Hüppa postitusse

316i 2-ukseline sedaan (M50B25 2979ccm stroker) '90 - Chulo

Postitatud
comment_76744

On tagumine aeg ka enda rullist lõpuks teema teha. Kuna ma eriline pildimees ei ole, siis pildimaterjali mul hetkel eriti palju ei ole, aga ma luban, et parandan ennast tulevikus.
 
Originaalina veeres antud auto tehasest välja siis rohelise 316i kupeena 1990 aastal, mitte just eriliselt rikkaliku varustusega. Katusesse on konserviavajaga päikese vaatamiseks luuk sisse lõigatud ja esi rataste keeramine on salongi toodud ja hüdrauliliselt abistatud, sellega põhimõtteliselt ka varustus lõppeb, kui BBS kärjed välja jätta.
Auto toodi aastal 2006 Saksast Eestisse ja siin ta sellest ajast saadik ka seisis, kuniks ma ta ära ostsin. Tänu sellele on osad kere plekid hukka saanud, kuna auto seisis pooleldi muru peal. Eriti äge on aga auto VIN kood  :thumbsup: 
 
Peale läheb M50B25, mis on M54B30 pöörlevate osadega stroker. Lisaks sellele on ka väljalaskesse sisselaske nukkvõll paigaldatud. Mootori juhtimine on originaal, mingisuguse ebay suvalise chipiga. Videost saate kuulata/vaadata :D video on üles võetud möödunud sügisel, vahetult enne mootori mahavõttu.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10203388937233623&set=vb.1517536116&type=2&theater
 

 

gallery_2208_95_7767.png

Mõned pildid mootori maha võtmisest:
Ei saanud jätta pildistamatta puurpinki, võrdluseks on kõrval ka õllepudel :D
gallery_2208_95_239540.jpg
gallery_2208_95_502008.jpg
 
Ja mõni klõps autost
gallery_2208_95_162974.jpggallery_2208_95_307281.jpg
 
Mõni pilt tagasillatalast ja õõtsadest, ehk siis sild reguleeritavaks, E46 sadulad ning 298mm kettad taha. Sillad tulevad 5x120 poldivalemiga, Strongflexi kollaste puksidega ja BC coiloveritega.gallery_2208_95_181424.jpggallery_2208_95_332396.jpggallery_2208_95_358899.jpggallery_2208_95_505214.jpg
 
Nagu juba ühest teisest teemast mõni teist on lugenud, siis rull on hetkel Vana-Vigala TTK-s keretöödes ja mõni pilt on sealtki minuni jõudnud
gallery_2208_95_39261.jpggallery_2208_95_8207.jpg
gallery_2208_95_20408.jpg
gallery_2208_95_374.jpg
 
Ja veljed, mis suure tõenäosusega alla lähevad. Oleneb sellest kuidas esipidurite teema õnnestub lahendada. Olemas on ka kõik kapslid ja isegi nende võti. Nii et ilmselt varsti jõuavad müüki ka ühed e30 BBS kärjed koos kapslitega.
gallery_2208_95_244991.jpg
 
Värv tuleb Marrakesh Brown Metallic, kuna originaal värv on minu arvates lihtsalt jälk.
Pildilt saate aimu, milline see on
gallery_2208_95_252240.jpg

Muudetud , muutis Chulo

  • Vastuseid 127
  • Vaatamisi 19tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pole ammu teemasse kirjutanud, aga lobamokkade rubriigist võib lugeda veidi seiklustest maanteeametiga. Võtan lühidalt kokku:   Juulis üritasin autot minna Saue maanteeametisse registreerima

  • Pole ammu midagi kirjutanud, paneks mõne pildi.   Sellisena jäi ta kuuaega tgasi seisma ja pm sellest ajast saadik pole olnud aega midagi väga teha. Eelmine nädal oli väike puhkus ja siis oli par

