siiski viisakalt tehtud. Puudu olid siis reguleerimis poldid. Õnneks see asi on originaalis suht huvitavalt lahendatud. Sai ise sobib kruvi süsteem tehtud. Lisaks olid puudu ka kinnitus klõpatsid, mis hoiavad tuld raami küljes kinni. Sellega oli rohkem probleeme aga pidama ta jäi.

2018-02-10_16.09.00.jpg

 

2018-02-11_15.04.56.jpg

Kõrguse keerasin ka tunde järgi paika. Mõlemad pooled on võrdsel kõrgusel ja ma arvan, et ei tohiks kedagi pimestada ka.

 

Udukaid paigaldades vaatasin, et kuskilt alt tilgub midagi. Paisupaagi ja mootori vaheline jahutuslõdvik oli taas katki läinud. Kunagi kui mul uut veel ei olnud, sai see veidi lühemaks tehtud ja pidas küll, aga eks aeg teeb ikka oma töö. Igaljuhul sai uus pandud. Ostetud sai see juba suvel kunagi. Oli see siis küljes vist viimane originaal lõdvik.

 

2018-02-10_12.37.40.jpg

Millegi pärast on see uus teise kujuga, aga sobis ilusti. Varuosakood klappis originaaliga.

 

Ja nädala sees sain mõned silla pudinad kätte. Ülevaatusel juba eelmine kord ütles, et vasak sarniir veidi kehv ja esisilla tagumised puksid. Aga ei midagi ohtlikku veel. Esisilla tagumised puksid said varem juba ostetud, aga vahetan nüüd alles koos ära. Kuna ma ei mäleta enam kas kehv oli sisemine või välimine sarniir, siis lähevad mõlemad vahetusse.

2018-02-17_11.23.35.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_124591

Aega juba pea kuu mööda läinud. Aga praeguseks on juhipoolsed õõtsa sarniirid vahetatud. Teise poole esisilla tagumist puksi ei jõudnud veel vahetada, kuna juhipoolsel murdus üks polt sisse ja tuli välja puurida. Millega läks loomulikult aega. Ülejäänud kõik vaja minevad poldid tulid ilusti lahti, aga see üks ei tulnud pika meelitamise peale ka. Murdus ikka ära.

 

Aga nende vahetuse käigus märkasin, et juhipoolne stabika kont on väga kahtlane ja vajab vahetust. Kui juba, siis juba lähevad mõlemad pooled vahetusse. Nüüd mõned päevad tagasi sain need kätte. Siin koos nendega vahetab ära ka eelnevalt vahetamata jäänud parem poolse tagumise puksi.  Loodetavasti on nädalavahetusel aega tegeleda autoga.

2018-03-14_09.59.31.jpg

Aru ma ei saa, miks see Upload pilte pöörab.

 

Igaksjuhuks võtsin tagavaraks ka teisele poole uued õõtsa sarniirid. Hetkel veel ei vaheta, aga kui vaja on olemas.

 

Plaanis on enne hooaega ka klapivahed paika reguleerida või vähemalt üle vaadata. Arusaadav, et mootor on küll vana, aga võiks veidi vähem tigiseda. Ehk saab asja paremaks.

Muudetud , muutis Priitv01

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_124797

Stabika kondid ja eelmine kord vahetamata jäänud esisilla tagumine puks sai ära vahetatud. Stabika kontidel olid alumised kummipuksid otsas omadega, muidu ülejäänul ei olnud veel väga vigagi. Nüüd peaks autol veermiku osa valmis olema.

