Hüppa postitusse
Postitatud

Endal siis selline töö edukalt läbitud, nii ei mõtlesin siis siia mõnele abivajajale paar näpunäidet üles panna.

Esiteks siis on vaja selliseid vidinaid:

Roolivõimendi jaoks roolilatt. Pead auto all lahti keerama osa NR. 2 (2tk) Siis amordipüstaku küljest rooliotsad ning salongist tuleva varda (millega rooli keerad) otsast pead lahti keerama kardaaniristi (asub pidurivedeliku topsiku all). Sellega on roolilatt käes.

roolilatt.png

Generaatori klamber, mille küljes on roolivõimu pumba klamber:

klamber.png

Väntvõlli otsas oleva generaatori rihmaratta külge tuleb keerata veel üks rihmaratas, millel hakkab jooksma roolivõimu rihm, joonisel osa NR.2. Keera eelnevalt oma autol lahti poldid, märgitud NR.4 ning kinnita nendega ka uus rihmaratas. Kui tegemist on suure generaatori rihmarattaga, pead generaatori klambri lahtisaamise jaoks võtma ära ka osa NR. 1, sest muidu jääks see ette. Kogu selle teema jooksul osa NR. 6 lahti keerama ei pea.

rihmaratas.png

Roolivõimu pumpa:

pump.png

Igasuguseid voolikuid ja topsikuid, mis on näidatud siin:

sytem.png

Esiletõstetud vastused

  • Autor

Natuke tööst ka juttu siis.

Esiteks siis tuleks auto kanalile ajada/auto üles tõsta/esiots üles tõsta.

Peaasi, et ligi pääsed.

Kõigepealt siis vana latt alt ära:

1. Keera rooliotsad püstikute küljest lahti ja võta otsad välja (võib paras tegemine olla nendega)

2. Otsi piduriõli potsiku alt üles kardaanirist, mis sul rooli keerab. Rist tuleb lahti keerata.

3. Otsi karteri juurest üles 2 polti, mis roolilatti kinni hoiavad. Need poldid on talast vabalt läbi, nii et üleval on mutter ka otsas. Pead mutreid ka kinni hoidma, kuigi neid näha ei saa, sest mootor on ees. Pead lihtsalt käega kobama.

3. Kui poldid lahti keeratud, võta latt alt ära. Selleks võib natuke painutada neid kõrvasid, mille küljes latt on, et lihtsamalt kätte saada. Roolist tulev kardaanirist on nuutide otsas ja peaks lihtsalt ära tulema.

Uus latt võimuga alla:

Valikuvariante on siin mitu ja ei pea tegema kindlas järjekorras, mis antud.

Kuna endal oli teise auto pealt kogu süsteem 1:1le maha võetud, siis voolikute ühendamist mul praktiliselt ei olnud. Vaid üks pumba küljest, sest üks voolik läheb teiselt poolt mootorikäppa ja üks roolilati küljest, et lihtsam paigaldada oleks.

1. Eemalda generaatorikronstein, kui ei ole roolivõimuvalmidusega see.

Kui tegemist 325ga, siis vaata ülevalt jooniselt seletust, sest siis peab väheke rohkem tööd tegema.

2. Kui kronstein paigas, ühenda ka lisarihmaratas (joonisel NR.2)

3. Pane pump kohale.

1. Topi kõik voolikud ja asjad kohale.

2. Aseta võimuga latt kohale. Arvesta ka sellega, et rooli külge minevat kardaaniristi ei saa hiljem panna, kui latt kinni keeratud. Selle pead eelnevalt külge panema, kui latti veel liigutada saad. Keera kardaanirist kinni.

3. Keera latile poldid tagasi. Kui eelnevalt on kõrvu palju painutatud, võib päris palju tegemist olla, et poldid õigesti tagasi saada.

4. Keera vajalikud voolikud vajalike vidinate külge.

5. Pane pumba ja mootori vahele rihm, pinguta.

Õli sisse ja auto tööle.

Loodan, et sain kõik õigesti kirja ja midagi vahele ei jäänud :roll:

Nojah, tavaliselt tehakse vastupidi, et võetakse roolivõim ära, aga normaalne õpetus(äravõtmise kohta on juba olemas) 8)

  • 1 kuu hiljem...
  • 4 kuud hiljem...
e30 on lattiga rool e28'l on rooli karp täiesti eri asjad on

samuti on ka e34 karp rooliga!

  • 3 nädalat hiljem...
  • 4 kuud hiljem...

Realoem näitab kuni 1986/11 ühe koodiga ja sealt edasi erineva koodiga roolilatte. Erinevad on ka tihendikomplektide koodid. Oskab keegi öelda, et mis nende erinevused on?

3. Kui poldid lahti keeratud, võta latt alt ära. Selleks võib natuke painutada neid kõrvasid, mille küljes latt on, et lihtsamalt kätte saada. Roolist tulev kardaanirist on nuutide otsas ja peaks lihtsalt ära tulema.

EI VÕI NEID PAINUTADA! :evil:

iga normaalse mõtlemisega inimene ehk saab aru ka, et miks?

  • Autor

Räägi sellest meilegi...ega siis ma ei mõtle suurt painutamist...see latt ei tule sealt üldse hästi ära ja ei lähe tagasi kah muidu, kui paar kraadi painutad neid...muidugi kui näpitsatega kallale minna ja pärast haamriga sirgeks tagasi peksta, siis võib neid kahjustada, aga kui roolilatiga tõmmata neid natuke kõveraks, ei juhtu küll midagi.

Oleneb kui palju sa neid painutad aga üldiselt on metallil selline omadus, et painutades ta struktuur muutub.

Olenevalt sellest, mis seisus see metall on võivad need hiljem tagasipainutades küljest ära murduda.

Ja sellise süsteemi juures nagu roolisüsteem peab asjadega väga ettevaatlikult ringi käima.

See et sa endale ohtlikuks võid muutuda on üks asi aga palju hullem on see, kui sa teistele ohuks muutud.

Asi on lihtsalt põhimõtetes kinni.

Kas karteripõhja eemaldamine ei aita latti kätte saada?

Tegelikult olen näinud ka lahendust, kus võimuga lati puhul lastakse kronsade esimesed otsad maha,

mis on kindlasti ohutum variant kui nende kronsade painutamine.

Aga sel juhul ei saa enam ilma võimuta latti selle sillatala külge panna.

  • 2 aastat hiljem...
Realoem näitab kuni 1986/11 ühe koodiga ja sealt edasi erineva koodiga roolilatte. Erinevad on ka tihendikomplektide koodid. Oskab keegi öelda, et mis nende erinevused on?

Küsimus siis endiselt õhus või on selles keegi ka sellgusele jõudnud.

  • 5 kuud hiljem...

Enne kardaani külgetoppimist tuleb rool ja roolimehanism panna keskasendisse. Kui on airbagiga rool, siis ei tohi rooli keerutada ilma mehanismita ja kokku ning lahti keskasendis.

M40 mitmed voolikud M20 külge vist ei sobi.

M40 voolikud tõesti jäävad lühikeseks M20'le, saab küll venitada, aga potsik õigesse kohta ei jää. Pump ise sama, rullik, kronsad teised.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus