Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_96545

No ma võiks selle nuka homme kaasa võtta ja hääletuse teha sel teemal :D Uni on parem jah, kuigi täitsa tõsiselt tahtsin juba seda kriimulist ka sisse tagasi panna kuid lõpuks lõin põnnama. Nukarattal vahetasin ostujärgselt poldid-seibid kvaliteetsemate vastu ning kokku oli ta lapatud ka valesti, alguses oli nullasend jumal teab kus :D Kindlasti kontrollin varsti üle ega miski end lahti kerinud pole. 

 

Kert:  minu töö oli kaunis üksluine aga siiani veel vaid positiivsed tulemused. Loodan, et ühte tükki ka jääb :)

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_98899

Ah teen vahepeal teema uuenduse ka. Auto sõidab aga suht endistviisi, on ka see vahelejätmine tagasi, aru ma ei saa :D 2500 kandis on kõige märgatavam, 3500 pealt kaob ära kui lõigatult. Tühikäigul on minimaalselt vahelejätte. Kusjuures panin vahepeal gaasiasendi lüliti tuimalt WOT asendisse (klemmid kokku), käis kui siidi - ei mingeid vahelejätte. Arusaadavalt oli siis aga tühikäik lainetav, sõidan ikkagi tavalises režiimis praegu. Kel ideid, andku tulla :)

Ülevaatusel käisin, ei kostetud midagi erilist, vahelejättude tõttu oli HC pööretel üsna piiri peal, muud näidud korras. Lokse pold ja muid märkusi peale selle et veljed ei vasta nõutule (päriselt ka :respect:) pold, nii et järgmine aasta siis jälle.

Vahepeal on rull saanud paar uut asja omale külge, võibolla hakkan veits oma rada minema aga mis seal ikka, endale meeldib :lol:

Asjadest siis järjekorras: kunagi suvel sai ostetud hallid vakstupolstrid. Kuskil siin teemas olen väljendanud, et musti vakstuid külge ei paneks aga nagu kuulutuses pilte nägin siis need hakkasid isutama. Hea meel on, et asjad on väga heas korras, mõni üksik täke polstritel ja papp pole kuskilt laines ega miskit. Et päris imelik poleks, siis kombineerisin mustade uksetaskude ja käepidemetega selle mandi. Kuigi värvid ei ühti päris hästi siis nimetame seda kompotti popilt ja noortepäraselt kahetooniliseks halliks. Ei oska kusjuures seletada mis värk on, tegelt ei sobi ju kokku, siililegi selge. Aga endale meeldib, naisele meeldib, nii et ju siis nii jääb mõneks ajaks :D Sellega seoses, kui on kellelgi vedelemas Silber 0270 (oli vist) spetsiifilist manti, võib vihjata - kõlarikatted, sportistme tagused, äkki isegi keskkonsool vms. Loomulikult ei ütleks ära ka helehallist vaibast või istmeringist aga eks oleneb pakkumistest.

Korralikud õiget karva polstrid istuvad muidu siiani karbis, ei ole raatsinud Eixilt saadud komplekti tagumistele isegi el. akna nupu auke sisse lõigata :) 

01093006695a648.jpg

0109300719c38fe.jpg

01093006938e234.jpg

 

 

Teiseks ostsin Hannes325-lt ACS märgi esikandlele.


01093006432dcd0.jpg

Nüüd on siis eest Schnitzer, tagant Hartge ja keskelt kohvi M20 :D Vägev. Aga ei, selline mõnus nostalgiahõnguline embleem ja las ta olla.

Kolmandaks sain Laurilt  kangema põllelisa replica. Materjal on normaalne, mittekriimustuv, asi täitsa vormis ka. Minifreesiga aitasin vaid kinnitusi mill-kaks õhemaks, muidu ei istunud klambrisse heasti.


010930099115346.jpg

01093010194ad6c.jpg

 

Ega midagi, head hooaja lõppu kõigile :D 18. okt lõpeb rullil kindlustus ära ja see aasta pole plaanis pikendada vist seda.

