Hüppa postitusse

M50 mootori paigaldus e30-le

Postitatud

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 97,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Kui just umbes pole või ei leki siis mina jätaks alles, päris niisama see autole ei ole pandud. Mingi väike effekt paagist tuleva bensiini- ja õhuauru filtreerimisel enne sisselaset tal ikkagi on..
Kui tahad hirmasti lahti saada siis ühenda lihtsalt voolikud omavahel kokku. Voolikuid lahti ära kindlasti jäta.

Muudetud , muutis markusH

Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei toimi. Teise toru otsas olev klapp on kogu aeg suletud ja avatakse vaid korra käivituse hetkel, et söefiltrist aurud sisselaskesse tõmmata.

Paagipoolse otsa lahti jättes võib sealt bensiinilõhna tulema hakata, mis tee salongi sissetõmbe avadesse leiavad..

Võimalik, et seda sisselaske klappi avatakse ka muudel aegadel - e30 ajudes on igatahes kaks 8x8 tabelit selle avamise kohta. Ise pole jõudnud veel üle kontrollida ja ei julge 100% kinnitada.

Paagipoolse otsa lahti jättes võib sealt bensiinilõhna tulema hakata, mis tee salongi sissetõmbe avadesse leiavad..

Võimalik, et seda sisselaske klappi avatakse ka muudel aegadel - e30 ajudes on igatahes kaks 8x8 tabelit selle avamise kohta. Ise pole jõudnud veel üle kontrollida ja ei julge 100% kinnitada.

E30 kohta ei tea, aga M50 puhul reaalne kogemus, et käivitades avatakse. Ega loogiliselt võttes muul ajal ei saagi ta ju suvalisel hetkel lisa kütuseauru sisse imeda. Lihtsalt kapoti alla pole loomulikult soovitatav jätta seda otsa lahtiselt. Alles võib ta muidugi jätta - selle topsiku jaoks kohti on kapoti all.

E34 oma peaks lühem gaasitross olema küll, kui ise otsa ei taha teha. Samas M20 trossid peaks ka palju lühemad olema kui M4x omad.

M50 drossel ja e34 tross jah sobivad omavahel.. trossil on vist 90graadine jõnks ka lõpus..

M52 drosselil on hoob drosseli all, ja sinna vist e34 tross ei istu eriti -  kes mida kasutas M52 puhul ? 

Küsimus selline, et m54b28 sisselaskel elektrooniline siiber, tahaks seda ära kaotada ja kasutada m50 drosselit aga kumbki kinnitub erineva nurga all kolle külge (m54 püstiselt vs m50 risti) ja m50 oma ei mahu pesasse sisse ilma õhukanalit pikendamata

kui nüüd flantsid nikerdada ja keevitada toru vahel, kas siis peaks mootoritöös ka miskit muutuma seoses selle ruumala suurenemisega sisselaskes?

Muudetud , muutis hondamtx

Vems läheb peale

oskad ehk miski koha anda kus seda juppi tellida saab?

Muudetud , muutis hondamtx

Mina tegin selle ise ..väga lihtne!

Aga kui soovid kuskilt kaugelt maalt seda osta/tellida/oodata, siis sedasi saab kaa

see pilt ei lähe kuidagi kokku sellega mis reaalsus on ju. sellega saad 10 mm või miskit eemale koldest aga reaalselt on rohkem vaja, sest originaal aaubb suht sügaval.

Või siis ma mäletan valesti

Mina tegin ka 10mm paksuse plaadi ..kõik sobis!

Sepikojas meil CNC masin puudub, kuid on olemas puurpink ja muud mänguasjad ning suutsin nendega ja oma jäsemetega imiterida CNC pinki lõdvalt :))

Suure hädaga leiaksin aja ja suudaksin pakkuda isegi abi hädasolijatele.

Tööhind määratakse OÜ Metal Up Yr Arse tariifi järgi ja see on oi-oi kui kallis :D 

Kas see söe filter paagituulutus süsteemis on vajalik asi ? Või saab ühendada vollad otse ilma selle filtrita 

 

212613_x800.jpg

mina viskasin selle vahelt ära kuna mul jäi karpa pena paak alla ainult mis ringi tõstsin oli pump.

  • 2 nädalat hiljem...

panen välja 50 eurose preemia isikule kes paneb mu mootori tööle.

kõik pöörleb, pihustitel, ajul on vool peal.

releed vait.

Pearelee kutu äkki? Kas Releedele voolud tulevad korralikult ikka peale? Toide ja lülitusvool mõõda üle.

Kui puudu on lülitusvool, siis ma kahtlustaks väntvõlli/nukvõlli asendi anduri viga.

Muudetud , muutis Chulo

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561

 

siin on juttu käigukasti ja kardaani kompotist.

 

 

 

- Jos getrag 260 E30: E30 325i kardaani ja perä välityksellä 3.5-4.0, M20b25 neulalaakeri vaihdettava
- Getrag 260 laatikko tulee vinoon joten laatikon takakannake muokattava ja vaihteensiirtovipu/vaihdekepin alapallo käännettävä myös vinoon jotta keppi asettuu oikein
- Jos E34/E36 ZF: E30 324td/E30 M3/E30 325 eta/E36 328i kardaani, vakio laatikon kannake, perä 2.8-3.5 välityksellä (vitonen suora vs. getrag jossa vitonen ylivaihde)
- E36 320i/323i/325i getrag 250, vakio kannake, kardaani E30 320i tai 324d tai E36 325i, vitonen suora vaihde, joten perävälitys 2.8-3.5
- Loppupään E30 318is 90-91 getrag 240 käy, vakio kannake, E36 325i getrag kardaani, 228mm kytkin (M20), vitonen ylivaihde -> perävälitys 3.5-4.0
- M50 ZF-laatikon kanssa käytettävä vaihdekeppiä, jossa pallon ja alakiinnikkeen välissä on vähintään 20mm tavaraa (esim E34 tai E36 ZF-laatikkoinen), G260 kanssa E30 normikeppi menee tai lyhyet välit saa E34M50 kepillä.
- Aina kun käytetään E36 kardaaneja, täytyy kannatinlaakeri vaihtaa E30-malliseksi. Huom! E30 kannatinlaakereita kahta eri mallia, toinen epäkesko ja toinen ei. Tilaa auton vuosimallin mukaan niin menee aina oikein

Muudetud , muutis sass

Kes millist lõpupüti kasutab? Ise otsin midagi kaheraudset, et oleks viisakas lõpptulemus nii vaadates kui kuulates

Muudetud , muutis Leks

Kasutasin E30 325i 125kW lõpupütti, oli igati viisakas ja lihtne paigaldada :)

Jah, see oleks lahendus. Kas gaasid väljuvad korralikult, s.t pole võimsuse kadumist väiksema kui originaalis m50l sumpsi pärast ?

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.