Postitatud 10. september 200915 a Mida sellex teha olex vaja või mis juppe sellex et tulemusex olex selline õige stroker? Ja mis peab õigel strokeril olema?
8. oktoober 200915 a B27 vänt, kepsud, B25 kolvid, B25 plokikaas ja sisselaskekolle. Natuke siit-sealt viilida, selle kohta on siin foorumis infot küll, kui otsida. Või kes arvutada oskab, mõtleb ilma otsimatagi välja. Kompotti juhtima M30B35 pealt motronic ja peakski olema "odav" stroker olemas. olen kuulnud et on soovitatud panna 2.0i kepsud.pidavat olema kergemad.ehk oskab keegi kommida
8. oktoober 200915 a Ma vaatan, et suur plaan on mootoreid forsserima hakata osadel, aga enne võiks aru saada mootori tööpõhimõttest ja kubatuuri tõstmise eripäradest, ehk et keps tuleb ikka kolvikäigule ja kolvile vastav otsida, mitte et paned suvalise, mis tundub hea ja kerge!! Kui ikka ÜSSis 5mm plokiservast puudu jääb või üle läheb, siis ju ei saa(natuke saab ka shave-ida plokist)!! Loomulikult kui ette nähtud on suur eelarve, siis ostke kuskil USAst vms üks suur custom-vänt, korralikud sepiskolvid, sepiskepsud, puurige plokk suurimasse mõõtu mis võimalik ja pange see kõik kokku ning saabki 3,5 ja enamgi kubatuuri! Aga kui eelarve on mõõdukas, siis tuleb ikka minna seda teed, mida keegi juba käinud on ning "kindlapeale välja minna" Ning kas see jutt on ikka täielik tõsi, et M20 on võimalik väledamaks saada kui M50seeria mootorid! Minu mõistus jälle ütleb vastupidist, kuna nelja klapiga sil. kohta sisselase silndrisse ja sellest välja suurem kui kahe klapiga, kuna avade pindala on 4 klapiga suurem! Mootoril jõud hakkabki sellest pihta kui palju või vähe sinna õhku/bensiini sisse saab ja ka välja! Minu teada ei saa ühest nukkvõllist teha muutuva ajastusega võlli, ehk siis vajalikel pööretel silindri täituvust tõsta! Aga kes teab, äkki keegi tegi just sellise!! :roll:
10. september 200915 a Niipalju kui mina aru olen saanud siis stroker on vabalt hingav ja suuremaks puuritud mootor mis on ka vist madala sureve astmega, aga ma võin ka eksida.
10. september 200915 a kui inglise keel võõras pole siis natukene tarka infot saad siit: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20 ja lugeda võiksid just osa: M20 tuning and modification
10. september 200915 a Niipalju kui mina aru olen saanud siis stroker on vabalt hingav ja suuremaks puuritud mootor mis on ka vist madala sureve astmega, aga ma võin ka eksida. Kõrge surveastmega pigem.
10. september 200915 a Kõrge surveastmega pigem. Noh peaaegu ma mõtsin et kas kõrge v madalaga ei tuld meelde täpselt. Edit: Nii palju kui ma kunagi Silwerilt uurisin siis odavam ja kiirem moodus jõudu arendada oleks oska e36 m3 moto. :wink:
10. september 200915 a Autor minu haridus yteb et m20 mootorit saab panna kiiremini liikuma kui m50 või m52 + m20 motot peax olema ka lihtsam turbotada kui m50 või 52. Seega stroker peax kandma endas 2,5l plokki koos 2,7l väntvõlliga 2,7l plokikaant milles on 2,3 liitrise nukad koos 2,5l klappide ja klapivedruga (ehk siis klapp avaneb kiiremini ja pysib kauem lahti) s 2,5l jet tronic-u ecu mida wikipedia andmetel peax saama ymberprogeda (uus fuelmap) Parandage kui kuskil ämbrisse astun! Meil tegelikult peax ju olema siin klubis kah yx stroker?
10. september 200915 a B27 vänt, kepsud, B25 kolvid, B25 plokikaas ja sisselaskekolle. Natuke siit-sealt viilida, selle kohta on siin foorumis infot küll, kui otsida. Või kes arvutada oskab, mõtleb ilma otsimatagi välja. Kompotti juhtima M30B35 pealt motronic ja peakski olema "odav" stroker olemas.
10. september 200915 a Stroker = tavalisest pikem kolvikäik ja tänu sellele suurem kubatuur. Vabalthingav , turbo, surveaste jne ei puutu asjasse. M20 mootorit strokitakse vahemikus 2,6-3,2 liitrit.
8. oktoober 200915 a Kui sa kasutad 81 või 84mm vänta originaal kolbidega siis sul lihtsalt ei mahu sinna muu kui lühike 130mm keps. Kui kasutad madalamat kolbi siis ehk õnnestub ka pikemat kepsu panna. Mida pikem keps seda rohkem on see sobilik kõrgetele pööretele.
9. oktoober 200915 a Piiramatute rahaliste võimaluste korral on kindlasti mõistlikum ehitada juba 24 klapi mootorit. Ja üldse on sedasi et ehitamine on suhteliselt tänamatu tegevus kui samast mootorist on olemas ka juba originaalis võimsam mootor olemas mida saaks niisama osta. Ehk siis milleks jamada M50B25/M52B28 ehitamisega kui on olemas M54B30 ja kõikvõimalikud S seeria 6 pütised mootorid. Samas, pahatihti on sedasi et sul on 2,5 liitrine 12v mootor juba olemas ja siis võid ka selle 140-150kw sellest samast juba välja võluda. Vahet pole mida ehitama hakkad. Üks asi peab olema selge - eesmärk mille poole püüdled. Pead endale selgeks tegema: mis on selle auto tulevane kasutusotstarve ja kuhu soovid oma aretustega välja jõuda. Umbropsu tehtud ehitamised lähevad väga kulukaks.
8. jaanuar 201015 a Autor kui ma ütleme tahaxin saada tulemusex 3,2 l mootori siis ma peaxin tegema???
8. jaanuar 201015 a Palun http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-mechanic-m20-engine-booklet.pdf - siit leiad vastuseid omale küll. Külasta ka www.r3vlimited.com ja www.e30tech.com , seal neid teemasid lahatud küll ning kasuta ka googel-it.
22. juuli 201014 a B27 vänt, kepsud, B25 kolvid, B25 plokikaas ja sisselaskekolle. Natuke siit-sealt viilida, selle kohta on siin foorumis infot küll, kui otsida. Või kes arvutada oskab, mõtleb ilma otsimatagi välja. Kompotti juhtima M30B35 pealt motronic ja peakski olema "odav" stroker olemas. Hoopis sedasi? Ma olen ka netist selle kohta lugenud päris usinasti, kuid kohati sain aru, et tuleb 2.7l m20b27 plokile lihtsalt 2.3l m20b23 pea otsa kruvida ja vsjoo :roll: Samas see veidi ulme jah. Tuleb vist ikka uuesti 2.3l kokku laduda :?
25. juuni 201311 a 2,3l pea teeb mineku vähe järsemaks, muud midagi. Õigemini pead polegi väga vaja, nukkvõll on see mis aitab.
10. juuli 201410 a Kirjutatakse kõiksugu erinevaid variante, aga milline neist siis õige on? Mul on hetkel olemas komplektne m20b27 ja laiali võetud m20b25. Et nendest siis midagi kokku panna peaks toimima järgnevalt? : b25 plokk, b27 vänt ja kepsud, b25 kolvid, b25 kaas (või on kasulikum sinna b25 kaane sisse hoopis b23 nukk panna? Kuskilt jälle kuulnud. Mul peaks b23 nukk olemas olema), aju, sisselase, pihustid, õhulugeja, juhtmestik, hooratas. Olen ma asjast nüüd õigesti aru saanud? Parandage kui ma eksin. Parimat, Taavi
11. juuli 201410 a Õige on selline, kus sul muutub mootori töömaht suuremaks läbi väntvõlli käigu ("stroke") suurenemise. Kui b25 ploki sisse panna b27 vänt, siis võib vist öelda küll, et tegemist on strokeriga, kuna originaalis on b25 sees väiksema käiguga väntvõll.
11. juuli 201410 a Jah, aga plokid on iseenesest samad, seega pole vahet, kas laod kõik 2.5 plokki või pistad etale 2.5 kaane peale. Lihtsalt strokeriks saab kutsuda esimest varianti, kus vända ära vahetad Reaalselt on lõpptulemus sama ju. Ilma "viilimata" nagunii saab kahepooleses asja toimima eta kolbide ja kepsudega. Seega pole sellise mootori tegemisel sellist terminit nagu "õige" ,saab igatepidi teha vastavalt vajadusele ja rahakoti paksusele.
11. juuli 201410 a Kuskilt olen jutte kuulnud, et b25 plokk pidavat grammi võrra madalam b27omast olema. Kas b25 nuka asendamine b23 omaga annab midagi juurde või mitte? Ja käiku peaks siis minema b27 vänt, kepsud ja kolvid? Või b25 kolvid?
11. juuli 201410 a b25 kolvid ja b27 vänt kokku ei sobinud minuteada. Kolb jääb liiga kõrge. M52B28 vända puhul saab kasutada b25 kolbe. 25 ja 23 nukk sama.
11. juuli 201410 a b25 ja b27 plokid on samad. Võivad erineda vaid väga esimesed 325e-d ajast, kui m20b25 veel ei toodetud. b25 kolvid ei jää liiga kõrged, kui tarvitada ka b27 kepse. Siis jäävad need hoopis allapoole ploki äärt. Auto hakkab nendega muidu tööle küll. Strokeri ehitamisel on 2 mõistliku varianti, kas teha 325e-st 2,7 (eeldusel et selline auto on olemas sellise heas korras mootoriga) või siis juba 2,8. Hakata toppima teisi kolbe ja asju sinna 2,7 külge ei oma erilist mõtet, kuna vaev on sama ja tulemus erineb. Nukkvõlli tahate asendada, siis tasub Schricki vms sportnukk panna, millel 272 või rohkem kraadi, siis on asjast tolku ka (eeldusel muidugi et tahetakse vähendada tänavasõiduks vajalike pööretel võimsust)
11. juuli 201410 a Muidu 2,5 kolbide ja madalamaks tehtud plokiga 2,7 tõmbab paremini kui eta kolbidega 2,7 ja 2,8 tõmbab juba tunduvalt paremini kui 2,7-d. Omavahel oleme joonele proovinud nende mootoritega autosi Muudetud 11. juuli 201410 a, muutis oo7
11. juuli 201410 a See leht ütleb et b25 plokk 5mm kõrgem: http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
Mida sellex teha olex vaja või mis juppe sellex et tulemusex olex selline õige stroker? Ja mis peab õigel strokeril olema?