Hüppa postitusse
Postitatud

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 93,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Most Popular Posts

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Kasti kalde sobivuse kohta ma ei olegi öelnud, et sama. Iga mootor erineva kaldega. Kasti kronsa keerasin teistpidi ja siis istus täpselt. Iva on pigem see, et kastid erinevatel mootoritel vahetatavad. Mootori kalded peab nagunii swappides ise õigeks ajama. Mina näiteks sain Jyrxxxi autol M50 nii paika, et pidurivõimendi jäi originaal ilma sisselaset modimata ning kast jäi ka nii, et käigukang on ikka sirgelt püsti. Aega võttis see keerutamine ja sobitamine küll palju, kuid tulemus sai hea.

Niipalju juurde, et keegi vahepeal küsis, mis kardaani kasutasin. Kasutasin E30 M42 kardaani.

Üldiselt on ikka nii, et kõik esimeses postituses olev info on ühe projekti kombo ja ei ole kohustuslik. Variante saab teha väga palju ja seda kõike vähem defitsiitsete osadega.

Oskab keegi öelda  vaakumvõimendi reaalset diameetrit?Seda siis mis sinna ära mahuks.

Varem oli 1,8 mootoriga võimendi -ca. 27 cm.

 On olemas  veel üks võimendi -ca. 23,5 cm. Kas on veel väiksem vaja soetada või see juba sobiks?

Muudetud , muutis Kiilakas

Nagu juba eelpool mainisin, on esimese postituse sisu vaid ühe projekti näide. Kui garaazis proovimise asemel netis surfata ja foorumist kõiki postitusi raudvarana võtta, siis tulebki mingeid üliharuldasi E21 ja iX-i  või teab mis  tükke otsida. Kõige naljakam on, et vähemalt 10 tüüpi kiidavad veel järgi, et neid asju vaja ja ilma ei saa. Olen pannud nii M50 kui M52 originaal vaakuvõimendiga ja pole pidanud ei auku lõikama kollesse, ribisid lihvima, ega muud. Aga see on ka vaid üks näide sajast, kuidas seda teha.

  • 2 nädalat hiljem...

nii.

 

m50 E34 pealt. 

m50 kast (kas on vahet, mis keretüübi ja kas 2,0 või 2,5 oma?)

 

mis kardaan sinna alla panna? variante tundub liiga palju olevat. e30 325e, e36 325tds..mille omad veel? :)

  • Autor

No üldiselt tuleb vaadata käigukasti järgi, et kas suur või väike flants, kuigi neid flantse saab ka käigukasti küljes vahetada.

Teine asi on pikkus, mida saab uurida kataloogidest ja need pikkused annavad veidi muutuda ka kardaani ühenduskohast...

  • 1 kuu hiljem...

mis täpsemalt käppad lähevad m50 mootori peale instailimisel muidu ? ja kõik on phmt bolt on ? midagi keevitama ei pea juurde vms ? va summuti 

325tds kardaan ei istu m50 kasti flantsi otsa. Kastil augud 3x70mm ja kardaanil 3x90mm, kuidas probleem lahendada?

78mm ja 96mm peaks olema see avade ringjoon. Käigukasti küljes pead flantsi ära vahetama.

Muudetud , muutis Chulo

M51 kasti küljest flants istub ilusti m50 kasti võlli külge?

Ja käiguhoovastiku lühendamise teema. Kas mul joppas, aga ma seda lühendama ei pidanud. Tegu m50 omaga.

M51 ja m50 kastid peaks identsed olema jah. (ülekannete osas ilmselt mitte)

e34 pealt pärit käigukasti hoovastikku tuleb igal juhul lühendada.

  • Autor

Kui käigukast e34 pealt, siis peaks sobima 325tds kardaan, mõlemad suure flantsiga. Ja kui ei sobi, siis annab käigukasti küljest seda flantsi vahetada.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus