Hüppa postitusse
Postitatud
comment_2317

Sai ka siis lõpuks asi niikaugele, et oman uuesti üht E30, mis uuele elule tuleks äratada.

Tegemist siis 84a 1,8 karpa kupeega.

Meeletult tehaselisasid:

S270A WIDER TYRES

S320A Deleted, model lettering

S350A Therm. insulat. glass green

S915A Delete clear coat

Tegelikult polnudki plaanis töö, kooli ja laste kõrvalt midagi otseselt soetada, kuid tuttav rääkis, et tema tuttaval seisab nukralt üks E30. Käisin huvi pärast vaatamas ning oli selge, et tuleb see metallihinnaga auto võtta. Kaasa tulid veel 4x plekid talvekatega ja hunnik taarat.

Autol läbisõiduks 198 000 ja kere järgi selge, et nii see ka on. Omanik ütles, et tema ainuke omanik Eestis olnud. Auto tegi 2006a avarii, mistõttu oli kogu aja kuni selle suveni garaazis seisnud (5a). Väliselt roostetasid kivitäkked ja kahjustused värvil, kõik pindmine rooste. Põhja alt samuti väga kobe, saab tõsta isegi esilogari nurga alt, kust enamik E30-neid läbi ussitanud on. Karbid samuti kõvad. Summuti osa oli ilmselt just enne avariid vahetatud, see läikis nagu uus all. Seestpoolt mattide alt säras vaid hennarot värv vastu. Isegi juhiiste oli kulumata ja terve riidega. Lisade poolest on vaid tagumine aknakardin.

Sai siis kiirelt esiosa puhtaks roogitud ning ka salongi hallitusest puhastatud. Auto ennast juba natuke tagasi ka teeninud. Nimelt oli mu imestus suur kui leidsin pagassi triiki täis klaas õlletaarat, kõik EEK-i vääringus pudelid. Huvi pärast viisin nad taarapunkti ja võttis kõik ilusti vastu, andes kogusummaks 8,32 (130EEK). Selle eest sai salongipuhastusvahendite raha tagasi :lol:

Veel sai soetatud uued tiivad, põll ning tagumine ketaspiduri kit. Pagassist leidsin 4 plekkvelje keskavale käivat BMW logoga mütsi ja igast erinevaid tüübleid kinnistes pakendites.

  • Vastuseid 90
  • Vaatamisi 13,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ninaraami asja pole veel otsustanud. @Tiitvahepeal jõudis olemasolevat vähe sirgemaks ka toksida mul garaažis ajaviiteks Aga aega jälle möödas. Päris niisama pole passinud. Kui nüüd mingid ajutised

  • Ükspäev tõin auto päevitama õue, projekt edeneb hoogsalt 🤣 Tegelikkuses sai tuleseina müraisolatsiooni installitud. Nüüd ootan tutikat elektriakende juhtmesarja, mis hinnaga üllatas. Arvasin, et ühteg

  • Ikka tuleb seda roostet veel välja igalt poolt. Nagu Eix ütles - ei tohi torkida. Vahepeal natuke põhjaga tegeletud jälle. Tore teada, et tagumiste turvavööde alumiste keskmiste kinnituspoltide kronsa

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 4 aastat hiljem...
  • Autor
comment_113937

large.bmwkoll1.jpglarge.bmwkoll2.jpgNii-nii. Teeme siis otsa uuesti lahti. Vaatasin ise just esimese postituse kuupäeva ja selleks oli 2011a :ph34r: Vahepeal on auto müüdud @Tiit garaaži, kust ta uuesti 2016a suvel omale tagasi lohistasin. Suurim uskmatu - minu naine - lootis küll, et rooste sööb ta vaikselt ära kuuri taga, aga nii lihtsalt ma alla ei anna. Olen vabadel hetkedel nokitsenud hoopis selle auto garaaži kallal ja ostnud vajalikku tehnikat, seega ühe odavama rullika raha on juba eeltöödesse investeeritud :D

Igatahes võtsin jõulujärgse nädala vabaks ja hakkasin lõikuma. Kuna Tiidul olid juhipoolse karbi ja põhja tükid juba soetatud, siis võtsin eesmärgiks need see nädal ära vahetada.
Välimised karbid sain ka Tiidult kaasavaraks. Tootja miski Polcar ja kõvasti õhem plekk kui originaalis.

 

 

 

 

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_117910

Panin galeriisse pilte ka juurde. Maru vaevaline on see tegemine, kui mõned nädalavahetused kuus on aega teha. Tänase seisuga saan vähemalt öelda, et olen juhipoolse karbiga enamvähem lõpetanud. Kaitsmekarbi tagune ja põhi ka korras nüüd. Kõrvalistujapoolsest karbist leidsin kerge ussi, mis tänu valele originaaltungraua kohale on kereliimi lahti pressinud sisemise ja välimise karbi vahelt ja sealt muidugi roostetab nüüd.

Mida rohkem urgitseda, seda enam asjadest aimu saab ja seda rohkem hakkab närima tunne, et peaks siit-sealt veel lahti puurima-lõikama. Ma tean, et see on haigus ja ma üritan mitte lõksu langeda :D Muidu ei saagi kunagi valmis.

Mootori poole pealt niipalju, et hetkeseisuga on teises garaažis (nii pulkadeks laiali, kui veel võimalik) üks M30B35, mis ilmselt auto peale läheb. Küll mitte orginaalina. Juba on olemas kergemad ja kõrgemad kolvid, mis peaks M30 plokki sobitama. Kepsud ka kergemad ja 8mm pikemad, et peaks rod ratio kõvasti paremaks saama. Jama hetkel selles, et turritavad plokist ca 0,7mm välja, mis iseenesest annaks surveastme ca 10 kanti, aga võibolla hakkavad kuhugi vastu käima. Kuna hetkel 86mm väntvõll, mille saaks 3,2L 84mm vastu vahetada, mis kolvi normaalsele kõrgusele tagasi tooks. Peab vaatama ja sobitama, mis välja tuleb. Väänet peaks rullika jaoks piisavalt tulema niigi, aga 84mm väntvõlliga võiks paremini pöördesse käia, lisaks uute kolbide+kepsude mass peaaegu kilo vähem kui originaalidel :D
Juhtmine peaks tulema M50 coil-on-plug süsteemiga, selleks kõik asjad juba erinevatest M50 lammutamistest varuks jätnud. Kollektorit tahtsin välimuse tõttu seda ägedat M30B28 vanatüübi oma panna, aga tuleb välja, et mu uuematüübi B35 kaane pordid liiga suured selle kollektori jaoks. Seega tuleb see vist mingi custom lahendus teha, kuna seda originaali M30B35 oma ei tahaks sinna kapoti alla.

See mootori osa kõik muidugi magus tulevikutegemine, hetkel tahaks kerega ühele poole saada. Hetkel keretöödele kulutatud aeg ca 40h. Emotsiooni ajel sai vahepeal üks E32 750iL ka ostetud, mille mootori kallal ka huvitav nokkida. Segav faktor :D 

Viimane pilt ka albumist. Miks nii kaua jebisin selle karbiga, oli see, et vältida karbisisest roostetamist täna kondentsile värvisin ka seest karbid ära. Välimisel karbil tegin nii, et kõik keevitused jääks küljekarbi mastiksi osale ja et ei peaks pahteldama. Ülemised keevitused lihvisin lihtsalt siledaks ja jäid üsna ilusad. Ainult täitekrunt pärast. Sest nii ulme kui see ka pole, siis hetkeseisuga tundub reaalne see kere nii ära teha, et värvialuseid kohti pahteldama ei pea. Transpordiga on üks lauge mõlk juhiukse alla tekkinud, mille peaks kätte saama, kui kunagi usteni jõuan.
 

 

  • Autor
comment_117941

No tegelikult on see karbi ots õigeks tehtud nüüd, pildi unustasin albumisse panna, panin selle postituse alla juurde. Vana osa pealt kopeerisin, tiiba ju pole, millega sobitada.Ainult see tugevdusplekk või tald või mis iganes seal all nurgas on panemata, kuhu logari ots vist kinnitub. Panin sellest ka alla pildi.

Sellega on selline lugu, et puurisin selle sealt küljest ära ja oli täitsa korralik tükk. Kuna ei viitsinud hakata selle jaoks eraldi happekat segama hakata, lasin selle Brunox Epoxy roostemuunduriga üle 3 kihti mitmetunniste vahedega nagu juhis ette näeb. Aga kui nüüd paar kuud hiljem plaanisin seda tükki külge panema hakata, siis olid juba roostetäpid sisse tekkinud. Seega pean nüüd puhtaks lihvima uuesti ja happekas+epo üle tegema, nagu igal pool mujal. Aga aeg pressis peale ja jäi panemata. Järgmine nädal üritan ära teha, sest tahaks autot teise külje peale keerata. Nagunii peaks vist pärast kuidagi kereliimiga täis kittima sealt pealt ja ümbert kõik, et mingit jama ei hakkaks sinna alla uuesti koguma. Sitt kraam see Brunox igatahes, kui juba garaažis roostetäpid läbi tulevad:
322%20Epoxy%20400%20ml.png

IMG_20161230_210233.jpg

IMG_20170415_193002.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_118259

Täna sai siis teise poole kallale asutud. Nagu arvata, leidsin karbi eest nurgast roostet. Tegelikult polnud kuni niiöelda tõstekohani sisemist karbi äärt ollagi all. Õnneks nägi kogu ülejäänud karp seest hea välja. Lõikusin siis jälle tükke välja ja ehk millalgi meisterdan uue pleki asemele. Mis sellesse vasakpoolsesse esinurka puutub, siis seal keevitasin lihtsalt ühe pisikese kõrva, kuhu logari ots kinnituda saab. Seda karpi ei hakka sinna tagasi panema. Samuti ei pane neid tugevdusi karbi külge, muidu keegi arvab veel äkki, et sealt võiks tõsta :D
 

 

 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_119287

Päris õige vist ei ole, aga peaaegu roostevaba kere nüüd juba. Üht tagumist numbritule ümbrust võiks natuke korrigeerida, aga midagi keevitama ei hakka, pigem lasen haljaks ja krundin ära, sest numbrituli katab näritud ääred ära.
Nädalavahetusel üritan karbivahad ja õlid ka sisse ära lasta, siis peaks aja leidma, et põhjalt vana mastiks maha koorida, uuega asendada ning siis saab veermiku, torude jms kallale asuda põhja all. Motivatsiooni veel jagub ;)

Mootorile ka aja jooksul enamus vajalikud tükid kokku kogutud nüüd, aga pere, töö ja ühe segava E32 750iL kõrvalt maru keeruline isegi aega leida, et plokk pukki tõsta :D

Galeriisse lisasin vist rohkem pilte, siia ei hakka kogu albumit panema.

IMG_20170611_004328.jpg

IMG_20170611_004422.jpg

IMG_20170611_013930.jpg

  • Autor
comment_119498

Ma ei tea, palju normaalne on, aga karbid sai nii ära uputatud mingi cavity protection asjaga seestpoolt, et korralikud nired auto all. Mõtlesin, et kas jääbki tilkuma ja vedelaks see möga, aga vähemalt garaaži põrandal on ikka tahkemaks tõmmanud. Ühe värvimata keevituseni ulatus ka käsi taga karbi otsas, lasin selle ka enne protectionit happekas+epo üle veel. Ise täitsa rahul :D 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_120766

Auto vahepeal Tallinnasse tiritud, tõstukile aetud, sillad alt võetud. Tõstuki peal vaatasin, et ideaalis tuleb ikka vist liivapritsi viia põhi, kuna igasuguste kronsade ümbruses mastiks koorunud ning rooste all. Läbivaid kohti leidsin ühe 1x1cm tagaistme alt ja ühe täpi pagassi paremast küljetasku põhjast. Tagapaneeli peab ka vist ikka uue panema, kuna põlle alumine äär suht hõre. Väljast värv ja seest mastiks küll peal, aga näpuga saaks paarist kohast läbi lükata juba. Siis saaks korraga numbritulede ümbruse ka ehk uue ning tagumisi poolraame oleks ka lihtsam pritsida kui paneel eest ära. Eks näis, mis saab.
Superkvaliteediga pildid Catphonega tehtud:

IMG_20170825_154550.jpg

 

 

IMG_20170825_114111.jpg

comment_120776

6 (loe:kuus) aastat ehitamist? Sellepärast ei soovitagi siin entusiastidel sellega tegelema hakata, lahti masinad veel tulevad aga kokkuminek on tihtipeale vaevaline ja aega nõudev. Minu masin sai siis suht helikiirusel tehtud. Sellest pole muidugi midagi halba, igaüks valib ise tempo vastavalt võimalustele. Selline üldistav filosofeerimine, ei midagi halvustavat. Igal juhul tubli ettevõtmine. Teema alguses on mainitud et karbid ja nurgad on kõik kõvad, aga ikkagi vahetatud või on selle masinaga vahepeal kõvasti sõidetud ka? 

comment_120777

Respekt, et selliselt auto ette võetud, mitte nagu enamus teemasid, kus värvitakse väljast üle, kuigi samas teatakse, et põhja alt mädaneb edasi. Vähemalt hea suur garage, kus autot tõstukile ajada. 

 

Aja jah telefoni süüks fokusseerimata pildid. Meelega tehtud sellise kvaliteediga. Sa ei tahtnud, et me näeks, mis seisus tegelikult see põhi. :memeGrin:

 

Võid põhja liivapritsi hinna PS panna (pakub huvi). Edu! 

 

  • Autor
comment_120780

@Midaasja - Reaalselt selle 6 aasta jooksul autole tunde kulutatud alla kuu normtundide hetkel. Mul alati 1000 muud mitteauto asja ka käsil. Seitsmese müüsin ka ikkagi maha, kuna võttis palju nö "vaba aega" ära, mida oleks saanud E30 jaoks kasutada. Karbid olidki kõvad, aga kui süvitsi minna, siis leiad kuskilt ja lõpuks ikka ei anna hing rahu ja lõikan välja kõik. Vasak oli kellegi poolt kunagi "remonditud", seetõttu ei kannatanud kriitikat. Oleks võinud vabalt ka mastiksi peale tõmmata ja oleks paistnud nagu uus :D
 
@TrvP - Keegi tegi juba märkuse, et traktor ei saagi häid pilte teha. Liivapritsi hind sõltub kulutatud ajast, 35EUR/h vist oli muidu. Aga kuna tahtsin sillatala alt ka roostet kätte saada, siis ainuke variant grilliga keerutada autot, mida mul pole. Alguses tundus tegelt asi hullem. Täna tehes polnudki tegelt nii hull, mul igast ehitustööriistu, millega päris mugav nurkadest urgitseda. Kuna punktipuuri tsenter murdus täna millegi pärast ära, siis kronsasid lahti ei saanud puurida, aga mõned kohad sai lahti lihvitud traatharjaga. Kõige hullem seis tundus viimasel pildil bensupumba kinnitusklambri tagune, kust isegi ühe väikese augu veel leidsin. Klamber ise ka omadega läbi, aga saab uue fabritseerida.

IMG_20170826_212313.jpg

IMG_20170826_201811.jpg

  • Autor
comment_120852

@eix22 - Täiesti tugev metall oli jah all, pealt oli ikka mastiks läinud ja võib öelda, et pinnarooste, aga pean vähemalt ühe poole lahti puurima vist, sest kronsa alt vaja ka puhtaks lasta kuidagi. Mõtlesin ka juba, et variant üks kangem kompressor rendist võtta, liivapritsi püstol osta ja päevakese auto all veeta. Läbi oli kronsadest roostetanud ainult bensupumba kronsa ja see plekiriba, mis parempoolset käsipiduri trossi toru hoidis. Sain käega lahti tõmmata. Vasakpoolse plekiriba pidin ikka relakaga läbi lõikama, et toru alt ka rooste maha saaks lihvida. Mis paremasse sisekoopasse puutub, siis täiesti korralik, kenasti tehase vaha oli peal veel ja vähemalt minu silmis ei tundunud, et kummaltki poolt midagi urgitsema peaks sisekoobastes. Kindluse mõttes uputasin karbiõliga üle ikkagi. Kui mul ülevalpool postituses ka parema karbi seest tehtud "kvaliteetset" pilti vaatad, siis seal ka tegelt vaha sees ja roostes pole - tundub, et hästi säilinud parem pool. Pagassi sisepoolel ka tehase värv läigib ja isegi roostetäppe ei näe kuskil välja arvatud taskute põhjad. Aga näiteks tagumise piduritoru kolmiku pidin relakaga maha lõikama, kuna poldil keerasin pea küljest ja ei tulnud kuidagi kronsa küljest lahti, pigem oleks enne suurema väänamisega kronsa ise põhja küljest lahti saanud. Kui Tallinnasse jupitiirule satud vms, siis helista - tule vaata kui aega on. Saad uurida ja juhendada :D

