Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_65749

Vahepeal on masin väga vähe kasutust leidnud ja põhiliselt majaees vedelenud.

 

Sellegipoolest on hakanud põlema kollane tuluke ja INSPECTION, mis tähendab, et aeg on vahetada lekkiv karteritihend, sisse kallata uus Castrol ja klapid ära reguleerida.. 

 

Järgmine nädal hakkab puhkus, kui ilmad on viletsad, siis vahetan autol ära siduri, diffri ja käin pidurid üle, et sellele uut Pärnu ringrada näidata, kui neid asju korda teha ei suuda, siis ei hakka sel aastal rajale trügima, olgugi et tahaks vähemalt Pärnus ja Raplas korra ära käia.. Peaülekande vahetan samuti 3,64 vastu, ehk ringrajale natuke sobivama vastu ära, maantee sõite enam niimoodi igapäev pole.

 

 

Ahjaa üksasi veel, alles ma siin kirusin, et tänapäeva lapsi ei koti peale uue iPhone/iPad-i vist midagi, aga võta näpust, jäin korra seisma ja teeääres olnud 3 poisikest (~10-12a) hüüdis kooris korraga "ilus auto"   :respect:

 

Niiet ehk on lootust, et umbes 6-7 aasta pärast polegi E30nest väga mark välja ujuda..

  • Autor
comment_65823

Jah olen küll!

 

 

 

Aga nüüd on tekkinud tõsine probleem. Nimelt öösel sadas mingi roppumoodi siin, ärkasin mitu korda ülesse ja rsk autol kõrvalistuja jalgealune märg.

 

Kahtlustan esiklaasi, mis on küll tutikas aga see sai vana tihendiga ette pandud koos nööriga. Eix kokkutulekul rääkis miskit et tihend läheb nii peeti ja vist ongi nii juhtunud  :@

 

Peab tellima originaal tihendi ja läikivad liistud ära.

 

 

Niikauaks kellegil ehk nõu anda mida teha  :(

  • Autor
comment_66077

Vesi jõudis kindalaekasse ja aju nüüd pistongis.

 

Aknatihend kutu, tellisin koos uute liistudega originaal-asjad.. sealt vahelt ajab sisse vett, põrand ka märg  :@

 

 

Seniks, kellel on pakkuda m20b25 mootori aju, tehke nokk lahti :)

  • Autor
comment_66102

Rottisin neiult fööni ja panin see kaugemale puhuma.

 

Toppisin aju peale ja kõik korras, muidugi ööga oli veel täiega sisse lahmanud vett.

 

 

Praegu auto remondis, vahetab õli ja karteritihendi ära, siis panen selle garaazi kuivama, võtan esistime väja ja kisun mati pahupidi.

 

 

Niikaua siis peab ootama, kui tihendid ja asjad saabuvad.

 

 

Vennaga ajame kohe E36-l hääed sisse ;)

  • Autor
comment_66134

Kuivatasin aju korralikult ära fööniga ja panin täna peale. Auto käivitus ja töötas väga hästi.

Viisin selle siis herr Jargo juurde, kes paigaldas uue karteritihendi ja tegi õlivahetuse. Suured tänud talleicon_cool.gif 


Auto paigutasin hetkel garaazi ära, eemaldasin kõlari katte, ukseliistu ja esi-istme. Tänu sellele sain kogu vee välja kaapida ja panin vanad-head MDF-i tükid alla, et see nüüd mõni nädal kuivaks.

Põhi õnneks jalgealt kena, originaal plastkorgid nagu uued.


Las ta siis kuivab kuniks tihendid ja asjad saabuvad. Seniks E36 jälle käigus, tegime ÜV ja kindlustuse ära sellele jälle.

 

 

Lisaks kõigele olen ikka paras lammas, nimelt olin katuseluugi äravoolu torud toppinud niisama otse pagassi, mitte sinna restide külge ja kõik oli tagant täis, kühveldasin ja mässasin täna majaees vett välja. 

 

Peab rohkem E30neid laiali kiskuma, siis teab ehitust vähe rohkem.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_66801

Algataks targemate käest info saamiseks ühe mõtiskluse istmete teemal.

 

Teatavasti on mul juhi-istme külg natuke katki, vaja oleks siis seda ilma mustrita halli riiet.