 

010930100146101.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA

  • 2 kuud hiljem...
comment_101363

Huvitav pildi ja info rohke teema, aega läks aga läbi jõudsin lugeda. :D  Mäletan kui kunagi sai isaga Paide Jossi autoaias ühte e36 vaatamas käidud, siis oli ka see samune e30 seal müügis. Siis tal olid juba need ''tuuning'' kellad ning siis see aftermarket väljalase ning nägi üldiselt päris hea välja (hind võis olla 50 000kr - 60 000kr midagi). Tore on siin Paide vahel suviti nii ilusat ja viisakat e30 liikumas näha ega siin meie kandis neid suurt rohkem pole, tean veel ühte FL sedaani sinakat tooni, mis on Mäos. Sinu autopuhul võib öelda, et vaeva on kõvasti nähtud ning reaalselt auto veel ilusam! ;)  :respect:

Muudetud , muutis SanderP

  • Autor
comment_101403

Paides vähe neid jah, eks ma ise eriti rahul temaga pole aga kõrvaltvaatajate häid sõnu on alati tore lugeda. Tänud :D Seda autoaia juttu olen ka ennem kuulnud, huvitav kui kaua ta platsil ostjat ootas ka? Ja kas kuulutuses oli sportnukk mainitud?

 

Ka parkides laguneb, nagu ühele õigele diivale kohane. Täheldasin, et korralikud õliloigud hakkavad kaassõitja poolele tekkima, seistes tuleb mõni üksik tilk aga käiva mootoriga lahmab mis kole :S Õlisurveandur või õliradika o-rõngad, eks selgitan. Ja akul ka küljed punni läinud, peab vist uue vaatama enne kui pagass hapet täis on.

  • Autor
comment_101422

Ühte parseldati vahepeal ebays Kreekas ka, oli isegi veidi odavam aga koledam ka selle võrra. Kahjuks aga hetkel, kui raha ongi siis kulub mujale no ja nii on :D Parem suunan auru mõne väikse asja parandamisele mida sel autol ka kuhjaga jagub, näiteks:

Kui siin juba lobisemiseks läks, siis kes jagab ukselingi mikrolülitite hingeelu? Kas neid annab remontida? Ühesõnaga tuvastasin, et salongivalgustuse viiterelee funksib, aga ei tööta kuna uksest massi ei tule vastavale klemmile. Ja ilmselt ei tööta ka ukseluku ja pesudüüside soojendus. On seda lülitit mõtet elustama hakata või panen relee juures TG ja TK juhtmed kokku, seega likvideerin ukselüliti vajaduse ja töötaks viide nii avamisel kui sulgemisel.

 

 

comment_101448

Ma tegin nii ümber, võtsin massi ukse lülitist, peab kahe klemmiga olema ja lahus salongivalguse otsast tava olukorras, muidu ei toimi. Vanema variandi relee on see. Ja seal lingi all on selle nn lüliti probleemiks murdunud klemm, millega massi saab lingilt.Düüsiküte pole seotud sellega, peaks nagu peeglidki koguaeg järel olema, need düüsid ise tuksis tavaliselt.

comment_101472

Paides vähe neid jah, eks ma ise eriti rahul temaga pole aga kõrvaltvaatajate häid sõnu on alati tore lugeda. Tänud :D Seda autoaia juttu olen ka ennem kuulnud, huvitav kui kaua ta platsil ostjat ootas ka? Ja kas kuulutuses oli sportnukk mainitud?

 

Ka parkides laguneb, nagu ühele õigele diivale kohane. Täheldasin, et korralikud õliloigud hakkavad kaassõitja poolele tekkima, seistes tuleb mõni üksik tilk aga käiva mootoriga lahmab mis kole :S Õlisurveandur või õliradika o-rõngad, eks selgitan. Ja akul ka küljed punni läinud, peab vist uue vaatama enne kui pagass hapet täis on.

Aga palun. ;)  Seda küll ei mäleta, aga koom mõelda et maksis sama palju kui korralik e36. Kui enda oma üks hetk liikuma saan, siis saab koos ehk pilte teha. :D 

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_105358

Käula ärkab talveunest :D Meelitan paremate jookide ja tordiga, ehk läheb see hooaeg paremini. 

109895191_DSCF8228.jpg

 

Talvel pole suurt teinudki, mõned väiksed asjad aint. Endiselt kummitab saladuslik väike vahelejätt. Viimase jõupingutusena kellasin põhjalikult läbi mootorijuhtmestiku, ehitasin riistapuu millega survestada sisselaskekolle (kusjuures leidsingi kaks väikest leket veel aga no nüüd olen suht kindel et enam neid pole ka) ja lasin stendida-puhastada pihustid ning varustasin need ise veel uute filtrite ja otstega:

 

109825027_DSC_0313.jpg

 

Kõlaritele oli ruumi vaja, lõikasin mingi kolm aastat tagasi paneelidele augud sisse. Nüüd panin katted ka :D

 

109825021_DSC_0347.jpg109825031_DSC_0349.jpg109825019_DSC_0348.jpg

 

Vahetasin esiklaasi, vana oli mõraga mis vaikselt oma elu elas ja tohutult kriibitud-täkitud:

109895169_DSC_0395.jpg109895171_DSC_0396.jpg

 

Loomulikult on tuuleklaasiraamil mõni roostekoht ka, esialgu käiasin dremeliga puhtaks, roostesurm-krunt ja mingi punane tööstuslik kõva läikega värv paranduseks peale ja kuna salongi lekkeid (veel -_- ) ei ole siis praegu ei torgi rohkem. Vähemalt on uus klaas ilus, kohe imelik on nii selge vaatega sõita :D Toonriba ja klaasi tint on roheline.

 109895173_DSC_0414.jpg

 

Edasi läheb huvitavamaks :D

 

109825009_DSC_0394.jpg

 

Tänud kurikristjanile tüki eest :) Vist 3.64 ülekandega, pead ma ei anna, pöördeid ei lugenud.

 

Vahetama pidi kiiruselugeja, kuna lühikesed hambad ei sobi E30 anduriga. Difri sisu peaks olema E34 päritolu.

 

109825011_DSC_0393.jpg

 

Aga kaas-flantsid külge, 75W-140 LS õli sisse ja jurakas alla :D Sõidab küll :beer:

 

109895187_DSC_0417.jpg

 

Vahel toob Eix ka mulle mõne paki, kus vajalik tüübel, kummilutt või midagi muud sellist, mis ära võttes pulbriks on pudenenud:D

Üks näide:

 

109825015_DSC_0358.jpg

 

Läbisõidust ka pilt oma tarbeks, tean kuna õlid-filtrid sisse said :D 

109895193_DSCF8231.jpg

 

Vot niipalju siis. Mingi 30 kilti olen linnavahel paarutanud ka, hakkab juba harjuma :thumbsup:

Muudetud , muutis GTA

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_106489

Mõista-mõista mis see on. Tegevus mida punaste autode omanikud vihkavad teha aga tulemust vähemalt hea vaadata. Poleerimine! :D Tegin pildid ka kohe, kukkus ilus punane välja jälle vahelduseks roosakas-valge asemele, kauaks seda pole aga vähemalt on siis fikseeritud. :respect:

 

Sõitnud olen siiani umbes 1200km ja sõidab täitsa okeilt :D Pihustite puhastamisest on vist niipalju küll tolku olnud, et eelmisel aastal närvi ajanud fenomen - maanteekiiruselt 70 või 50 alasse sisenedes nõka-nõka nõkutamine on kadunud. Mingisse äppi märgin kulusid ülesse ja siiani on kogu selle aasta sõitude keskmine kulu 9,19l/100km B) Ei tea kas see palju või vähe on, suurem osa küll sellest maanteesõitu aga ei oska väga seisukohta võtta.

 

_MG_5014.JPG_MG_5015.JPG_MG_5016.JPG_MG_5017.JPG_MG_5019.JPG_MG_5022.JPG_MG_5023.JPG

 

 

 

Muudetud , muutis GTA

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_109296

Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt :)

 

Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetatud jagajakaas koos rootoriga ja sitaks paremini sõidab nüüd. Kuigi see väike vahelejätmine on alles :D Aga mingi märja ilmaga tundus, et ikka veidi liig juba see, kiirendusel paukus ja tahtis surra. Võtsin siis kontrolliks katted maha ja kastsin jagajat spreipudelisse pandud veega. Esimese püti peal oli mingi 4mm pragu, kust pildus selle peale sädemeid ja kukkus lonkama. Katkiste juppide vahetuseks pole rahast kahju ja nii saingi uued Bremi tükid, loodab et kestavad.

 

DSCF8311.JPG

DSCF8312.JPG


DSCF8312.JPG

 

Ilus, eks? :D Taga paistab veel komplekt summuti tihendeid ja pasta, panin selle susiseva püti ühenduse ka pidama. Millegipärast olid mul mõlemad rõngad metallist, peaks olema aga üks suurem, kokkupressitav.

 

Siis teine asi on väike stiilimuutus, kõigile ei meeldi, ei peagi :beer: BCW-d kolisid jälle lattu ära. Alla 15x8 ET20 veljed mis ilma igasuguse draamata istuvad ikka päris kenasti rulli all ja on oma mõõtude kohta ka mõistlikus kaalus, mitte 10+ kg tükk nagu seni on erinevate aftermarket velgedega. Originaal oleks muidugi veel kergem aga noh, kus see põnevus seal on :D Mulle meeldib just, et on kombineeritud selline Ronal Turbo olemine ja keskel olev kodaramuster on selline 80ndate alguse võidusõiduvelje tribuut. Värv haakub punasega ja musta kontrasti andvate tagatuledega, mis minumeelest nüüd pigem sobivad kui on võõrkehad :D Üldiselt on siis auto nagu paar kraadi kurjema olemisega, selline no nonsense attitude.

 

Pätikas.

DSC_0546.JPG

 

 

DSC_0533.JPGDSC_0538.JPG

 

Mõni mees muidugi raudselt arvab et mis rõvedad ilukilbid need veel on ^_^

 

Head rullimist :D, keskmine kulu on 9,5 peale kasvanud.

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_109313

Tänud :D

 

@Leks, 205/50R15. Madalam variant oleks 205/45, 195/50 on juba mannetu ja jätab koopad tühjaks. Madalamaks ei tahaks autot väga lasta ka, paras kõrgus praegu sõidu kohapealt, saab kimada normaalselt :D Ägedam oleks vb laiemad rehvid hoopis aga nii 215/45 kui 225/45 on olematu saadavuse ja väga karmi hinnaga Euroopas miskipärast. 205/45 samamoodi päris kirves. Hoopis mõistlikum oleks võtta samad veljed nt 16x8 mõõdus ja varustada need 215/40 rehvidega :) Aga kuna ma uuena ei ostnud neid ja rehvid olid endal olemas siis on praegu nii.

 

NGK küünlajuhtmekomplekt on ka tellitud, esmaspäeval peaks kätte saama :D Ajame siis süüte osakonna ikka konditsiooni kohe.

  • Autor
comment_109338

Vot renni kohta ei oska öelda aga muidu peaks mudelipõhine komplekt olema, anduriga kaabel on kindlasti. Kui kätte saan siis panen pildi, mis anti.

Boschi ostaks küll kui teaks et mutterland tootjamaa on kindlapeale :D Oli paar lolli juhust, ruttu on koolenud nii made in russia küünlad ja made in spain margipõhine lambdaandur ladale. Enne seda ostsin ka andureid ja asju ikka nende margiga, ei pidanud nagu pettuma. Samas elu teeb see sellevõrra raskemaks, muidu peaks bosch olema küll nagu see rusikareegel saksa masinale.

Originaalis üldse pandi Boschi juhtmeid? Mul seni 1990 templiga Beru toodang kapoti all, ilmselt vist algupärane.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.