Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_66105

Väike timmimine käib puhkuse ajal ka :D

 

Suurema liblikaga ja seest suuremaks treitud segusiiber siis nimelt. 60mm pealt 63,5mm peale. Kahjuks kohe nii hea ei saanud, et esimese korraga tühikäik oleks ilusti paika saanud, Hetkel on 1000 peal ja madalamaks ei saa. Lahenduse saab ilmselt siis, kui sebin pool kuni terve kümnendiku suurema liblika sisse. Katsetusjärgus asi ühesõnaga :P

 

Minek on igatahes hoopis mõnusam, igal pöördel on tunda kuidas auto on lihtsalt veidi reipam. Pihustid juba on M50 "greentopid" ja miski chip ka sees, kerge hooratas ka ju nii et eks see suurem segusiiber ongi asjade loogiline käik. Seni igatahes oli kuidagi kaheldav kogu see "tuuning", vägisi oli tunne, et paneks või originaalasjad kõik tagasi, et ei tunne vahet eriti. Aga  nüüd enam ei tahaks  ^_^

 

010409283541106.jpg

 

010409284365298.jpg

 

0104092855ab762.jpg

 

0104092887314df.jpg

 

Sain ka ühe paki, kus sees kauaotsitud tumedad suunatuleklaasid. Vuhvlid aga see-eest mõistliku hinnaga, tänud rreimsile vihje eest :)

 

01040928990c54a.jpg

 

0104092893673c1.jpg

 

 

Muidu olen päris palju sõitnud hoopis vahelduseks, kahe nädala saldosse saab üle 2000km - Saaremaal, Pärnus, Viljandimaal, Tartumaal jne :D Tripib küll, kütust võiks vähem võtta (keskmine vist mingi 9-9,5) ja mingi vibra hakkab roolis vaikselt tunda andma, tea kas velje kõveraks saanud vms. Ja praami peal õnnestus ühele kuramuse Mazda konksule otsa kõpsata. Tulemuseks väike mõlk numbrimärgis. Aga no viimaste seas sai pardale ja jube kitsaks oli läinud seal, pidi igale poole vahtima ja kuidagi kogemata juhtuski. Hea, et teine seltskond oli normaalse suhtumisega, nende auto viga ei saanud ka õnneks. Väike mainekujundus siis rullikale minu poolt, juhtub :$

 

Aga hetkel siis kõik :)

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_66154

Minuteada on 64mm. See on ka üks levinud variant mida kasutati/kasutatakse, kas siis ainult liblikas M30B35-lt ja originaal vastavalt suuremaks uuristada või kui kinnituspolte ringi teha ja natuke kollektori auku modida saab terve segusiibri ringi visata. Pluss siis lõdvikute-voolikute majandus ringi teha jne. Praegusel ajal CNC pingid levinud, ei pea ju neid B35 siibreid kokku ajama, saab teha kiirelt ja täpselt sellise tüki mis endal vaja. Usun, et suuremaid siibreid saaks ka ära mahutada (65, 66 vms) aga kuidas nende kasutegur oleks, seda ma öelda ei oska, hetkel lähtusin antud soovitustest. Usun, et mul vähemalt hetkel suuremat vaja polegi. Mulle meeldib see ka, et väliselt pole muutusi märgata, katsun ka edaspidi sellist joont hoida kui miskit modin.

 

Vaikselt areneb, aga jube visalt :D Oleks pappi jalaga segada siis sõidaks ammu M20 2.8 strokeri ja sportnuka toel, aga hetkel tegelen sellega mis jõukohasem ja lihtsam on.

Muudetud , muutis GTA

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67175

Käisin Raplas rajapäeval. Tegin paar mõttetut videot ka, rada pole nähagi aga no vähemalt on mootorihääli kuulda :D Ennast ajab ka naerma kui vähe ma ikkagi sõita oskan :D Rull on liiga kiire auto minu võimete jaoks aga selles peab aegajalt ikka veendumas käima, muidu lööb kusi pähe liikluses. 2,00 kandis on üks naljakas koht, kus ~90se kiiruse pealt enne kurvi pidurit litsudes pära ette sõitis, elu käis hetkeks juba silme eest läbi aga videos nii dramaatiline ei tundu vist :P.

 

Mingi plärin on ka kuulda kohati, arvan ise, et piduri tolmukaitse plekk on kuskilt lahti, juhipoolse esiratta juurest tuleb.

 

Aga muidu oli tore kihutada :D

 

0104445959440c6.jpg

 

 

Viimases voorus väsis auto sest jamast ära, teine käik enam alla vahetades sisse ei läinud... kas sidur jamab või siis sünkrod. Kärinat miskit polnud, lihtsalt nagu käiku poleks olnudki :o

 

Hommikul rajale sõites oli suht kesine nähtavus, udu tõttu ehk 70 meetrit mitte rohkem. Käru kandis metsavahel proovisin ka olukorda jäädvustada:

 

0104443061c8dc2.jpg

Muudetud , muutis GTA

comment_67202

Tulge ka rajale- saate laivis kuulata ja ise tekitada neid hääli. Soovikorral võib erinevaid vidinaid ka peeglikülge riputada kõlkuma :D

 

Järgmine kord pane kaamera kõrgemale :) Kui sul oli ta peatoe ja istme vahel siis tõsta iste püsti ja kõrgemasse asendisse või pane kaamera päiksesirmi külge.

 

Vaatasin just omal paari klippi ja sirmi küljest tehtud video tundub pisut rohkem action kui istme küljest võetud :D

http://www.youtube.com/watch?v=YpWdRtrPln8

  • Autor
comment_67205

Iste oli kõrgemais asendis, seljatugi püsti ja paremat nurka ei saanud sealt :D Viimases hädas torkasin selle sinna peatoe vahele, et vähemalt mingi jäädvustuse saaks. Kui oleks virk mees, teeks järgmiseks korraks harkjala, mis oleks õigel kõrgusel, kinnituks peatoe aukudesse ja omaks polti mille otsa kaamera kruttida saaks. Edevamat lahendust mulle vaevalt, et vaja oleks :D

 

Peeglividin on ka aus, see kurja näoga haikalapall ripub juba 7. aastat ja 5.-dat autot peegli küljes ja näib, et see kõlkumine istub sellele hästi, siiamaani pole ära kukkunud.

 

Ja käige sõitmas muidugi, näeb ära mis autol tegemist tahab ja kas valule vastu peab, ennast saab ka proovile panna ja - kui väga hästi läheb siis ei lagune auto ära ning viimaseks ka ei jää, mis siis viga! ^_^

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67895

Üle pika aja sai Joeliga hängitud. Seekord siis ei keevitanud ega remontinudki midagi vaid niisama chill ja ringisõitmine :D Aga kuna ta oma rullile lõpuks mootori tõi siis sai selle puhul minu omaga sõitu ka proovida, nii ettekujutuse saamiseks, mis ees ootamas on :thumbsup:

 

Kuna Volvo kapotialune pole õnneks originaalne siis saab seda pilti pealkirjastada kui kahepooleste kogunemist :zorro:

0104616543831de.jpg

Muudetud , muutis GTA

comment_67896

Peaaegu oleksin saanud mootori pagassist maha ka tõsta kui ilma piirajata auto piirajasse suutsin lasta :D Sa pead ikkagi selgeks tegema mis keiss sellega on :)

 

Aga sõita oli küll superhea.. poleks ette kujutanudki, et see vana kahepoolene nii püss on :D Eriti kui enda kahepoolese otsast sinna istusin siis ei oodanud seda üldse kohe :D

Muudetud , muutis Joel

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_68791

Teiste teemade solkimise asemel pajataks korra mis oma autoga ka teinud vahepeal :D

 

Esiteks see Joeli esitatud küsimus. Jah, on aga, imelikult kõrgele on sätitud, 7100 pööret. Aga no chipi peal on suurelt RACE ka kirjutatud, ju siis on reissing teema :D Ma pole ilmselt ka raske jalaga kuna seni elasin teadmises, et piirajat pole ja ei tundnud vajadust kunagi ka kuskil tatatatataaa häälega esineda.

 

Segusiibrit timmisin uuesti, kiskusin lahti ja tegin seekord siis väikesed muudatused. Esiteks sain küll natuke suuremaid liblikaid lõigatud aga auk oli endiselt ebatihe. Timmisin siis teaduslikel meetodite abil (haamer, palvanka, alasi) liblikat servast häästi natuke lapikumaks. Edasine tegevus oli tund-poolteist siibri auku sobitamist, peene viili ning vesiliivapaberi abil. Igatahes istuma ma ta sain. Teiseks vahetasin ka võlli peal olevad tihendid (3 o-rõngast kokku, orig. tihendeid ei näidanud isegi kataloogis) ning tulemuseks on see, et see jupstükk ka töötab nüüd lõpuks. Esiteks oli peale paigaldust autol tühikäik täitsa läinud ning suri matsust välja koguaeg. Tegin ajule reseti (15min pluss- ja miinusklemm aku kõrval kokku ja süüde teises asendis) ning peale seda hakkas asi tööle kah. Tühikäik on nüüd olemas ja teiseks väga positiivseks üllatuseks on, et autot üle aasta kummitanud "tühi auk" gaasivajutusel on kadunud :) Jei.

 

Vahetuse tulemusena (tänud grimesile ja Siimule) sai hangitud ka üks lisa, mille vajalikkuse kohta ma ei oska miskit muud öelda, kui orig. varustuses oli see sel autol igatahes peal :D Suusakott siis. Peale veidikest puhastamist ning kattepolstri niisutamise ja raskuste abil sirutamist paigutasin selle ka autosse. Teravam pliiats näeb ka ära miks ma seda esialgu sihipäraselt kasutada ei saakski aga no olema ta ometi peab autos, kuidas siis muidu :P

 

0104797811b0ecc.jpg

01047978075fbfb.jpg

 

Vahepeal vahetasin veel selle sidurile õhu sisse tõmbamise anomaalia raviks siis ka siduri töösilindri. Näis kas aitab, reeglina oli nii, et mingi paar nädalat sain sõita ja läks jälle imelikuks asi :rolleyes:

 

Aga nüüd sain hoopis ägeda vidina :D Behold!

 

01047982710bbb9.jpg

 

Sellest aga omal ajal, vajab veel nokitsemist aga ilmselt saab asja. Pildi häkkisin prooviks ette juba. Kuna tegu E28 komplektiga, k.a. juhtmestik siis ülesanne pole päris plug&play aga midagi üle mõistuse keerulist ka pole. Juhtmestiku tarbeks ostsin tekstiilteipi, taustavalgustusele oomipoest 6V pirnid (5V pole kuskilt saada aga sinna oli juba tinutatud 12V pirnid, tänu millele algul kahtlesin üldse displei töökorras kuna nii tuhm tundus). Aga igavene põnev värk:) Tänud sassile igatahes :)

Muudetud , muutis GTA

comment_68879

Tulge ka rajale- saate laivis kuulata ja ise tekitada neid hääli. Soovikorral võib erinevaid vidinaid ka peeglikülge riputada kõlkuma :D

 

Järgmine kord pane kaamera kõrgemale :) Kui sul oli ta peatoe ja istme vahel siis tõsta iste püsti ja kõrgemasse asendisse või pane kaamera päiksesirmi külge.

 

Vaatasin just omal paari klippi ja sirmi küljest tehtud video tundub pisut rohkem action kui istme küljest võetud :D

http://www.youtube.com/watch?v=YpWdRtrPln8

 

 

Mis rajal see video sul tehtud?

  • Autor
comment_69074

Käina rajal olen käinud, värskelt kapremondi saanud Ladaga sai seal paugutada, tore koht :)

 

Aga seekord ma kirjutada suurt ei viitsi, mainin mis eelmine kord meelest läks. Et spidomeetri kalibreerisin ju ka ära. Näitas teine +10-12km/h maanteel ja tüütuks muutus. Kuna mul mingi vahva hübriid seal spidoplokis - motometeri spidomeeter ja ülejäänu kõik VDO teema siis sai seda potensiomeetrist hõlpsalt kruttida. VDO spidoga see läbi ei lähe, kuna sel "potti" kust midagi kruttida saaks, pole. Puhtalt takistite vahele tinutamise teema, nii et suht keeruline. Aga siis GPS-i abiga sai maanteel ja kõrvalteedel tiirutatud ja vahepeal vastavalt krutitud ning sai selle näidu ka kilomeetri pealt õigeks :)

 

Aga ma paneks lihtsalt pilte vahepeal, tegelen siin OBC juhtmestikuga ja tundub, et saab valmis. Ei tea kas see plokk ise korralikult funkab aga juhtmetes ei tohiks enam probleeme olla. E28 juhtmestikul on ka eraldi väljavõtted kiiruse signaali jaoks, üks püsikale ja teine kiirustundlikule volüümikontrollile, neid ma maha ei kaksanud vaid otsustasin alles jätta. Doonorikorras saadud vajalike pistikute eest tänud eix22-le :)

 

Igatahes, segadus ja doonorpistikud:

 

010485264521651.jpg

 

Siin siis spidoplokki minev pistik vajalike arvu õiges pinnis olevate juhtmetega varustatud:

 

0104852659ced4c.jpg

 

Õigete pinnide ühendamiseks ja katsetamiseks kasutasin esialgu lihtsamaid meetodeid:

 

01048526694cb21.jpg

 

Tinutused peaaegu tehtud:

 

010485267920c1c.jpg

 

0104852691be16e.jpg

 

Tekstiilteibiga mähkimist sain ka harjutada mitu korda kuni õige sai:

 

0104852723f70f4.jpg

 

Töölaud siis - skeemid arvutis lahti, kolb soojas ja paberi peale tegin spikreid ka :D :

 

0104852757da9c8.jpg

 

No ja võib öelda, et siis lõpp-produkt ilmselt :P

 

0104852779eb995.jpg

 

Salongist ka niisama pilt, ei tea kellele ja milleks aga niisama siis võib ka ju, sõnavabadus meil ikka endiselt, right?

 

0104852627f1492.jpg

 

A ja avastasin et tagumisel aknal kõik soojenduse niidid töötavad ja see klaasisoojendus üldse töötab :D Kuna klaasi sain vahetuse käigus ju ja ei teadnud selle seisukorda, siis minumeelest win :)

 

Aaga jah, rohkem uudist pole. Teisaldatava konksu sain liivapritsist kätte, näis mis sest edasi saab :rolleyes:

Muudetud , muutis GTA

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.