 

Lisaks neile sai küljest võetud esimene stange ja selle plastik osad üle värvitud. Kahjuks värv ei jäänud ikkagi päris selline nagu oleks tahtnud. Tahtsin sileda pinnalist matt musta plastikuvärvi, aga sai ikka kergelt struktuurne. Hetkel panin stange külge tagasi, eks kui väga häirima jääb otsib uue värvi ja tuiskab uuesti üle. Auto küljest käib stange õnneks kergelt lahti. :)

Peale värvimist:

2018-03-23_16.10.16.jpg

 

Auto küljes:

2018-03-24_11.43.12__2_.jpg

 

Külge läksid prooviks ka oranžid suunatule klaasid, mis ostsin tegelikult juba sügisel valmis. Hooaeg sai enne läbi kui külge jõudsin kruvida. :D 

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_125164

Eelmisel nädalavahetusel sai auto korraks õue aetud ja ka mõned ringid tehtud, et mootori soojaks saaks. Avalikele teedele muidugi ei roninud, kuna ei tahtnud soolaseks teha ja kindlustust ka polnud. Aga täna selle viimase vea parandasin. Nii, et nüüd on pooleks aastaks kindlustus peal. Saab mingi aeg juba sõita ja kuu lõpus ülevaatusele minna.

Aga mõni telefoniga tehtud pilt päevavalguses:

2018-04-04_13.25.15__2_.jpg 

 

2018-04-04_13.26.13__2_.jpg

 

Täna jõudsid minuni ka mõned uued detailid autole:

2018-04-07_12.39.46.jpg

 

Tegu siis uute originaal klaasikiiludega. :)

 

Kui kellelgi peaks üle olema või oleks nõus laenata Tartu või Põlva kandis nende paigalduseks spetsiaalset tööriista, võib sellest PSi teada anda. Vaja mul seda ju ainult üheks päevaks, nii et kalli raha eest osta väga ei tahaks. Kui muidugi keegi teab kust hea hinnaga seda saada võib, võib samuti mulle teada anda.

 

Kindlasti saaks tavalise kruvikeerajaga ka ära paigaldada. Aga olgem ausad tihendid on juba vanad ja ei tahaks neid lõhkuda.

 

Lähipäevil on veel jõudmas auto välimuse parandamiseks mõned jubinad aga sellest juba hiljem. :) 

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor
comment_125373

Nii, tervist. Kevad käes ja tehtud autoga juba väike prooviring (~50 km). Toimis peale talvist remonti suhteliselt hästi. :)  Ainult vaatasin, et maanteel veidi nagu õõtsus. Selgus, et tagumised amordid on kehvaks jäänud ja vajavad tulevikus vahetamist.

 

Aga vahepeal said veel autole ostetud madaldusvedrude komplekt. Kuna esiots on koguaeg olnud ulme kõrge ja tagaots sellest madalam. Madaldusvedrud on uued ja madaldavad kirjade järgi 30/30 mm.

 

Aga seoses nende paigaldamisega tekkis ka väike probleem. Esiotsaga on kõik korras, läks täitsa viisakaks. Ei ole liiga all ja ei ole liiga üleval. Aga tagaots vajus sirka 5-6 cm alla poole nendega. Mida on juba võrreldes esiotsaga liiga palju. Nii, et külgvaates jäi tagaots alla poole. Hetkel läksid originaal vedrud taha tagasi. Kuigi nendega on jälle tagaots esiosast veidi kõrgemal.

 

Teab keegi võib-olla, et miks nii? Kas tagaolev kärukonksu (originaalist) pärast tuli tagaots rohkem alla? Või mõjutavad kehvad õliamordid auto kõrgust? Mainin ära, et ees on kunagi juba vahetatud korralikud gaasiamordid.

 

Järgmine nädalavahetus vaatab seda asja veel, ehk saab sinna madaldusvedrudele mingid kõrgenduspadjad alla panna, et ei langetaks madaldusvedrud taga otsa nii väga palju.

 

Näitamiseks sobivaid pilte hetkel ei ole, kuna auto suht tolmune.

  • Autor
comment_125499

Muud hetkel teinud polegi, kuid täna sai autoga ülevaatusel käidud. Läbis ilusti puhta lehega. Ühtegi norimis kohta ei leitud, kõik oli korras. :)

Läbisõiduks 222970 km.

 

Üks pilt ka mustast autost:

2018-04-21_15.07.12__2_.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.