Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_141805

Hommik härrastele ja prouastele. Pea "puhanud" ja "töölainel", siis saan ka kirjutada veidikene möödunud nädalavahetuse sündmustest. 
Plaan oli siis selline, et prioriteet oli mootor maha saada, kuna tõstuk oli laenatud ja see oli vaja tagastada. Eelnevatel kordadel tegin siis piisavalt eeltööd, et mootori maha kiskumine läheks võimalikult kergelt ja valutult. 
Kas just valutult, kui tõstukit ei ole ? Ütleme nii, et eks ta paras valu tagumikus ole, seal põrandal aeleda. Aga kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. :D 

Tõstsin siis nina ja tagumiku tungidega ülesse ning panin kerepukid alla, lihtsalt turvalisuse mõttes ning lasin kere õrnalt nende peale, et lihtsalt toetaks. Pildil tagumisi veel pole, ärge muretsege, kõik oli turvaline. ;) 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kuna kevadel sai tagasilda vahetatud, siis sellega seoses sai kogu summutijooks ja kardaan jne alt ära võetud. Kuna ennetasin probleeme ja kasutasin erinevate keermete vahele määret, siis kõik tulid ilusti lahti ja välja nagu pidi. 
Summutijooks koos klambrite ja kuumaplekiga. Ennetavalt sai ka oma tööriista arsenali suurendatud makita mutrikeeraja näol, nüüd polte ja mutreid lahti keerata on lausa lust. Pole selle narrega nikerdamist. Money well spent! 😎 

Nagu eelnevalt sai mainitud, et olin juba eeltöö ära teinud, siis tänaseks korraks jäigi summuti, kardaan, käigukasti tala ning sidurisilinder. 

Summutijooks koos sinna juurde kuuluvaga. 

 

spacer.png

 

Niks ja naks ning mootor maas. Tegelikult natukene pusimist oli, sest ma ei viitsinud kasti all maha võtta, tuli mootor päris püstisesse asendisse ajada, et ta sealt vahelt kätte saada. Aga elusalt ja tervelt ning ilma suuremate kahjudeta oli ta põrandal.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ma mõtlengi, et ma ilmselt tõmban sealt mootoriruumist kõik puhtaks. Jääb ainult tolm ja kinnituskronsad. Eks kui kunagi kokku hakkan panema, siis jupphaaval uuendan, värvin jne. 

 

spacer.png

 

Põrandal on ikka südant kordades parem inspekteerida. Mis lekib, kes lekib ja kuhu lekib ? :lol: 

Torukollektor. Päris kohvutav näeb visuaalselt välja ja mulle see ei meeldi. Sellega tekkis üks väikene uitmõte. Aga loodan siinsete lugejate peale. Kiitke takka või laitke maha. Aga kuna seda visuaalset poolt ilmselt väga ei paranda, siis kas kannataks näiteks kasutada selle parendamiseks kollektoriteipi ?  :roll:  Ma ei loodagi, et see midagi juurde annaks peale visuaalse poole, aga kas on mingeid muid variante veel ? Näiteks mingi kuumakindel värv ? 
Ideed on teretulnud. Muidugi üks loll mõte on veel, viletekitaja. 🙄

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kurikuulus dogleg. Kusjuures proovisin leida mingit marki või mudelit, tutkit vasja. Ainukene mis leidsin oli Getrag M60. Muidugi see tähtis markeering võib olla kuskill kõntsakihi all. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Sidurikorv ja ketas olid ka korralikud, pole vaja vahetada. Kettal katteid rohkem kui küll, ilmselt jääb vana, kui just enne kokku panekut ei otusta uuendada siduripoolt. 

 

spacer.png

 

Tagumise otsa väntvõlli simmerling lekib ka päris korralikult. 

 

spacer.png

 

  • Autor
comment_141806

Algusest peale polnud mõttes mootorit remontida põrandal. Ja kuna ise tegelen varuosadega sellises firmas, kust leiab ka erinevaid tõstukeid, pukke jne, siis otustasin endale mootoripuki soetada. Pole mingi eriline hüpersuper kvaliteetne toode, kuid selle raha eest on seda asjadust piisavalt. Vähemasti on mugav tööd teha. Pean veel mingi puki võtma, kus istuda ja mõelda elu üle järgi. :D 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mootori puhastan ära, värvin ploki üle. Kõik tihendid, mis võimalik vahetada, vahetan ära. Kuna ka plokikaanetihend lekib õrnalt, läheb see ka uus. Kaanega ma ei hakka ilmselt midagi tegema. Mõte oli küll kontrollida üle ka klapisääretihendid, kuid seda vaatan jooksvalt. Kui on juba laiali, siis võiks ära vahetada iseenesest. Väntvõlli ning saalesid ja kolbe välja kiskuda pole plaanis. Hetkel. Kui just lammutamisel ei teki mingeid üllatusi, mis sunnivad vändagrupi kallale. Loodan, et mitte. 
Aga mootoriga hakkan tegelema siis, kui kere on paljaks kistud keretööde jaoks. Loodetavasti saan ka see või tuleval nädalal infot keregrilli kohta. Kui selle saan endale, siis tulevad ka kõik sillad uuesti alt ära. Vastasel juhul pole võimalik kuidagi kere liigutada.

Algselt polnud plaanis üldse mootorit maha võtta, aga kuna avastasin ühe paha paha roostekoha, siis valikud puudusid. Loodan, et pleku saab selle ilusti korda. Ainult tundub, et tuleb ilmselt ka esisild maha võtta. No tegelikult oli see plaanidesse küll kirjutatud. Tahaks sellele ka värskenduse saada. :)  

 

spacer.png

 

Hääd nädala algust kõigile! 

  • Autor
comment_141808

Okei, ma siis pean uurima asja. Teine variant on lihtsalt lasta uus kollektor teha, aga selle hind küündib siis päris kõrgustesse. Kolmas variant on leida mingi turbo komplekt. Selle väikese vilemasina vastu poleks mul ka midagi. :P

Ma just uurisin kollektori polte/tikke siis. Bmwfans väidab, et neid seal 3 erinevat ? 🙄 

 

 

Sellega muidugi kiiret pole. 

comment_141809

Võta Supersprindi koduleht ja vali omale meelepärane uus :) Autoint.ee kaudu tellid @eero ja saad hinda ka küsida... Custom maksab sama hinna nagunii.

 

Mul endal Hartge (Supersprint) üle 30a vana roostevaba kolle ja too endiselt heas seisus. Ainuke asi et sõber foorumist vahetas 10cm otsast ära, kuna eelmised mehed olid lahtivõtmiseks väga isuga relakat ja haamrit kasutand, laperguseks koinind veits.

Lõpupüti ostsin Eero kaudu ja no nii hästi pole ükski aftermarket jupp veel külge sobinud, paljalt selle paigaldamise hõlpsuse poolest minusugune siidikäpp juba soovitab. Algul tundub kallis aga mis siin elus pole, ja läheb järjest kallimaks kõik.

  • Autor
comment_141815

GTA - ma vaatasin neid supersprindi hindasid, päris krõbedad olid. Mitte et mul rahast kahju oleks, aga ca 1000+ euri väljalaske peale kulutada ? Noo ma ei tea! 🙄

Samas see kokkupanek ja kollektori vajalikkus on nii kaugel, et küll ma selleks ajaks mingi lahenduse oma murele leian. :P Praegu hakkasin mõtlema, et mul ühel rullil oli Hartge torukollektor peale, mis sai kunagi Valerka käest ostetud. See auto liikus küll suvepealinna kanti. Vaevalt, et see mootor enam kuskil vedeleb. :P 

 

Aga tasapisi kogun juppe, et saaks mootorit mingi hetk näppima hakata. Uued plokikaane poldid, uus karteritihend, klapikambrikaane tihend, plokikaane tihend ning väntvõlli tagumine simmerling. Täna tegin veel eeltööd ja jõudsin järeldusele, et mingid tihendid pean originaalis tellima. No mis siis ikka, eks tuleb tellida. 🤷‍♂️ 

 

spacer.png

comment_141826

Kolleteip mõeldud kapotiall kuuma vähendama, seega toru ise seal sees tulisem ja põleb pisut kiiremini seestpoolt ära kui ilma, lase puhtaks pritsida ja kuumakindel värv peale. Peale pritsi näha ka kas kolle kannatab veel kasutamist või kuskilt juba paberiks põlenud.

Teibitud kollega oleks see poolraaminurk ehk elus olnud veel.

  • Autor
comment_141958

Erinevaid varuosi ja plekitükke koguneb muudkui. Ei tea, kas need auto külge ka kunagi jõuavad? :D Varsti terve uue auto jagu neid. 

 

Täna saabus siis pakk Valcas Garage metallitehasest. Paki sisuks oli esimesed nurgad (ma ausõna ei tea nende õiget nimetust) ja põrandale gaasipedaali kinnitus kronstein. Tarne kiire ja toode kvaliteetne. Me like! 🆒

 

spacer.png

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_142480

Tere ja kena pühapäeva õhtut kõigile foorumi lugejaile. Vaatasin, et pole ammu midagi asjalikku kirjutanud. Kohe parandame selle vea.  :P 
Kes kursis pole, siis siin nädala alguses juhtus väike äksidente ning suutsin tavaliselt koduredelilt maha tulles, oma parema jala pöialuu puruks astuda. Selle peale ütleksin ainult, et TUBLI POISS!  😆
Aga sellest me pikemalt ei hakka rääkima. 

 

Plaan oli tegelikult jätkata kerega, et saaks selle ükskord nii paljaks, et keremehe juurde viia. Nüüd see väikene luumurd lükkas asja veelgi edasi. Aga see ei tähenda, et mitte midagi teha ei saa. ;)

Kuna kodus ja nelja seina vahel istumine on minu jaoks suurem piin, kui kõrbes ilma veeta istuval beduiinil, siis tuli leida lahendus. Leidsingi, mootorit saab ju teha! 

Otseselt mingit sihti endale ei seadnud. Vaatasin, palju jõuan teha, nii palju ka teen. Pisititasa. Sest on ju teada tuntud ütlus, et kui kiirustama hakkad, kipuvad asjad p*rsse minema. :P   
Eelnevalt oli juba mootor pukki pistetud ja ootas "garaazinurgas" oma aega. Nüüd see aeg siis saabus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tegelikult kuklas toksis mõte, et saaks vähemasti plokikaane tihendi ära vahetatud, kuna sai laenatud jõumõõtevõti. Aitäh Jürgenile. :) 
Hakkasin siis mutter haaval erinevaid tükke maha kruvima. Kuna ostust saadik on olnud selline pisikene kõhklus põues, et kas see hammasrihm ikka on nii hea, kui tookord paistis või mitte ? Selle võtsingi prioriteediks. Lihtsalt hing ei andnud rahu mulle. 

 

spacer.png

 

Ma ei oskagi öelda, mida sellest pildist arvata ? Selline tunne, et miskit oleks nagu sealt vahelt läbi käinud ? Aga mis ? Kõik tundus nagu omal kohal olevat, aga kõige hullem ei olegi. Olen näinud 6 kuud vana hammasrihma, millel puudus 18 hammast ning tegemist oli täitsa arvestatava tootjaga. Seega, see ca 10 aastat vana hammasrihm on veel ikka väga hea. :D 

 

spacer.png

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_142481

Mida rohkem ma seda mootorit lahti kiskusin, seda enam keerles peas mõte, et miks enam nii lihtsaid mootoreid ei tehta ? Aus olla, lausa lust on seda teha, tegelikult ka. Eks kogu autotööstus peab ju ajaga kaasas käima, kus 0.2 liitrisest ja kuue turboga mootorist pigistatakse välja vapustavad 248 hobust. Ainult selle kestvus annab soovida.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Igale poole kuhu võimalik on ikka hoolega silikooni määritud. Nagu moosi. Mingid sõlmed kindasti nõuavadki silikooni, aga no vaevalt, et kõik ? Ja nagu näha, siis on mootor siit ja sealt lekkinud. Juba siin suvel generaatori rihma vahetades märkasin, et veepump tilgub. Kaua ta seal tilkunud oli, teab ainult vanajumal taevas. 

 

spacer.png

 

Vahepeal sai siin hoolega juppe tellitud, aga mis ununes, oli sisselaske tihendid. Ma ei tea, kuidas ma nii udu olen ? Kõik asjad, mis ma selle mootori juures lahti võtan, lähevad uute tihenditega või vajadusel silikooniga, kokku. 
Mind ennast nii hullult häirib, et mootor on lägane igalt poolt. Selle jaoks on ka lahendus olemas. Tuleb ilusti puhtaks teha/pesta ning uus värv selga. Ja nagu piltidelt näha võib, siis on keegi kollast ja sinist värvi sinna määrinud. Ei tea, kas endine Гаи töötaja ?  Toonid on küll päris ligilähedased. 🙄 

 

spacer.png

 

Nagu eelnevalt mainitud, siis plokikaane tihend oli prioriteediks. Muidugi selle maha võtmiseks tuleb eemaldada nii mõnigi tükk, et sinnani jõuda. Klapikaambri kaane alt tuli ilus puhas pilt välja. See kaas on kunagi (2010-2011 vahemikus) käinud tegemises ja seda väitis ka omanik ning veel mingid kodanikud. Klapid jäid hetkel reguleerimata. Need ma teen siis, kui pada uuesti omal kohal ning käib ilma leketeta. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Järgmiseks sai eemaldatud 14 torx polti ning kaas maha tõstetud. Ma ei oska nüüd mingit seisukohta võtta, kas vaatepilt on hea või mitte ? Kuid tekkis küsimus ka. Kas see on normaalne, et vasakul esimene ülemine ja paremalt ülemine viimane on triiki õli täis ? Muud poldiaugud olid okei. Kas see viitab mingile lekkele ? Ise enesest kaanetihend tundus olema mitte kõige hullemas seisus. 🙄 🤷‍♂️ 

 

spacer.png

 

Ja nägu eelnevalt pildilt oli näha, siis kolbide peal on ikka korralik kõntsakiht. Ja me ei räägi paberilehe paksusest kihist, vaid ikka selline kohati isagi 2-3mm kiht. Eks see on ilmselt osaliselt ka põlemata kütus jne. Ma nüüd loodan, et ma sellega midagi pekki ei keeranud, aga ma otsustasin, et nii ma ei saa seda kokku panna. No minu loogika ütles, et kui silindriseinu ei puutu, siis see kolbide pealse puhastamine, ei tohiks neile midagi teha ? 🤭 Kasutasin hästi peenikest trelli otsa käivat traatharja.
Mis aga tekitas küsimusi, on see kaane tihend? Eelnev oli Victor Reinzi oma ning need keskmised jahutusvedeliku kanali augud ühtisid paremini ja olid väiksemad. Sellel aga kuidagi mööda. Kas see võib tekitada tulevikus probleeme või on poogen ? Ma pole iial ühtegi mootorit teinud, tekkis lihtsalt targematele küsimus. 

 

spacer.png

 

"885"

 

spacer.png

  • Autor
comment_142482

Kokku pannes sai siis ka uued kaane poldid pandud ning pingutatud ettenähtud jõuga. 30Nm + 90° + 90°. Ei tea, pooleks ei läinud ja lekkeid saab kontrollida "pisut hiljem". Enne tuleb palju muid töid ära veel teha. :) 
Eest sai siis vahetatud veepump ning kõik simmerid. Puhastasin ka ära selle hammasrihma alumise koja/kaane või kuidas iganes seda nimetatakse. Aga ma pean selle korra lahti võtma, sest suures tööhoos unustasin selle kaane alla tihendi panna. Job well done!  🤦‍♂️

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja lõpetuseks.

Otsisin, mis ma otsisin, aga leidsin ka keregrilli. Veidikene tahab modifitseerimist nii esimeste kui tagumiste kinnituste näol. Peangi uurima, kuidas need panna nii, et kuskilt läbi painduma ei hakkaks. Teiseks kahe posti vaheline "palka" on puudu, aga õnneks leidsin, et metall24.ee täitsa pakub selles mõõdus. Tuleb ainult vaadata, kuidas ma 5m jupi garaazi saan. Ning plaan oli ka rattad alla ehitada, et saaks vajadusel kere õue lükata, kui sooda/liivapritsiga tööd hakata tegema. 

 

spacer.png

 

Esimene ots. See on mõõtudelt täitsa peaaegu, kuid mitte päris.

 

spacer.png

 

Ning tagumine. Sellele ma pean ilmselt teisele poole mingid plaadid välja mõtlema, et tagastange aukudest kinnitades kuskile poole ei vääna seda. 

 

spacer.png

 

PS! - Nädala lõpuks peaks ka video välja tulema. Annan selleks kõik, et jõuaks reedeks. :P 

 

Hüva õhtu jätku! :)

comment_142504

Kolvikäiku ei olnud huvi kontrollida? Kolvid paistavad küll 2.5 omad. Eta 81 vändaga ja 130 kepsuga peaks need kolvid muidu 2mm madalamale jääma. Või siis on asja tehtud õigesti ning plokki ka madalamaks lastud.

Keegi kunagi hõiskas, et sellel kaanel pidavat ka uipu sisselaske kanalid olema? :whistle:

 

See kaanetihend jääb ka 90% tõenäosusega eest otsast siiski lekkima. Need õlikanalite avad on tõesti päris imelikult mööda, mind jätaks küll kriipima.

 

Muidu paugutad ikka päris kõvasti mitmel rindel :ipb-happy-smile: edu.

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_142507

Ma pean mainima, et see pisikene detail läks meelest maha. :D

Keegi kunagi hõiskas, et sellel kaanel pidavat ka uipu sisselaske kanalid olema? :whistle: - Ma olen muide seda sama juttu kuulnud. Ma proovin meeles pidada, et teen järgmine kord pildid kanalitest. Sisselaske poolt väljast peaks ju näha olema ? 

 

Ma ise mõtlen ka, et äkki peaks siiski selle kaanetihendi üle vaatama ? Kuna mootori peale panekuni on veel palju aega, siis on see võimalus mul millalgi ära teha. A raudselt unustan ära ja läheb sedasi vahele. :D

 

Tänud, edu läheb vaja. Muidugi rohkem oleks vaja rahakotti ja seda paksemat, aga küll hakkama saan. :P

 

comment_142509

Video ka vaadatud, meeldis! Vahva näha kuidas ka teised, väikese vandumise saatel, neid vanureid jalule aitavad. Iseendal samal ajal jube mugav lösutada ja meelemürki limpsida:ipb-happy-smile:.

 

Kaanetihendi teemal täpsustan. 

Seda esiotsa leket(tavaliselt tagasivoolu kanali juurest, vl kolde all kohe) ei seostanud ma konkreetse tihendi veidrate avaustega vaid mõtlesin pigem kui üldist M20 ühte kõige, kui mitte kõige-kõige, häirivamat viga. Olen isiklikult äkki 3 tootja tihendit proovinud, nii paksemat kui õhemat, liimiga, liimita, aga ei kippu ega kõppu. Kaas on alati olnud lihvitud, pinnad puhtad. Ainuke asi, mis on proovimata on plokilihv. Ei ole ka näinud, et keegi siin foorumis seda proovinud oleks.

Viimasel ajal mõtlen, et äkki on asi hoopiski nookurvõllide otsakummides või kõveras kkk-s, sest konkreetset kohta on raske tuvastada. Õliudune on sealt kogu ümbrus, kaunis kitsas ka. Aga eks neidki on aastatega erinevaid ostetud. Viimased otsakummid panin üldse vanad originaalid.

 

Miks ma alati selle kaahetihendi teema M20 omanikele üles toon on sp, et keegi ükskord kinnitaks, mida kurat tegema peab, et sellest needusest lahti saada :lol:

 

Aga loodame, et sul 100 asja õnneliku kokkulangemise tulemusena äkki seda jama ei teki 😀.

 

 

 

comment_142510

Hea viitsimine videot teha. 

See poolraami plekk on olnud mitmetel probleemiks, elu võib olla seal päris kaugele läinud. 

Selle poole katet peaks veel saama ja maksab alla 10e, kui muid probleeme pole, saab õige tükiga üsna lihtsalt asja tehtud. 

Kokkupanekul soovitan küll selle mutrikeeraja riiulisse panna. Ka lahtivõtmisel tegelikult... Esisilla poldid keera kindlasti käsitsi, kui tunned et ei tule, lõika pea maha, saad hiljem mutri keevitada ja kuuma anda.

Need kinni roostetanud tihtilugu, ka õõtsa puki poldid poolraamis. 

  • Autor
comment_142512
18 tundi tagasi, Max. ütles:

Video ka vaadatud, meeldis! Vahva näha kuidas ka teised, väikese vandumise saatel, neid vanureid jalule aitavad. Iseendal samal ajal jube mugav lösutada ja meelemürki limpsida:ipb-happy-smile:.

 

Kaanetihendi teemal täpsustan. 

Seda esiotsa leket(tavaliselt tagasivoolu kanali juurest, vl kolde all kohe) ei seostanud ma konkreetse tihendi veidrate avaustega vaid mõtlesin pigem kui üldist M20 ühte kõige, kui mitte kõige-kõige, häirivamat viga. Olen isiklikult äkki 3 tootja tihendit proovinud, nii paksemat kui õhemat, liimiga, liimita, aga ei kippu ega kõppu. Kaas on alati olnud lihvitud, pinnad puhtad. Ainuke asi, mis on proovimata on plokilihv. Ei ole ka näinud, et keegi siin foorumis seda proovinud oleks.

Viimasel ajal mõtlen, et äkki on asi hoopiski nookurvõllide otsakummides või kõveras kkk-s, sest konkreetset kohta on raske tuvastada. Õliudune on sealt kogu ümbrus, kaunis kitsas ka. Aga eks neidki on aastatega erinevaid ostetud. Viimased otsakummid panin üldse vanad originaalid.

 

Miks ma alati selle kaahetihendi teema M20 omanikele üles toon on sp, et keegi ükskord kinnitaks, mida kurat tegema peab, et sellest needusest lahti saada :lol:

 

Aga loodame, et sul 100 asja õnneliku kokkulangemise tulemusena äkki seda jama ei teki 😀.

 

Aitäh, aitäh heade sõnade eest! :)

Ma loodan, et seda jama mul ei teki. Aga kahjuks või õnneks me seda enne ei tea, kui asi koos, aiste vahel ning käima pandud. Ja sinnani on aega veel omajagu. 🙄 

 

14 tundi tagasi, eix22 ütles:

Hea viitsimine videot teha. 

See poolraami plekk on olnud mitmetel probleemiks, elu võib olla seal päris kaugele läinud. 

Selle poole katet peaks veel saama ja maksab alla 10e, kui muid probleeme pole, saab õige tükiga üsna lihtsalt asja tehtud. 

Kokkupanekul soovitan küll selle mutrikeeraja riiulisse panna. Ka lahtivõtmisel tegelikult... Esisilla poldid keera kindlasti käsitsi, kui tunned et ei tule, lõika pea maha, saad hiljem mutri keevitada ja kuuma anda.

Need kinni roostetanud tihtilugu, ka õõtsa puki poldid poolraamis. 

 

No midagi peab tegema. Ma kahjuks alguses ei teinud, kui sai silda vahetatud jne. Aga kuidagi peab ju oma elu huvitavamaks tegema siin nelja seina vahel. 

Selle poolraamiga on jah päris halb lugu. Eks lahti hakkab lõikama, siis ole näha, kui hapu asi meil tegelikult on? Aga ma nüüd ei saanud Su jutust aru, et mis 10.- eurosest kattest juttu on ? Mina seda ei leidnud või siis ma olen lihtsalt saamatu selles osas ? :D

Ma mõnda aega tagasi vaatasin, kuis Sreten (M539 Restarations) keeras ühe või oli see kaks, sillatala polti pooleks. Proovin sellest õppust võtta ja mitte sama viga teha. 

 

Aga et tühipaljas jutt poleks, siis panen ühe pildid ka. 

Ununenud sisselaske tihendid (ELRING), uus termostaat (MAHLE), õli tagasivoolutoru o-rõngad (OEM), õlipunn (FEBI), kkk tikud (OEM) (üks oli puudu ja selle asemele oli pandud ristpea kruvi! 😆), hammasrihma alumise kaane tihend (ELRING) - selle unustasin suures tööhoos üldse panna. 🤦‍♂️ Siis uued väljalaske kollektori mutrid (BOSAL) ning viimasena siis plokikaane poolkuud või kuidas iganes neid ka täpsemalt ei nimetata ? Need sain ka forss'ist originaaline kätte. H2 lehelt on saabumas terve virn asju, mis leiavad oma koha mootori küljes. Nendest siis, kui asjad jõuavad. 😉

 

spacer.png

 

Olge vuntsid! 

  • Autor
comment_142514

Ma vaatasin, et täitsa saadaval. Kuna ühte tihendit H2 kaudu ei saa, siis ma proovin esmakordselt tellida originaalosad.ee kaudu, seal oli see vajalik tihend olemas. Vähemasti näitas, et on. Kas ka kohale jõuab, eks seda ole näha. :D 

Muudetud , muutis Marko S

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.