Jump to content
E30 COMMUNITY
Sign in to follow this  
uunp

Sportnukk ja progeaju

Recommended Posts

B23 nukk ei ole tõesti sama.

 

Ma soovitaks kui vähegi raha on osta Schricki oma, sest sellel on klapi tõus ka suurem. Ma arvan, et see 256 vs 264 on nii väike vahe et ma ei viitsiks jamada pea lahti võtmisega. Kui ta sul just juba lahti võetud pole.

 

Pealegi uus asi on uus 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seal on pisut rohkem vahet kui ainult kraadivahe, aga muidugi, kui rahakott kannatab, võtaks schircki või metric mechanicu oma.

Aga ega ainult sel juhul nukast ei piisa, peaks ka klapivedrud kindlasti ära vahetama.

Muidugi üks kallim kui teine.  :beer:

Ise panin m20b23 nuka strokerisse ja tegi minekut teravamaks. Ehk siis max nm jõuab varem kätte kui tavalisel b25-l.

Aga eks see ka pisut seotud 5mm lühemate kepsude ja nõgusate b27 kolvidega.

Edited by uunp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schricki oma töötab tavaliste vedrudega ka mu venna auto mootoris juba mitu aastat. Kui pöördeid üle 7000 ei aja ei tohiks midagi juhtuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Töötab ikka jah, just see pöörete asi on see, mis nõuab.

Aga noh mina leian, et kui panna kangem nukk, siis juba tõsta pööret ka, tuleb kergelt natuke lisa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina isiklikult ei tunne mingit kasu sellistest nukkadest. Samamoodi 2.7 schricki nukaga, tühikäiku pole ja minekut ka pole, ainult väga suur kasutu investeering. Kui siin leidub keegi, kes paneb mul auto normaalselt käima, vötan köik sönad tagasi ja maksan raha :). Vabandused teemast mööda rääkimise pärast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lase aju ära seadistada, siis tõstetakse tühikäiku ja piirajat. Lisaks saab masin korralikult peale lõpust.

 

Mitu kraadi see nukk sul on ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M20 probleemiks on sisselase. Seetõttu nende nukkadega mässamine ei pruugigi suurt midagi anda kui sisselase jääb sama piiravaks nagu ta originaalis on (pikad surrerid, pisike segusiiber, piirav õhulugeja). Väga kange kraadiga nukaga tekib kõrgel pöördel M20 mootori originaal sisselaskes 0,1-0,2 bar vaakum.

 

Ja kangem nukk tahab ka kangemat surveastet.

 

Ehk siis kui surveastet ei tõsta ja sisselase jääb originaaliks, siis kangema nuka paigaldamine võib pigem auto jõuetumaks muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muidu Alpina M20ned olid siiski originaal õhulugejaga. 2,7L Alpina andis 155kw välja. Sellel oli minu mäletamist mööda ka mingi ~270 kraadi nukk. Silwer mõtleb tõenäoliselt kangemaid nukkvõlle.

 

Niisama lambist sinna panna mingit teist õhulugejat/pihusteid jne ei tasu, ajate endal niisama kütusesegu paigast ära. M20 ja M30 mootorid olid selle pöördsiibriga veel s.t selle takistus on oluliselt suurem. Müüakse täiesti M20ne jaoks special komplekte, millel on traadiga lugeja + kiip millega see tööle hakkab. Vaadake netist ;)

 

 

Ma küsiks, mis tolku on reguleeritavast nukarattast ? Kui nukka hilisemaks keerata veidi, kas siis võimsus kõrgematel pööretel tõuseb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

264 kraadi on ka b25 nukal.Isegi b-osa febil kui ostad peal kirjas 264 kraadi. Googleda edasi. Leiad netist teema kus kõik kolm nukka kõrvuti ja mõõdetakse üle b23 ja b25 126kw ja 125kw. Kõik samad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

256 kraadi on M20b25 nukk. M20b27 on vapsee 236 kraadi.

 

Vb olla on sellel 126kw teine, seda ma ei tea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsimus siis: Mille õhulugeja ja segusiibri ma sinna paigaldada võiks? Ja mis need surrerid on? :D

Surretid - Kirjaviga. Runnerid pidi olema... :)

 

155 kw ongi enam-vähem see piir, mida nuka ja kubatuuriga mängides saab M20ga saavutada kui sisselase jääb originaaliks.

 

Nagu ma ka mujal varem olen öelnud - kõige parem oleks tänavasõiduks mõeldud stroker M20 tööle panna M30 pihustite, õhukulumõõtja ja ajuga (terve M30B34 komplekt ja lambda külge jätta). Rajapäeva autole võiks aga panna juba progetava aju ja üldse loobuda õhukulumõõtjast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m30 juhtimine ei anna mitte midagi juurde, uputab üle selle mootori ainult. Ma ei mõista, miks eesti tuunijad seda m30 kola panevad ja soovitavad panna 2.7 strokeritele??   Isiklikult katsetasin kõik järgi, pikalt olid 3.5 pihustid, sai lisatud aju ja õhulugeja ,mitte miskit ei muutunud .

  • Meeldib 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eix, see töötaks ainult siis, kui aju on vastavalt seadistatud. Niisama see jama külge toppida keerab lihtsalt kütusesegu peeti.