  • Sorry mehed, pole ammu kirjutanud. Masin on väliselt valmis. Lisan lähiajal ka parema kvaliteediga fotosüüdistused.   Et aga täielikust õnnest on veel puudu rool ja parem logari ots, siis võ

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_92952

Nädalavahetusel arenes asi siis jälle grammiksese edasi. Sain Eixi käest puuduva põhja punni, mille ma hiljem, üllatus-üllatus, oma kola seast üles leidsin. Panin ka vibramati ilusti lõpuni juhi jalgade juurest ja käisin selle veel korra kriitilise pilguga üle. Reede õhtul sai Eixi juurde spetsjomm juhtmesarja järele mindud, et saaks vaiba autosse sisse lõpuks panna. Kuna juhtmesari oli pärit touringust, siis tuli ka seda ringi teha. Õnneks oli olemas üks Kaido käest saadud kupee juhtmesari, millel esimene osa oli räbal ja selle tagumine osa, alates salongivalgustuse hargnemisest, sai siis touringu sarja külge ratsitud. Mõned juhtmed jäid siis touringu omast üle ka - nt tagumise kojamehe omad. Viimased sai termokahanevaga ilusti ära isoleeritud. See, mis oli planeeritud sai nädalavahetusel ka ära tehtud. Kui ikka nädalas ainult üks päev on aega autoga aktiivselt tegeleda, siis ei saagi midagi väga kiiresti juhtuda.

Tuleva nädalavahetuse plaan on katusenahk paigaldada, katuseluuk peale panna, kui see õnnestub värvimisest kätte saada ja tagumise otsa aknad ette saada. Kui aega on, siis võiks ju uksed ka ette saada ja komplekteerida ning pigimati neisse sisse ära panna. Kui õnnestub põll kätte saada, siis võiks selle ka ühes tiibadega ette panna. Siis jääb järele vaid armatuuri alune teema ja siit-sealt nipet-näpet teha. Mai lõppu on praegu üks nädal puhkust planeeritud, et siis saaks lõpuks 5x120 sillad kokku panna, veljed peegliks poleerida ja mootori peale visata. Eks näis kuidas praegu koostatud graafikut järgida õnnestub, kuid juunis tahaks asjaga juba sõita :D

Kui kellegil vedeleb katusenaha kinnitus tüübleid/punne, siis võib julgelt mulle neid pakkuda. Tundub, et värvitöökojas on suudetud 7tk neist kusagile vasakule panna.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_94912

Pole ammu midagi kirjutanud, paneks mõne pildi.

 

Sellisena jäi ta kuuaega tgasi seisma ja pm sellest ajast saadik pole olnud aega midagi väga teha.

gallery_2208_95_1712509.jpg

Eelmine nädal oli väike puhkus ja siis oli par päeva aega ka midagi liigutada.  Pagasnik ja sisu sai komplekteeritud. Armatuur sees ja samuti ka kekskkonsool. Piltidel küll seda veel näha pole, aga pm sisuga pole enam midagi muud kui istmed sisse ja eesmine ning tagumine klaas ette panna. Tagumine kõlarikate on ka veel tegelikult panemata.

gallery_2208_95_1769861.jpg

gallery_2208_95_2179916.jpg

gallery_2208_95_883768.jpg

 

Võib-olla on seda ka näost näha, aga tervis polnud just kõige parem too päev :D

gallery_2208_95_1565683.jpg

gallery_2208_95_677411.jpg

 

Tegelikult on igavene hunnik pisiasju mis vajaks veel vahetamist ja tegemist, aga nendega tegelen hiljem. Esialgu on prioriteet auto liikuma saada ja arvele võtta.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_97403

Pean vabandama, et nii närb teema täiendaja olen, aga autost siis nii palju, et tänaseks on 5x120 sillad all ja auto suuremas osas koos. Sai ka elektriline vent peale ehitatud, kuna originaal vent otsustas mu tutika radika ära lõhkuda. Krooniline ajapuudus on see millega talve lõpus ei osanud kuidagi arvestada.

Hetkeseisuga tööd mis vajavad veel tegemist, enne kui saan autot registreerima minna:
*Korralik rool leida, või tegelikult ainult kontaktplaat, sest värvitöökojas on õnnestunud neil ära murda see osa, mis suunatulede lüliti välja lükkab.
*Istmed sisse panna
*Karbikatted paigaldada korralikult
*Esitiivad reguleerida
*Kapott peale ja reguleerida
*Esistange ja liistud ette panna
*Leida tuledele E34/E32 reguleerimismootorid ja juhtmed vedada. Ehitasin oomipoest ostetud poteka ja paari takistiga ise originaal nupust regulaatori, ehk mõne päeva jooksul lisan ka pilte, kui toimetab vastavalt ootustele. Välimus jäi täiesti originaal, ainult et nupp keerab lõppasendist 3 pisut kaugemale, ehk 90 risti täpselt. Kui viitsin, siis otsin poteka, mis keerab vähem.
*SUMMUTAJA ALLA SAADA/KEEVITADA
*Õlitaseme anduri juhtmete kalaga tegeleda - üks juhe pole c101 pistikusse ühendatud, tuleb vaid üles leida milline see on.
*Klaasipesuvedeliku taseme juhtmete kalaga tegeleda - tundub, et pistikust on mass puudu.
*Kõrvalistuja poolne salongi valgustus ei tööta ukse avades - tundub, et ühendasin kõrvalistuja valgustuse juhtme valesse auku touringu ja kupee juhtmesarja ristasin

*Pidurid õhutada, sillad reguleerida jne.
*Remotec A-d poleerida ja rehvid peale venitada

Oeh... ehk saab augusti lõpuks sellega ühele poole. Ise loodan, et sünnipäevaks on auto valmis :D

  • Autor
comment_97428

El. kaladega sain pm eile peale tööd ühele poole. Mingi 2-3h kulus ära küll.
Kõige kauem võibki just selle reguleerimisega minna, samas velgede poleerimisega on ka üks päev kindlasti kirjas. Kõik detailid värviti eraldi, nüüd on paras jebla neid paika saada, tiivad veel b-osa ka, need viisin hiljem järele värvimisse. Eks vaatab kuidas need lõppkokkuvõttes jäävad. Igal juhul parempoolse tiiva liistuga tuleb midagi välja mõelda, selle kinnituse augud on ca 2-3 mm taga pool kui nad peaks olema. Tiiva tagumised kinnitused on samuti jumala mööda, nendega pean nüüd jebima hakkama, sest tiiba on suts kõrgemale vaja.
Sumpa loodan kas pühapäeval või järgmine nädalavahetus alla saada. Kindlasti tahaks pidurid see pühapäev ära õhutada ja selle tiibade regulli ära teha.

  • Autor
comment_97658

Kuidas ōlitaseme anduri teema lahendasid? Kas said ōige pistiku kätte ja ōigesse kohta ühndatud? 

Mul endal algusest peale check panelis ōlitaseme tuli pōlenud. Tahaks selle asja ära lahendada. 

Võtsin multimeetri ja hakkasin mootori juhtmesarjas jälgi ajama. Kõigepealt mõõtsin välja milline tuleb andurist pin 1 alt ja ühendasin selle C101 klemmi 2 alla ja siis anduri pin 2 juhe tuli C101 pin 10 alla ühendada, 3s oli jub juhtmesarja massi veetud. Võid ka lihtsalt c101 vastava juhtme massi vedada, kui ei viitsi siksida.
 

Kui Rapla ümbruses rohkem sellist värvi rulle ei liigu, siis olin sinust mingi 100m maas ümbersõidul ca 1h tagasi. Üritasin küll sappa võtta, aga ei õnnestunud. Säras küll kenasti ja kaugelt äratuntav.

Raplas on üks samat värvi sedaan, klaasplast m-tech 2 ringiga. Seega see ei olnud mina. :) Kuna siiani pole tõstuki kasutamise võimalust, siis enne reedet kahjuks sumpat alla ei saa. Aga vähemalt on elektrimuredega ühel pool ja istmed ka sees.

