Hüppa postitusse
Postitatud
comment_120197

Mõtlesin ka siis enda auto kohta teema teha. 

Tegu siis 88 aasta aprillis tehasest välja veerenud 316i kupeega. Esimesed tiirud tegi ta 88 aasta mais. Minu andmetel enamus oma elust on ta veetnud Poolas.

Edasi veab teda võimas 75kw-ne M10B18 mille küljes on manuaal kast. 

Kere vajab tal natuke abi. Plaanis ongi talvel ta juppideks võtta, kogu kere ülevaadata, korda teha ja lõpuks siis üleni ära värvida. Ja peale seda kõik muu korda teha. Lubadeni veel paar aastat aega, saab rahulikult nokitseda. Eesmärgiks seaks et 2020 suvi on taas teid vallutamas

 

Mõned pildid ka: 

IMG_20170613_130841.jpg

IMG_20170613_130923.jpg

IMG_20170613_131253.jpg

Muudetud , muutis KarlNitroLang

  • Vastuseid 72
  • Vaatamisi 8,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • KarlNitroLang
    KarlNitroLang

    It's alive! Long taim noo sii, möödunud jälle aastake ning peaaegu et pool veel pealegi. See aga ei tähenda, et miskit tehtud pole. Vastupidi, tehtud on oma jagu. Piduristüsteem on valmis ni

  • KarlNitroLang
    KarlNitroLang

    Head uut rullisõpradele! Uuel aastal ikka uue hooga. Eelmises postituses sai mainitud, et käsil on laepolstri paigaldamine, tänaseks on see omal kohal. Esimese korra kohta ei jäänud nii paha kui algul

  • KarlNitroLang
    KarlNitroLang

    Taas mõni aeg vaikust olnud, võistlusauto nõudis kogu tähelepanu, kuid nüüd olen taas mõned õhtud nokkinud ning oma koha on leidnud uus radikas. Tehtud sai koda ning paigaldatud Spali suur el. ventika

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_140246

See toru täitsa saadaval, mitmetel juba kasutanud, natuke on vaja modida ja lõigata.

https://www.specialclassicparts.de/epages/83478026.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/83478026/Products/KA006

Eks ta kulukas ole selle torukatte pärast, mis ka vaja muretseda, aga hädapärast käib odavam fiibrist alternatiiv ka.

Pole veel hilja, koopast nagunii pildi järgi kinnitused puudu, tanketoru oma jms.

Üks auto, üks tegemine ja ega odavat pole enam midagi isegi ise tehes :)

Edu tegemisel!

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_149086

Poolteist aastat on ime kiiresti möödunud. Hiljuti avastasin, et ka auto värv on selle ajaga juba piisavalt kuiv, et vaikselt kokku laduma hakata. Praegult foorumit vaadates selgus, et värvitud autost pole siia ühtegi pilti jõudnud. Seega lisan pildi, mis on vahetult peale värvi tehtud

image.jpeg.5c476407d88dcdd0817fd2c314eb5721.jpeg

Värvitud sai kohas nimega Plekk ja Värv, mina olen kvaliteediga ülimalt rahul ning siiani pole veel ühtegi viga leidnud. Tänaseks on uksed komplekteeritud, esi detailid külge keeratud ning nipet-näpet väikseid asju tehtud. Hetkel on käsil katusepolstri paigaldamine ning sillajuppide värskendamine. Juba ammu sai varutud tagumine ketassild ning esimesed jämedamad püstakud. Loodetavasti on pimedatel talveõhtutel aega nokkida ning järgmine postitus tuleb ikka varem kui 1,5a pärast. :D 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_149394

Head uut rullisõpradele! Uuel aastal ikka uue hooga. Eelmises postituses sai mainitud, et käsil on laepolstri paigaldamine, tänaseks on see omal kohal. Esimese korra kohta ei jäänud nii paha kui algul arvasin. Ometi leidub mõni koht, mis oleks võinud paremini välja kukkuda, aga nagu öeldakse siis sai see. Laepolster paigas sai ka kohe tagumised klaasid külge pandud, mulje muutus kohe autolikumaks. Praegusel hetkel on käsil sillad, taha läheb originaal trummli komplekti asemel ketassild ning sild sai tehtud reguleeritavaks. Ette on otsitud jämedamad püstakud ning sinna sisse bilsteini amordid. Vedrude valimine on veel pooleli, kuid hetkel kisub sinna 60mm madalduse poole ning kunagi, kui ma veel rikkamaks saan, siis tuleb korralik coiloverite komplekt. Piduriosakond jääb hetkel originaal, vaatame kuidas toimetab ja siis mõtleme edasi. Mõni pilt värskelt värvitud ja vaikselt komplekteeritavatest osadest:

IMG20230101172033.jpg.63c44ac61e433d67f27d3645af575cf0.jpg

IMG20230102142924.jpg.5682d0fa4069de6ef58f9f5aaec01e91.jpg

See aeg kui silla- ja pidurijuppe ootan sai hakatud ka vaikselt juhtmestikku omale kohale sättima.

  • Autor
comment_149407

Usun, et jõuad ikka, iseasi kaua aega võtab. Ma pean tunnistama, et mul on juba 5. jooksev aasta. Aprillis saab auto 35a. vanuseks ning see on kuidagi ekstra motivatsiooni andnud, et selleks suveks taas teedele saada. 

Jõudu, jaksu ning paksu rahakotti on alati vaja, tänud!

Muudetud , muutis KarlNitroLang

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149561

Natuke on taas nokitsetud ja progress on toimunud. Tagasilla kohta saab öelda, et see on koos. Differ ja poolteljed on vaja veel üle käia ja saab ka need omale kohale istutada.

IMG20230107175753.jpg.2a77419b7464bf88bdb8c316412b1724.jpg

Kuna taga on kõik enam vähem koos sai ka esimesed püstakud peaaegu kompelteeritud, kõik peale vedrude(tellitud) on olemas. Püstakud värvitud, uued plekid, laagrid, kettad-klotsid ja värskendatud supportid.

IMG20230112121040.jpg.59c03431ba86ea89482ed3d1655c7b00.jpg

Vahepeal käis ka kütusepaak remondis, kuna mujalt tundus pidavat, ometi täitetoru kõrval oli auk, sai see keevitajal lastud parandada. Mujalt sai puhtaks hõõrutud, roostemuunduriga uputatud ning värvitud. Järgmiseks kerge kihike kivikaitset ning alla ta lähebki. Vedrude järgi oodates on näpud sügelenud ning olen hakanud vaikselt salongi komplekteerima. Juhtmed said üle käidud ning mitte vajalik eemaldatud.

IMG20230101171610.jpg.c73d32293ae52af4dbb2ce69b9addff5.jpg

Juhtmed olid paigas sai mõned mürasummutus matid lisatud, kõike ei hakanud üle tegema, pigem hoidsin tagasi. Lõppudelõpuks on tegu ikkagist plekkpurgiga ning ulme vaikseks saamine ei ole eesmärk. Müratõrje tehtud sai ahi omale kohale sätitud. Kui auto tuli siis salongi õhku ei puhunud, põhjuseks tundus olevat kinni jäänud ventikas, too sai asendatud uuega. Kui ahi oli paigas tekkis suur kiusatus ka armatuur omale kohale tõsta, kaua ta ikka toas kapi otsas tolmu kogub. Vana armatuur oli kole, auguline ja praguline, selle asemele sai peaaegu defektide vaba mõradeta ning aukudeta eksemplar. Kui armatuur paigas oli pidin ka augud ära täitma, nii motivatsiooniks vms.

IMG20230116175731.jpg.293e43e05b06ce14e6ae9b6bd9af3a74.jpg

Loodetavasti saabuvad lähiajal ka vedrud ning rullike saabki oma jalgadele tagasi.

Muudetud , muutis KarlNitroLang

comment_149563

Kohe ilus vaadata, kuidas progress toimub ning asjad leiavad omale koha. Mind nagu muu väga ei morjendagi, see juhtmestik tundub olema "pain in the ass" missioon ainult. Selle paigale sättimine vast mitte nii väga. Pigem selle üleliigse koristamine sealt kimbust. Juurde lisatud aftermarket alarmid jms pahn. 

 

Ei muud, et ikka motivatsiooni jätkuks! 👍

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149668

Vedrude järgi ootamine jätkub, kuid see ongi andnud põhjust mootoriga tegelema hakata. Mootor jääb originaal M10B18 mõningate muutustega. Lahti võttes said kõik põhi asjad üle mõõdetud. Mootor on sõitnud 320tuh km ning originaal saale oli vaevu kulunud. Kuna kõik oli nkn lahti võetud, said saaled siiski vahetatud. Kolvid jäid vanad, kuid uued rõngad said nad selga.

IMG20230114192903.jpg.f0d23ea6996b8ad68c1e520022c6d9e9.jpg

Kaas sai 0.18mm lihvi ning uued klapi juhtpuksid, Schricki 304° nuka ning uued nookurid, klapivedrud jäid originaalid.

IMG20230128174221.jpg.6c732d49be405c3c723f54ffeb55a825.jpg

Kuna tegemist on siiski pühapäeva suve/rajaautoga sai IAC ja 5. pihusti ära kaotatud. Selleks sai 5. pihusti augu katteks sobiv tükk tellitud, kust ainult üks vaakum ots tuleb, selle suunan kütuserõhu regulaatorisse. Tootekood sellele tükile on: 11611708857. Kütuse pealejooksu voolik läheb uus ilma T-liideseta ning paar vaakum otsa koldel tuleb pimedaks panna. Lõpptulemuseks kolde pealse juhtmete ja voolikute segaduse asemel ilus puhas vaatepilt.

IMG20230201193932.jpg.70cc9326589485b8a4744b0b3192c61d.jpg

IMG20230201194139.jpg.b1e92cec835a4e9ddef3db537a8a01a0.jpg

Jäänud on veel mõned pisidetailid ning vl kolde ehitamine. Alguselt oli plaan kolle roostevabast vorpida, kuid kuna kollektori kuumateip selle nkn katab siis ei ole minumeelest vahet, mis materjali kasutada. 

Endiselt loodan, et vedrud saabuvad lähiajal ning saab auto taas 4 ratta peale.

Peatse uuenduseni✌️

  • Autor
comment_149708
17 tundi tagasi, pold2 ütles:

Näeb päris äge välja, kas sa silindreid ka hoonisid. Et kas oli vajadust hoonida?

Hästi kergelt sai üle käidud, mitte miskit hullu seal küll polnud. Otsest vajadust ehk polnudki, kuna aga nkn lahti oli siis miks mitte.

17 tundi tagasi, extreme327 ütles:

Kas väljalaske kolektor poleks mõistlik keraamikaga katta? 

Teibi all üldiselt hakkavad megalt mädanema jamuutuvad koledaks ning mõne aja möödudes need teibid tükivad ka hapraks minema ja küljest pudenema. Samas erinevad firma tooted jne. Võibolla mõningad teibid on head. 

 

Tegelt ma veel ei olegi kindel, korra mõtlesin ka keraamika peale. Samas on võistlusautolt positiivne kogemus teibiga. Eks seal oleneb ka, mis firma teib.

Muudetud , muutis KarlNitroLang

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_149968

Taas on natuke nokitsetud ning kohale jõudsid kaua oodatud vedrud. See tähendas seda, et lõpuks sai esimesed püstakud kokku ja alla, tulemusega täitsa rahul.

IMG20230303223705.jpg.664ccb241f28bacfe7291eb838dd08f8.jpg

Otsitud sai ka E46 roolilatt, antud tükk on 3.4 pöördega. Tundub paras ilma roolivõimuta kasutamiseks, jäänud on aretada roolikardaan ja RV delete tükk. Siis veel esimene stabikavarras üle käia ja külge panna ning hakkab esisild looma. Plaanis on veel teha sillatala ja õõtsa tagumiste kinnituste vahele x-brace. Arvan, et see annaks mõnusalt jäikust juurde.

Vahepeal on ka kolde ehitus alanud, originaal jooksu järgi sai väike rakis tehtud.

IMG20230223103731.jpg.059f4526a6c2e6b34f8fb127ea3fffff.jpg

Peale mitmeid arvutusi ja targa raamatu lugemist hakkasime vaikselt torusid sobitama. Tänaseks 3 silindrit joonistatud ning ka 4. välja mõeldud, paraku aga sai nädalavahetus jälle läbi. Mingi ilutükk ta pole, aga rõhk ongi suunatud pigem "performance'le".

IMG20230305170130.jpg.dc3318c7e3d50545f44c063a2850f622.jpg

Natuke veel ja saabki juba auto peale testida mootorit.

Stay tuned✌️

Muudetud , muutis KarlNitroLang

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150050

Mõni asi jälle tehtud. 

Kolle sai kokku punktidud ning oligi aeg mootor proovimiseks aiste vahele tõsta. Mootor vahel vaatasime, et kolde ümbruses ilusti ruumi ning suund on õige, seega otsustasime, et rohkem mootorit ei solguta ja jätame ta oma kohale. Hetkel ootame siduri komplekti, seejärel läheb kast otsa ning saab summuti voolimisega jätkata.