 

Istme muster on hästi sellelt pildilt näha (kõrvalistuja oma pealt)

 

npkp5u.jpg

 

1987int.colors.JPG

 

Riie on siis see 0211 Antrasiit.

 

 

Küsiks siis seda, et kas seda külgmist riiet on kuskilt saada, või isegi tervet istmepõhja ?

 

Tootekoodide järgi otsides jääb silma et ainuke antrasiit-riie mida veel toodetakse on see nr 2.  Nr 3 on PRODUCTION DISCONTINUED.

 

NzQxMl9w.png

 

 

Et istme/mustri spetsialistid võiksid sõna võtta... või vedeleb kellegil miski tükk, kus seda tooni kangast vms.

 

Tahaks see talv asja korda teha :)

comment_66837

Ma ostsin endale vahebeal tagumised istmed käetoega ja m6tte et enda istmed lähevad toonoriks esimestele .Mis sai siiski maha müüdud ühele hädas olijale kel polnud üldse istmeid ja polstreid  ning nii see läks .Polstrid olid ka ikka kehvas seisus ,asendasin need ka mustade  vastu ja neid ruudulis ei liigu ka eriti et valikut oleks korralikema vastu vahetada.

Kuid see kangas on vanadusest ikka päris rabe juba lasin puhastada k6rvalistme mis enne oli  terve, aga peale puhastust näitab ka juba kulumise märke ja mingiaeg tuleb ka sina auk .Mina olen juhiistme allumise kylje juba asendanud ,ehtsast nahast  kylje oma on ka olemas, aga pole paigas veel ,ootan auku :rolleyes: .Ma ei s6ida praegu palju kui aga s6idaks iga päev oleks seal neid juba rohkem,seega oleks v6inud ka kangast  sina tagasi panna aga nii palju kui mul neid ka on olnud on nad k6ik lõhki sealt olnud ja seega läksin naha teed et mitte ühte kohta mittu korda teha .

Kui soovid siiski kangast sisu  siis pead seebima ühe tagumise seljatoe tõenäoliselt seal k6ige suurem tükk v6tta. :rolleyes: Edu otsimisel. :thumbsup:

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67607

Otsimisega on päris keeruline pole nagu kuskilt võtta.. Kellegil vedeleb tagaistet 1986-1987a  6 silindrisest võib teada anda.. või samas sobib äkki ka muude aastate kangas, seal mustrit peal pole ??  Seda ma tean et FL masinal on selline tumedam antrasiit juba.

 

 

Muidu peale kuu aega ootamist ilmusid kohale akna tihendid ja liistud:

 

1372992_639532946078763_1717528067_n.jpg

 

 

Eks näeb, kas on viitsimist tegeleda sellega veel sel aastal..

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_67630

Mul see häda nagu sa tead, et ma ei tohi ühtegi autot enne 4. novembrit isegi käima panna  :D  :D 

 

Mul ÜV ja kindlustus läbi ka sellel ja eelpool mainitud asja pärast pole mõtet tegema hakata ka, sest eelmine aasta oli oktoobri lõpus lumi maas. Seetõttu avalikku liiklusesse see kahjuks see aasta enam ei jõua.

 

 

Ma muidu mõtlen praegu, et Käesalus võiks tegelikult korra enne lund korra paugutamas käia sellega, sest see seisab mul seal suhteliselt lähedal, siis saaks proovida küll..  saaks kohale  ma arvan veel ka ühe 325e ja 323i

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_74007
Vahepeal olen leidnud 3,45 diffri ja sama mustriga tagaistme koos uute tagumiste küljepolstritega. Vahetan välja ühe küljepolstri ja üritaks esi-istme külje ära lasta parandada tagaistme kangaga. Muster on sama.
 
Üldiselt olen hakanud mõtlema 16 tolliste velgede peale, küsikski, et kui keeruline oleks leida selliseid velgi nagu Borbet Type B
 
021km1wf.jpg
 
borbet-b-gr.jpg
 
 
Ma olen selliseid 5 poldiga näinud küll, kuid kas 4x100 valemiga neid ka liigub ?  Mis hinnaga müüakse ?  Oleneb muidugi seisukorrast, kuid velgede treipinki panek + värvimine pole probleem

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.