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_123363

Ikka tuleb seda roostet veel välja igalt poolt. Nagu Eix ütles - ei tohi torkida. Vahepeal natuke põhjaga tegeletud jälle. Tore teada, et tagumiste turvavööde alumiste keskmiste kinnituspoltide kronsad on kokku 10 punktiga kinni. Andis puurida. Peale kronsa eemaldamist vaatas lahe smail vastu sealt. Õnneks valgus niimoodi ja tegelikult alumine triip läbi roostetanud pole. Parempoolse paagikinnituse juures oli tegelt üks pisike läbiv auk ka ikka. Nüüd peaaegu kogu sillatala- ja paagialune osa üle käidud ja roostemuunduri ning epoga üle lastud. Tagaosa halvasti ligipääsetavad kohad veel hirmutavad natuke. Vaikselt kulgeb...
large.IMG_20180103_204426.jpg.09aa8067b4489cff04f1a8abb021977a.jpg

large.IMG_20180103_224319.jpg.74259b18ada584555db7c18df4cc1828.jpg

large.IMG_20180104_202959.jpg.c6438472b561e45ed67787cea8260a36.jpg

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_126411

Sain perelt ametlikult ühe autoehituspäeva jälle. Ise olen väga rahul, sest keevituste ja kereparandustega on nüüd kõik ja see teeb meele rõõmsaks. Kapotialune sai uue värvi alla ja põhjaalune sai mastiksikatte alla. Nüüd saab hakata uusi tükke külge kruttima. Mitte ühtegi roostes tükki ega polti, millega tegeleda :D
Õõtsadele sai ka uued sarniirid ja puksid sisse pressitud, aga sellest pikemalt siis, kui sillatükid koos.20180609_212404.jpg.034d9cbc72c93e409e4ec88895b42fc6.jpg20180610_124338.jpg.f9a34d632ce52fa6b9f691161d310067.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_127536

Ninaraami asja pole veel otsustanud. @Tiitvahepeal jõudis olemasolevat vähe sirgemaks ka toksida mul garaažis ajaviiteks :D
Aga aega jälle möödas. Päris niisama pole passinud. Kui nüüd mingid ajutised veljed leiaks, saaks ratastele lasta ja värvi saata. Sillatükke kokku pandud ja timmitud, et saaks kõik veljed 17x9" alla panna. Taga polegi probleemi, ees läheb natuke keeruliseks, aga õige rehv ja täiesti tehtav. Seejärel saaks mootori kokkupaneku ette võtta. Jupid ja tihendid kõik ootavad riiulis. Samuti kasutan E34 rummusid taga 5x120 saamiseks + saan kasutada E34 disainiga pooltelgi ja vajadusel typ210 difrit, kui järsku palju jõudu kapoti alla peaks tulema. Ees E36 püstakud+M3 Evo õõtsad. Jällegi suures osas 5x120 saamiseks ning üldse lihtsam külge swappida sinna midagi ning küljest käivad sarniirisõbralikumalt ära, kui vaja timmida. Coilid ka poole odavamad E36-le. Pidurid ette E46 300mm või 325mm. Täpselt ei tea veel, kuna 325mm ei mahu 16" velg alla enam hästi ja äkki tekikb selline plaan :D Samas 325mm pidurisupportid riiulis olemas. Tagumised pidurid selguvad siis, kui muu asi koos tagant. Sarniirid Lemförderilt, puksid Strongflex punased kõik. Coilid E36 omad. Vahepeal ostsin meeltesegaduses ühe 83 2 ukselise ka juurde doonoriks, aga hetkel tundub liiga hea, et lõhkuma hakata. Aga sellest oma teema kunagi ehk :D

20180609_175358.jpg

20180611_184649.jpg

20180611_190245.jpg

20180622_212119.jpg

20180623_003324.jpg

20180703_215706.jpg

20180716_225232.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.