  • 9 kuud hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_108240

Sorry mehed, pole ammu kirjutanud. Masin on väliselt valmis. Lisan lähiajal ka parema kvaliteediga fotosüüdistused.

 

Et aga täielikust õnnest on veel puudu rool ja parem logari ots, siis võite mulle neid pakkuda, kel üle. Logari otsa eelistaks uut, roole ei pea olema m-tech, aga võiks olla ilus ja korralik.

 

Talvel plaan ette a-osa tiivad panna, kuna kohe kiidagi b-osa ei sobi ja salong ära nahatada, aga seni tahaks lihtsalt suve nautida.

 

Enne veel peaks aga midagi ette võtma karbikatetega, mille äär kergelt irvitab, kuna plekksepad tegid tüübli augud pool sentimeetrit liiga kõrgele ja summutaja üle käia, kuna see ripub praegu naeruväärselt madalal.

IMG-1466096696976-V.jpg

IMG-1466096765403-V.jpg

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_111726

Pole ammu teemasse kirjutanud, aga lobamokkade rubriigist võib lugeda veidi seiklustest maanteeametiga.

Võtan lühidalt kokku:

  Juulis üritasin autot minna Saue maanteeametisse registreerima. Vaadati auto üle ja saadeti pikema jututa pikalt. Põhjuseks mootori vahetuse ja rehvimõõtude mittevastavus. Mootorivahetuse kohta käsiti tehnikaosakonda taotlus kirjutada, mida ma ka tegin. Tehnikaosakonna esimene vastus oli selline, et auto tuleb üle kaaluda Metroserdis. Täitsin selle nõude, kuid maanteametist tulnud vastus oli mitterahuldav. Nimelt vähenes auto kandevõime mootorivahetuse tulemusel sedavõrd, et teda ei saa registreerida 5-kohalisena. Ainukese lahendusena pakuti auto registreerida 2-kohalisena. See tähendas tagaistmete eemaldamist ja kinnituskohtade kasutuskõlbmatuks muutmist. No kohe kuidagi ei tahaks seda. Samamoodi ei kujuta ma ette selles autos 5kesi sõitmist, aga 2 kohta võiks ju taga olla. Tegin ka ettepaneku auto 4 kohalisena arvele võtta, aga see polevat võimalik. Saatsin ka maanteeametisse pildid pigimattide paigaldusest koos toote kirjeldusega, et tõestada, et lisakilod ei tule mootorivahetusest vaid pigimattidest, aga see oli põhimõtteliselt sama mõistlik, nagu vastu tuult kusemine, Vastuseks tuli, et kui olete kindel, lisakilod tulevad sealt, siis eemaldage matid ja minge uuesti kaaluma. Debiilsus kuubis. Kogu triangel käis 27 kg pärast. Metoodika, kuidas auto tühikaalu arvutatakse on järgmine: kaalutakse auto esisild ja tagasild, liidetakse nende kaal, millele omakorda liidetakse kujutletav juhi kaal 68kg ja juhi pagasi kaal 7kg. Kusjuures, auto peab olema täidetud kõikide tehnovedelikega ja paagis peab vähemalt 90% kütust olema. Minu auto sildade kaal oli esimesel kaalumisel kokku 1220kg ja sellele liideti 75kg, mis teeb tühikaaluks 1295kg. Kuna auto täismass on 1540kg, siis kandevõimeks jääb 1540-1295=245kg. Ühe hüpoteetilise kaasreisija kaal on arvestuslikult 68kg, seega 4 reisija kaal on 4x68=272kg. 272-245=27kg ülekaalu. Leidsin oma kilod mujalt ja läksin uuesti kaaluma. Õnneks tehti väike allahindlus Metroserdi poolt ja teiskordsel kaalumisel täit hinda ei pidanud tasuma. Uus auto tühikaal 1249kg, mis tähendab, et leidsin 46kg.

