Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Smoking

M3 S14B23 '90 Smoking

Soovitatud postitused

Ühel pildil ju selgelt esiklaasile kirjutatud, et tegu 318-ga :grinning-face-with-smiling-eyes:

Kus kohas tal tungraud on? Kas seal katte all nagu tava E30-nel? Mis seal pagassis kõlarite pleki all on? Mingi hall asi paistab kirjadega?

 

Edu ja sõidunaudingut.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tungraud asub vasakul med. paki ning ohukolmnurga all. Paberite järgi on 1995. aasta Jaapanis pandud "korralik" helisüsteem sisse ning see pagassis olev jublakas on CD box. Kahjuks selle käigus on välja visatud originaal makk ning tagumised tehase kõlarid. Õnneks juhtmestik alles ning saab õigeks tagasi teha. Lisaks helile on välja visatud tulede regull, tulede pesurid ning millegipärast ka püsikiirusehoidja mootor.

Teiseks oli autole paigaldatud Xenon tuled, mis esimese asjana küljest sai võetud. Nii, et kellel huvi, siis võib kirjutada, nö plug 'n' play süsteem E30le olemas, millega endal midagi peale hakkata pole.

Jaapanis ka kõik suured teed maksustatud, nii et autos ka automaatne maksesüsteemi jublakas, mis sealt välja "rookida" on vaja. 

Kuna uued numbrid EU omad, siis oli vaja eemaldada ka vana nr. alus -  12 aastat auto küljes olemist on kahjuks tuhmistanud kerele koleda "PI" kujulise märgi, mis on vaja välja poleerida. Üheks põhjuseks see, et häirib, isegi kui näha pole, ning teiseks väikest osa sellest ei kata NR. alus ära. Juures mõned pimedas telefoniga tehtud pildid.IMG_3259.JPG.cb43721360c6c3661d17e7fdac429cab.JPGIMG_3260.JPG.8096baed5ba7be0cead94101c71f439f.JPGIMG_3263.JPG.4e86b7edcbb78d67e401745ee7db0b4c.JPG

Muudetud , muutis Smoking
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Esimene sats juppe saabunud, nüüd vaja aeg leida, et külge kruvida. Kasutaja Leks aitas välja ka püsikasüsteemiga. Nüüd siis jäänud tuledepesurid, mis peab arvatavasti Inglismaalt ära tellima.

0076129E-7BDC-45EC-AB11-06187B56861D.jpeg.9d5508fde01c94420edec2576e1562d5.jpeg55CA600A-FF46-4997-89BF-144D67570253.jpeg.5da4836fbd878632c296252f6150cb67.jpeg

  • Meeldib 7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Hea näha, et keegi on midagi ilusat siia Foorumisse ka ülesse riputanud ;)
Edu ja jälgin huviga.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas toonklaasi ja M kleepse tiibade pole plaanis eemaldada?

Vaatan, et sul ka tööriista sahtlis 19 võti sirge otsaga aga hoidja nurgaall, kas seal käib tegelikult murtud võti?

Ilus!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kleepsud lähevad minema, kuid seda kevadel/suvel kui auto poleerimisse läheb. Toonklaasi osas pole veel kindel, kuid arvatavasti saab ka maha kisutud. 

Võti ikkagist koodi järgi  sirge, vb istub halvasti pesas, pole lähemalt uurinud ka seda.

Rääkides tööriista komplektist, siis mul päris mitmeid BMW/heyco tööriistasid üle, nii et kui kellelgi midagi vaja, siis vajadusel võin üle vaadata ning loobuda nendest.

020CECC5-6744-498E-81B3-928EE8AA68AE.jpeg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Hea leid.☺Huvitav et keegi veel ültse müüb selliseid asju.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna natukene kohvi kõrvale sai nokitud, ei midagi erilist, aga alustada ka kuskilt vaja... :) Halva asjana tuli välja märgi alt mõned värvimõrad, mis sai kiiruga üle käidud, aga eks nendega saab tegeletud hiljem, kui kogu kere saab liistule võetud.

BBC98F70-DFE8-4853-8F27-405627C941C2.jpeg.af990196d5c9b261291acf5d8b96b9ae.jpeg2BC5ACA9-F954-4E63-9A62-5E88A60A6E02.jpeg.de3d5b59522849fea18c333d76c5edde.jpegEDC36202-0406-4273-9546-7222D226E3A7.jpeg.05ad1553e72f490ac94e848f6a14b459.jpeg

 

Tõestuseks, et uute originaaljuppide kvaliteet on alla käinud... Peab tagasi viima ja lootma, et järgmine parem.0DDDC7F6-8CB1-48F2-B992-31E1CF8339E4.jpeg.e7b2ce2a4ea20e3bc08dde94116cc8a2.jpeg

 

ning aina enam hakkavad häirima mitte originaalsed küünlajuhtmed... :/

A0BFAA8F-9F3C-4686-A1A7-FC3DA0A57FDB.jpeg.9c1c4e09ff092ec06e34e08486500f0a.jpeg

 

Naljakas on see, et UMis ei suudetud leida pihustijuhtmete katte koodi... Õnneks saab tuttav hädast välja aidata ning enda auto pealt koodi öelda, ilma selleta tundub kuidagi “poolik” kogu see asi olevat.

Muudetud , muutis Smoking
  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

UM ainuke eelis ongi võimalus kohe tagasi jalutada, lihtsam kui netipoodides pärast maad jagada, aga sealsed ulmehinnad ei kompenseeri ka seda. Originaal varuosade kvaliteedi allakäik vana lugu, ise neid üle 10a pidevalt tellinud ja lisaks praagile on ka tihtilugu sobivus puudulik. Vahest isegi täiesti sobimatu teatud aastakäigule, millel hoopis teine tükk, aga uus on mõeldud nn universaalne.

Selle kaitsmekarbi kaanega peab nagunii üliettevaatlik olema kasutamisel, uuel ka see naga lihtne murduma, peale selle et uus kaas läheb väga tihedalt peale.

Esinduses analoogsed kataloogid nagu netiski kõigile kasutamiseks, mina ka seda katet ei leia, võimalik et seda ei saagi eraldi , komplektis ainult mootorijuhtmestikuga vms. 

 

Esimese postituse osas võib õelda, et m3, 325ix ja diisleid pole tehtudki parempoolse rooliga tehasest.

Lisavarustuse osas on m3-el nagunii päris palju asju standardvarustuses, mida siin listis ei pruugi olla ja mis tava e30 jaoks lisa, kui huvi võin välja otsida need asjad.

Istmete osas niipalju, kuigi nad näevad väga head välja, võivad tahta suurt remonti, mehaanilised osad üle käimist ja raamid keevitamist.

Nendega palju tegelenud ja nii on üldiselt, määrimisest üksi ei piisa. Pildil küljetugi juba ära vajunud ja see on esimene nõrk koht mis vajab keevitust.

Edu autoga igatahes.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Realoemi ja bmwfansi isegi pikalt kasutanud ning kuna endal leida ei õnnestunud, siis sai loodetud, et äkki UMi töötajad teavad.

Põhjus, mis UMi teatud olukorras näiteks h2le eelistan on see, et kui suurem hunnik väikest tilulilu vaja, siis H2st saja kaupa neid tellida ei soovi.

Lisade kohta võiksid küll mulle infot vähe täpsemalt anda, loeks ja uuriks huviga. Kas siis siia või saada mulle sõnum.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Päris 100 pole vaja tellida seal :) 10-25 sellised keskmised kogused, aga vahest saab see 10tk ka kätte sama hinnaga, kui ühe UM-ist.

 

M3 otseselt seotud kirjandust ei oma, küll aga hulgi tava e30 oma, mõnes ka m3 mainitud. 

Antud juhul pärineb inf 1990a PKW-st, kus kõik bmw seeriad ja mudelid sees. Eraldi märgitud standardvarustus, saadaolev võimalik lisavarustus, hinnad jne.

1990a M3 standardvarustusse kuulus siis:

 

210 ABS

314 Soojendusega peeglid, aknapesudüüsid ja juhiukselukk

556 digikell temp näitajaga

708 m technik2 rool + nahknupp

562 kohtvalgustusega tahavaatepeegel + salongivalguse viiterelee

520 esimesed udutuled

288 15" bbs kärg

215 roolivõim

339 shadowline

209 25% LSD differ

206 5-käiguline sportkast

481 sportistmed

350 roheline klaasiring

300 kesklukustus

Baasvarustuses auto maksis siis 65600 DEM .Tavamudelitest oli järgmine 325ix touring hinnaga 56900 DEM.

  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Suured tänud, huvitav lugemine.

Äkki viitsiksid M3 kohta käiva jutu fotojäädvustada ning mulle sõnumitesse panna?

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
1/28/2018 kell 18:58, Smoking ütles:

Naljakas on see, et UMis ei suudetud leida pihustijuhtmete katte koodi... Õnneks saab tuttav hädast välja aidata ning enda auto pealt koodi öelda, ilma selleta tundub kuidagi “poolik” kogu see asi olevat.

Pihustijuhtmete katet ei saa eraldi osta , punased piibud olid muidu sport evol originaalis , pildil olevad ilmselt atermarket .

E30_M3_Sportevo_Engine.jpg

Muudetud , muutis Tiit
Võtke tsitaatidest pildid välja

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii, juppide kokku ajamine käib täies hoos ja nüüd võib öelda vast, et suurem osa/tähtsamad asjad kõik leitud. 

Inglismaalt tulemas kogu kontrollitud tulepesuri süsteem ning kui see kohal, siis saab lammutama hakkata ning kõik korraga peale visata.

835E9AD9-674B-49C2-A909-8C76A6CF7DB0.jpeg.fe9766219b9bcf4332f7d6f94482d189.jpeg

 

Heli poole pealt sain kätte tehases küljes olnud bavaria C business maki.(tegelt isegi kaks) Korralikum läheb autosse ning teise saatus lahtine, jääb kollektsiooni või loovutan mõne tuttava autosse, eks näis.

Siin kohal sooviks küsida, et ehk keegi kokku puutunud viimasel ajal pikslite remondiga? Oleks vaja üle käia makkidel ning kas viia Leo juurde või oskab keegi teine mingit head kohta soovitada.

F3A6E3AB-F4F3-437A-9F5C-5A9C56F345D8.jpeg.4e02d3eb86c50ea068b9bed2bd36c2b5.jpeg

 

Jutu jätkuks makkide osas hakkas silma ka Bavaria c professional kuulutus. Kuna Maarjamaal neid pea võimatu leida, siis oli loomulikult vaja need endale saada. Kuna olemas ka auto, kuhu tehasest oli võimalik sellist süsteemi osta, siis üks läheb e34ja ning teise saatus samamoodi lahtine. Nüüd oleks vaja tegeleda vaid juhtmestikuga, mis endal puudub. Õnneks uuena saada veel maki ja mooduli vahelist kaablit, kuid mooduli toitejuhtmeid ja kõlarijuhtmeid ikkagi vaja. Siinkohal sooviks kaasfoorumlaste abi - äkki kellelgi vedeleb tervet juhtmestiku või kasvõi ainult pistikuid, siis võib julgelt pakkuda.

EC7E8D75-837A-4F7B-860D-07866201C359.jpeg.c09962c4b32e3eb6f8f4af74ae24dc0c.jpeg

 

Kuna viimase ajal asendunud kohvi kõrvale telefonis surfamine lihtsalt auto imetlemisega ning tegemiste planeerimisega, siis hakkasid jubedalt häirima pleekinud/kulunud plastikdetailid ning kojamehe vardad. Mõeldud tehtud - 15min hiljem olin need juba maha kiskunud, et hiljem saaks hea enesetundega ilusad tükid tagasi panna. Õnneks hea tuttav ja kolleeg spstudiost( https://spstudio.ee/ ), Silver Penu, on ennegi samade vigade puhul aidanud, siis sai talle sõnad peale loetud ning tükid kätte antud.

1047295D-688A-4489-A180-3AC57DBA5C22.jpeg.87851919fbd6f5cd038470693e43d1e8.jpeg

 

Ega pikka pidu enam pole, kevad peatselt uksetaga ning vaja lille lüüa veljed, mis autole alla lähevad. Praegu ajutiselt, kuid võib-olla permamentselt jäävad alla BBS RSid, teiseks valikuks proovisin AC Schnitzer Type 2 kolme osalisi. Kuna autot madaldada ei plaani, siis praeguses seades(3” ja 2,5” randid) on natukene liiast, see eest ACd istuvad priimalt. Dilemmadest on vaja jagu saada, eks järgmine kord saunas õllepurgi taga saavad asjad selgemaks ning võib hakkata velgi “uuendama”.

7A3DCA78-D4C0-4288-B25A-244C17C83C22.jpeg.d19086dc98629335c183bdc0ecef96bc.jpeg

15BDE9FE-E03B-49AA-BE07-FC1A0BB48BD6.jpeg.cf89f274cc8643d2c9cdf14c19d25ed3.jpeg

 

Aitab küll tänaseks...

 

Peace!:beer2:

MT

Muudetud , muutis Smoking
  • Meeldib 7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kus Inglismaal täpsemalt neid tulepesuri komplekte pakutakse kui tohib küsida? Ei ole just väga levinud krempliga tegemist... 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Aegajalt liigub ebays, kuid tavaliselt nö proovimata süsteem, mis juppidest kokku kogutud. Antud komplekt tuli tuttava tuttava kaudu(nagu ikka, keegi teab kedagi :D ) Siin Foorumis kasutaja “Zero”, kes mulle selle välja otsis.

  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mõtlesin millest kirjutada... Kuna autoga midagi erilist praegu toimunud ei ole ning eelmine kord läks jutt velgedele, siis äkki sel teemal jätkaks.
Kuna tuttaval oli enda E30-e alla raskusi velgede leidmisega(Teatavasti 4x100 auguvalemi valik kesine), siis mõtlesin, et miks mitte teda hädast välja aidata ning samas ka endale pühapäeva õhtust nokkimistööd juurde võtta.