 

155kw Alpina 2,7 töötas muide samuti originaal õhulugejaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üleüldiselt on progetavad ajud juba üliodavaks läinud. Saab siin saja euroga juba ms 1 kätte, niiet oluliselt lihtsam ja efektiivsem on ikkagi seda teed minna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbokale ma ei julgeks MS või muud taolist jama peale küll panna.
Vabalthingavale võibolla isegi. Ise lähen kindlasti hallteci või hesteci usku.. :beer:

Aga low-budget ehitajatele kindlasti ms on sobiv.

  • Meeldib 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks see ole pigem paigaldajas ja seadistajas kinni. Oma lollust ei aja ei haltech ega hestec korda.

Ja kui siin vaadata neid ehitamise teemasid, siis on väga väheseid, kes mahutavad oma eelarvesse üle tuhande eurose aju. Low budgetid on need enamused. Võiks ju ka Boschi armatuurialla paigaldada, aga kas see ilma mitmetuhande eurose sisuta mootor seda vajab, see on juba iseasi.

  • Meeldib 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis sellel MS viga on?? :o

sõber sõidab 3 bar rõhuga. MS on peal ja pole jamasid olnud.pigem ikka seadistaja jne oma lollusest tõesti tekivad need jamad.

Edited by extreme327

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seadistamine on muidugi kõige tähtsam progre ajul, kuid ms vs halltech reguleerimise võimalused pole võrreldavadki. Sealt see hinnavahe tulebki.

Kui teha korralik turbomootor, siis peaks seal ka olema sepistatud sisu, kolvid ning metall kaanetihend.

Lisaks regullitav korralik sportlikum nukk ja vedrud/klapid. Lisaks muidugi mina paneks halteci/hesteci ja muidugi ka kütusesüsteem pluss pidurid, väljalase, sisselase jne.

Ühesõnaga kui tahta 600hp ja enam siis kardan, et pelgalt ms võimalused ei lase seda korda saata. 

Mida paremini ehitada ja paremate komponentidega seda kestvamaks mootori saab. Muidugi saab ms-iga juhtides ja lihtsalt niiöelda prostalt holset hx40 vahele keerata ka 600hp kätte, kuid kaua püsib on omaette küsimus. 

Ma leian, et pole nii rikas, et low-budget mootorit ehitada.  :beer:

Parem investeerin selle 5-7k kohe korralikult ja saan korraliku kestva asja. 

 

Oli endalgi plaanis turbotama ix-i hakata, kuid originaal veermikuga seda tegema ei hakka, kuna esidiffer ja vahekast lihtsalt ei kesta selle jõu peale, mida ma sihiksin.

Kui auto jääb ja mingit juba turbotatud nelivedu ligi ei võta, siis kogun hoogu ja paksu rahakotti kevadeks, et nelivedu vahetada ja siis näeb kuidas asjad minema hakkavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Raceboy: turboclub  http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=15&t=840&start=615

 

Olles nii mõndagi aju näppinud, siis Haltechi peale kostub ainult naer saalis....

 

 

Ise lähen kindlasti hallteci või hesteci usku..

 

 

Eks sellega ole, et kellele ema kellele isa :respect:  maitsed on erinevad.

uunp ära karda, ms saab ka 600+ jõuga hakkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sõber sõidab ju MS iga ja pm1000hp. M20 mootoriga. Plus tava kaane tihendiga.mitte metall leht.

rootsis ja haapsalus 3bar rõhku ja kõik kestab ;)

Kui võimalus on osta ja tahtmis siis võib ju kulutada ainult ajule paar tuhat kuid saab ka MS väga edukalt hakkama ja maksab hoopis vähem.

korralikult tehtud ja korralik seade ja pole häda midagit sellel odaval MS progreajul ;)

Edited by extreme327

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halltechi või hesteci saab ikka seal tuhandega juba ilusti kätte, seadistaja on eestis olemas kes seda väga hästi teab (viljar vkm motorsist)

Ka nende soovitusel ma pigem jään vähe kvaliteetsema aparaadi peale juhul kui peaks midagi tegema hakkama. Küsisin neilt arvamust ms vs. hestec/halltech ja põhjendati ilusti ära miks peaks just kallima võtma. 

Aga kindlasti saab ms ka hakkama. Pigem ongi küsimus emas ja tütres :D

 

Vot kui originaal kaanetihendiga ca 1000hp kestab tahaks ka teada mis seal mootoris sees on, et laiali ei lenda.

Ja kestmine on küsitav- kas 5000km ja kap. remont või siis 30 000km ja remont. Eks kuidas keegi kestmist tõlgendab. Või siis kestab aga peab putitama koguaeg, mis poleks ka mu eesmärk.

Ma ise tahaks sellist mootorit teha, mis kestaks 50 000+km ilma laiali lendamata, seepärast vast rohkem investeerima nõus oleksin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sootsi turbokas polegi mõeldud tänavale. Tal on/off asendid ainult :D Sellise auto jaoks MS täiesti ok. M20 eriline tehnikaime ei ole, andurid ja täiturid saab kahel käel kokku lugeda.

Keerulised ajud keerulisematele mootoritele, millega saaks niisama ka sõita, kui vaja.

Ehk tahan öelda, et M20 vajadused peaks MS vabalt täitma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy