Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_149385
8.12.2022 kell 11:25, Mart1n ütles:

Esimesel pildil grilli kinnitused, saad sealt pealt midagi kopeerida äkki?

Teisel pildil tegin ringid ümber kust poldid läbi lähevad.

0DCB19E1-C7AD-4DC0-8B00-9D0BD7980F8C.png

283D008B-1F05-4310-8D20-361482795083.jpeg

 

@Mart1n, kas Sa paned peast, mis mõõdus need tagumistest poolraamidest sisse minevad talad on/olid ? Saan siis minna materjali ostma. Ja tekkis küsimus seoses selle kinnitusega põhja alt (see mis punasega märgitud Sul), et kas pidid grilli poolsele talale ka mingid mutrid keevitama, et oleks keere olemas, kuhu polt pista ? 

  • Autor
comment_149408

Tekkis väikene dilemma. Kuna nina on kunagi väikese kõksu saanud ning selle "ilusaks" tegemine on minu jaoks ajaraisk, siis olengi kahe vahel. Kas neil on peale hinnavahe ka kvaliteedivahe ? Ja kui suur, kui on ? Lihtsalt originaal maksab pea 350 euri + km ning b-osa üle poole võrra vähem. 

Muidugi teine variant oleks leida KORRALIK kasutatud originaal, mis ei ole ka paha mõte. @eix22, Sul raudselt on olemas ? :) 

 

 

  • Autor
comment_149412

@eix22, keremehe osas mul kahtluseid ei ole, et tema tööd korralikult ei teeks. Olen näinud tema kvaliteeti ja see on väga hea. Ma ise arvan, et lihtsam on vahetada terve tükk, kui sealt lõikuma hakata ning tükkhaaval vahetama. 

 

Punasega märgitud kohad. Eriti vertikaalne märgitud osa, mis on siis kunagi üles taotud ning kole kui öö. Rääkisin keremehaga ka, ta on sellest teadlik. 

 

 

spacer.png

  • Autor
comment_149420

Nagu eile lubasin, siis proovin kirjatüki teha täna värske ja puhanud peaga. :)

 

Eilne päev sai siis taas kallima küüsis veedetud. Jätkasin siis eelmine kord pooleli jäänud töödega. Kaablid kõik autost minema ja nipet näpet veel. Olen ma neid autosid lammutanud omajagu ja neid soolikaid ka põrandale vedanud omajagu, aga k*rat kui kaua võttis seekord aega juhtmestiku kätte saamine. No muidugi eelnevate kordade erinevus oli see, et ei pidanud kõik tervelt välja tulema. Rullikal ikka pidi meelitama ja mudima sõrmega, et kuskilt midagi puruks ei tiri või katki ei tee. Sest pärast olen ju mina see, kes neid lappima peab hakkama. 

Enda peas olen ma aru saanud, et selle kogu vooliku tagasi installeerimiseks läheb vaja tohutul hulgal aega, närvi ja muid kehaosi ? Kindlasti ei saa see olema lihtne, kuid kindlasti mitte midagi üle mõistuse käivat. Ma lihtsalt enda peas mõtlen selle liiga keeruliseks. 

 

spacer.png

 

Ma olin enam kui kindel, et minu autol on see korras ning perfecto. Elu on näidanud, et vahel ei õigusta see enesekindlus ennast. :D

Igatahes ilmus kaitsmekarbi alt nähtavale üks mullitav kohakene. Peale mõningast surkimist kruvikeerajaga oli asi selge. 🤦‍♂️ 

Töömahu saame teada siis, kui see sealt kõik ära puhastatud. 

 

spacer.png

 

Nagu esimestes ridades mainisin, siis oli plaan saada autol salong tühjaks. Kaabeldus oli eest võetud, oli järg kaablikinnituste käes. Suur osa tuli tervelt välja, kuid juhtus ka katki minema. Eks neid tuleba ka peoga hakata varuma. Pean oma E39 varud üle vaatama. Nendest jäi ka kõiksugu kinnitusi jms üle. Ehk saab omavahel kombineerida ? Ma ei aja musta numbrit taga, kuid vähemasti on BMW oma küljes. Tähtis on see, et teeb oma tööd ning ei jää mind kriipima. Veel ei tea. 🤷‍♂️

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Salong oli suhteliselt lage juba. Järgmiseks hakkangi pead vaevama, kuidas saaks selle originaal mürasummutuse põrandalt kätte ? Olen näinud, et kasutatakse kuiva jääd, kuid mul pole seda kuskilt võtta. Kas kuumaõhu föön ei võiks seda tööd teha ära ? Ajad kuumaks ja pahtlilabida taolise esemega lihtsalt nokid ära selle põrandalt ? 

 

Või kas on vaja seda üldse ära kitkuda, kui seal näiteks mingit keevitustööd ei toimu ? Oskab ehk mõni targem sõna sekka öelda. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mootoriruumist oli siis jäänud eemaldada pidurivõimendi koos silindriga, kütusefilter ning mõningad voolikud ja torud. Juba algselt oli selge see, et ma seda mürasummutust sealt tervelt kätte ei saa. Liiga hea, et olla tõsi. Ja nii see kahjuks läkski. No põhimõtteliselt pulber. Osaliselt tuli tükkhaaval. 

No ma siis oma peas juba kalkuleerisin tuhandeid. :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Päris tuhandeid ei pea välja käima, kuid vägagi märkimisväärne summa. Või ehk kellelgi leidub heas korras kasutatud matte ? :)

 

Kõige suurem ja keskmine osa 51481916442 hinnaks 390.- . 

 

spacer.png

 

Siis kaitsmekarbi taga olev matt OE koodiga 51481962045, maksab veidi üle soti. Eelmisega võrreldes suhteliselt odav. :D

 

spacer.png

 

Ning paremal pool, aku taga olev matt samamoodi ajaga rabedaks läinud ning irdus tükkidena. Selle tootekood 51481962048 ning ostuhinnaks sama eelnevaga. Pisut üle saja euro. 

 

spacer.png

 

Samamoodi käigukastitunneli paremas nurgas on kuumaplekk, mis pudenes näppudevahelt. OE kood 51481911009 ning hinnaks tagasihoidlikud 72.- eurot.

 

spacer.png

 

Kui nüüd väikesed matemaatilised tehted teha, siis 670+ eurot. 🤑 

 

Hakkasin praegu otsima, et kurjam, polegi sellest kaunist läikivast svammist ühtegi pilti. No juusiis polnud vaja. Selle eemaldamiseks kasutasin atsetooni ning piduripuhastus vedelikku. Palju puudu polnud, kui oleks päris värvilisele ja psühhedeelsele tripile läinud. 😂 Respiraatorit polnud käepärast, aga töö oli vaja ju ära teha. 

 

spacer.png


Saaga jätkub..... 

Muudetud , muutis Marko S

comment_149421

Originaal põhja pigimatte pole mõtet välja rookida. Ainult need kohad kui rooste on. Keevitad uue pleki ja kui keretööd valmis paned neile kohtadele uue kleebitava müramati peale. 

Arvestades auto vanust tundub hea toorik olema. Kas tagumised rattakoopad ongi hes korras nagu pildilt osaliselt paistavad? 

 

Teema alguses rääkisid b-osa esituledest. Kes neid müüd ja mis hinnaklass sellistel on? Depo kvalteediga oled rahul?

  • Autor
comment_149422

@loonik, see on selline kahe otsaga asi, kas rookida või mitte? Selle alt võib taas jälle mingeit üllatusi tulla ja osaliselt on mingit kohad lahti. Pigem siis juba kõik välja kiskuda ja kogunisti uued kõik panna. Jääb ilusam ka, mis siis, et mati all. :D Aga see teadmine on ka tähtis. 

 

Toorik on hea. See oli ka põhjus, miks ma seda autot mitu aastat taga ajasin, kuniks omanik lõpuks murdus ja maha müüs mõlemile sobiva hinnaga. Ja need tagumised rattakoopad on tõesti sellises heas korras. 

 

Mina ostsin need tuled Intercarsist. Lett oli mingi 120.- tk ehk siis korda kaks. Arvestades, et pre üks lähitule element maksab vaata, et sama palju, siis ma arvan, et hea diil küll. Noh, kui tahta, et välimus oleks värske. 

Aga originaali või selle lähedast taga ajades, ilmselt summad muutavad päris kiiresti palju suuremaks. 

comment_149423

Sinu matt oli väga heas seisus, need on palju hullemad enamasti.

Eemaldamisel peab plats täiesti puhas olema ja paigaldamisel on see esimene asi mis täiesti tühja kere külge läheb. Sa rõhutad koguaeg seda musta numbrit, pole ju vahet mis mürasummutuse sa sinna kapotialla kleebid siis, ei pea seda kummimatti ostma. Mitmed teinud sinna summutuse universaal materjalidest või üldse panemata jätnud.

Neid väiksemaid matte leiab kasutatuna, mul ka oleks pakkuda sulle ilmselt, aga suure korralikuna saamine pole lihtne ülesanne. 

 

 

 

  • Autor
comment_149433

Ei ma suuda kodus istuda, kui garaazis on tegemist. Võtsin oma seitse asja ja põgenesin. :D Mida rohkem ma tehtud saan, seda kiiremini tuleb see päev, kus saan auto viidud pleku juurde nine ehk saan ka kunagi keevitatuna tagasi. :) Tahaks juba sõita küll, näpud sügelevad.

Aga pühapäevasest päevast ka siis põgusalt. Plaanis oli siis koorida põrandalt vana pigimatt või kuidas selle õige nimetus ongi ? Inglise keeles on sound deadening ehk siis helitapja. 😆 No lasta siis olla see. 

Aus olla, siis ma ei olnud isegi uurinud, kuidas seda kõige lihtsam maha saada oleks. Nii palju oli mu aju salvestanud, et kasutatkse kuiva jääd. Pakitakse see sinna matile, lastakse 15-30 minutit olla ja siis kummihaamriga toksid lahti ning pühid kokku prahi. Kõlab nagu ilgelt kerge ülesanne! 

Kuna mul ei olnud kuskilt seda jääd võtta, läksin teist teed ning haarasin kodus kuumapuhuri ning pahtlilabida. Ilmad on viimased paar päeva olnud jahedad, siis kuumapuhuriga mängin ma meelsamini, kui selle jääga. :D

 

Alustasin siis tagumisest aknalauast. Juhtmeid eemaldades hävines see, siis polnudki nagu muud varianti, kui see sealt maha kitkuda. 

 

Enne:

 

spacer.png

 

Ja pärast:

 

spacer.png

 

Poleks arvanud, et see nii lihtne on ? :) Kulus ca 15 minutit ning puhas oligi. 

 

Kuna käsi, puhur ja pahtlilabidas olid soojad, lasin sama jutiga edasi. Muidugi selleks kulus pisut rohkem, kui 15 minutit. Iga mingi aja tagant oli vaja sirutada, sest jalad ja muud kehaosad kippusid ära surema. :D Vanadus! 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tuli ka välja see õite kaunis põhi. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tegelikult kõige hullem ei olegi. Kindlasti on mehi, kes on veel s*tema üllatuse osaliseks saanud peale põhjamati ja pigimati eemaldust. Mul isegi närv ei liikunud kuhugi poole. 

Kuna olen eelnevalt mõnda rullikat omanud ning kahel neist olen pidanud vahetama nii kütusepaagid, kui ka ülemised kinnitused, siis see ka põhjuseks, miks ma kogu tagumise istumise aluse puhtaks kraapisin. Tahtsin veenduda, et asi hea. Kuramus, oligi hea! :P

 

spacer.png

 

Ega mul polegi midagi tarka rääkida rohkem. Proovin see nädal materjali ära tuua ehk saab lähinädalatel kere grilli kah pandud. Saaks sillad alt ära, paagi küljest jne. 

 

Seniks aga, hüva õhtut! 

 

 

comment_149471

Hei! Päris hea ju veel. Õige mõte on need matid välja võtta,sest elu on näidanud,et sealt alt leiab päris palju probleemseid kohti. Tagaistme alune ok. Seal põhja all on palju igasugu kronsasid ja kõrvu mis kipuvad ära roostetama ning see pealtpoolt juba näha. 

Edu tegemistes!

  • Autor
comment_149473

@MargusRaska - Kuna eelnevalt paari rullikat omanud, siis mäletan väga hästi, kui tagumise istme alt vaatas vastu lahti punnitanud matt koos roostega. Hetkel pean silmas siis kütusepaagi kinnitusi. Aga nagu Sa mainisid, siis neid igasuguseid kronsasid jms pudi põhja all veel. 

Eile käisin haarasin Metall24-st paar juppi metalli, et saaks täna mõõtu lõigata kõik vajaliku ning järgmise nädala lõpuks ehk saan ka grilli garaazi tassitud.

Peas on kõik valmis mõeldud, kus ja kuidas asi peaks olema. Sai ka igaks petteks paberile kritseldatud mingi joonis juhuks, kui peaks pea hakkama kahtlema mõõtudes. :) 

 

Plaan ikkagi järgmise nädala lõpuga sillad ning kütusepaak küljest saada ja alustada kõige meeldivama osaga. :D 

 

spacer.png

 

 

  • Autor
comment_149477

Tere laupäeva õhtust kaaskannatajad! :D

 

Materjal oli kohale veetud ning vaimusilmas asjad valmis joonistatud, oli aeg tegudeks. Täna korjasin oma sada asja kokku ning kihutasin garaazi poole.

Plaanis oli siis valmis saada tagumised kerekinnitused grilli jaoks. Materjaliks valisin 50x50x3 nelikanttoru, mis siis vastavalt vajadusele sai mõõtu lõigatud. 

Tagumisse paneeli oli vaja siis lõigata õigesse kohta augud, et talad sealt sisse surada. Etteruttavalt võin öelda, et kõik ei lähe alati plaanipäraselt. Eriti kui tegemist on sellise vana isendiga ning töö mida teha on vaja, on esmakordne. 

 

Oleks pidanud ennetama mingeid asju. Näiteks seda, et relakaga on seda jube s*tt teha, sest suur ketas ja kahjuks dremelit polnud. Ei nõinud mõtet, et peaks selle endale ostma. Raha mujalegi vaja panna, kui ainult tööriistu osta. :D

 

Aga õnneks oma varasalves on olemas multitööriist. Käisin kiusasin Keila Espaki kassapidajaid ning haarasin sealt kaasa metalli jaoks mingid terad. Sai hakkama. Õnneks väga palju mõõta pole vaja, sest mingi nurga alt on kontuurid ilusti paista. Kui neid mööda minna, siis saab augud enamsvähems õige koha peale. Vaja ehk lihtsalt ääri natukene lisaks lõigata. Muus osas ole mees ja ainult haki. 

 

spacer.png

 

Augud valmis saetud, oli vaja välja mõõta siis raami sügavus, et kui pikad talad sinna sisse tuleb surada. Mõtlesin nii ja mõtlesin naa, aga lõpptulemuseks jäi tala pikkuseks 33cm, millest siis ca 29cm on poolraami sees. Peaks vast piisama, minu arvates ? 🤔

Ärge saage valesti aru, pildil on nad lihtsalt veidikene sisse lükatud, et aimu saada. Tegelikkuses aga võin öelda, et 50x50 päris hästi ei taha mahtuda. Jube tuugalt läheb, isegi libestiga. 😂 Polnud midagi, lihvketas otsa ja lasin kõik küljed õhemaks veidikene. Sai päris hästi mahtuma. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kinnitamiseks puurisin mõlemisse talasse ühe 10mm augu. Ma usun, et see üks polt on täiesti piisav. Kuhu ta ikka läheb ? Ega ma sellega seal rallit hakka sõitma ? Ja arvestades, et ta suhteliselt tuugalt sinna sisse läheb, siis ma ei muretse väga. Vähemalt on fikseeritud.

 

Alt poolt poldi kinnitamiseks lõikasin siis kaks metallist riba, kuhu keevitan mutri ning lükkan selle tala sisse. Poldiga fikseerin asukoha, ning keevitan otstest need plaadid nelikanttoru sisse kinni. Ongi olemas! 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ega rohkem polegi midagi öelda. Kõik tark jutt sai kirja pandud. Järgmisel nädalavahetuseks prooviks muu grilli osa ka valmis saada. Ehk saab siis juba tuleval nädalal sillad alat ning kuudi kummuli keerata. :) 

 

Tänaseks kõik! 

  • Autor
comment_149496

Naabrimees keevitas kõik vajalikud asjad ära. Plaanis oli tegelikult minna nädalavahetusel, kuid ikkagist otsustasin, et viin kohe.  Aga see, viin sinna ja viskan maha ei tulnud kõneallagi. Oli vaja ikka kohe külge ka installeerida, et näha kas sellest nikerdamisest mingit tolku ka oli või lihtsalt maha visatud aeg ja raha.  :roll:
Eks ta kokkuvõttes üks paras nikats ole. Alumised talad peaksid olema laiemad ja keskmine osa pikem, tekiks rohkem toetuspinda. Ehk saab sellega hakkama kuidagi. "Eks me näe, ütles pime ja jooksis vasu posti!" :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Aga ega hea ilma halvata ei käi ju. Ikka juhtub äpardusi, nii ka mul. :mrgreen:

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Olematu lukustusmehhanism tegi oma töö. Ühesõnaga läks tagumine ots "veits" liikuma, ning kihutas tala pealt minema. Oi kuidas ma nägin vatti, et see tagasi saasa. Üksi kah veel peale kauba. Kuid lõpp hea, kõik hea. Õnneks mitte midagi hullu, kuid natukene ikka kriibib hinge. Nagu öeldakse, tegijal ikka juhtub. 😄

Vähemasti sain ta paika tagasi. Nädalavahetusel puurin kinnitustaladesse augud, et seda pulli enam ei korduks ning löön poldid sisse sinna.

 

spacer.png

 

 

  • Autor
comment_149520

Hommik!

Ma alustan sellest, et oiblinn nagu peksa oleks saanud. Eile hommikul enne garaazi minekut sai veel kella kuue aeg trennis käidud. 🙄
Aga nagu selle teema lugejad ja jälgijad teavad, siis eelneval korral oli pisikene "äksidente". Sellega seoses võtsin kasutusele turvameetmed ning puurisin puuduolevad augud kinnitustesse. 

 

Sõber tõi mulle korralikud metallipuurid.Tootjaks Dormer. Nagu sulavõid! 😎

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimesed poldid, mis kätte juhtusid. Pärinevad nad kuskilt E39 küljest. Vähemasti ajasid asja ära, mul rohkem polnudki vaja. Taha panin mutri. Õnneks tavalise lehtvõtmega ulastas ilusti. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Enne küllili keeramist eemaldasin siis esi ja tagasilla. Esimese poolega pole midagi raske, sest selle saab juppideks võtta kerge vaevaga ning need ei kaalu midagi. Tagasillaga on pisut teised lood. Seda diffrit seal põrandal alt võtta pole just kõike mõnusam töö. Lihtsam oli koos kogu täiega ta sealt eraldada. 

 

spacer.png

 

 

spacer.png

 

Kui kõik asjad "paigas", tuli siis ette võtta suhteliselt ohtlik manööver ja keerata kere küllili. Sellel korral olin ma ikka VÄGA ettevaatlik selle grillis keeramisega.

 

Siin üks video küllili keeramisest.

 

Ma olen autot mõned korrad alt näinud, kuid sellise suure pildina mitte. Nüüd on hea inspekteerida, et kus ja mis ja mida ja miks. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kütusepaak on eos juba kuusekioski kaup, seda pole mõtet isegi vaadata mitte. Valtsid lahti mädanenud ja igast otsast kahtlane, kuid ei lekkinud. Olin küll pisut skeptiline, kuid üllataval kombel tulid kõik kinnituspoldid lahti ilusti. Kütusepumba osas ka midagi ilusat ei olnud. Aga ma olin sellest teadlik, sest ühel suvel sai pumpa vahetatud ja siis mulle see kaunid pilt sealt avanes. Ilusad oranzid ja punased toonid, koos mustade värvidega. Seal polnud tookord enam seda pumpa kinnitad kuskile, tuli olla "leidlik" ning kasutada juhtmevitsasid. Vahel on ikka hea tänada oma peas neid inimesi, kes on välja mõelnud juhtmevitsad/kaablisidemed/kaablivitsad. On ikka elu kerge, kui kiirelt vaja midagi kuskile kinnitada. Aga hea osa on see, et mul on kõik kütusepumba jaoks vajalikud asjad olemas. Kerepoolne kinnitus, klmabrid, kummipuksid ja mis kõik sinna käisid. Igaks petteks on mul veel üks komplekt kasutatud pumba kinnituseks mõeldud jubinaid. Keegi kunagi kuskil müüs, otustasin riiulile varuda. Iial ei tea, millal see väikene rahaline väljaminek ennast õigustada võib. :)

 

spacer.png

 

Aus olla, siis käed sügelesid, tahtsin juba põhja puhastama hakata. Käisin hommikul taas Espaki prouasid kiusamas, tõin mõningad harjad relakale ning pidin ka antud töö jaoks soetama uue relaka, kuna eelneval polnud reguleeritavat kiirust. 🤷‍♂️ Kõik natukenegi kahtlasemana tunduvad kohad lasin puhtaks. Pean veel mingi hea mooduse leidma, kuidas igasugu nurgatagused jms puhtaks saada. Neid seal ikka jagub omajagu. Küll ma miskit välja nuputan. Pole lahendamatuid olukordi, on vaid saamatud inimesed. Ja nendega ühele pulgale ma ei kuulu! 

 

spacer.png

 

Eelneval korral keksisin liiga vara. Pealt vaadates olid jah kütusepaagi kinnitused ilusti terved ning mingit läbivat auku ega roostet näha polnud. Kahjuks aga põhjaalt peale puhastamist avanes teistsugune vaatepilt. Küll mitte midagi katastroofilist, kuid tegemist vajavad kindlasti. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kundepoolne tagumine ülemine vedruplaat on ka pisut paha. Ei tea, kas peaks laskma mõlemad üle vaadata ja vajadusel korda teha ? Lihtsalt keiss selles, et selle keregrilliga ma keremehe juurde autot ei transpordi. Liiga kahtlane konstrui selleks. :D Variant üks, et ma panen sillad alla tagasi, transpordin sinna ja seal siis tuleb uuesti sillad alt võtta, et mõningad kohad korda teha. Variant kolm, et genereerin mingi muu variand. Näiteks mingi a'la EUR alustest aluse, kuhu peale ma auto tõstan ning sinna mingi veerevad rattad alla. Ma ei tea, eks ma natukene mõtlen, mis varianti lihtsam kasutada on ? 

 

spacer.png

 

Aga okei, lähen vaatan WRC'd edasi! 🤘

  • Autor
comment_149527

@eix22 - keremees elab Saaremaal. Pisut keeruline teda kogu oma elamise ja tööriistadega siia tassida. Oleks mandril, siis ehk asi natukene parem. 

Ma selle mastiksi osas täiesti mõtlen. Ideaalis tahaks, kuid kas on mõtet ? Sealt alt võib veel üllatusi tulla, kuid samas ei pruugi. Ja see originaal mastiks on suhteliselt hästi seal põhja küljes kinni. Võimalik, et jätan nii, käin lihtsalt harjaga üle, mudast jms puhtaks ning pärast siis lihtsalt värse õhuke kiht peale. 

Mõte vähemasti selline. Või mis Sina, kui rullikuningas asjast arvad? :D

  • Autor
comment_149529

Pikalt oodatud varuosad. Ma vaikselt tellin iga kuu midagi, et päris nälga kodus ei sureks. 😁 Kerepoolsed pistikud sain, kuid ukse poolseid enam saadaval ei ole ja minu omad päris hapus seisus. Loodetavasti kellelgi vedeleb kuskil riiulil ja on nõus need mulle maha ärima. Kaitsmekarbi kaas oli katki, sellel otsustasin uue osta endale ning mõningad kaablivitsad jne. Neid tuleb muidugi korda kümme veel tellida ilmselt, et kõik juhtmed kinni saaks nagu peab. 

Kummirõngad lähevad ahjule. Plaanis see ka kunagi lahti võtta osaliselt, et ennetada igasuguseid lekkeid. :) 

 

spacer.png

 

 

  • Autor
comment_149531

Mul on küsimus nende kütusepaagi õhutustorude osas. Need jooksevad läbi selle keres oleva toru/avause. Kuidas kurat need sealt kätte saab ? Lihtsalt jõudu kasutades või peab veidi mõistust ka olema ? Ma proovisin sikutada, no ei tule. Tõmba või käsi liigestest välja. Ilmselt ajaga igast sodi täis ning kinni jäänud sinna? 

Oskab keegi nutikam kommenteerida? 

comment_149533
21 tundi tagasi, Marko S ütles:

@eix22

......... Või mis Sina, kui rullikuningas asjast arvad? :D

Narrid ve... 

 

Pigimatid ju koorisid üles. Roostet leiad kindlasti ka mastiksi alt. Kui juba, siis juba :)

 

Seda roostet pole reaalselt mõtet nii piinlikult otsida. Rooste otsimise käigus tehtud muudatused ja keretööd võivad auto tulevikus hoopis kiiremini maha mädandada.

Terve kere peaks lahti puurima sel juhul, sest liitekohtades ja õõnsustes on kindlasti rooste. 

Reaalselt tuleks värv ka täiesti plekini maha ajada, selle all on ka roostet.(ilma naljata) 

 

Kõik oleneb, kui palju keretööde käigus mastiksit hävineb. Mina neid kõiki pigimatte poleks üles rookinud, samuti mastiksit ei roogiks ilmselt üles. 

Aga olen rookinud ka kõik üles, kõik oleneb olukorrast ja kerest. 

Sellise mastiksi saab luua ainult terosoniga ja bmw-l originaalis ka olemas, aga pole nii hea. Kumbki pole päris see mis originaal, aga kõige ligilähedasem, mis leidnud.  Igasugused pigid, bituumenid jne tuleks jätta teemeistritele sel juhul. 

 

Kas tallinnas keremehed otsa saanud või kõik nii hõivatud?

Võin sulle ajutisi sildasi laenata transportimiseks, kui huvi. Nende tehtud ja värvitud sildade pidev lappamine ja keretööteks alla jätmine küll väga mõistlik poleks. 

 

Sealt torust tuleb ikka jõuga välja kiskuda, kummivoolik tuleb nagunii asendada. Ära unusta siis keremehele uut seda toru koos plekikattega kaasa anda :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.