  Möödunud kolmapäeval sain positiivse vastuse, võin minna autot registreerima. Kui arvate, et siit edasi läks kõik nagu õlitatult, siis eksite. Olin hommikul kell 9 angaari ukse taga ja sain kaheksanda järjekorra numbri. Kella 10ks oli tehniline läbitud ja siirdusin maanteameti peakontorisse autot arvele võtma, kus selgus, et andmebaasis on mingi tõrge ja just nagu tüübikinnitus on aga ei ole kuidagi seotud ja sada häda. Selgus et viga on IT-alane ja läheb pisut aega, tunnike või ni, et see korda tehtaks. ootasin kolm ja pool tundi tühja, kuniks mind lõpuks koju saadeti ja lubati helistada, kui asi korras. Tunnike hiljem laekuski kõne, et võite tagasi tulla. Lõppkokkuvõttes kulutasin kogu selle jama peale terve päeva ja eile avastasin, nad on mulle passi pannud 4 ust! Korras! Lähipäevil pean jälle võtma maanteeametiise minemiseks vaba aega, et see korda tehtaks.

Lõppkokkuvõteks vähe positiivset nooti ka - auto on ikkagi lõpuks arvel ja võin julgelt väita, et järgmine hooaeg enam vahele ei jää!

comment_111728

Mis keretüübiks pandi?

ütleme nii, et 90% passidest on vigu täis, massid, töömaht, mudelitunnus jne.

Pms enamus alla 90a toodetud ja saksast toodud e30 omab valet saksamaa automaksu jaoks märgitud töömahtu, mitte reaalset väärtust. 

Mnt andmebaasis on samade autode kohta alati paras ports eri variante, 325ix all oli mäletamistmööda pea 20 eri variandi kanti :)

  • Autor
comment_111738

Ei tea veel, pole passi vahetamas käinud, aga telefoni teel rääksin tehnikuga, siis ütles küll, et ahjaa, teil oli ju kupee. Ma ütlesin et ei ole kupee, see on 2 ukseline sedaan. Vastus oli umbes, et no ükskõik, ma teen tehnilise ülevaatuse akti ümber ja saate tasuta uue paberi.

  • Autor
comment_111740

Puuduvad kilod tulid kergemate esisilla tükkide (45mm püstakud, ja sadulad ning kettad), kitsamate ja väiksemate rataste, ning ka kütuse koguse pealt, mis seal salata. 
Sildasin juhtmed andurite juures ja lasin umbes 20kg kütust välja. Toakaaluga kaalusin kusjuures :D Aga et asi kahtlane poleks, siis viisin aku pagassi, mis pm lisas sama massi taha (aku+kaabel). Rataste pealt tuli juba 10kg. Tegelikult oleksin ka ilma aku pagassi viimiseta kilod kätte saanud, sest esisilla tükkide + kergemate rataste kaal oli kokku juba 26kg ja aku juhe kaalus ca 2kg. Igaks juhuks makk ja kõlarid tagant välja ja asi ants :D

  • Autor
comment_111741

Aga talve plaanidest nii palju, et esitiivad tuleb a-osad panna. B-osad on ikka täis pask! Ei teagi kas otsida korralikud a-osad või saab olemasolevad mädanend alumiste otsadega tiivad b-osa tükkidega ära parandada, eks näis.

Lisaks vaja half-ass lahendusi parandada, pagasnikusse õiged akukatted jne jne..

  • Autor
comment_111893

Eile käisin maanteeametis auto passi vahetamas ja keretüübiks märgiti ikkagi kupee. Seletasin küll, et kurat võtaks see ei ole kupee, aga klienditeenindaja ütles, et tema ei saa midagi teha, pean minema ülevaataja juurde ja laskma tal uue akti koostada, kus on peal kirjas et on 2 ukseline sedaan. Kuna mul aega polnud, siis ei hakanud sellega tegelema.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.