IMG20230307193057.jpg.56d078a52173b74bee2f280eb677a76d.jpg

Mootor peal hakkasin ka juhtmestikku paika sättima. Kuidagi ei suutnud ka seda rahule jätta, peitsin 5. pihusti kraami ning viisin juhtmestiku kolde alla, seetõttu sai mõningaid juhtmeid pikemaks, teisi lühemaks teha. Ka aku liigub taha ning selleks kasutasin E90 akukaablit, tagumise otsa panin ette ning seda kasutan nö voolupostina.

IMG20230318135559.jpg.2524f2866360cd571bbe3764a71f7f69.jpg

Ka süütepool leidis endale uue koha kuna uus radikas nõuab paaki ja arvatavasti kasutan süütepooli/ aknapesupaagi kohta selleks. Täpselt ei ole veel mõelnud, kuidas lahendada, kuid küll üks hetk selleni ka jõuame. Juhtmed said enda arust hästi ning lõpptulemusega võiks rahule jääda. 

Õliradikas leidis ka oma koha, pildil paistab kuidagi viltune, tegelikkuses oli täitsa sirge.

IMG20230320192521.jpg.60d1ec994d758c8bdc71c33fd0a66b96.jpg

Nüüd veel aku relokeerimine lõpetada, paar asja veel ühedada ja saab voolud järgi lasta, esimene käivitus ei tohiks enam kaugel olla.

Olge tuunitud✌️

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_150666

Taas mõni aeg vaikust olnud, võistlusauto nõudis kogu tähelepanu, kuid nüüd olen taas mõned õhtud nokkinud ning oma koha on leidnud uus radikas. Tehtud sai koda ning paigaldatud Spali suur el. ventikas.

IMG20230309172150.jpg.85d07b95362d7cac2786df6b76380b27.jpg

Suurema radika põhjus on lihtne- parem jahutus. Milleks parem jahutus? Selleks, et rajal ka sõita saaks. See aga pole ainuke raja "mod", lisandus ka "shortshifter", täielik käsitöö mu isa ning tema treipingi poolt. Tulemusega olen super rahul. Nupule on ka uus märk olemas, külge läheb see aga hiljem.

IMG20230522202109.jpg.4a88f521a1e7f56868600466c3a6631c.jpg

Nagu eelmiselt pildilt näha siis on ka vaip tee autosse tagasi leidnud, tükk aega mõtlesin, kas värvida mustaks või mitte. Pea murtud sai ta ikkagist korralikult pestud ning tagasi autosse, natuke on pleekinud, kuid üldiselt terve ning ilusti puhas ja mis kõige tähtsam- mina olen rahul, must ei oleks päris "see" olnud.

IMG20230522202101.jpg.68f9f6a9f1223dab7dca836548d6a559.jpg

Vaja on veel jahutus-, kütuse-, elektrisüsteem lõpetada ning summuti lõpuni keevitada, siis saaks ehk esimese tule torusse.

Peatse kohtumiseni👊

Muudetud , muutis KarlNitroLang

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_154768

It's alive!

Long taim noo sii, möödunud jälle aastake ning peaaegu et pool veel pealegi. See aga ei tähenda, et miskit tehtud pole. Vastupidi, tehtud on oma jagu.

Piduristüsteem on valmis ning õhutatud, kõik torud ning voolikud said uued, tagasillale läks vahele ka racing jupike- pidurikraan, sest miks mitte. Piduripaun sai värskendatud, peasilinder läks uus ning potsik sai korraliku pesu, peale mida nägi sama hea kui uus välja.

IMG20240831131640.jpg.58c73629c75ff914d34cc3487ea26f52.jpg

Kardaan ning differ said uue värvikuue ning poolteljed korrastas hr Paps. Jällegi läksid uued kummid, kuigi need said enne auto lahti võtmist vahetatud. See küll oli ainult 7a tagasi, aga igatahes, nüüd on nad jälle uued...

IMG20241015193026.jpg.9c41b6565f24f0a21222a99a9f8c8627.jpg

Järgmiseks kütusesüsteem, veetud said algusest lõpuni uued kütusetorud ja voolikud va. paagipealne voolik(jätke see tegelane meelde). Ülevoolupaak ega söekanister teed auto külge tagasi ei leidnud, sai custom lahendus tehtud, mis hetkel tundub toimivat. Voolikuid koopas enam pole, ainult üks jookseb läbi pagassi ning kinnitub tankimistoru otsa, teine tuulutus jookseb üldse põhja alt. Algselt oli juba soov nad koopast ära kaotada. Hea on see, et garaazis seistes bensu haisu üles ei aja, mida algul natuke kartsin.

Next up summuti, algse plaani järgi pidi ülevaatuse jaoks originaal summuti jääma, kuid selle olen ma kuskile nii targalt ära pannud, et üles teda enam ei leia. Vabama vooluga "ussike" oli nkn plaanis, nüüd sai seda lihtsalt oodatust varem ehitada. Ilmselt tuleb üks reso juurde kuna ainult ühe pütiga on asi natuke liiga reisskaar. Kinnitused on ka veel teha ning siis võib nimetada selle osa valminuks.

IMG20241022162136.jpg.11d6f36a40fb61e8d0d56e8302e6c992.jpg

IMG20241024172101.jpg.48d718a86e204cacc49bd5d3a38b1de7.jpg

Edasi sai liigutud jahutussüsteemini, paisupaak sai valitud e36 oma, mille kinnitasin radika koja külge. Vedelik sai sisse, kuid kauaks ta seal ei püsinud, esimene paisupaak(ThermoTec) osutus praagiks, järgmiseks valisime NRF toodangu, mis hetkel tundub toimivat. Paisupaagi saime pidama siis otsustas üks pime lekkima hakata, sinna parem lahendus leitud hakkas termostaat korpusest lekkima. Uus termostaat küljes ning vedelik sees oligi aeg esimeseks prooviks.

See aga ei olnud nii lihtne, säde oli, ajastus justkui oli aga mida polnud oli kütus. Pump undas, kuid selgus, et pihustid ei avane, natuke läbirääkimist ning saime ka nad avanema, grammike jagaja keeramist ning  käima ta turtsataski. Käimine oli aga siuke vaevaline ning otsustasime kütuserõhu kella vahele ühendada ning voilaa, surve alla 0.5bar. Esimene mõte papsiga oli, et ilmselt pump seismisest surnud, uus ei maksnud palju ning peagi oli ta vahetatud. Kasu sellest mitte miskit, mille peale otsustasime paaki piiluda, äkki sinna keegi mingi pesa teinud. Sealt aga ei vaadanud keegi vastu ning targemaks me ei saanud. Kuna aga kõik voolikud lahti olid mõtles paps, et puhuks õhuga üle paagi jooksva toru korra seest läbi ja ennäe imet, sinna oli keegi või miski pesa teinud. Ainuke voolik mis jäi vana kuna tundus veel viisakas olevat, kohe sain piki näppe. Voolik vahetaud, ühendasime kõik kokku tagasi ning proovisime uuesti pumpa järgi, boom, kellal 3bar nagu naksti.

Oligi aeg uuesti käivitada- käivitus ning käis juba nagu päris asi. Saime natuke jagajat keerata, tühikäiku sutsuke regullida sest 5. pihusti ja tühikäigu mootor said ju ära kaotatud ning seejärel jälgisime jahutusvedliku tasapinda niikaua kuni üks hetk otsustas järgmine mehike, nimega veepump, et talle aitab, lastes kõik vedeliku jälle välja. 

Uus on tellitud ning paari päeva pärast võiks olemas olla. Selle külge saab siis on katse eiteamitmes õhutamisel, seejärel tuleb nipet näpet veel nokkida ning äkki jõuab veel enne lund esimese proovisõidugi teha.

Pöidlad pihku ja stay tuuned🤟

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_154814

10. nov 2024

Ainult 7 aastat ja 1 kuu ning ta sõidab taas. Kindlasti pole ta valmis ning teha on veel parasjagu, kuid esimene proovisõit sai tehtud. Mootor tahab natuke häälestust, lisada tuleks üks reso, ning tagarataste "fitment" vajab üle vaatamist. Peale proovisõitu oli tunda ka mingit kerget plastiku või juhtme kärsakat, õnneks aga on nüüd terve talv aega vigu parandada ning viimistleda. Ainult jutt ilma pildita oleks igav, seega lisan pildi värskelt kodukootud sillapingist.

Peatse kohtumiseni ja stay tuuned👊IMG_20241116_223823.jpg.0add8a4c47b5b7f4ba14db829c6f9257.jpg

Muudetud , muutis KarlNitroLang

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.