Sai natukene uuritud ja arutatud ning leidsin kasutust riiulil tolmu koguvatele R15 4x100 Borbet A velgedele. Palju higistamist ning ropendamist ja võib öelda, et peale pisikest "lõppviimistlust" on veljed valmis kokku panemist.

Lühidalt siis 4x100 R15 -> R17 kolme osaline. "Proovidoonoriks" E30 318is, et paika sättida rantide ja barrelite laiused - praeguse seisuga taga 3,5" rant, 7" barrel ning ette arvatavasti 2,5" rant, 6" barrel. 

IMG_2720.JPG.982c89296e041f72d8b2851e4868ad34.JPGIMG_2731.JPG.f4bfdd86badbe735181e31feffc32dec.JPGIMG_2857.JPG.6579b4023e8fce5f1174092d85255770.JPG

IMG_3426.JPG.140984f32c78f9463b06cbd5934713b0.JPGIMG_3156.JPG.3cc9eeb079466e78d68bad9c5743abc8.JPG

 

Muudetud , muutis Smoking
  • Meeldib 6

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

äge näha,et eestis ka see kolmeosaliseks tegemine lõpuks hoogu on läinud, igal ühel juba midagi küpsemas ja polegi vaja rs replicaid alla tellida :)

  • Meeldib 3

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Alanile vastatud.

 

Autost. Täna mõtlesin, et võtan maki välja ja harutan vähe juhtmeid, kuid kiiresti sai lihtsast "eeltööst" poole salongi laiali lammutamine. Suureks põhjuseks oli ka külla tulnud tuttavad, kes suure innuga soovisid M3-e külge käed panna, kuna millal veel sellist võimalust tuleb...

Makk väljas, juhmestik originaaliks "taastatud". Õnneks originaalpesa oli suuremas osas alles, sai välja visatud vaid hiljem juurde tehtud juhtmeosad ning lisaks ka sõrmeotsa paksused kõlarikaablid. Eelnevalt auto kallal töödanud inimene on õnneks olnud asjalik ning originaal juhtmestikud on puutumatult sisse jäetud või inimesekombel "modifitseeritud", mitte looma kombel rapitud. Eemaldatud sai ka Jaapani maanteemaksu komplekt ja avastatud, et külge on poogitud ka mingisugune imelik süsteem konditsioneeri juhtima?(Näiteks https://www.ebay.com/p/Ranco-Sensor-Low-Temperature-Control-A28-3121-9212/1283466330 selline sensor) Kui keegi oskab pakkuda, milleks kogu see krembel vajalik, siis võib mind harida. Praeguse seisuga siis lendasid prügikasti sellega seotud mitte originaalsed juhtmed, releed ja andurid.

 

Radika küljest puuduvad ka temp lüliti juhtmed, mis on arvatavasti mingi Jaapanlase "omaaretis". Ei jõudnud sellega veel tegeleda, kuid vaadates kuidas teised asjad tehtud, siis ei tohiks olla suuremat probleemi õiget asja taastada.

IMG_3459.JPG.f66ffdf23c81f44496a744573a1f4d77.JPG

IMG_3460.JPG.bfd39369460765a50572c416e2d5a39a.JPG

IMG_3464.JPG.52923d102a4cc0348574d6de008755d4.JPG

IMG_3465.JPG.d6e72a17e6043d2448893388a7fc1e17.JPG

IMG_3463.JPG.da7a762e25ef2d5de617eaf5fd837c7e.JPG

 

 

  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sul on 535 peal, automaatne temp regull, mis on suht haruldane lisa. Kas see süsteem on komplektne? Kuhu see lisajunn veel vahele oli pandud?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kui õigesti mäletan, siis kondi. lüliti->mingi relee->See sensor, mille sond oli lükatud ahju->Kuivati(Rõhu lüliti?) üks klemm. Teine klemm oli originaal juhtmestiku omast ning ära võetud vana klemm siis oli ilusasti kattekummi sees olemas.

 

Mõned pildid veel, millest vaja selgust saada...

B7AFD74F-07FD-40A3-8FF2-A14DCB942CD3.jpeg.88c338bd443134e34761ec053b7e3c46.jpeg

9A6811BF-ACC8-4767-8C4C-AA3AC58D360D.jpeg.77b99091f2cb381531ddccf7303b6a10.jpeg

C2B69FAA-0010-4512-857D-375332162F9A.jpeg.80155b0f1484904fea47c0a38ee73d55.jpeg

Muudetud , muutis Smoking

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus